איש השנה. ישראל היום
צילום: יח"צ

פשוט ועובד: בתוך ימים, אפליקציית איש השנה של ישראל היום על 15 מ' חשיפות

האפליקציה שרצה בתחילתה של כל אחת מ-4 השנים האחרונות רשמה הישג נאה כשצירפה לעמוד הפייסבוק של ישראל היום 96 אלף חברים בזמן קצר
משה בנימין | (1)

שנייה לפני שפייסבוק מסיימת את חגיגת ה"לייק חובה" לפני אפליקציה, עיתון 'ישראל היום' מגדיל את היקף החברים בעמוד הפייסבוק שלו בכ-100 אלף אנשים תוך מספר ימים באמצעות אפליקציית "איש השנה שלי" מאחוריה עומדים ניר לבני, הבעלים של Boolba digital marketing ואייל גיא בעליו של בית הקריאטיב In your face.

אפשר לקפוץ ישר לשורה התחתונה ולהתפעל מהנתונים המרשימים: תוך עשרה ימים 200,000 גולשים השתמשו באפליקציה שמאפשרת להם לדעת מי הוא "איש השנה שלהם" בחסות 'ישראל היום' מה שהוביל ל-14.5 מיליון חשיפות. הגולשים פרסמו 53,000 "סיפורים" עם התוצאות האישיות, עליהם הקליקו הגולשים כ-300,000 פעם והביא ולחשיפה הגבוהה. עוד נתון ש"עשוי להפתיע רבים", כך לדברי ליבני וגיא, מראה כי כי 92% ממשתמשי האפליקציה הינם מעל גיל 18.

האפליקציה,אשר עלתה לאוויר בראש השנה האחרון, זו השנה הרביעית ברציפות, מאפשרת לגולשים לבחון מי הוא איש השנה שלהם בפייסבוק על סמך נוסחא שבוחנת את האינטראקציה של הגולש עם חבריו במהלך השנה, מדרגת את החברים המובילים ומציגה למשתמש אינפוגרפיקה עם נתונים אישיים נוספים,דוגמת: הסטאטוס הכי מוצלח שלו בשנה החולפת, מספר החברים שבירכו אותו ביום ההולדת ועוד.

לדברי לבני וגיא: "במונחים של מדיה ובחישוב זהיר, מדובר ב-Earned Mediaבשווי של עשרות אלפי שקלים. כמו כן, הודות לאפליקציה, הצטרפו לעמוד הפייסבוק של ישראל היום כ-100,000 אוהדים חדשים, נתון השווה עבור המותג מאות אלפי שקלים נוספים".

לדברי אייל גיא ממפתחי האפליקציה: "האפליקציה רצה כבר 4 שנים - בשנה הראשונה היא גם הצליחה מאוד עם 160K משתתפים אך בשנים שלאחר מכן פייסבוק הקשיחו והקשו מאוד את מדיניות השיתוף מתוך אפליקציות (איסור על פרסום לינק ביחד עם לינק בשיתוף). לאחר שפייסבוק הגדילו השנה את אפשרויות השיתוף לתמונה קליקאבילית, ידענו שהשינוי הזה ישחק לטובתנו. ב-5 לנובמבר הקרוב, פייסבוק עושים שינוי משמעותי, כך שלא יהיה ניתן לעשות like gate (הכרח לעשות לייק כדי להשתתף) ולכן היא כנראה תישאר האפליקציה המצליחה בכל הזמנים בכל הקשור לגיוס חברים".

קרדיטים

סוכנות:in your face+Boolba Digital Marketing, קריאטיב וניהול טכנולוגי: אייל גיא וניר ליבני, תכנות: monolith. לקוח: ישראל היום, סגן עורך ואחראי ניו מדיה ישראל היום - אהרון לפידות, סמנכ"ל שיווק וסחר ישראל היום - איתן סגל, מרקום ישראל היום: נעה פרידנבגרג, מפיקה דיגיטלית ישראל היום: איריס קורן, סמנכ"ל תפעול והפצה ישראל היום: עמיר פינקלשטיין, מנהל מערכות מידע ישראל היום - ניר ויטלם, מנהל לקוחות ומכירות ניו מדיה: אופיר בן יהונתן

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אלופים (ל"ת)
    עובד העיתון 08/10/2014 16:42
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.