רייטינג

סופ"ש הכל כלול: ניסיון ההפיכה בטורקיה השתלט על השידורים

משישי בלילה, לאורך בוקרו של שבת ואחר הצהריים - הטלוויזיה הישראלית עברה לאולפן פתוח בשל הדרמה בטורקיה. וגם: 'אמזונס' ירדה ב-4 נק', בחמישי הניבה 'ארץ נהדרת' 27.7%
אלכסנדר כץ |

אחרי ההשקה הפושרת ביום רביעי האחרון, גם הפרק השני של אמזונס לא רשם נתוני צפייה יוצאי דופן. ובמוקד השידורים בסוף השבוע – ניסיון ההפיכה בטורקיה, שכשל.

 

על פי נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי 'אמזונס' (קשת, ערוץ 2) קיבלה 23.4% מול 27.6% בהשקה 3 ימים לפני כן. אחריה 'מונית הכסף' (קשת, ערוץ 2) בעונה חדשה עם 17.5%. מנגד, גב האומה (ערוץ 10) התחזקה ב-2 נקודות ל-11.7% ואחריה 'בנות הזהב' (ערוץ 10) עם 8.6%. בהמשך הלילה משדר מיוחד מהנעשה בטורקיה (חדשות 2) עם 12.8%.

הערוצים שידרו משבת בבוקר באולפנים פתוחים על נסיון ההפיכה נגד הנשיא ארדואן.  -8:00 עד 9:00 קיבלה 'חדשות 2' 4.9% מול 2.6% ל'חדשות 10', ב-9:00 עד 10:00 הפער צומצם ל-4.1% ל'חדשות 2' מול 3.8% ל'חדשות 10'. המהדורה המוקדמת של 'חדשות השבת' (חדשות 2) קיבלה 10.5% מול 5.2% למוקדמת של 'המגזין' (ערוץ 10). בערוץ 1 משדר מיוחד בין 18:00 ל-19:30 הניב 2.9% ואחריו 'מהדורת מוקדמת' עם 3% 

בגזרת החדשות: 'חדשות השבת' (חדשות 2) קיבלה 17.3% מול 8.4% ל'המגזין' (ערוץ 10). 'חדשות השבת' (ערוץ 1) עם 4.6% ו-4.9% ל'רואים עולם' (ערוץ 1) ששודרה אחריה. 

 

יום ו'

2 פרקי סברי מרנן (קשת, ערוץ 2) קיבלו נתונים חלשים של 14.6% ו-12.3%, ואחריהם 'עוד כותרות עם קיציס' (קשת, ערוץ 2) עם 10.7%. מנגד, שי בשידור (ערוץ 10) הניבה 7.4% ואחריה לקט של 'לילה טוב עם אסף הראל' (ערוץ 10) עם 2.9%.  

עד שעות הערב הידיעה החדשותית המשמעותית הייתה של הפיגוע בניס, בה דרס והרג מחבל באמצעות משאית מעל 80 איש. מהדורה מיוחדת של 'חדשות 10' רשמה נתון דומה יחסית לשזה של 'חדשות 2' - 4.5% לערוץ 10 מול 5.1% ל'חדשות 2'.

 

המהדורה המוקדמת של 'אולפן שישי' (חדשות 2) קיבלה 7.3%, מול 5.3% לזו של 'שישי' (ערוץ 10). ומיד אחריה 'אולפן שישי' עם 13% מול 7.1% ל'שישי'. 'יומן' (ערוץ 1) רשמה 3.7%. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

ואז אחרי 23:00 החל להגיע המידע מניסיון ההפיכה בטורקיה. 'חדשות 2' היתה הראשונה לעלות לאוויר במשדר מיוחד - וקיבלה 6.4% מול 3.8% ל'חדשות 10' בשעתיים וחצי לערך עד השעה 2:00 בלילה.  

 

יום ה'

 

התכנית ארץ נהדרת (קשת, ערוץ 2) הניבה 27.7%, ואחריה הסדרה צומת מילר (קשת, ערוץ 2) עם 23.8%.

בערוץ 20 שידרו פעם שנייה השבוע משחק כדורגל, וזה בפעם השנייה רשמו נתון צפייה נאה יחסית. משחק הליגה האירפאית בין קאיראט אלמטי נגד מכבי ת"א שהחל ב-17:45, הניב 2.8%. יומיים לפני כן המשחק בין הפועל באר שבע לשריף טירספול במסגרת מוקדמות ליגת האלופות ניפק 4% ופיק של 7.3%. מדובר ב-2 נתוני הרייטינג הגבוהים ביותר של ערוץ 20 מאז הושק לפני כשנתיים. 

 

בגזרת החדשות: 'חדשות 2' הניבה 18.2%, מול שפל של יותר משנתיים ל'חדשות 10' – עם 6.6%. 'מבט' (ערוץ 1) רשמה 4.1%. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.


"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12

כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים. 

מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים. 

בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים. 

מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.