איש השנה. ישראל היום
צילום: יח"צ

פשוט ועובד: בתוך ימים, אפליקציית איש השנה של ישראל היום על 15 מ' חשיפות

האפליקציה שרצה בתחילתה של כל אחת מ-4 השנים האחרונות רשמה הישג נאה כשצירפה לעמוד הפייסבוק של ישראל היום 96 אלף חברים בזמן קצר
משה בנימין | (1)

שנייה לפני שפייסבוק מסיימת את חגיגת ה"לייק חובה" לפני אפליקציה, עיתון 'ישראל היום' מגדיל את היקף החברים בעמוד הפייסבוק שלו בכ-100 אלף אנשים תוך מספר ימים באמצעות אפליקציית "איש השנה שלי" מאחוריה עומדים ניר לבני, הבעלים של Boolba digital marketing ואייל גיא בעליו של בית הקריאטיב In your face.

אפשר לקפוץ ישר לשורה התחתונה ולהתפעל מהנתונים המרשימים: תוך עשרה ימים 200,000 גולשים השתמשו באפליקציה שמאפשרת להם לדעת מי הוא "איש השנה שלהם" בחסות 'ישראל היום' מה שהוביל ל-14.5 מיליון חשיפות. הגולשים פרסמו 53,000 "סיפורים" עם התוצאות האישיות, עליהם הקליקו הגולשים כ-300,000 פעם והביא ולחשיפה הגבוהה. עוד נתון ש"עשוי להפתיע רבים", כך לדברי ליבני וגיא, מראה כי כי 92% ממשתמשי האפליקציה הינם מעל גיל 18.

האפליקציה,אשר עלתה לאוויר בראש השנה האחרון, זו השנה הרביעית ברציפות, מאפשרת לגולשים לבחון מי הוא איש השנה שלהם בפייסבוק על סמך נוסחא שבוחנת את האינטראקציה של הגולש עם חבריו במהלך השנה, מדרגת את החברים המובילים ומציגה למשתמש אינפוגרפיקה עם נתונים אישיים נוספים,דוגמת: הסטאטוס הכי מוצלח שלו בשנה החולפת, מספר החברים שבירכו אותו ביום ההולדת ועוד.

לדברי לבני וגיא: "במונחים של מדיה ובחישוב זהיר, מדובר ב-Earned Mediaבשווי של עשרות אלפי שקלים. כמו כן, הודות לאפליקציה, הצטרפו לעמוד הפייסבוק של ישראל היום כ-100,000 אוהדים חדשים, נתון השווה עבור המותג מאות אלפי שקלים נוספים".

לדברי אייל גיא ממפתחי האפליקציה: "האפליקציה רצה כבר 4 שנים - בשנה הראשונה היא גם הצליחה מאוד עם 160K משתתפים אך בשנים שלאחר מכן פייסבוק הקשיחו והקשו מאוד את מדיניות השיתוף מתוך אפליקציות (איסור על פרסום לינק ביחד עם לינק בשיתוף). לאחר שפייסבוק הגדילו השנה את אפשרויות השיתוף לתמונה קליקאבילית, ידענו שהשינוי הזה ישחק לטובתנו. ב-5 לנובמבר הקרוב, פייסבוק עושים שינוי משמעותי, כך שלא יהיה ניתן לעשות like gate (הכרח לעשות לייק כדי להשתתף) ולכן היא כנראה תישאר האפליקציה המצליחה בכל הזמנים בכל הקשור לגיוס חברים".

קרדיטים

סוכנות:in your face+Boolba Digital Marketing, קריאטיב וניהול טכנולוגי: אייל גיא וניר ליבני, תכנות: monolith. לקוח: ישראל היום, סגן עורך ואחראי ניו מדיה ישראל היום - אהרון לפידות, סמנכ"ל שיווק וסחר ישראל היום - איתן סגל, מרקום ישראל היום: נעה פרידנבגרג, מפיקה דיגיטלית ישראל היום: איריס קורן, סמנכ"ל תפעול והפצה ישראל היום: עמיר פינקלשטיין, מנהל מערכות מידע ישראל היום - ניר ויטלם, מנהל לקוחות ומכירות ניו מדיה: אופיר בן יהונתן

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אלופים (ל"ת)
    עובד העיתון 08/10/2014 16:42
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.