סופר פארם. הפנים החדשות של Mook
צילום: יח"צ
דירוג יפעת

79.2 מיליון שקל בשנה: סופר פארם במקום ה-1 בדירוג ההוצאה לפרסום בישראל

במקום ה-2 בדירוג המותגים, ובפער ניכר מסופר פארם, בנק הפועלים עם השקעה של 47.5 מיליון שקלים. את העשירייה הראשונה סוגר ביטוח ישיר עם הוצאה של 27.2 מיליון שקל
משה בנימין |

סיכום פעילות הפרסום של שנת 2015 על פי יפעת בקרת פרסום טומן בחובו כמה הפתעות. בראש ובראשונה, לראשונה מזה שנים, קבוצת שטראוס אינה המפרסמת המובילה בישראל. במקום ה-1 בדירוג מפרסמי העל נמצאת רשת סופר-פארם עם השקעה של כ-111 מיליון שקלים המהווים ירידה של כ-4% לעומת 2014. במקום ה-2 בטבלת מפרסמי העל נמצאת החברה המרכזית למשקאות ללא שינוי, עם השקעה של כ-103.4 מיליון שקלים.

דירוג יפעת של 20 המשרדים המובילים בישראל

במקום ה-3 בטבלת מפרסמי העל נמצאת קבוצת בזק עם השקעה של כ-90.7 מיליון שקלים המהווים ירידה של כ-16%. שנה של רפורמות עוברות על שוק התקשורת בישראל וקבוצת בזק עומדת במרכזן. על רקע רפורמת השוק הסיטונאי באינטרנט מצמצמות בזק ובזק בינלאומי המטופלות במשרד הפרסום אדלר חומסקי, את ההשקעה לפרסום בכ-12% כל אחת. פלאפון ממשיכה את המגמה מהשנים האחרונות לצמצום בהשקעה לפרסום עם ירידה נוספת של כ-19%, ודווקא על רקע כניסת התחרות מצד סלקום לשוק הטלוויזיה, YES שנעזרת במשרד הפרסום מקאן תל אביב, מצמצמת את היקף הפרסום שלה בכ-18%.

 

פרוקטר אנד גמבל נמצאת במקום ה-4 עם עלייה של כ-23% והשקעה של כ-83.9 מיליון שקלים. החברה שהעבירה השנה את תקציבי קניית המדיה שלה מזניט למדיה קום השקיעה השנה רבות בדיגיטל כשהשקיעה כ-60% מעוגת הפרסום שלה בדיגיטל והגדילה משמעותית את תקציבי מותגי פנטן, ג'ילט ופיירי. קבוצת שטראוס, ירדה לראשונה אל המקום הרביעי אותו היא חולקת עם פרוקטר אנד גמבל. השנה השקיעה הקבוצה כ-83.9 מיליון שקלים המהווים ירידה של כ-34% ביחס לשנת 2014.שטראוס צימצמה השנה את הפרסום במותגי דנונה עם ירידה של כ-47%, קפה נמס עם ירידה של כ-51%, סימפוניה בכ-76%, ו-JOY. בנוסף צימצמה שטראוס את הפרסום של תמי 4 בכ-64%.

 

קבוצת אלקטרה שביצעה השנה רה-ארגון כללי עלתה השנה ב-24% עם השקעה של כ-72.6 מיליון שקלים לפרסום באמצאות משרדי הפרסום אדלר חומסקי וורשבסקי, JWT ישראל ויהושע TBWA.  בני משה קרסו במקום ה-10 עם השקעה של כ-51.2 מיליון שקלים המהווים עליה של כ-30%. העלייה נובעת מההשקה של מותג הרכב דאצ'יה עם כ-9.2 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום FOUR. קבוצת תנובה חזרה לטבלת 20 המפרסמים המובילים עם השקעה של כ-39.9 מיליון שקלים ועלייה של כ-31%.

דירוג המותגים// סופר פארם מכניסים את היד לכיס

סופר פארם, המשביר החדש לצרכן, בנק הפועלים וא.ל.מ הם השנה המותגים המובילים בפרסום. פורום פילם, בעזרת משרד הפרסום - פרסום גולן נכנסת למקום השלישי בטבלת המותגים ביחד עם א.ל.מ. מחסני חשמל רושמת זינוק של כ-51% באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי, ונכנסת היישר למקום ה9 עם השקעה של כ-27.2 מיליון שקלים. עוד מותגים שנכנסו לרשימת 20 המובילים הם רשת שופרסל, , אתר WOBI, סופר פארם - LIFE, קינדר, גלובוס מקס, ביטוח 9 מיליון, מטרנה נכנסים לדירוג על חשבון בזק, שופרסל דיל, תמי 4, יונדאי, בנק מזרחי טפחות, אגד, פרטנר, אופטיקה הלפרין.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.