ג'יני. מדפסת האוכל בתלת מימד
צילום: יח"צ

פוגל יטפל בקמפיין למדפסת האוכל בתלת מימד: מודעה ראשונה - בדג הזהב

המדפסת בשם ג'יני היא פיתוח ישראלי של White Innovation בבעלות דורון מרקו. מירן פחמן: "לדורון ואילת מגי'ני יש ביצים שלא פגשתי אצל כל לקוח"
משה בנימין | (16)

להכניס קפסולה למכונה, ללחוץ על כפתור ולקבל ארוחה מוכנה ב-30 שניות. נשמע כמו מדע בדיוני? כן, אבל זה אמיתי לגמרי ומי שיכול לייצר את הפלא הזה היא מדפסת התלת מימד ג'יני שפותחה על ידי החברה הישראלית White Innovation בבעלות היזם דורון מרקו . החברה שנחשפה לראשונה בחודשים האחרונים החלה לעבוד עם משרד הפרסום פוגל אוגילבי כשיריית הפתיחה התקשורתית תהיה במסגרת תחרות הפרסום דג הזהב .

ג'יני תחל לשווק כבר בשבועות הקרובים בישראל, את המכונות ואת הקפסולות במגוון הטעמים, בקרב מספר מצומצם של חברות ומשרדים נבחרים. במודעה הראשונה של החברה באמצעות פוגל אוגילבי מככב סטיבן הוקינג, המדען והאסטרופיזיקאי המפורסם. שמו של הוקינג יצא למרחקים תודות למחקריו וגילויו הרבים בתחום מקור הקיום וחורים שחורים, אך גם בזכות עובדת היותו חולה ב-ALS (מחלת לו גריג) שבעקבותיה הוא סובל משיתוק מוחלט בגופו.

במשרד הפרסום מסבירים כי "המודעה שמה דגש על הגאונות של המכונה ועל הקלות שבהכנת האוכל באמצעות המדפסת". השימוש בדמותו של הוקינג המשותק הוא מן הסתם כדי להוכיח את אותה "קלות" שאליה מתכוונים במשרד.

אילת קרסו , מנכ"ל ג'יני: "חדשנות ויצירתיות הם מה שמניעים את המיזם הזה ואת החברה שלנו. לכן בחרנו לחשוף את ג'יני לראשונה דווקא במוסף שמפורסם בעיקר בגלל הקריאיטיביות שבו".

מירן פחמן , סמנכ"ל הקריאייטיב בפוגל: "לדורון ואילת מגי'ני יש ביצים שלא פגשתי אצל כל לקוח. הומור, תעוזה ואהבה לחדשנות ויצירתיות, מאפשרים להם להקים את המיזם שישנה את העולם ולנו כמשרד הפרסום שלהם, לתת להם פתרונות שיווקיים יוצאי דופן וקריאייטיב משובח".

קרדיטים: קופי: מור סיון, ארט: אור אטיאס, איור: ליאו אטלמן

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    שלום 01/01/2015 09:56
    הגב לתגובה זו
    שימוש ציני בבנכותו של אחד האנשים החכמים והמרתקים בעולם. מלבד הבורות והעלבון, המודעה בעיקר מדגישה את חוסר החוכמה במוצר.
  • משה 01/01/2015 13:46
    הגב לתגובה זו
    מלבד הבורות והעלבון, התגובה שלך בעיקר מדגישה את חוסר החוכמה בעולם.
  • שלום 01/01/2015 14:08
    לא הבנתי כל כך את כוונתך
  • 11.
    עבודה יפה. מזל טוב :) (ל"ת)
    רז 31/12/2014 12:16
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    בעל הנס 31/12/2014 09:47
    הגב לתגובה זו
    הוכחה שאפשר לעשות בדג אחלה קריאייטיב גם למוצר אמיתי ולא רק מודעות ברנז'איות לתתי מותגים שאף אחד לא יראה חוץ מקהילת הקופירייטרים העבריים. שאפו.
  • 9.
    פוגל 31/12/2014 09:42
    הגב לתגובה זו
    פוגל היקרים: 1 - אתם חתומים על אחת מהכותרת היח"צ המוזרות ביותר של השנה. 2 - תפסיקו לפרגן כאן לעצמכם. זה מביך וזה שקוף. 3 - אבוי לנו אם הדג נראה כמו המודעה הזו.
  • 8.
    אהבתי (ל"ת)
    דור 30/12/2014 23:05
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    בושה וחרפה 30/12/2014 23:01
    הגב לתגובה זו
    חוסר הבנה בסיסי במחלת ALS וזלזול בקהל החולים ומשפחותיהם, וקהל המדענים וחובבי המדע. אף אחד שאוהב את סטיבן הוקינג לא יאהב את המודעה.
  • ירון 01/01/2015 14:15
    הגב לתגובה זו
    פשוט פגיעה ולעג לאנשים חולים
  • אוי אוי יוי.... (ל"ת)
    ברוך 31/12/2014 18:06
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    יוני 30/12/2014 22:47
    הגב לתגובה זו
    לא עובר מסך
  • 5.
    דנית 30/12/2014 21:27
    הגב לתגובה זו
    לראות את התביעה שיקבלו מהוקינג ברגע שזה יופיע בקאן
  • 4.
    מור סיון תעשה לי ילד (ל"ת)
    מועדון המעריצות 30/12/2014 20:10
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מוטי 30/12/2014 19:13
    הגב לתגובה זו
    אם המודעות יהיו ברמה זל שנה שעברה, יש פה פייבוריט חזק
  • 2.
    מסתורי 30/12/2014 17:56
    הגב לתגובה זו
    אחלה מודעה וביצוע מעולה
  • 1.
    סטיבן הוקינג 30/12/2014 16:56
    הגב לתגובה זו
    לתוך-המכונה?
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.