יוסי בר מוחא, אמנון נדב, שוש פורמן ורותם אברוצקי
צילום: יניב כהן

בצל התפרקות קול ישראל מכח אדם: 'בחצי היום' זכתה בפרס הרדיו של כנס אילת

יומן הצהריים של רשת ב' זכה בפרס תכנית האקטואליה, 'שי ודרור' תקבל פרס על תכנית שאינה אקטואליה. עוד ברשימה: אליקו, רדיו חיפה, eco99fm, רדיו ת"א ואהוד גרף המיתולוגי
אלכסנדר כץ | (1)

אגודת העיתונאים תל-אביב הכריזה היום (יום ג') על הזוכים בפרסי הרדיו שיוענקו בערב הרדיו שיתקיים בכנס אילת בחודש הבא. ועדת הרדיו בראשותו של אמנון נדב בחרה את הזוכים בקטגוריות השונות, מבין עשרות מועמדויות שהוגשו השנה. "כבכל שנה, הוגשו לוועדה מועמדים רבים ומלאכת הסינון הייתה קשה", מסר נדב. "לאחר שחברי הוועדה שקלו את הטיעונים בעד כל מועמד, הגענו לטובים ביותר בתחומם הראויים לפרס".

 

פרס תכנית האקטואליה הטובה ביותר יוענק השנה לתוכנית יומן הצהריים בחצי היום של רשת ב' בעריכת אורית ברקאי ובהגשת אסתי פרז. ועדת הרדיו קבעה כי "צוות יומן הצהריים של קול ישראל הוא דוגמה לנחישות ולהתמדה בחתירה למצוינות עיתונאית. הענקת הפרס לצוות המייצג את קולו האמיץ והברור של ציבור העיתונאים בקול ישראל, מהווה גם הערכה רבה והוקרה למערכת העיתונאית של קול ישראל".

בשנה שעברה קיבלה את פרס מפעל חיים שוש פורמןעורכת התכנית המיתולוגית הכול דיבורים בפרס מפעל חיים. פורמן היא מבין פורשי רשות השידור, מהלך שמקשה בימים אלו על תפקודה של קול ישראל, מה שהוביל להורדתה בין היתר של יומן השבוע.

פרס תכנית המלל הטובה ביותר שאינה אקטואליה, יוענק לתכנית שי ודרור עם שי גולדשטיין ודרור רפאל ברדיו ללא הפסקה. תכנית הבוקר של השניים שעלתה לאוויר בספטמבר 2007 ברדיו ללא הפסקה ומשודרת במרכז הארץ ובצפונה, "הפכה במהלך השנים לתוכנית אהובה ופופולארית, הזוכה לשיעורי האזנה גבוהים", לדברי ועדת הרדיו. "הצמד הפרוע והבועט נודע גם בשל האייטם הקבוע בתוכנית, שזכה לכותרות רבות - 'שיחת טלפון מפתיעה'. בכל בוקר, בדיוק בשעה 08:45, מתקשרים שי ודרור במפתיע לאישיות אקטואלית – פוליטיקאים, אנשי ציבור ואחרים ששמם מופיע בכותרות הראשיות של חדשות הבוקר - במטרה לנהל שיחה מפתיעה וחצופה. פעמים רבות הגיעו השיחות הללו למהדורות החדשות המרכזיות בשל הדברים שנאמרו במסגרתן".

 

ועדת הרדיו בחרה להעניק את פרס תכנית המוזיקה הטובה ביותר לערב ים-תיכוני בהגשת אלי כהן – אליקו בתחנת הרדיו לב המדינה. "התכנית מהווה בית חם למוזיקה הים תיכונית", נכתב, "התכנית חרתה על דגלה את קידום המוזיקה הים-תיכונית ברדיו בישראל, עוד בתקופה שבו הייתה בשוליים ולא בזרם המרכזי. במהלך 15 השנים בהן התוכנית משודרת, היא נתנה במה לזמרים הים-תיכוניים המוכרים כיום לכל – ובמיוחד לדור הצעיר שחיפש מקום לחשיפה ראשונה ולא קיבל אותה במקומות אחרים".

 

פרס פרויקט מיוחד יוענק ל-2 פרויקטים ששודרו בשנה החולפת. הראשון הוא הפרויקט החברתי "שקופים" של רדיו חיפה שמתקיים מזה שנתיים ונותן במה לאזרחים שנותרו ללא מענה לבעיות הקיום שלהם, כאשר טלי ליבמן מביאה את סיפוריהם לרדיו ומבקשת מהציבור או ממנהלי מוסדות ציבוריים לתת כתף. הפרויקט השני הוא "פרוייקט סביבתי לשמירה על פרחי הבר בישראל" של רדיו eco99fm שעלה לאוויר בחודשים אפריל-יוני השנה כקמפיין סביבתי רחב לשמירה על פרחי הבר בישראל.

הוועדה החליטה להעניק פרס מפעל חיים בתחום הרדיו לאהוד גרף מגל"צ שפרש השנה לגמלאות. "גרף הוא דמות רדיופונית שהפכה לשם נרדף לתחנה ב-4 העשורים האחרונים", נכתב בהודעת הוועדה, "הוא מוכר בציבור בעיקר כקריין חדשות, מהפינה '60 שניות על' וממשדרים רבים, אולם עיקר תרומתו לתחנת השידור הציבורית, התמקדה בשמירה ובטיפוח תכניות דוקומנטריות איכותיות. אישיותו ובפועלו, הכשיר גרף דור שלם של עורכים, מפיקים ושדרים שהבינו שלא על החדשות בלבד יעמוד הרדיו הציבורי".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    סבידור 03/11/2015 17:23
    הגב לתגובה זו
    מצמרר עד היכן מגיעה הבחישה המושחתת של יוסי בר מוחא ואמנון נדב שגם בזקנתם מצליחים לעמוד בראש אגודת העיתונאים בתל אביב ולמנוע מהדור הצעיר להיכנס לפורום מקבלי ההחלטות ולהשפיע. השניים אינם מבינים דבר בעיתונות מודרנית ובעיקר בזו הדיגיטלית ודואגים אך ורק למעמדם ולתעסוקתם ושכל היתר יישרף והוא אכן יישרף. הפרס לשוש פורמן הוא בדיחה גסה, דוגמא טובה לאמור.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״