דוד ביטן המקור
צילום: מסך ערוץ 10

ביטן על 'המקור': "התקשורת היא אנטי ליכוד ואנטי נתניהו"

יו"ר הקואליציה פחות אהב את הסרט של ענת גורן עליו, שהניב רייטינג גבוה ל'המקור'. טוען בראיון לגלי ישראל ורדיו דרום שלא הכניסו את תגובתו ותמה מדוע לא צוין שגורן היא זוגתו של רביב דרוקר
אלכסנדר כץ | (6)

פחות מיממה לאחר שידור סרטה של ענת גורן בתכנית המקור בערוץ 10, מגיב נשוא הסרט דוד ביטן ומאשים את התקשורת ב"אנטי ליכוד ואנטי נתניהו". 'המקור' אתמול רשמה שיא רייטינג של 6 שנים, כשקיבלה 13.4%, בצמוד לפריים-טיים של רשת

צוות הצילום של גורן ליווה את ביטן במשך חצי שנה, ועקב אחרי מי שהפך בכנסת הנוכחית לאחר האנשים החזקים בפוליטיקה הישראלית. בין היתר תיעדה את דרכי ניהולו את הקואליציה, מאבקו נגד הקמת תאגיד השידור הציבורי וחשפה פרטים על הסתבכותו של האיש עם השוק האפור. 

 

הסרט המלא על ביטן ב'המקור'

ביטן הגיב היום לסרט, ואמר בתכנית 'פתחי וזמרי בעם' ברדיו גלי ישראל וברדיו דרום: "הם (ערוץ 10) עשו מה שהם רוצים ... הנה, אני נותן לכם צ'אנס אבל ראית לאן הצ'אנס הוביל, זה מוכיח את העמדה שלי שהתקשורת היא אנטי ליכוד ואנטי נתניהו". בהתייחסו לענת גורן אמר: "היא אישה מאוד נחמדה, אני מאוד מחבב אותה אבל השליטה של בעלה (רביב דרוקר) בה בעניין הזה שהיא עובדת אצלו היא גדולה מאוד".

 

עוד התייחס לתכנים ששודרו: "בניגוד למה שמישהו אחר היה עושה, הייתי שם, עניתי לכל השאלות, התייחסתי לכל העניינים, הם לא אמרו לי מה מכניסים ומה לא מכניסים ומה שהם הכניסו, כשמישהו דיבר וגם לזה התייחסתי, הם לא הביאו את התגובה שלי".

 

בהתייחסו לחלק בתחקיר בו ציינו פרשות כספים והלוואות סביב קבוצת הכדורגל שעמד בראשה, האם החזיר כספים או החזירו בשמו: "הם באו אליי עם הרבה דברים והורידו את הכל. הם לא הורידו איזה עניין מסוים שגם הוא לא נכון ושקרי בגלל שמישהו אמר משהו. אני לא מכיר אותו בכלל, ואין לי שום היכרות, אף פעם לא נפגשתי איתו, אין לי שום קשר אליו. מה גם שכל העניינים האלה נבדקו ונסגרו".

 

לטענתו הוא לקח בחשבון שלא כל התחקיר ייצא לטעמו אך הוא "מצפה להגינות". עוד הוא התלונן על כך שלא בוצע גילוי נאות במהלך התכנית על כך שגורן היא זוגתו של רביב דרוקר: "מה, זה לא עניין לציבור לדעת שהיא זוגתו?". בכך רומז ביטן ליחסים הבעייתים והמורכבים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לדרוקר, שהיה היחיד לו סירב נתניהו להתראיין בימים שלפני הבחירות ב-2015. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    התקשורת היא אנטי בהמות (ל"ת)
    מבפנים 08/05/2017 12:15
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דמוקריטוס 07/05/2017 09:41
    הגב לתגובה זו
    ועבריין. צורה לנו שאלה הנבחרים שלנו.
  • 3.
    שרה 05/05/2017 22:28
    הגב לתגובה זו
    סופם של רודנים להתרסק כמו אלון חסן שהילך אימים על נמל אשדוד ואיפה הוא היום?אבל ביטן הוא שפל המדרגה אליו צנחה הפוליטיקה הלא דמוקרטית שלנו.יושבים שם אנשים משכילים יותר או פחות בעלי משפחות אולי עסקנים בעירי שלטון ומצייתים לכוחנותו של הרודן הזה.בושה
  • 2.
    ביטן התגלמות השפל המוסרי אליו הגיעה ישראל בחסות ביבי. והוא מחלק למקורביו את כספי המיסים שלי ושלכם. (ל"ת)
    ביטן עבריין 04/05/2017 18:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ביטן צודק לגמרי.על דרוקר לא חלים שום נהלי תקינות. (ל"ת)
    הפקרות וצביעות=דרוקר 04/05/2017 15:26
    הגב לתגובה זו
  • בהמה 13/05/2017 08:53
    הגב לתגובה זו
    מאפיונר
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.