79.2 מיליון שקל בשנה: סופר פארם במקום ה-1 בדירוג ההוצאה לפרסום בישראל
סיכום פעילות הפרסום של שנת 2015 על פי יפעת בקרת פרסום טומן בחובו כמה הפתעות. בראש ובראשונה, לראשונה מזה שנים, קבוצת שטראוס אינה המפרסמת המובילה בישראל. במקום ה-1 בדירוג מפרסמי העל נמצאת רשת סופר-פארם עם השקעה של כ-111 מיליון שקלים המהווים ירידה של כ-4% לעומת 2014. במקום ה-2 בטבלת מפרסמי העל נמצאת החברה המרכזית למשקאות ללא שינוי, עם השקעה של כ-103.4 מיליון שקלים.
דירוג יפעת של 20 המשרדים המובילים בישראל
במקום ה-3 בטבלת מפרסמי העל נמצאת קבוצת בזק עם השקעה של כ-90.7 מיליון שקלים המהווים ירידה של כ-16%. שנה של רפורמות עוברות על שוק התקשורת בישראל וקבוצת בזק עומדת במרכזן. על רקע רפורמת השוק הסיטונאי באינטרנט מצמצמות בזק ובזק בינלאומי המטופלות במשרד הפרסום אדלר חומסקי, את ההשקעה לפרסום בכ-12% כל אחת. פלאפון ממשיכה את המגמה מהשנים האחרונות לצמצום בהשקעה לפרסום עם ירידה נוספת של כ-19%, ודווקא על רקע כניסת התחרות מצד סלקום לשוק הטלוויזיה, YES שנעזרת במשרד הפרסום מקאן תל אביב, מצמצמת את היקף הפרסום שלה בכ-18%.
פרוקטר אנד גמבל נמצאת במקום ה-4 עם עלייה של כ-23% והשקעה של כ-83.9 מיליון שקלים. החברה שהעבירה השנה את תקציבי קניית המדיה שלה מזניט למדיה קום השקיעה השנה רבות בדיגיטל כשהשקיעה כ-60% מעוגת הפרסום שלה בדיגיטל והגדילה משמעותית את תקציבי מותגי פנטן, ג'ילט ופיירי. קבוצת שטראוס, ירדה לראשונה אל המקום הרביעי אותו היא חולקת עם פרוקטר אנד גמבל. השנה השקיעה הקבוצה כ-83.9 מיליון שקלים המהווים ירידה של כ-34% ביחס לשנת 2014.שטראוס צימצמה השנה את הפרסום במותגי דנונה עם ירידה של כ-47%, קפה נמס עם ירידה של כ-51%, סימפוניה בכ-76%, ו-JOY. בנוסף צימצמה שטראוס את הפרסום של תמי 4 בכ-64%.
- השרים לא נרגעים: הגדילו שוב את תקציבי הפרסום בשנת 2018
- שטראוס הוציאה 62.5 מיליון ש' בפרסום בחצי הראשון של 2018
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קבוצת אלקטרה שביצעה השנה רה-ארגון כללי עלתה השנה ב-24% עם השקעה של כ-72.6 מיליון שקלים לפרסום באמצאות משרדי הפרסום אדלר חומסקי וורשבסקי, JWT ישראל ויהושע TBWA. בני משה קרסו במקום ה-10 עם השקעה של כ-51.2 מיליון שקלים המהווים עליה של כ-30%. העלייה נובעת מההשקה של מותג הרכב דאצ'יה עם כ-9.2 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום FOUR. קבוצת תנובה חזרה לטבלת 20 המפרסמים המובילים עם השקעה של כ-39.9 מיליון שקלים ועלייה של כ-31%.
דירוג המותגים// סופר פארם מכניסים את היד לכיס
סופר פארם, המשביר החדש לצרכן, בנק הפועלים וא.ל.מ הם השנה המותגים המובילים בפרסום. פורום פילם, בעזרת משרד הפרסום - פרסום גולן נכנסת למקום השלישי בטבלת המותגים ביחד עם א.ל.מ. מחסני חשמל רושמת זינוק של כ-51% באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי, ונכנסת היישר למקום ה9 עם השקעה של כ-27.2 מיליון שקלים. עוד מותגים שנכנסו לרשימת 20 המובילים הם רשת שופרסל, , אתר WOBI, סופר פארם - LIFE, קינדר, גלובוס מקס, ביטוח 9 מיליון, מטרנה נכנסים לדירוג על חשבון בזק, שופרסל דיל, תמי 4, יונדאי, בנק מזרחי טפחות, אגד, פרטנר, אופטיקה הלפרין.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
