דירוג יפעת

79.2 מיליון שקל בשנה: סופר פארם במקום ה-1 בדירוג ההוצאה לפרסום בישראל

במקום ה-2 בדירוג המותגים, ובפער ניכר מסופר פארם, בנק הפועלים עם השקעה של 47.5 מיליון שקלים. את העשירייה הראשונה סוגר ביטוח ישיר עם הוצאה של 27.2 מיליון שקל
משה בנימין |

סיכום פעילות הפרסום של שנת 2015 על פי יפעת בקרת פרסום טומן בחובו כמה הפתעות. בראש ובראשונה, לראשונה מזה שנים, קבוצת שטראוס אינה המפרסמת המובילה בישראל. במקום ה-1 בדירוג מפרסמי העל נמצאת רשת סופר-פארם עם השקעה של כ-111 מיליון שקלים המהווים ירידה של כ-4% לעומת 2014. במקום ה-2 בטבלת מפרסמי העל נמצאת החברה המרכזית למשקאות ללא שינוי, עם השקעה של כ-103.4 מיליון שקלים.

דירוג יפעת של 20 המשרדים המובילים בישראל

במקום ה-3 בטבלת מפרסמי העל נמצאת קבוצת בזק עם השקעה של כ-90.7 מיליון שקלים המהווים ירידה של כ-16%. שנה של רפורמות עוברות על שוק התקשורת בישראל וקבוצת בזק עומדת במרכזן. על רקע רפורמת השוק הסיטונאי באינטרנט מצמצמות בזק ובזק בינלאומי המטופלות במשרד הפרסום אדלר חומסקי, את ההשקעה לפרסום בכ-12% כל אחת. פלאפון ממשיכה את המגמה מהשנים האחרונות לצמצום בהשקעה לפרסום עם ירידה נוספת של כ-19%, ודווקא על רקע כניסת התחרות מצד סלקום לשוק הטלוויזיה, YES שנעזרת במשרד הפרסום מקאן תל אביב, מצמצמת את היקף הפרסום שלה בכ-18%.

 

פרוקטר אנד גמבל נמצאת במקום ה-4 עם עלייה של כ-23% והשקעה של כ-83.9 מיליון שקלים. החברה שהעבירה השנה את תקציבי קניית המדיה שלה מזניט למדיה קום השקיעה השנה רבות בדיגיטל כשהשקיעה כ-60% מעוגת הפרסום שלה בדיגיטל והגדילה משמעותית את תקציבי מותגי פנטן, ג'ילט ופיירי. קבוצת שטראוס, ירדה לראשונה אל המקום הרביעי אותו היא חולקת עם פרוקטר אנד גמבל. השנה השקיעה הקבוצה כ-83.9 מיליון שקלים המהווים ירידה של כ-34% ביחס לשנת 2014.שטראוס צימצמה השנה את הפרסום במותגי דנונה עם ירידה של כ-47%, קפה נמס עם ירידה של כ-51%, סימפוניה בכ-76%, ו-JOY. בנוסף צימצמה שטראוס את הפרסום של תמי 4 בכ-64%.

 

קבוצת אלקטרה שביצעה השנה רה-ארגון כללי עלתה השנה ב-24% עם השקעה של כ-72.6 מיליון שקלים לפרסום באמצאות משרדי הפרסום אדלר חומסקי וורשבסקי, JWT ישראל ויהושע TBWA.  בני משה קרסו במקום ה-10 עם השקעה של כ-51.2 מיליון שקלים המהווים עליה של כ-30%. העלייה נובעת מההשקה של מותג הרכב דאצ'יה עם כ-9.2 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום FOUR. קבוצת תנובה חזרה לטבלת 20 המפרסמים המובילים עם השקעה של כ-39.9 מיליון שקלים ועלייה של כ-31%.

דירוג המותגים// סופר פארם מכניסים את היד לכיס

סופר פארם, המשביר החדש לצרכן, בנק הפועלים וא.ל.מ הם השנה המותגים המובילים בפרסום. פורום פילם, בעזרת משרד הפרסום - פרסום גולן נכנסת למקום השלישי בטבלת המותגים ביחד עם א.ל.מ. מחסני חשמל רושמת זינוק של כ-51% באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי, ונכנסת היישר למקום ה9 עם השקעה של כ-27.2 מיליון שקלים. עוד מותגים שנכנסו לרשימת 20 המובילים הם רשת שופרסל, , אתר WOBI, סופר פארם - LIFE, קינדר, גלובוס מקס, ביטוח 9 מיליון, מטרנה נכנסים לדירוג על חשבון בזק, שופרסל דיל, תמי 4, יונדאי, בנק מזרחי טפחות, אגד, פרטנר, אופטיקה הלפרין.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.