גידול במכירות באמצעות כלים באינסטגרם
צילום: יח"צ/ צילום מסך

איך הפך האינסטגרם לכלי גידול מכירות חובה עבור כולם?

תיוגים, תגובות אוטומטיות וצירוף עוקבים. מערכת SMARTFFIC עוזרת לעסקים להפוך את עמוד האינסטגרם לכלי יעיל לגידול במחזור המכירות
תוכן פרסומי |

ההתקדמות העצומה של אינסטגרם בעולם הפרסום לא משאירה מקום לספק, כי למעשה,  אין עסק שיכול להרשות לעצמו לא להיות פעיל ונוכח באינסטגרם. עם נתון עובדתי המבטא מעל 1.5 מליון כניסות ביום רק בישראל, לא ניתן להישאר אדיש לפלטפורמה זו.

 

אינסטגרם הפכה לכרטיס ביקור דיגיטלי אשר באמצעותו אנשים פרטיים בונים עצמם להיות מובילי דעת קהל ובאמצעות כך מפיקים פרנסה גבוהה, ועסקים מכל התחומים מקדמים את מכירות השירותים ו/או המוצרים שלהם.

 

אינסטגרם בנתה מדד אהדה (כמות עוקבים) אשר מסמל לרוב את מודעות הציבור לאישיות או העסק. ככל שיש לך יותר עוקבים, זהו מדד להצלחת העסק, אמינותו, רמת המוניטין והמודעות אליו. מחקרים מוכיחים כי, ככל שיש לך יותר עוקבים, זהו יחס ישיר לגידול במחזור המכירות.

יש לך תפריט מגוון ומדהים במסעדה, אתה צלם כישרוני מאוד, אולם האירועים שלך עוצר נשימה, אתה מאמן פיתוח גוף עם טכניקות מדהימות, כל זה לא משנה אם העולם לא יודע על כך ואין לך חשיפה לעסק שלך. ככל שהעסק ייחשף ליותר אנשים, תגדל כמות העוקבים ובעקבות כך תהא עליה במחזור העסק. ישנם עסקים רבים שלא צלחו משום שנדרשו להוצאות פרסום גבוהות מאוד. עד כה, כדי להגיע לכמות חשיפות גבוהות עבור העסק, נדרש זה לעלויות פרסום גבוהות. ואם זה לא מספיק, לא כל חשיפה היא רלוונטית, ומכאן שיחס ההמרה למכירות הוא נמוך.

מתוך הבנה של מניעות אלו להצלחת עסקים, החל הפיתוח של SMARTFFIC - מערכת אונליין הפועלת 24/7 לצורך קידום וחשיפת הפרופיל באינסטגרם לעשרות אלפי אנשים בחודש. התוצאה: מיקוד קהלי היעד על ידי פילטרים מתקדמים, תוך ניהול הקידום במערכת על ידי משרד פרסום מוביל בתחום, באופן שהלקוח לא מתעסק בכלום מלבד טיפול ושימור לקוחות.

 

כיצד פועל הקידום?

המערכת מספקת לייק ועוקב בשם העסק לקהלי היעד שהוגדו על ידי הפילטרים. ברגע שהעסק קיבל עוקב בחזרה, המערכת מבטלת את העוקב שניתן בשמו וכך הוא רק עולה בכמות העוקבים, אך לא בנעקבים. אם העסק לא קיבל עוקב בחזרה, המערכת תבטל את העוקב שניתן בשמו לאחר יומיים או לאחר 1000 חשיפות שנוצרו לעסק.

 

מהם הפילטרים המתקדמים היוצרים מיקוד לקהלי יעד התואמים את צביון העסק?

חשיפה לאנשים שהעלו תמונה בהאשטג מסוים: לדוגמה, מאמן פיתוח גוף יקבל חשיפה לכל מי שהעלה תמונה עם האשטג: pump / gym / nutrition / fitness  

חשיפה לאנשים שהעלו תמונה במיקום מסוים: לדוגמה, אולם אירועים חדש יקבל חשיפה לכל מי שהעלה תמונה באולם המתחרה לו.

חשיפה לאנשים שעוקבים אחר הפרופיל של המתחרה שלך: לדוגמה, ynet יחשפו לאנשים שעוקבים אחר ICE.

חשיפה לאנשים פעילים אשר הגיבו או עשו לייק לפרופיל מסוים: לדוגמה, מספרה תיחשף לכל אלו שהגיבו או עשו לייק לתמונות של מספרה מתחרה.

חשיפה לאנשים לפי מין: זכר / נקבה.

שירותים מתקדמים נוספים של המערכת

- אפשרות להעלות כמות של תמונות ע"י טיימר (קביעת יום ושעה מראש) תוך תיוג אנשים, מיקום, הוספת טקסט. והכל אוטומטי. 

- שליחת 200 הודעות תפוצה ביום לאינבוקס (טקס + תמונה / וודיאו) תוך מיקוד לקהלי יעד ע"י הפילטרים לעיל. לדוגמה אולם אירועים חדש שולח סרטון שיווקי לכל אלו שהעלו תמונה באולם מתחרה, תוך מתן הנחה לסוגרים אירוע עד תאריך מסוים.

- מתן הודעות אוטומטיות (הודעות שנקבעות מראש במערכת) לכל מי שהעלה תמונה בהאשטג מסוים. לדוגמה המערכת תגיב "20 אחוז הנחה ברכישת שעון רולקס" לכל מי שהעלה תמונה בהאשטג watches / rolex / style / fashion

- המערכת תתייג אוטומטית 200 איש בכל פוסט שיעלה בפרופיל העסק תוך מיקוד המתויגים ע"י הפילטרים לעיל. דרך מעולה להביא טראפיק לפרופיל של העסק.

לא קיימת בארץ מערכת יותר מתקדמת מ-SMARTFFIC הנותנת שירותים כה יעילים וממוקדים עבור עסקים, בעוד שהעלות מול התועלת היא כה נמוכה. 

ליצירת קשר:  [email protected]

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.