חוזר לרוטשילד: גדעון עמיחי משיק סניף בת"א ומקבל את תקציב VW מאדלר

צ'מפיון מוטורס מסדרת מחדש את תקציבי הפרסום של מותגיה. עמיחי יטפל בפולקסווגן, תקציב הפרסום של סקודה יועבר למנצ' וסיאט יטופל באברהם 
משה בנימין | (21)

לפני מספר ימים הכריז גדעון עמיחי, לשעבר מבעלי שלמור אבנון עמיחי y&r ומאנשי הקריאייטיב שהובילו את תעשיית הפרסום בישראל, על חזרתו לשוק המקומי עם הקמת סניף ישראלי למשרד הפרסום NO, NO, NO, NO, NO, YES אותו הקים לפני שנתיים בניו יורק. כעת מתברר המניע לכך - קבלת תקציב הפרסום של מותג הרכב VW מבית צ'מפיון מוטורס שטופל עד לאחרונה באדלר חומסקי.

העברת תקציב הפרסום לידי עמיחי היא חלק מרה-ארגון של צ'מפיון מוטורס במערך הפרסום שלה. ראשיתו ועיקרו בפרידה מאדלר חומסקי שטיפלה במהלך השנים האחרונות בכל מותגי החברה: אאודי, פולקסווגן, סיאט וסקודה. לפני מספר שנים איבד משרד הפרסום את תקציב הרכב של אאודי לטובת משרד הפרסום אברהם שנאלץ בתמורה לוותר על מותג הרכב יגואר שטופל עד אז אצלו. 

צ'מפיון מוטורס היה אחד מתקציבי הפרסום הבולטים באדלר חומסקי. המשרד טיפל בכל מותגי הרכב של החברה לאחר שפולקסווגן הועבר אליו בתחילת 2010 לאחר שנוהל בידי פוגל אוגילבי. עם זאת, מערכת היחסים ידעה מהמורות לא קלות במהלך הדרך. מעבר לאובדן מותג הרכב אאודי, לפני כשנה וחצי בשלהי 2013 איבד אדלר חומסקי את קמפיין ההשקה למותג סיאט ליאון, בשווי של כ-7 מיליון שקלים (במונחי יפעת בקרת פרסום) למשרד הפרסום THE BOX אז בניהולו של שי גורן. לא זאת בלבד, אלא שרכש המדיה של קמפיין ההשקה עבר ממדיה-קום ליוניברסל מקאן.

העברת תקציב פולקסווגן לגדעון עמיחי היא פועל יוצא של שיתוף פעולה בין עמיחי לקבוצה ולמנכ"ל צ'מפיון מוטורס - דן אורנשטיין. עמיחי שמחזיק ברזומה עשיר בתחום הפרסום בעולם הרכב (כל קבוצת כלמוביל: מרצדס, יונדאי, מיצובישי, השקת מאזדה בישראל) שימש כיועץ שיווקי-אסטרטגי לחברה בשנה החולפת.

על פי הערכות, מרוויחים נוספים מהשינוים במערך הפרסום של צ'מפיון יהיוה משרד הפרסום אברהם שבנוסף לאאודי יחל לטפל גם במותג הרכב סיאט ומנצ' שיחל לטפל במותג הרכב סקודה.

מצ'מפיון מוטורס נמסר בתגובה: "את תקציב הפרסום של מותג פולקסווגן יקבל איש הפרסום, גדעון עמיחי ומשרדוNo, NoNo, No, Yes Tel Aviv ואילו את תקציב הפרסום בסיאט יקבל משרד הפרסום "אברהם" המטפל כבר כיום בתקציב הפרסום של מותג היוקרה Audi. את תקציב הפרסום במותג סקודה צפוי לקבל ולנהל משרד הפרסום מנצ'".  

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    ג. 13/04/2015 12:13
    הגב לתגובה זו
    חיכינו לך, ענף הפרסום צריך אותך בארץ. ברוך הבא.
  • 13.
    עמיחי 12/04/2015 16:09
    הגב לתגובה זו
    לעשות משרד פרסום בניויורק זה קשה אין שפה... אין עבדה קשה,קשה...
  • 12.
    גדעון עמיחי תותח על (ל"ת)
    יחיו הקנאים ויסבלו 09/04/2015 11:13
    הגב לתגובה זו
  • תותחת (ל"ת)
    דני 12/04/2015 10:32
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    NYC HAS DECIDED: NO NO NO NO NO NO (ל"ת)
    Danny 09/04/2015 07:40
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    היוש 08/04/2015 18:28
    הגב לתגובה זו
    אם הייתי יורם באומן או אייל חומסקי הייתי שומר קצת יותר על הלקוחות שלי. אדלר ובאומן שרקדו על הדם של שלמור, עלולים למצוא את עצמם עם לקוחות שזולגים לפתחו של מר עמיחי... האם זה מבשר את קריסת הגדולים? נחיה ונראה.
  • וימר 12/04/2015 09:24
    הגב לתגובה זו
    ומה המגמה ? חזרה לעבר? מבשר את קריסת הגדולים? כי ההצלחה הגדולה מניו יורק חוזרת לישראל? מה את/ה נער/ת מקהלה? אין ספק שבאומן וחומסקי משקשקים....
  • אייל 12/04/2015 09:24
    הגב לתגובה זו
    באומן וחומסקי באמת צריכים לשמור טוב על הלקוחות שלהם אבל חזרתו של גדעון עמיחי ממש לא מבשרת על קריסת הגדולים. לכל היותר היא מבשרת על צמיחתו של גדול חדש.
  • 9.
    גדעון עמיחי 1978 חח (ל"ת)
    אודי 08/04/2015 11:59
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    במבי 08/04/2015 09:02
    הגב לתגובה זו
    איזה מסר מעבירים בעלי חברות על כך שביום יש משרד פרסום שמנהל את התקציבים שלהם ובלילה הם "מתיעצים" עם פרסומאים אחרים שלבסוף גם התקציב עובר אליהם?!
  • גיא 08/04/2015 10:38
    הגב לתגובה זו
    המסר שהוא שמשרדי הפרסום בישראל של 2015 (כולם בלי יוצא מן הכלל) הם משרדים גרועים ושהמפרסמים לא סומכים עליהם ולכן נעזרים ביועצים חיצוניים כדי לחפות על ההבנה המועטה בשיווק ובאסטרטגיה
  • 7.
    מפרגן 07/04/2015 19:21
    הגב לתגובה זו
    אושיית פרסום. ברוך הבא הביתה.
  • שמא תקימו יחד את ״לקק לקק לקק לקק לקק ונשוך״ ? (ל"ת)
    טל 09/04/2015 07:52
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ירון 07/04/2015 19:08
    הגב לתגובה זו
    הקסם המקומי לא עובד בניו יורק...
  • 5.
    דני 07/04/2015 16:25
    הגב לתגובה זו
    עכשיו יחזרו לשדר את איים אבודים? מתי חיים יבין חוזר להגיש חדשות? פולקסווגן כנראה נערכים להשקת דגמי רטרו אחרת אין הסבר לבדיחה הזאת
  • דניאל 08/04/2015 10:35
    הגב לתגובה זו
    דני, אני מניח שאתה פרסומאי בן 26 שבטוח שהשמש זורחת לו מהתחת. אז לידיעתך הדור שלך עושה חרא של עבודה בתחום הפרסום. ועוד לידיעתך, גדעון עמיחי הוא לא כזה עתיק. הוא הפרסומאי המעוטר ביותר בישראל והיה אחד המובילים עד לפני 3-4 שנים. חברת הדיגיטל של Y&R שאותה הוא הקים (ושאותה ניהל ערן גפן) היתה מהמובילות ופורצות הדרך שבענף. ואם תרים את הראש ותראה מה קורה מחוץ לשדרות רוטשילד או רמת החיל תגלה שבכל העולם יש פרסומאים מעולים וחדשניים שחצו מזמן את גיל 40 וגם 50.
  • 4.
    תכלס 07/04/2015 15:54
    הגב לתגובה זו
    המשרד הכי חסר יכולת בתעשייה. לא מכיר עבודת פרסום אחת טובה שהם אי פעם יצרו. בשביל זה עוזבים את אדלר?!?!?
  • 3.
    יס מין 07/04/2015 15:33
    הגב לתגובה זו
    ואני סבור שרק טוב יצא מהחיבור הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
  • 2.
    תלמד לרשום... פולקסווגן!!! (ל"ת)
    לשונאית 07/04/2015 12:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רק שאלה 07/04/2015 12:33
    הגב לתגובה זו
    שם המשרד NO NO NO NO NO YES ישאר מקום ללקוח על המודעה או הסרט?
  • Him 07/04/2015 21:36
    הגב לתגובה זו
    WTF?

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב בוקר: "אני יוצא לדרך חדשה. אני יוצא לדרך חדשה אבל בוחר להמשיך באותה נקודה במפה. העוטף. הדרום. זה הבית שלי. ובימים אלה כשאנחנו נלחמים על קיומנו, אין מבחינתי תפקיד חשוב יותר מלהיות הקול של התושבים. בעוטף. בדרום. אחרי 17 שנים אני עוזב את חדשות 13 ועובר לשמש ככתב וכפרשן הדרום של חדשות 12 ופרשן אולפן שישי. קשה לעזוב מקום שגדלת וצמחת בו". הוא מציין כי "הקלישאה אומרת שמקום עבודה הוא בית, אבל בשנה האחרונה כשאיבדתי את הבית האמיתי שלי, הפיזי שלי, – חדשות 13 היתה עבורי עוגן. חדשות 13 עכשיו ובעבר חדשות 10 היו בשבילי כמו משפחה. וזה קשה לעזוב. תמיד, בטח בימים אלה. זאת הייתה החלטה קשה, אולי הקשה ביותר שקיבלתי בחיי המקצועיים, אבל החלטתי שהגיע הזמן ללכת לאתגר חדש, כזה שיאפשר לי לעלות עוד מדרגה בהגשמה העצמית ובפעילות להצבת הדרום בצמרת סדר היום הציבורי, גם בימים שאינם מלחמה. כשכל החטופות והחטופים יחזרו הביתה". לסיום כתב כי "אני רוצה לבקש סליחה וגם לומר תודה.  סליחה מהחברים שאני כל כך אוהב ונמצאים בימים אלה במאבק חשוב מאוד. סליחה שאני עוזב. סליחה שאני עוזב עכשיו. אני נפרד מנבחרת של עיתונאים משובחים שהיו לי הכבוד והזכות לעבוד לצידם. אחרי אינספור מאבקים שעברנו יחד, במאבק הזה, החשוב מכולם, אני עדיין איתכם, גם אם מבחוץ. תודה שעמדתם מאחורי גם כשטעיתי, שהייתם שם בשבילי בכל הסלמה בעוטף, ובעיקר על כך שתמיד נתתם לי את המקום להגשים את הייעוד שלי, את הסיבה שבחרתי במקצוע החשוב הזה, להיות שליח של האזור הכי חשוב (מבחינתי) ויחד, לא פעם הצבנו את הדרום בכלל ואת העוטף בפרט בצמרת סדר היום. תודה על כך שאפשרתם לי לצעוק את שעל ליבם של תושבי העוטף היקרים לליבי. לליבנו. תודה וסליחה".  
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.