חוזר לרוטשילד: גדעון עמיחי משיק סניף בת"א ומקבל את תקציב VW מאדלר
לפני מספר ימים הכריז גדעון עמיחי, לשעבר מבעלי שלמור אבנון עמיחי y&r ומאנשי הקריאייטיב שהובילו את תעשיית הפרסום בישראל, על חזרתו לשוק המקומי עם הקמת סניף ישראלי למשרד הפרסום NO, NO, NO, NO, NO, YES אותו הקים לפני שנתיים בניו יורק. כעת מתברר המניע לכך - קבלת תקציב הפרסום של מותג הרכב VW מבית צ'מפיון מוטורס שטופל עד לאחרונה באדלר חומסקי.
העברת תקציב הפרסום לידי עמיחי היא חלק מרה-ארגון של צ'מפיון מוטורס במערך הפרסום שלה. ראשיתו ועיקרו בפרידה מאדלר חומסקי שטיפלה במהלך השנים האחרונות בכל מותגי החברה: אאודי, פולקסווגן, סיאט וסקודה. לפני מספר שנים איבד משרד הפרסום את תקציב הרכב של אאודי לטובת משרד הפרסום אברהם שנאלץ בתמורה לוותר על מותג הרכב יגואר שטופל עד אז אצלו.
צ'מפיון מוטורס היה אחד מתקציבי הפרסום הבולטים באדלר חומסקי. המשרד טיפל בכל מותגי הרכב של החברה לאחר שפולקסווגן הועבר אליו בתחילת 2010 לאחר שנוהל בידי פוגל אוגילבי. עם זאת, מערכת היחסים ידעה מהמורות לא קלות במהלך הדרך. מעבר לאובדן מותג הרכב אאודי, לפני כשנה וחצי בשלהי 2013 איבד אדלר חומסקי את קמפיין ההשקה למותג סיאט ליאון, בשווי של כ-7 מיליון שקלים (במונחי יפעת בקרת פרסום) למשרד הפרסום THE BOX אז בניהולו של שי גורן. לא זאת בלבד, אלא שרכש המדיה של קמפיין ההשקה עבר ממדיה-קום ליוניברסל מקאן.
העברת תקציב פולקסווגן לגדעון עמיחי היא פועל יוצא של שיתוף פעולה בין עמיחי לקבוצה ולמנכ"ל צ'מפיון מוטורס - דן אורנשטיין. עמיחי שמחזיק ברזומה עשיר בתחום הפרסום בעולם הרכב (כל קבוצת כלמוביל: מרצדס, יונדאי, מיצובישי, השקת מאזדה בישראל) שימש כיועץ שיווקי-אסטרטגי לחברה בשנה החולפת.
על פי הערכות, מרוויחים נוספים מהשינוים במערך הפרסום של צ'מפיון יהיוה משרד הפרסום אברהם שבנוסף לאאודי יחל לטפל גם במותג הרכב סיאט ומנצ' שיחל לטפל במותג הרכב סקודה.
מצ'מפיון מוטורס נמסר בתגובה: "את תקציב הפרסום של מותג פולקסווגן יקבל איש הפרסום, גדעון עמיחי ומשרדוNo, No, No, No, Yes Tel Aviv ואילו את תקציב הפרסום בסיאט יקבל משרד הפרסום "אברהם" המטפל כבר כיום בתקציב הפרסום של מותג היוקרה Audi. את תקציב הפרסום במותג סקודה צפוי לקבל ולנהל משרד הפרסום מנצ'".
- 14.ג. 13/04/2015 12:13הגב לתגובה זוחיכינו לך, ענף הפרסום צריך אותך בארץ. ברוך הבא.
- 13.עמיחי 12/04/2015 16:09הגב לתגובה זולעשות משרד פרסום בניויורק זה קשה אין שפה... אין עבדה קשה,קשה...
- 12.גדעון עמיחי תותח על (ל"ת)יחיו הקנאים ויסבלו 09/04/2015 11:13הגב לתגובה זו
- תותחת (ל"ת)דני 12/04/2015 10:32הגב לתגובה זו
- 11.NYC HAS DECIDED: NO NO NO NO NO NO (ל"ת)Danny 09/04/2015 07:40הגב לתגובה זו
- 10.היוש 08/04/2015 18:28הגב לתגובה זואם הייתי יורם באומן או אייל חומסקי הייתי שומר קצת יותר על הלקוחות שלי. אדלר ובאומן שרקדו על הדם של שלמור, עלולים למצוא את עצמם עם לקוחות שזולגים לפתחו של מר עמיחי... האם זה מבשר את קריסת הגדולים? נחיה ונראה.
- וימר 12/04/2015 09:24הגב לתגובה זוומה המגמה ? חזרה לעבר? מבשר את קריסת הגדולים? כי ההצלחה הגדולה מניו יורק חוזרת לישראל? מה את/ה נער/ת מקהלה? אין ספק שבאומן וחומסקי משקשקים....
- אייל 12/04/2015 09:24הגב לתגובה זובאומן וחומסקי באמת צריכים לשמור טוב על הלקוחות שלהם אבל חזרתו של גדעון עמיחי ממש לא מבשרת על קריסת הגדולים. לכל היותר היא מבשרת על צמיחתו של גדול חדש.
- 9.גדעון עמיחי 1978 חח (ל"ת)אודי 08/04/2015 11:59הגב לתגובה זו
- 8.במבי 08/04/2015 09:02הגב לתגובה זואיזה מסר מעבירים בעלי חברות על כך שביום יש משרד פרסום שמנהל את התקציבים שלהם ובלילה הם "מתיעצים" עם פרסומאים אחרים שלבסוף גם התקציב עובר אליהם?!
- גיא 08/04/2015 10:38הגב לתגובה זוהמסר שהוא שמשרדי הפרסום בישראל של 2015 (כולם בלי יוצא מן הכלל) הם משרדים גרועים ושהמפרסמים לא סומכים עליהם ולכן נעזרים ביועצים חיצוניים כדי לחפות על ההבנה המועטה בשיווק ובאסטרטגיה
- 7.מפרגן 07/04/2015 19:21הגב לתגובה זואושיית פרסום. ברוך הבא הביתה.
- שמא תקימו יחד את ״לקק לקק לקק לקק לקק ונשוך״ ? (ל"ת)טל 09/04/2015 07:52הגב לתגובה זו
- 6.ירון 07/04/2015 19:08הגב לתגובה זוהקסם המקומי לא עובד בניו יורק...
- 5.דני 07/04/2015 16:25הגב לתגובה זועכשיו יחזרו לשדר את איים אבודים? מתי חיים יבין חוזר להגיש חדשות? פולקסווגן כנראה נערכים להשקת דגמי רטרו אחרת אין הסבר לבדיחה הזאת
- דניאל 08/04/2015 10:35הגב לתגובה זודני, אני מניח שאתה פרסומאי בן 26 שבטוח שהשמש זורחת לו מהתחת. אז לידיעתך הדור שלך עושה חרא של עבודה בתחום הפרסום. ועוד לידיעתך, גדעון עמיחי הוא לא כזה עתיק. הוא הפרסומאי המעוטר ביותר בישראל והיה אחד המובילים עד לפני 3-4 שנים. חברת הדיגיטל של Y&R שאותה הוא הקים (ושאותה ניהל ערן גפן) היתה מהמובילות ופורצות הדרך שבענף. ואם תרים את הראש ותראה מה קורה מחוץ לשדרות רוטשילד או רמת החיל תגלה שבכל העולם יש פרסומאים מעולים וחדשניים שחצו מזמן את גיל 40 וגם 50.
- 4.תכלס 07/04/2015 15:54הגב לתגובה זוהמשרד הכי חסר יכולת בתעשייה. לא מכיר עבודת פרסום אחת טובה שהם אי פעם יצרו. בשביל זה עוזבים את אדלר?!?!?
- 3.יס מין 07/04/2015 15:33הגב לתגובה זוואני סבור שרק טוב יצא מהחיבור הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
- 2.תלמד לרשום... פולקסווגן!!! (ל"ת)לשונאית 07/04/2015 12:58הגב לתגובה זו
- 1.רק שאלה 07/04/2015 12:33הגב לתגובה זושם המשרד NO NO NO NO NO YES ישאר מקום ללקוח על המודעה או הסרט?
- Him 07/04/2015 21:36הגב לתגובה זוWTF?
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7