אשת השיווק בינואר: שירי בירמן כהן מחטיבת המזון בשטראוס

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה בבירמן כהן בזכות מהלך 'אחלה שינוי' - בקטגוריית הסלטים שחוותה משבר וירידה תלולה במכירות
כתבי אייס |

שירי בירמן כהן, מנהלת השיווק של חטיבת מזון טרי בקבוצת שטראוס, נבחרה לאשת השיווק של חודש ינואר 2018. בירמן כהן נבחרה בזכות "הובלת מהפך בקטגוריה במשבר ושינוי תפישות והרגלי הצריכה".

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה בבירמן כהן בזכות מהלך 'אחלה שינוי' - בקטגוריית הסלטים שחוותה משבר וירידה תלולה במכירות. המהלך "הצליח להבליט את ייחודו של המותג 'אחלה' בקטגוריה, תוך שהוא חוזר להוביל את קטגוריית הסלטים הארוזים וסגמנט החומוס החלק בפרט".

החומוס היה מאז ומתמיד אחד הממרחים האהובים והפופולאריים ביותר בקרב הצרכן הישראלי, אך מאז שנת 2013 סובלת קטגוריית החומוס והסלטים הארוזים מירידה במכירות, אשר הובילה את השוק לירידה של 14% במכירות בקטגוריה.

ההכרזה של ארגון הבריאות העולמי כנגד השימוש בבשר מעובד (שכן החומוס נחשב למוצר משלים לכריכים עם נקניק או פסטרמה) ושורה של תחקירים ותקריות שחשפו זיהומים בקרב המתחרים בקטגוריה, ללא הבחנה בין המוצרים השונים, הובילו לצמצום הצריכה של סלטים מוכנים ותפיסה בריאותית נמוכה מאוד לקטגוריה. בשטראוס, בהובלת בירמן כהן, החליטו להתמקד בשיפור קולינרי, בריאותי וחדשני במגוון מוצריהם הארוזים והשיקו את הקונספט "הכל בשביל אוכל טוב".

הקמפיין כלל שימוש בקמפיינים ייעודיים לטלוויזיה, לדיגיטל ולשילוט חוצות שהסבירו את השינויים שנערכו במוצרים ושמו דגש על ערכים של שקיפות ואורח חיים בריא יותר. למרות ש'אחלה' נאלץ להיאבק בתפיסות צרכניות שליליות על לא עוול בכפו, המותג התעמת בצורה ישירה עם הבעיה, נהג כמוביל שוק ואכן הצליח לחולל מהפכה. המותג חזר, לראשונה מאז שנת 2002, להוביל את הקטגוריה בעזרת חדשנות ובשורת איכות לצרכן. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.