המגזר הערבי מעודד הצבעה
צילום: יח"צ

ככה מעודדים הצבעה במגזר הערבי: "הבעיה גם שלך, קח אחריות ולך תצביע"

איש הפרסום מוסא חסדיה עומד מאחורי 2 סרטונים שעלו לאוויר ומכוונים לציבור הבוחרים מן המגזר הערבי תחת הכותרת "צאו להצביע כדי להשפיע"
משה בנימין | (4)

החשיפה של הציבור היהודי לנעשה במגזר הערבי היא נמוכה, אך זה לא אומר שבמגזר לא מיישרים קו עם טרנד סרטוני עידוד ההצבעה לקראת הבחירות לכנסת ה-20, והפעם במיוחד על רקע הרשימה הערבית המאוחדת שצפויה לקבל 15 מנדטים על פי הסקרים. 

2 סרטונים עלו השבוע לאוויר ומכוונים לציבור הבוחרים מן המגזר הערבי תחת הכותרת "צאו להצביע כדי ללהשפיע". מאחורי הסרטונים עומד אחד הפרסומאים הבכירים של המגזר הערבי מוסא חסדיה כאשר מטרת הקמפיין לפיו יוצריו היא "יצירת קשר בין שינוי מציאות לבין בחירות". 

עוד הם מוסיפים כי "הקמפיין פונה לבוחרים האדישים שחושבים שהם לא משפיעים והבעיות רחוקות מהבית שלהם". בשני הסרטים רואים אבא שמתעלם מהבעיה הקיימת בסביבתו (חינוך בבתי ספר, אלימות) ואז מגלה שזה מגיע אל תוך הבית שלו. הקריין אומר: "בעיית האלימות\חינוך היא גם הבעיה שלך. יש עליך אחריות לך תצביע".

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אחמד 12/03/2015 13:16
    הגב לתגובה זו
    אחלה קמפיין, מסר חזק וברור. השמוש במדיה החברתית הינו נכון ומגיע לקהל הצעיר ומדבר בשפה שלהם. לפי דעתי מסרים של שיפור המצב הקיים מבחנה כלכלית חברתית עדיף על מסרים של גענות וכיבוש.
  • 3.
    כמאל 12/03/2015 10:33
    הגב לתגובה זו
    לפי מיטב ידיעתנו מי שעושה את העבודה המרכזית במגזר הערבי וזה משרד אחר מוביל. כנראה שהאחרים מקבלים על זה קרידיט לפי הכתבה.
  • 2.
    מיכאל 12/03/2015 10:17
    הגב לתגובה זו
    הלוואי ונציגי המגזר הערבי הארץ יטפלו בבעיות של הציבור אותו הם מיצגים כפי שמתואר בתשדיר. חבל לכל הציבור הזה שנציגיו מתעסקים ומייצגים את הרשות הפלסטינית.......
  • 1.
    משה 11/03/2015 21:47
    הגב לתגובה זו
    לבחון במי תומכים באופן מסיבי כל גופי התקשורת שמוחזקים ע"י הטייקונים ובמי הם נלחמים מלחמת חורמה ומנסים לקעקע את דמותו ידיעות וYNET שייכים לנוני מוזס משרת הטייקונים גלובס לפישמן (מחזיק במלאי גדול של קרקעות ) ערוץ 2 שייך ל: ורטהיים הבעלים של בנק מזרחי החברה למשקאות קלים (קוקה קולה ישראל) יצחק תשובה הבעלים של הפניקס,אקסלנס, קבוצת דלק ועוד משפחת עופר- החברה לישראל כיל בנק מזרחי ועוד משפחת שטראוס - שטראוס עלית ועוד ובטח יש עוד כמה טייקונים וחברות בבעלותם ששכחתי אגב בנק מזרחי שולט על 33% משוק המשכנתאות, הוא עלה מאוד בשנים האחרונות בעקבות כך ויש לו אינטרס ברור להמשך התנפחות המחירים בנוסף היו"ר של בנק מזרחי גם קיבל מענק גדול אחרי פרישתו בהיותו שר במפלגת יש עתיד התקשורת אוהבת את יאיר לפיד ובוז'י הרצוג ושונאת שנאת מוות את נתניהו בשני המקרים היא יודעת למה!!
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.