איך הפך האינסטגרם לכלי גידול מכירות חובה עבור כולם?
ההתקדמות העצומה של אינסטגרם בעולם הפרסום לא משאירה מקום לספק, כי למעשה, אין עסק שיכול להרשות לעצמו לא להיות פעיל ונוכח באינסטגרם. עם נתון עובדתי המבטא מעל 1.5 מליון כניסות ביום רק בישראל, לא ניתן להישאר אדיש לפלטפורמה זו.
אינסטגרם הפכה לכרטיס ביקור דיגיטלי אשר באמצעותו אנשים פרטיים בונים עצמם להיות מובילי דעת קהל ובאמצעות כך מפיקים פרנסה גבוהה, ועסקים מכל התחומים מקדמים את מכירות השירותים ו/או המוצרים שלהם.
אינסטגרם בנתה מדד אהדה (כמות עוקבים) אשר מסמל לרוב את מודעות הציבור לאישיות או העסק. ככל שיש לך יותר עוקבים, זהו מדד להצלחת העסק, אמינותו, רמת המוניטין והמודעות אליו. מחקרים מוכיחים כי, ככל שיש לך יותר עוקבים, זהו יחס ישיר לגידול במחזור המכירות.
יש לך תפריט מגוון ומדהים במסעדה, אתה צלם כישרוני מאוד, אולם האירועים שלך עוצר נשימה, אתה מאמן פיתוח גוף עם טכניקות מדהימות, כל זה לא משנה אם העולם לא יודע על כך ואין לך חשיפה לעסק שלך. ככל שהעסק ייחשף ליותר אנשים, תגדל כמות העוקבים ובעקבות כך תהא עליה במחזור העסק. ישנם עסקים רבים שלא צלחו משום שנדרשו להוצאות פרסום גבוהות מאוד. עד כה, כדי להגיע לכמות חשיפות גבוהות עבור העסק, נדרש זה לעלויות פרסום גבוהות. ואם זה לא מספיק, לא כל חשיפה היא רלוונטית, ומכאן שיחס ההמרה למכירות הוא נמוך.
מתוך הבנה של מניעות אלו להצלחת עסקים, החל הפיתוח של SMARTFFIC - מערכת אונליין הפועלת 24/7 לצורך קידום וחשיפת הפרופיל באינסטגרם לעשרות אלפי אנשים בחודש. התוצאה: מיקוד קהלי היעד על ידי פילטרים מתקדמים, תוך ניהול הקידום במערכת על ידי משרד פרסום מוביל בתחום, באופן שהלקוח לא מתעסק בכלום מלבד טיפול ושימור לקוחות.
כיצד פועל הקידום?
המערכת מספקת לייק ועוקב בשם העסק לקהלי היעד שהוגדו על ידי הפילטרים. ברגע שהעסק קיבל עוקב בחזרה, המערכת מבטלת את העוקב שניתן בשמו וכך הוא רק עולה בכמות העוקבים, אך לא בנעקבים. אם העסק לא קיבל עוקב בחזרה, המערכת תבטל את העוקב שניתן בשמו לאחר יומיים או לאחר 1000 חשיפות שנוצרו לעסק.
מהם הפילטרים המתקדמים היוצרים מיקוד לקהלי יעד התואמים את צביון העסק?
חשיפה לאנשים שהעלו תמונה בהאשטג מסוים: לדוגמה, מאמן פיתוח גוף יקבל חשיפה לכל מי שהעלה תמונה עם האשטג: pump / gym / nutrition / fitness
חשיפה לאנשים שהעלו תמונה במיקום מסוים: לדוגמה, אולם אירועים חדש יקבל חשיפה לכל מי שהעלה תמונה באולם המתחרה לו.
חשיפה לאנשים שעוקבים אחר הפרופיל של המתחרה שלך: לדוגמה, ynet יחשפו לאנשים שעוקבים אחר ICE.
חשיפה לאנשים פעילים אשר הגיבו או עשו לייק לפרופיל מסוים: לדוגמה, מספרה תיחשף לכל אלו שהגיבו או עשו לייק לתמונות של מספרה מתחרה.
חשיפה לאנשים לפי מין: זכר / נקבה.
שירותים מתקדמים נוספים של המערכת
- אפשרות להעלות כמות של תמונות ע"י טיימר (קביעת יום ושעה מראש) תוך תיוג אנשים, מיקום, הוספת טקסט. והכל אוטומטי.
- שליחת 200 הודעות תפוצה ביום לאינבוקס (טקס + תמונה / וודיאו) תוך מיקוד לקהלי יעד ע"י הפילטרים לעיל. לדוגמה אולם אירועים חדש שולח סרטון שיווקי לכל אלו שהעלו תמונה באולם מתחרה, תוך מתן הנחה לסוגרים אירוע עד תאריך מסוים.
- מתן הודעות אוטומטיות (הודעות שנקבעות מראש במערכת) לכל מי שהעלה תמונה בהאשטג מסוים. לדוגמה המערכת תגיב "20 אחוז הנחה ברכישת שעון רולקס" לכל מי שהעלה תמונה בהאשטג watches / rolex / style / fashion
- המערכת תתייג אוטומטית 200 איש בכל פוסט שיעלה בפרופיל העסק תוך מיקוד המתויגים ע"י הפילטרים לעיל. דרך מעולה להביא טראפיק לפרופיל של העסק.
לא קיימת בארץ מערכת יותר מתקדמת מ-SMARTFFIC הנותנת שירותים כה יעילים וממוקדים עבור עסקים, בעוד שהעלות מול התועלת היא כה נמוכה.
ליצירת קשר: [email protected]

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.