יאיר אלטמן
צילום: מתוף הפייסבוק של יאיר אלטמן
פרסום ראשון

לאחר 3 שנים בוואלה: הכתב בירושלים יאיר אלטמן עובר לערוך בדסק ישראל היום

אלטמן מונה לעורך בכיר בדסק החדשות של 'ישראל היום', ויעזוב את וואלה בחודש הקרוב. באתר צפויים להתחיל לחפש מחליף שיאייש את התפקיד בירושלים
אלכסנדר כץ | (3)

יאיר אלטמן, הכתב לענייני ירושלים בוואלה, עוזב את האתר. לאייס נודע כי אלטמן מונה לעורך בכיר בדסק החדשות של ישראל היום, והוא צפוי להתחיל לעבוד בעיתון בחודש יולי. היום הודיע אלטמן לראש מערכת החדשות בוואלה ברוך שי על עזיבתו. הערכה היא כי באתר יתחילו כעת לחפש אחר מחליף.

 

לאלטמן ניסיון של כ-10 שנים בעולם התקשורת. הוא החל במקומון באזור מודיעין, ומשם עבר לידיעות אחרונות שם כתב והיה תחקירן ב-24 שעות ובמגזינים אחרים של הקבוצה. בהמשך עבר לאתר הקבוצה ynet שם שימש במשך כשנתיים כתב שטחים וירושלים, ובחלק מהזמן אף היה כתב לענייני משטרה. לפני כ-3 שנים הצטרף לוואלה, כשבאתר החלו לפתח את מערכת החדשות בניסיון להתחרות עם ynet.

 

מישראל היום טרם התקבלה תגובה. יאיר אלטמן אישר את הפרטים לאייס, ביקש להודות לאנשי וואלה אבירם אלעד, ברוך שי ומיכל קלין על העבודה עמם ולעורך ישראל היום ולעמוס רגב על "האמון שניתן בי".

אלטמן הוסיך עוד כי "לאחר 10 שנים ככתב שטח בכלי התקשורת המובילים בארץ החלטתי לעשות שינוי ולעבור מהשטח אל הדסק. וואלה היה עבורי לא רק מקום עבודה אלא גם בית חם שתמך בי בתקופות קשות. בעבודת השטח, בשידורים חיים לאולפן מזירות אירועים, באירועים פליליים, מלחמות ופיגועים, וואלה עיצב אותי כעיתונאי במערכת חדשות מובילה".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חן 16/06/2015 00:21
    הגב לתגובה זו
    שיתחיל קודם כל כעורך, אחר כך יהפוך את עצמו לבכיר.
  • 2.
    שם 15/06/2015 12:21
    הגב לתגובה זו
    אבל ידיעה כה שולית מקבלת כזה קידום ומתהדרת ב"פרסום ראשון באדום זועק? קצת פרופורציות.
  • 1.
    אחלה בן אדם י"ה יהנו ממנו (ל"ת)
    שמואלי 14/06/2015 19:05
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.