סקר הדוברים חוזר: מי עושה את העבודה, ומי חייב להשתפר

המיזם של תומר אביטל חוזר וכעת יוכלו חברי ארגון העיתונאים לענות באופן אנונימי על שאלון סקר דירוג הדוברים במגזר הציבורי, ויפורסם בצורה קבועה מדי חצי שנה
אלכסנדר כץ |

כ-3.5 שנים לאחר שפורסם לראשונה באייס, חוזר סקר דירוג הדוברים במגזר הציבורי - והפעם בשיתוף עם ארגון העיתונאים. הסקר נועד לייצר שקיפות ביחס לתפקודם של הדוברים ולעודד תחרות ושיפור השירות בכל הקשור למקצועיותם, יעילותם ומידת האתיות שלהם. תוצאותיו יפורסו באתר אייס.

כאמור, הסקר נולד כבר לפני מספר שנים על ידי תומר אביטל ורותם סלע, ותוצאותיו פורסמו באייס. באותה עת עורר הסקר רעש רב, בעיקר מצב אלה שזכו לדירוג נמוך. הסקר בזמנו היה המהלך המקיף הראשון שנעשה לבחינת התנהלותם של דוברים במגזר הציבורי והממשלתי בישראל. במסגרת הפיילוט שהושק בחודש נובמבר 2012, קיבלו כ-350 כתבים קישור לסקר שמאפשר להם לדרג את מערכי הדוברות המרכזיים מולם הם עובדים באופן שוטף - בשורה של משרדי ממשלה ויחידות נוספות דוגמת בנק ישראל והכנסת. השאלון אפשר לכתבים לנקד באנונימיות את הדוברים לפי הערכתם לנגישות, שיתוף הפעולה, אמינות, אדיבות ואקטיביות של המחלקה והעומד בראשה. 

השנה הסקר הוטמע בפעילות של ארגון העיתונאים. יחד עם תומר אביטל, מרכזת את העבודה על הסקר גם ד"ר ענת באלינט, אחראית תחום חופש עיתונות בארגון העיתונאים. כדי לקיים את הסקר מסייעים לארגון בהתנדבות ראש החוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה, פרופ' יריב צפתי, שמלווה את הסקר מבחינה אקדמית, וגיל פלדמן - יועץ סטטיסטי ומומחה לכתיבה וניתוח של שאלונים, שמטפל בעיבוד הנתונים.

במסגרת שולחן עגול שקיים הארגון לאחרונה, הוצג הסקר בפני 10 דוברים בכירים שהשמיעו את הערותיהם. הסקר יבוצע אחת לחצי שנה, דבר שיאפשר לא רק להשוות בין הדוברים, אלא גם להשוות בין הביצועים של כל דובר על ציר הזמן ולזהות מגמות שיפור או הרעה. לפני פרסום תוצאות יאפשרו עורכי הסקר לכל דוברות להגיב לממצאים כדי להכניס אותם לתוך הקשר רחב. 

כעת יוכלו אלפי חברי ארגון העיתונאים להצביע בסקר, באמצעות קוד אישי שיוצר באופן רנדומלי ואותו יש להקליד במסגרת המענה האנונימי על השאלון. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.37%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.37%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״