חוזר לרוטשילד: גדעון עמיחי משיק סניף בת"א ומקבל את תקציב VW מאדלר
לפני מספר ימים הכריז גדעון עמיחי, לשעבר מבעלי שלמור אבנון עמיחי y&r ומאנשי הקריאייטיב שהובילו את תעשיית הפרסום בישראל, על חזרתו לשוק המקומי עם הקמת סניף ישראלי למשרד הפרסום NO, NO, NO, NO, NO, YES אותו הקים לפני שנתיים בניו יורק. כעת מתברר המניע לכך - קבלת תקציב הפרסום של מותג הרכב VW מבית צ'מפיון מוטורס שטופל עד לאחרונה באדלר חומסקי.
העברת תקציב הפרסום לידי עמיחי היא חלק מרה-ארגון של צ'מפיון מוטורס במערך הפרסום שלה. ראשיתו ועיקרו בפרידה מאדלר חומסקי שטיפלה במהלך השנים האחרונות בכל מותגי החברה: אאודי, פולקסווגן, סיאט וסקודה. לפני מספר שנים איבד משרד הפרסום את תקציב הרכב של אאודי לטובת משרד הפרסום אברהם שנאלץ בתמורה לוותר על מותג הרכב יגואר שטופל עד אז אצלו.
צ'מפיון מוטורס היה אחד מתקציבי הפרסום הבולטים באדלר חומסקי. המשרד טיפל בכל מותגי הרכב של החברה לאחר שפולקסווגן הועבר אליו בתחילת 2010 לאחר שנוהל בידי פוגל אוגילבי. עם זאת, מערכת היחסים ידעה מהמורות לא קלות במהלך הדרך. מעבר לאובדן מותג הרכב אאודי, לפני כשנה וחצי בשלהי 2013 איבד אדלר חומסקי את קמפיין ההשקה למותג סיאט ליאון, בשווי של כ-7 מיליון שקלים (במונחי יפעת בקרת פרסום) למשרד הפרסום THE BOX אז בניהולו של שי גורן. לא זאת בלבד, אלא שרכש המדיה של קמפיין ההשקה עבר ממדיה-קום ליוניברסל מקאן.
העברת תקציב פולקסווגן לגדעון עמיחי היא פועל יוצא של שיתוף פעולה בין עמיחי לקבוצה ולמנכ"ל צ'מפיון מוטורס - דן אורנשטיין. עמיחי שמחזיק ברזומה עשיר בתחום הפרסום בעולם הרכב (כל קבוצת כלמוביל: מרצדס, יונדאי, מיצובישי, השקת מאזדה בישראל) שימש כיועץ שיווקי-אסטרטגי לחברה בשנה החולפת.
על פי הערכות, מרוויחים נוספים מהשינוים במערך הפרסום של צ'מפיון יהיוה משרד הפרסום אברהם שבנוסף לאאודי יחל לטפל גם במותג הרכב סיאט ומנצ' שיחל לטפל במותג הרכב סקודה.
מצ'מפיון מוטורס נמסר בתגובה: "את תקציב הפרסום של מותג פולקסווגן יקבל איש הפרסום, גדעון עמיחי ומשרדוNo, No, No, No, Yes Tel Aviv ואילו את תקציב הפרסום בסיאט יקבל משרד הפרסום "אברהם" המטפל כבר כיום בתקציב הפרסום של מותג היוקרה Audi. את תקציב הפרסום במותג סקודה צפוי לקבל ולנהל משרד הפרסום מנצ'".
- 14.ג. 13/04/2015 12:13הגב לתגובה זוחיכינו לך, ענף הפרסום צריך אותך בארץ. ברוך הבא.
- 13.עמיחי 12/04/2015 16:09הגב לתגובה זולעשות משרד פרסום בניויורק זה קשה אין שפה... אין עבדה קשה,קשה...
- 12.גדעון עמיחי תותח על (ל"ת)יחיו הקנאים ויסבלו 09/04/2015 11:13הגב לתגובה זו
- תותחת (ל"ת)דני 12/04/2015 10:32הגב לתגובה זו
- 11.NYC HAS DECIDED: NO NO NO NO NO NO (ל"ת)Danny 09/04/2015 07:40הגב לתגובה זו
- 10.היוש 08/04/2015 18:28הגב לתגובה זואם הייתי יורם באומן או אייל חומסקי הייתי שומר קצת יותר על הלקוחות שלי. אדלר ובאומן שרקדו על הדם של שלמור, עלולים למצוא את עצמם עם לקוחות שזולגים לפתחו של מר עמיחי... האם זה מבשר את קריסת הגדולים? נחיה ונראה.
- וימר 12/04/2015 09:24הגב לתגובה זוומה המגמה ? חזרה לעבר? מבשר את קריסת הגדולים? כי ההצלחה הגדולה מניו יורק חוזרת לישראל? מה את/ה נער/ת מקהלה? אין ספק שבאומן וחומסקי משקשקים....
- אייל 12/04/2015 09:24הגב לתגובה זובאומן וחומסקי באמת צריכים לשמור טוב על הלקוחות שלהם אבל חזרתו של גדעון עמיחי ממש לא מבשרת על קריסת הגדולים. לכל היותר היא מבשרת על צמיחתו של גדול חדש.
- 9.גדעון עמיחי 1978 חח (ל"ת)אודי 08/04/2015 11:59הגב לתגובה זו
- 8.במבי 08/04/2015 09:02הגב לתגובה זואיזה מסר מעבירים בעלי חברות על כך שביום יש משרד פרסום שמנהל את התקציבים שלהם ובלילה הם "מתיעצים" עם פרסומאים אחרים שלבסוף גם התקציב עובר אליהם?!
- גיא 08/04/2015 10:38הגב לתגובה זוהמסר שהוא שמשרדי הפרסום בישראל של 2015 (כולם בלי יוצא מן הכלל) הם משרדים גרועים ושהמפרסמים לא סומכים עליהם ולכן נעזרים ביועצים חיצוניים כדי לחפות על ההבנה המועטה בשיווק ובאסטרטגיה
- 7.מפרגן 07/04/2015 19:21הגב לתגובה זואושיית פרסום. ברוך הבא הביתה.
- שמא תקימו יחד את ״לקק לקק לקק לקק לקק ונשוך״ ? (ל"ת)טל 09/04/2015 07:52הגב לתגובה זו
- 6.ירון 07/04/2015 19:08הגב לתגובה זוהקסם המקומי לא עובד בניו יורק...
- 5.דני 07/04/2015 16:25הגב לתגובה זועכשיו יחזרו לשדר את איים אבודים? מתי חיים יבין חוזר להגיש חדשות? פולקסווגן כנראה נערכים להשקת דגמי רטרו אחרת אין הסבר לבדיחה הזאת
- דניאל 08/04/2015 10:35הגב לתגובה זודני, אני מניח שאתה פרסומאי בן 26 שבטוח שהשמש זורחת לו מהתחת. אז לידיעתך הדור שלך עושה חרא של עבודה בתחום הפרסום. ועוד לידיעתך, גדעון עמיחי הוא לא כזה עתיק. הוא הפרסומאי המעוטר ביותר בישראל והיה אחד המובילים עד לפני 3-4 שנים. חברת הדיגיטל של Y&R שאותה הוא הקים (ושאותה ניהל ערן גפן) היתה מהמובילות ופורצות הדרך שבענף. ואם תרים את הראש ותראה מה קורה מחוץ לשדרות רוטשילד או רמת החיל תגלה שבכל העולם יש פרסומאים מעולים וחדשניים שחצו מזמן את גיל 40 וגם 50.
- 4.תכלס 07/04/2015 15:54הגב לתגובה זוהמשרד הכי חסר יכולת בתעשייה. לא מכיר עבודת פרסום אחת טובה שהם אי פעם יצרו. בשביל זה עוזבים את אדלר?!?!?
- 3.יס מין 07/04/2015 15:33הגב לתגובה זוואני סבור שרק טוב יצא מהחיבור הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
- 2.תלמד לרשום... פולקסווגן!!! (ל"ת)לשונאית 07/04/2015 12:58הגב לתגובה זו
- 1.רק שאלה 07/04/2015 12:33הגב לתגובה זושם המשרד NO NO NO NO NO YES ישאר מקום ללקוח על המודעה או הסרט?
- Him 07/04/2015 21:36הגב לתגובה זוWTF?

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.