אבי ניר קשת INTV
צילום: יח"צ קשת

קשת רוצה את התוכן שלכם: מקימה קרן להשקעות בפורמטים

החברה חוברת למוסדיים - אלטשולר שחם, הפניקס, הלמן אלדובי וארקסיס, ומקימה קרן השקעות בתוכן בסכום מוערך של 55 מיליון דולר
אלכסנדר כץ | (1)

קשת מודיעה הבוקר (יום ג'), במסגרת כנס INTV לחדשנות בטלוויזיה, על הקמת קרן ראשונה מסוגה בישראל בסכום מוערך של 55 מיליון דולר, להשקעה בתוכן בינ"ל. הקרן, בשותפות עם - אלטשולר שחם, הפניקס, הלמן-אלדובי וארקסיס, מוקמת במטרה להשקיע ולהפיק במדינות שונות ובהמשך להפיץ תכני טלוויזיה ברחבי העולם, באמצעות ניצול מערכי הפיתוח והפצה הבינ"ל של קשת.

 

בחברה אומרים כי מדובר במהלך חדשני ופורץ דרך במסגרתו משקיעים הגופים המוסדיים, לראשונה, בתחום הפקות הטלוויזיה בעולם, מתוך הבנה ואמונה בפוטנציאל הגלום בתחום, כפי שהוא מתברר בשנים האחרונות. כזכור, שוק הפורמטים הישראלי מגלגל כ-200 מיליון דולר בשנה, כשאחת השחקניות הראשיות היא KI, הזרוע הבינ"ל של קשת.

למעשה הפעילות של הקרן פשוטה: היא תשקיע בפורמטים שיוצעו לה, בתמורה לאחוזים מההכנסות שהפורמט ייצור. כך נכנסים למעשה לשוק עוד מיליוני דולרים נוספים לפיתוח והפקה של פורמטים חדשים.  

את המהלך של קשת ליוו בנקאי ההשקעות של רוסריו קפיטל ועורכי הדין עטיר יפה וקרן שמואלי מפרל כהן.

"שוק התוכן הטלוויזיוני העולמי נמצא בפריחה כלכלית ויצירתית חסרת תקדים בשנים האחרונות", אומר אבי ניר, מנכ"ל קשת. "קשת בעזרת KI השתלבה במגמה העולמית הזו והגיעה להישגים משמעותיים. עתה הגיע הזמן למהלך גדול נוסף. הקרן בשותפות עם הגופים המוסדיים עתירי ההישגים משוק ההון, היא קפיצת דרך משמעותית בעולם התוכן הבינ"ל, זאת בעזרת שילוב של יכולות יצירתיות, מהירות תגובה, רשת הפצה ויכולת ההשקעה שמביאה עמה הקרן. אני מודה לסיגל אלבוחר וויקטור וקרט מקשת ומודה מקרב לב לשותפינו על החזון יוצא הדופן ועל  והאמונה".

 

ומה אומרים החברים בקרן החדשה? לדברי חגי שרייבר, ראש תחום נוסטרו הפניקס, "הקרן תהיה תוספת איכותית ולא קורלטיבית לתיקי הנכסים של הפניקס ועמיתיה". אמיר גיל, מנהל השקעות ראשי בהלמן אלדובי, מוסיף כי "אנו רואים בהשקעה בקרן קשת אינטרנשיונל הזדמנות עבור לקוחותינו ליהנות מחשיפה לצמיחה המרשימה של שוק המדיה בכלל ושוק הסדרות בפרט בשנים האחרונות זאת על רקע השינוי המהותי בהרגלי הצפייה הגלובליים ובפלטפורמות המדיה המתקדמות שמאפשרות זאת".

 

דודי שיפטר, מנהל השקעות ראשי ובעלים ארקסיס ניהול הון גלובלי, אומר כי "כולם מכירים את ההצלחות בתחום ההיי טק, אך מסתבר שגם בתחום התוכן ישראל היא מהמובילות בעולם בזכות אותן תכונות ואין דוגמה טובה מזו מאשר קשת אינטרנשיונל.  כגוף המנהל לקוחות מהשורה הראשונה בישראל, אנו מחפשים עבור לקוחותינו השקעות מצוינות עם פרופיל סיכון סיכוי מוצלח ובין השאר השקעות שלא יהיו קורלטיביות עם שוקי ההון בארץ ובכלל".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הברבור 13/03/2018 11:32
    הגב לתגובה זו
    רשת, תאכלו קקה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.