פרסום ראשון

הבעת אמון: ראובני פרידן זכה מחדש בתקציב עמק יזרעאל

ראובני פרידן גבר על יהושע TBWA ו-True. על פי יפעת בקרת פרסום תקציב הפרסום ב-2017 מתחילת השנה עומד על כ-3 מיליון שקלים במחירי מחירון כשבפועל התקציב עמד על כ-2 מיליון
משה בנימין | (6)

משרד הפרסום ראובני פרידן IPG זכה מחדש בתקציב הפרסום של מכללת עמק יזרעאל. כפי שפורסם באייס, המכללה העמידה את התקציב למכרז פומבי 4 שנים לאחר המכרז הקודם שבו זכה ראובני פרידן. 

על התקציב התמודדו 2 משרדים בנוסף לראובני פרידן, יהושע TBWA ו-True (לשעבר ברזני לוי). בין תנאי הסף שדרשה המכללה היו המחזור הכספי המלא של המשרד, המחזור הכספי בגין פרסומים באינטרנט, ניסיון קודם והמלצות, הצוות המיועד לטפל בתקציב המכללה ו-3 מקרי בוחן ודוגמאות לקמפיינים שבוצעו על ידו. כמו כן דרשה המכללה ניסיון של 5 שנים, עם לפחות לקוח אחד שתקציבו השנתי עומד על 2.5 מיליון שקלים ומעלה ולקוח נוסף מתחום הדיגיטל שתקציבו עומד על לפחות 750 אלף שקל בשנה.

על פי יפעת בקרת פרסום תקציב הפרסום של המכללה עמד ב-2016 על כ-3 מיליון שקלים במחירי מחירון וללא פעילות בטלוויזיה. היקף דומה של פעילות פרסום במדיה השקיעה המכללה ב-2017 עד כה, שוב ללא פעילות בטלוויזיה כאשר הדגש המרכזי הוא על גזרת הדיגיטל. התקציב בפועל עמד על כ-2 מיליון שקלים. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מישהו שערק החוצה 22/08/2017 21:25
    הגב לתגובה זו
    רק מראה כמה המצב של התעשיה הזאת בקאנטים
  • 5.
    טלי 22/08/2017 14:27
    הגב לתגובה זו
    שהפרמטרים לזכייה במכרזים הם מחזורים כספיים ונסיון ,לא פלא שמשרד לא יצירתי כמו ראובני עדיין בכלל עובד ..
  • 4.
    יפה אפרתי 21/08/2017 16:42
    הגב לתגובה זו
    למה שלא יזכו? אנשים מדהימים ישרים ומקסימים. וכן הבן שלי עובד שם ואני גאה.
  • 3.
    גוני 21/08/2017 15:14
    הגב לתגובה זו
    הרימה אותם אלעל
  • 2.
    ענת 21/08/2017 13:00
    הגב לתגובה זו
    מגיע לכם
  • 1.
    איזי 21/08/2017 12:40
    הגב לתגובה זו
    ממשיכים להיות המשרד עם הנאמנות הכי חזקה בענף
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.