אבי ניר קשת INTV
צילום: יח"צ קשת

קשת רוצה את התוכן שלכם: מקימה קרן להשקעות בפורמטים

החברה חוברת למוסדיים - אלטשולר שחם, הפניקס, הלמן אלדובי וארקסיס, ומקימה קרן השקעות בתוכן בסכום מוערך של 55 מיליון דולר
אלכסנדר כץ | (1)

קשת מודיעה הבוקר (יום ג'), במסגרת כנס INTV לחדשנות בטלוויזיה, על הקמת קרן ראשונה מסוגה בישראל בסכום מוערך של 55 מיליון דולר, להשקעה בתוכן בינ"ל. הקרן, בשותפות עם - אלטשולר שחם, הפניקס, הלמן-אלדובי וארקסיס, מוקמת במטרה להשקיע ולהפיק במדינות שונות ובהמשך להפיץ תכני טלוויזיה ברחבי העולם, באמצעות ניצול מערכי הפיתוח והפצה הבינ"ל של קשת.

 

בחברה אומרים כי מדובר במהלך חדשני ופורץ דרך במסגרתו משקיעים הגופים המוסדיים, לראשונה, בתחום הפקות הטלוויזיה בעולם, מתוך הבנה ואמונה בפוטנציאל הגלום בתחום, כפי שהוא מתברר בשנים האחרונות. כזכור, שוק הפורמטים הישראלי מגלגל כ-200 מיליון דולר בשנה, כשאחת השחקניות הראשיות היא KI, הזרוע הבינ"ל של קשת.

למעשה הפעילות של הקרן פשוטה: היא תשקיע בפורמטים שיוצעו לה, בתמורה לאחוזים מההכנסות שהפורמט ייצור. כך נכנסים למעשה לשוק עוד מיליוני דולרים נוספים לפיתוח והפקה של פורמטים חדשים.  

את המהלך של קשת ליוו בנקאי ההשקעות של רוסריו קפיטל ועורכי הדין עטיר יפה וקרן שמואלי מפרל כהן.

"שוק התוכן הטלוויזיוני העולמי נמצא בפריחה כלכלית ויצירתית חסרת תקדים בשנים האחרונות", אומר אבי ניר, מנכ"ל קשת. "קשת בעזרת KI השתלבה במגמה העולמית הזו והגיעה להישגים משמעותיים. עתה הגיע הזמן למהלך גדול נוסף. הקרן בשותפות עם הגופים המוסדיים עתירי ההישגים משוק ההון, היא קפיצת דרך משמעותית בעולם התוכן הבינ"ל, זאת בעזרת שילוב של יכולות יצירתיות, מהירות תגובה, רשת הפצה ויכולת ההשקעה שמביאה עמה הקרן. אני מודה לסיגל אלבוחר וויקטור וקרט מקשת ומודה מקרב לב לשותפינו על החזון יוצא הדופן ועל  והאמונה".

 

ומה אומרים החברים בקרן החדשה? לדברי חגי שרייבר, ראש תחום נוסטרו הפניקס, "הקרן תהיה תוספת איכותית ולא קורלטיבית לתיקי הנכסים של הפניקס ועמיתיה". אמיר גיל, מנהל השקעות ראשי בהלמן אלדובי, מוסיף כי "אנו רואים בהשקעה בקרן קשת אינטרנשיונל הזדמנות עבור לקוחותינו ליהנות מחשיפה לצמיחה המרשימה של שוק המדיה בכלל ושוק הסדרות בפרט בשנים האחרונות זאת על רקע השינוי המהותי בהרגלי הצפייה הגלובליים ובפלטפורמות המדיה המתקדמות שמאפשרות זאת".

 

דודי שיפטר, מנהל השקעות ראשי ובעלים ארקסיס ניהול הון גלובלי, אומר כי "כולם מכירים את ההצלחות בתחום ההיי טק, אך מסתבר שגם בתחום התוכן ישראל היא מהמובילות בעולם בזכות אותן תכונות ואין דוגמה טובה מזו מאשר קשת אינטרנשיונל.  כגוף המנהל לקוחות מהשורה הראשונה בישראל, אנו מחפשים עבור לקוחותינו השקעות מצוינות עם פרופיל סיכון סיכוי מוצלח ובין השאר השקעות שלא יהיו קורלטיביות עם שוקי ההון בארץ ובכלל".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הברבור 13/03/2018 11:32
    הגב לתגובה זו
    רשת, תאכלו קקה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.