
דומה באופן חשוד: האם פפסי העולמית העתיקה את מהלך האימוג'ים מקוקה קולה ישראל?
אתמול (יום א') דיווחנו כאן על המהלך הבינ"ל החדש אותו מתכננת פפסי העולמית לקיץ הקרוב, תחת השם Say it with pepesi - מהלך השיווקי שבמרכזו השקת ליין בקבוקים ופחיות שעליהם תוויות אימוג'י. בדיקה קצרה מגלה שכבר באוגוסט 2014 יצא לדרכו מהלך דומה של קוקה קולה ישראל שכותרתו Say it with coca cola. אותו מהלך היה המשכו של מהלך השמות הבינ"ל ובמסגרתו הושק ליין שכלל 186 ביטויים ואייקונים.
אז האם פפסי העולמית העתיקה, השאילה או "לקחה השראה" מהמהלך הישראלי? הדמיון בין המהלכים בולט לעין ומבחינת הזמנים קוקה קולה ישראל הקדימה את ההשקה הראשונה של פפסי בשנה לפחות. הפעם הראשונה שבה פפסי הציגה את מהלך ליין האימוג'ים שלה היה בקיץ 2015 בקנדה, ומשם המשיך המהלך ל-3 שווקים נוספים במהלך אוקטובר 2015: תאילנד, פאקיסטן ורוסיה.
מהלך השמות של קוקה קולה שהפך להצלחה בינלאומית החל בישראל במאי 2013, לצד שווקים אחרים בעולם כגון אוסטרליה, שם הוא הושק לראשונה. המהלך הביא לעלייה במכירות, אך בעיקר במודעות ובאהדת המותג.
בישראל מינפו אותו עם יוזמות דיגיטליות באמצעות גפן טים ו-Q דיגיטל שכללו הצגת שמות על גשרים, בזמן אמת, עבור נהגים שנוסעים באותו המסלול, לאחר הורדת האפליקציה של קוקה קולה. כמו כן הוצגו השמות על גבי שילוט דיגיטלי בטיימס סקוור בניו יורק והמשתתפים קיבלו סרטון עם הרגע המדויק בו שמם הופיע בעמוד הפייסבוק שלהם.

- 6.קוקה קולה גנבו מפפסי (ל"ת)מושיקו 23/02/2016 17:00הגב לתגובה זו
- 5.קופי גנוב 23/02/2016 13:31הגב לתגובה זואני שמעתי מחבר שעובד בדחף שחברת הפרסום של פפסי ישבה במשרדים שלה בחו"ל ושאלה מה עושים לקוקה קולה בישראל? אולי נמצא מהלך מגניב. ובום! איזה מוב! יש לעולם הרבה מה ללמוד מאיתנו.
- 4.באמת אין לכם בושה? (ל"ת)מה ש 3 אמר 23/02/2016 13:13הגב לתגובה זו
- 3.לא מאמין 23/02/2016 10:47הגב לתגובה זובתור קורא קבוע, אני בהלם מהאייטם הזה. מהלך השמות אינו של קוקה קולה ישראל, הוא גנוב מאוסטרליה או משהו כזה. העובדה שהוא זכה לחשיפה תקשורתית מרובה בישראל ולפרסים רק מראה את הפרובינציליות בה אנו חיים. איש לא טרח לציין שמדובר בקמפיין מצוין אך מועתק. ועכשיו כאילו לא די בזה, עובדים היחצנים ומוציאים ידיעה שמעצימה את המעתיקנים, ממצבת אותם כחלוצים ועוד כאלו שהיוו השראה לפפסי העולמית. לא להאמין שמישהו משתף פעולה עם הבדיחה הזו. קוקה קולה ישראל זה אחד הגופים הפחדנים, הלא מעיזים והחצופים בישראל. קוקה קולה העולמית מהווה דוגמא לחברות מסחריות ביצירתיות שלה וביכולת שלה לספר סיפור, בארץ - פח אשפה שרק יודע להעתיק ולהוציא קומוניקטים. (חוץ מהקאמפ קולה לא עשו כלום כבר עשור)
- 2.אין לתאר! (ל"ת)גרילר 22/02/2016 21:27הגב לתגובה זו
- 1.כן בטח (ל"ת)פמברטון ג'וניור 22/02/2016 18:45הגב לתגובה זו

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו
כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים.
מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים.
בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים.
מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו
כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים.
מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים.
בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים.
מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7