טרל אוונס. קמפיין הסופרבול של Wix
צילום: יח"צ

המטרה: הפרדה בין השקעה בקמפיין טוב לבזבוז כסף על תכנים שלא עושים עבודה

נחשפתם לתוכן שיווקי באורך דקה? סיכוי גבוה שתחזיקו בדעה חיובית כלפיו ותחזרו לצרוך תוכן לגבי אותו מותג - כך עולה מדוח שפורסם ב-AdWeeK
גיא גלין | (1)
נושאים בכתבה AdWeek

אחת האירוניות הגדולות בעולם הדיגיטלי היא שלמרות העובדה שתוכן וקמפיינים נהיו יותר מתוחכמים ואינטראקטיביים, הבעיות של מדידת החזרי השקעה מבחינת השפעת הקמפיין, נותרו בעינן. דוח חדש של חברת Chartbeat, שפורסם באתר AdWeeK מנסה לענות על השאלה כיצד ניתן למדוד השפעה של תוכן אינטרנטי בדרך להפעלת הלקוחות?

 

משווקי מדיה מתמודדים עם אתגרים שהופכים ליותר ויותר מורכבים בעולם שלנו, בכל הנוגע להחזר השקעה על קמפיין פרסומי. אחת השאלות שעולות בנוגע להשפעה של קמפיין, היא זמן החשיפה, כאשר משווקים שואלים את עצמם כמה הגדלת זמן החשיפה של הצופה הופך למשמעותי בהנעת  הלקוחות שלהם לרכישה?

 

על מנת לתת מענה לשאלה, הדוח של Chartbeat שופך אור על כמה זמן חשיפה רב יותר לתוכן מהווה מדד חשוב ובעל ערך לפיתוח או חיזוק תפיסות חיוביות של הצופה קלפי מותג מסוים. הדוח בוחן את זמן החשיפה של המשתמש לקמפיין כמדד ההשפעה המשמעותי ביתור בשיווק במדיה הדיגיטלית. זהו מדד שיכול לעזור למפרסם להבין את הדינאמיקה על איך וכיצד הקמפיין הדיגיטלי בתוכן וגם בתצוגה, מובנים ללקוח ומניעים אותו לפעולה.

 

לפי AdWeeK, זמן צפייה ארוך יותר של משתמש בסרטון תוכן מעיד על מידת תשומת הלב לה זוכה הקמפיין. הדוח טוען כי בדרך זו המפרסם יכול להבין בזמן אמת מה עובד בקמפיין שהשיק ומה זקוק לתיקון שיפור, זאת על בסיס אחוזי הגדלת זמן הצפייה בתוכן שלו. ככל שזמן הצפייה ארוך יותר מצד הלקוחות, הדבר מעיד על כך שישנו סיכוי סביר שהלקוחות יחזרו לצרוך תוכן ומידע נוסף לגבי אותו מותג או קמפיין.

 

כמו כן, למרות שזמן צפייה לא בהכרח יביא להחזר השקעה מיידי מבחינת מכירות, אבל הוא כן ייטמע יותר טוב בזיכרון של הצופה. סטטיסטית, ככל שהלקוח משקיע יותר זמן בצפייה בתוכן שהמשווק מציע לו, ישנו סיכוי סביר שהוא יפתח רגשות סימפטיים כלפי המותג. הדוח טוען כי 48% מהצופים שבאו באינטראקציה עם תוכן שיווקי יותר מדקה, החזיקו בדעה חיובית כלפיו, בעוד 33% שצפו באותו תוכן, השקיעו פחות מ-15 שניות צפייה החזיקו באותה דעה חיובית כלפי המותג.

 

מדידה של זמן פעיל בצפייה בתכנים על ידי לקוחות, יכול לעזור למשווק להפריד בין השקעה בקמפיין טוב, לבזבוז כסף על תכנים שלא פוגעים במטרה. אימוץ סוגיית זמן מדידה משפיע על האופן בו מפרסמים יכולים לבחון את החזרי ההשקעה שלהם, כאשר גם מותגים מרכזיים מגלים שמדידת תשומת הלב של הלקוח מהווה מדד חזק שיכול להתאים למטרות הקמפיין שלהם ולאורך רב יותר מבחינת החזרי ההשקעה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גאונים 19/03/2015 23:54
    הגב לתגובה זו
    "זמן צפייה ארוך יותר של משתמש בסרטון מעיד על מידת תשומת הלב לה זוכה הקמפיין"
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״