
תלונות על הפרסומת ל'מבנה': "מציגה גברים כבבונים אלימים"
הפרסומת החדשה של רשת מתחמי הקניות מבנה, גוררת תגובות נזעמות לנציבות פניות הציבור ברשות השנייה. בנציבות מציינים כי לפחות 10 תגובות התקבלו בנושא, בעקבות הפרסומת שבה נראה גבר היושב בביתו בחוסר מעש, ואישתו משפילה אותו על כך שהוא שוכח לבצע מטלות, ואף מאיימת עליו. הגבר המבוהל יוצא במהירות לרכוש את מה שאישתו ביקשה במתחם הקניות של חברת "מבנה".
ימים ספורים לפני תום שנת 2016, שתיזכר (גם היא) כשנה שבה האווירה הציבורית הכללית מבקשת לנקות את נגע היחס המבזה כלפי נשים, נמצא משרד הפרסום והמותג שסוף כל סוף, "הצליחו" לתקן את העוול ולהציג גברים באופן שגורר תגובות נזעמות בקרב הצופים.
האופי ההומוריסטי של הפרסומת, מאחוריה עומד משרד הפרסום True, ברור לעין, אך מסתבר שגם בקרב המין הגברי יש מי שמוצא מסרים כאלו כפוגעניים. אחד הפונים לנציב תלונות הציבור דוד רגב כתב: "אני רואה בפרסומת זו תוכן פוגעני ומפלה על רקע מגדרי. אם נשנה את המילה 'זכר' ל-'נקבה', וודאי שפרסומת זו לא הייתה משודרת. ולכן, גם ההיפך הוא הנכון".
פרסומת מבנה
צופה אחר כתב: "מדובר בפרסומת פוגענית ומזלזלת, (ובוודאי לא הומוריסטית). בוודאי שאם הפרסומת היתה הפוכה ומציגה את האישה כלא כשירה אזי היו פוסלים אותה. אשר על כן, ראוי להחיל דין דומה ולפסול גם פרסומת זו". פונה נוסף ציין: "הפרסומת החדשה של 'מבנה' המשודרת לאחרונה בערוץ 2 היא פרסומת המבזה בצורה מחפירה וקיצונית את המין הגברי ומציגה אותנו כבבונים אלימים ומטוטמים".
בעקבות הפניות פתח הנציב רגב בבירור, במהלכו פנה באמצעות תחום פרסומות אל המפרסם - חברת 'מבנה' לקבל את התייחסותו. מהחברה נמסר בתגובה כי "מדובר בפרסומת הומוריסטית וכי אין ולא הייתה כל כוונה לפגוע באף אדם באשר הוא". בנציבות בוחנים בימים אלה את התלונות ואת תגובת המפרסם.
במקביל לתלונות לרשות השנייה, נראה כי חלק מהצופים החליטו לקחת יוזמה ולהגיב לפרסומת עם פרסומת שנערכה מחדש כשעליה מופיעות כתוביות ענק עם "הסאבטקטסט" שחושף לכאורה את הרעות החולות של החברה המפרסמת. בטקסט הנלווה לפרסומת שעלתה ליוטיוב נכתב: "עד כמה נפוץ סקסיזם נגד גברים? ואיך הוא בא לידי ביטוי? האם אנחנו כחברה מחזיקים בתפיסה שאלימות נגד גברים היא מקובלת? באלימות בסרטים ובמדיה, גברים הם מרבית הקרבנות בפער עצום. (אלימות נגד נשים לרוב תתרחש מחוץ למסך, בכדי לא לזעזע את הצופים)....".
- ערוץ 14 תקוע במקום השני - לא מצליח לשבור את תקרת הזכוכית
- רפורמת השידורים - האם תשלמו פחות על צפייה בטלוויזיה?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
- 3.נתי 27/08/2018 15:55הגב לתגובה זוכמות הדיונים עליה רבה - וכדאי בפעם הבאה להמנע משימוש בטכניקה פירסומית שמבזה מחצית מקהל היעד.
- 2.למה? זה רק מחזק חשיבה של בחורה ישראלית ממוצעת על זוגיות. לתלוש לו... מה כבר נשאר ביניכם חוץ מזה? (ל"ת)שתי ידיים שמאליות 03/01/2017 14:37הגב לתגובה זו
- 1.אמיר 28/12/2016 19:28הגב לתגובה זומציע לכולם להיכנס לקבוצת מנהלי שיווק מצייצים ולהבין מה נכון ומה לא נכון בעולם השיווק