המטרה: הפרדה בין השקעה בקמפיין טוב לבזבוז כסף על תכנים שלא עושים עבודה
אחת האירוניות הגדולות בעולם הדיגיטלי היא שלמרות העובדה שתוכן וקמפיינים נהיו יותר מתוחכמים ואינטראקטיביים, הבעיות של מדידת החזרי השקעה מבחינת השפעת הקמפיין, נותרו בעינן. דוח חדש של חברת Chartbeat, שפורסם באתר AdWeeK מנסה לענות על השאלה כיצד ניתן למדוד השפעה של תוכן אינטרנטי בדרך להפעלת הלקוחות?
משווקי מדיה מתמודדים עם אתגרים שהופכים ליותר ויותר מורכבים בעולם שלנו, בכל הנוגע להחזר השקעה על קמפיין פרסומי. אחת השאלות שעולות בנוגע להשפעה של קמפיין, היא זמן החשיפה, כאשר משווקים שואלים את עצמם כמה הגדלת זמן החשיפה של הצופה הופך למשמעותי בהנעת הלקוחות שלהם לרכישה?
על מנת לתת מענה לשאלה, הדוח של Chartbeat שופך אור על כמה זמן חשיפה רב יותר לתוכן מהווה מדד חשוב ובעל ערך לפיתוח או חיזוק תפיסות חיוביות של הצופה קלפי מותג מסוים. הדוח בוחן את זמן החשיפה של המשתמש לקמפיין כמדד ההשפעה המשמעותי ביתור בשיווק במדיה הדיגיטלית. זהו מדד שיכול לעזור למפרסם להבין את הדינאמיקה על איך וכיצד הקמפיין הדיגיטלי בתוכן וגם בתצוגה, מובנים ללקוח ומניעים אותו לפעולה.
לפי AdWeeK, זמן צפייה ארוך יותר של משתמש בסרטון תוכן מעיד על מידת תשומת הלב לה זוכה הקמפיין. הדוח טוען כי בדרך זו המפרסם יכול להבין בזמן אמת מה עובד בקמפיין שהשיק ומה זקוק לתיקון שיפור, זאת על בסיס אחוזי הגדלת זמן הצפייה בתוכן שלו. ככל שזמן הצפייה ארוך יותר מצד הלקוחות, הדבר מעיד על כך שישנו סיכוי סביר שהלקוחות יחזרו לצרוך תוכן ומידע נוסף לגבי אותו מותג או קמפיין.
- שבוע הפרסום של ADWEEK יגיע לישראל? מגעים בין אמיר גיא למנכ"ל מתיו צ'כנר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו כן, למרות שזמן צפייה לא בהכרח יביא להחזר השקעה מיידי מבחינת מכירות, אבל הוא כן ייטמע יותר טוב בזיכרון של הצופה. סטטיסטית, ככל שהלקוח משקיע יותר זמן בצפייה בתוכן שהמשווק מציע לו, ישנו סיכוי סביר שהוא יפתח רגשות סימפטיים כלפי המותג. הדוח טוען כי 48% מהצופים שבאו באינטראקציה עם תוכן שיווקי יותר מדקה, החזיקו בדעה חיובית כלפיו, בעוד 33% שצפו באותו תוכן, השקיעו פחות מ-15 שניות צפייה החזיקו באותה דעה חיובית כלפי המותג.
מדידה של זמן פעיל בצפייה בתכנים על ידי לקוחות, יכול לעזור למשווק להפריד בין השקעה בקמפיין טוב, לבזבוז כסף על תכנים שלא פוגעים במטרה. אימוץ סוגיית זמן מדידה משפיע על האופן בו מפרסמים יכולים לבחון את החזרי ההשקעה שלהם, כאשר גם מותגים מרכזיים מגלים שמדידת תשומת הלב של הלקוח מהווה מדד חזק שיכול להתאים למטרות הקמפיין שלהם ולאורך רב יותר מבחינת החזרי ההשקעה.
- 1.גאונים 19/03/2015 23:54הגב לתגובה זו"זמן צפייה ארוך יותר של משתמש בסרטון מעיד על מידת תשומת הלב לה זוכה הקמפיין"
המהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשתהמהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.
המהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשתהמהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.
