תומר אביטל
צילום: מתוך עמוד הפייסבוק

תומר אביטל חוזר לכנסת: "מחזירים לי את האישור"

שנה לאחר שאישור הכניסה שלו לסיקור בכנסת נשלל, העיתונאי תומר אביטל ישוב למשכן לאחר שמנכ"ל הכנסת והדובר הודיעו לו על קביעת קריטריונים חדשים למתן היתר לעיתונאים עצמאיים
משה בנימין |
נושאים בכתבה תומר אביטל

שנה לאחר שנשלל ממנו אישור הכניסה לכנסת לטובת סיקור עיתונאי - תומר אביטל ישוב למשכן לאחר פגישה עם מנכ"ל הכנסת החדש והדובר. כזכור, אביטל שסיקר את הכנסת עבור 'כלכליסט' ולאחר מכן עבור 'עובדה' ביקש להמשיך לעשות זאת כעיתונאי פרילנס עבור גופי תקשורת שונים אך אישור הכניסה שלו לכנסת נשלל ממנו. 

עם שלילת האישור על ידי הכנסת נרתמו לעזרתו של אביטל קולגות מתחום הסיקור הפרלמנטרי שהעבירו את מחאתם לדובר הכנסת, במטרה לשנות את רוע הגזירה. בין הטענות שנשמעו אז הייתה התהייה - האם הכנסת למעשה נוקמת באביטל על שעמד בראשו של הפרויקט "100 ימים של שקיפות".   

בפוסט שהעלה אביטל בפייסבוק הוא כותב: "מזה שנה הכנסת מסרבת להכיר בי כעיתונאי. זאת למרות שכתבתי במהלכה אינספור כתבות והתראיינתי עשרות פעמים בנושאים פרלמנטאריים. בהיעדר קריטריונים ההנהלה אפשרה גישה למקורבים ומאעכרים אך הקשתה על עיתונאים עצמאיים שסירבו ללכת בתלם. הורחקתי מאירועים, מאגפים שלמים וממזנון הח"כים. הייתי תלוי בחסדי המערכת כדי לקבל מידע ואפילו להיכנס.

"התקופה הזו נגמרה! מנכ"ל הכנסת החדש אלברט סחרוביץ' והדובר יותם יקיר נפגשו אתי והודיעו לי כי ייקבעו קריטריונים למתן היתר לעיתונאים עצמאיים ויוחזר לי היתר הכניסה.

"זה ניצחון קטן לכאורה אבל לדעתי קרן אור חשובה: זו הכרה רשמית בעיתונות העצמאית שהיא-היא שלוחת ידו של הציבור הרחב. כלב שמירה בלתי-תלוי בעידן של עיתונות מסחרית נגועה באינטרסים, וציבורית בפוליטיקאים. אני מאושר במיוחד שהיעד שלנו הושג: אחרים שיירצו לצאת למסע המרתק של עיתונות עצמאית לא ייאלצו לחצות דרך חתחתים ויזכו לגישה בדיוק כמו עמיתיהם בכלי התקשורת המסורתיים. 

"תודה ממעמקי נפשי לארגונים, ח"כים ואזרחים שהתעצבנו יחד אתי ושגרו מכתב לאדלשטיין, שיתפו, פנו ועשו לייק. אם אנקוב שמות אשכח רבים כי זה באמת אינסוף צדיקים וצדיקות. אז תודה לכולכם, ולהנהלת הכנסת שפתחה דף חדש, לדעתי עם הציבור כולו, ומראה כי כל רגע הוא הרגע לעשות את הדבר הנכון".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.