בונדסליגה ב-VR
צילום: יח"צ

העתיד כאן: הבונדסליגה נתנה אור ירוק לפרסום מבוסס VR

המהפכה שטומנת בחובה טכנולוגיית ה-VR יכולה לשנות את כל פרדיגמת זכויות השידור כפי שהייתה נהוגה עד היום. צופים בכל העולם יוכלו לצפות באותו המשחק ולראות פרסומות שונות לחלוטין
משה בנימין |

לאחר שנים של קיבעון מחשבתי, שרק בקושי מצליח בשנים האחרונות לשלב בתוכו את מסכי המחשב עבור השופטים, הכדורגל העולמי מנסה דברים חדשים והאיתות לכך מגיע מהליגה הראשונה בגרמניה - הבונדסליגה. נציגי הליגה שבה משחקות קבוצות כמו באיירן מינכן ודורטמונד אישרו לאחרונה, לאחר ניסיונות מוצלחים, פרסום מבוסס טכנולוגיית VR.

מהעונה הבאה, עונת 2018-2019 הבנדסליגה תאפשר פרסום VR ובכך תהפוך לליגה הראשונה בעולם שתעשה זאת. בפועל, טכנולוגיית ה-VR תאפשר פרסום מטורגט לכל צופה על פי מאפייניו, העדפותיו ונתוניו הדמוגרפיים, סוציאליים וגיאוגרפיים. ברמה המעשית, שלטי החוצות הדיגיטליים המוצבים במגרשי הכדורגל יציגו פרסומות שונות לכל צופה באמצעות הוספת שכבה דיגיטלית שהטכנולוגיה מאפשרת. 

מאחורי הטכנולוגיה שתשולב בבונדסליגה עומדת חברת Lagardère Sports (שתעשה זאת באמצעות חברת Supponor) שמגדירה עצמה כחברת ספורט ובידור גלובלית המשלבת בין שתי העולמות. השקת המהלך תצא לדרך לאחר שלב ניסיוני שהוגדר כהצלחה ובו נוסתה הטכנולוגיה בשידור LIVE במדינות דוברות גרמנית. ב-26 בפברואר, במשחק שנערך בין בורוסיה דורטמונד לאוגסבורג במגרשה של דורטמונד - הסיגנאל אידונה פארק, נערך לראשונה ניסוי בשידור חי, אף למדינות שאינן דוברות גרמנית. 

כך זה ייראה. אותה תמונה, בזמן אמת עם 2 פרסומות שונות

 

מתוך המשחק בין דורטמונד לאוגסבורג במסגרת הבונדסליגה

טכנולוגיית ה-VR של חברת Supponor מוטמעת בשידור הרגיל כפי שהוא מועבר לצופים בטלוויזיה. אלו הצופים שאינם נעזרים במשקפות VR אינם חשים בשוני כלשהו בעת השידור אך בפועל שטחי הפרסום המופיעים בטלוויזיה הופכים לקאנבס דיגיטלי נקי שעליו ניתן להלביש כל פרסומת - מה שמגדיל את היצע הפרסום ויכולת המכר באופן פורץ דרך. 

עד כמה פורץ דרך? המהפכה שטומנת בחובה טכנולוגיית ה-VR יכולה לשנות את כל פרדיגמת זכויות השידור כפי שהייתה נהוגה עד היום. חדירה מוצלחת לשוק ושימוש גובר ב-VR בשווקים חדשים, יכול למעשה לשנות את מודל התשלום לזכיינים עבור צפייה במשחקים ולהמיר אותו במודל של צפייה בחינם, בכל משחק שמשודר בתמורה לשידור פרסומות.

כך לדוגמה משחק בונדסליגה מרכזי ישודר בישראל בחינם לצופים באמצעות VR כאשר הזכיין המשדר יתוגמל בכספי פרסום של מפרסמים ישראליים, וכאמור, יכולת המכירה שלו אינה מוגבלת שכן הוא יכול לשדר לכל צופה פרסומת אחרת. אפשרות הטירגוט והפילוח היא בעצמה יתרון עצום שיכול לדוגמה להביא תיאורטית למצב שבו 3 צופים שיושבים יחד מול אותו מסך טלוויזיה רואים, כל אחד, פרסומת אחרת דרך ה-VR. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.