העתיד כאן: הבונדסליגה נתנה אור ירוק לפרסום מבוסס VR
לאחר שנים של קיבעון מחשבתי, שרק בקושי מצליח בשנים האחרונות לשלב בתוכו את מסכי המחשב עבור השופטים, הכדורגל העולמי מנסה דברים חדשים והאיתות לכך מגיע מהליגה הראשונה בגרמניה - הבונדסליגה. נציגי הליגה שבה משחקות קבוצות כמו באיירן מינכן ודורטמונד אישרו לאחרונה, לאחר ניסיונות מוצלחים, פרסום מבוסס טכנולוגיית VR.
מהעונה הבאה, עונת 2018-2019 הבנדסליגה תאפשר פרסום VR ובכך תהפוך לליגה הראשונה בעולם שתעשה זאת. בפועל, טכנולוגיית ה-VR תאפשר פרסום מטורגט לכל צופה על פי מאפייניו, העדפותיו ונתוניו הדמוגרפיים, סוציאליים וגיאוגרפיים. ברמה המעשית, שלטי החוצות הדיגיטליים המוצבים במגרשי הכדורגל יציגו פרסומות שונות לכל צופה באמצעות הוספת שכבה דיגיטלית שהטכנולוגיה מאפשרת.
מאחורי הטכנולוגיה שתשולב בבונדסליגה עומדת חברת Lagardère Sports (שתעשה זאת באמצעות חברת Supponor) שמגדירה עצמה כחברת ספורט ובידור גלובלית המשלבת בין שתי העולמות. השקת המהלך תצא לדרך לאחר שלב ניסיוני שהוגדר כהצלחה ובו נוסתה הטכנולוגיה בשידור LIVE במדינות דוברות גרמנית. ב-26 בפברואר, במשחק שנערך בין בורוסיה דורטמונד לאוגסבורג במגרשה של דורטמונד - הסיגנאל אידונה פארק, נערך לראשונה ניסוי בשידור חי, אף למדינות שאינן דוברות גרמנית.
כך זה ייראה. אותה תמונה, בזמן אמת עם 2 פרסומות שונות
מתוך המשחק בין דורטמונד לאוגסבורג במסגרת הבונדסליגה
טכנולוגיית ה-VR של חברת Supponor מוטמעת בשידור הרגיל כפי שהוא מועבר לצופים בטלוויזיה. אלו הצופים שאינם נעזרים במשקפות VR אינם חשים בשוני כלשהו בעת השידור אך בפועל שטחי הפרסום המופיעים בטלוויזיה הופכים לקאנבס דיגיטלי נקי שעליו ניתן להלביש כל פרסומת - מה שמגדיל את היצע הפרסום ויכולת המכר באופן פורץ דרך.
- "שרי החינוך באים והולכים ובשביל שלא תהיה שביתה הם נותנים עוד כסף"
- טסלה מבקשת לאשר חלוקת מניות הטבה בשיעור של 3 ל-1: איך תגיב המניה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עד כמה פורץ דרך? המהפכה שטומנת בחובה טכנולוגיית ה-VR יכולה לשנות את כל פרדיגמת זכויות השידור כפי שהייתה נהוגה עד היום. חדירה מוצלחת לשוק ושימוש גובר ב-VR בשווקים חדשים, יכול למעשה לשנות את מודל התשלום לזכיינים עבור צפייה במשחקים ולהמיר אותו במודל של צפייה בחינם, בכל משחק שמשודר בתמורה לשידור פרסומות.
כך לדוגמה משחק בונדסליגה מרכזי ישודר בישראל בחינם לצופים באמצעות VR כאשר הזכיין המשדר יתוגמל בכספי פרסום של מפרסמים ישראליים, וכאמור, יכולת המכירה שלו אינה מוגבלת שכן הוא יכול לשדר לכל צופה פרסומת אחרת. אפשרות הטירגוט והפילוח היא בעצמה יתרון עצום שיכול לדוגמה להביא תיאורטית למצב שבו 3 צופים שיושבים יחד מול אותו מסך טלוויזיה רואים, כל אחד, פרסומת אחרת דרך ה-VR.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
