עוד יום בוועדת אלהרר: "לנקות את תכני השידור הציבורי משיקולים מסחריים"
ועדת אלהרר לחוק השידור הציבורי דנה היום (יום ה') בפרק בהצעת החוק, העוסק בשידור פרסומות, חסויות ותשדירים לציבור בשידור הציבורי. הפרק מגדיר את מאפייני הפרסומים שיופיעו בגופי השידור הציבורי השונים, לרבות הגדרת סוגי התשדירים המותרים ברדיו ובטלוויזיה, הגבלה על טווח עוצמת הקול בתשדירי הרדיו, הקמת חטיבה מסחרית בתאגיד שתרכז ותפיק תשדירים ועוד.
עם זאת, סעיפי החוק אינם מכילים כיום הגבלה כמותית על הפרסומים ואינם מתייחסים באופן מפורש לסוגיות רלוונטיות כגון פרסום סמוי, תוכן שיווקי ועוד. במהלך הדיון, הביעו היום חלק מהנוכחים חששות באשר לנוסח ההצעה הקיים.
נילי בן גיגי-וולף, מנכ"לית האגודה לזכות הציבור לדעת, אמרה כי "בשידור הציבורי שממומן מכספי ציבור, הציבור רשאי ליהנות מתכנים בלי פרסומות. ברשות השנייה יש כיום הגבלות ברורות על כמות התשדירים המסחריים ומן הראוי שלכל הפחות תוגבל הכמות גם בשידור הציבורי". בן גיגי- וולף הוסיפה עוד כי "מלבד ההשפעות המסחריות, יש פה גם פגיעה כלכלית בערוצים המסחריים שלא 'נהנים' בנוסף גם ממימון ציבורי".
יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) קבעה כי "בעסקינו בשידור הציבורי, בהחלט ברור שיש לנקוט במשנה זהירות בכל מה שנוגע לפרסומות ופעילות מסחרית על כל סוגיה. יש לנקות ככל הניתן את תכני השידור הציבורי משיקולים מסחריים שזה אינו מקומם".
מנגד, עלתה טענה כי בין היתר על ידי שר התקשורת גלעד ארדן ועובדי רשות השידור, כי המציאות הכלכלית אינה מאפשרת לתאגיד השידור הציבורי להתנהל ללא פרסומים וחסויות. עם זאת, קבע השר ארדן כי תיבחן האפשרות לוותר לחלוטין על פרסומים מסחריים בפלטפורמות הניו-מדיה של תאגיד השידור החדש שיחליף את רשות השידור.
בסיום הדיון נקבע כי לוועדה יוגשו בהקדם הגבלות על כמות הפרסומים בגופי השידור הציבורי, שיימדדו על פי אחוזים מזמן השידור. כמו כן, תועבר התייחסות הנוגעת לשימוש בתכנים שיווקים אחרים, לרבות תוכן שיווקי ופרסום סמוי.
- 2.סיגלית 29/06/2014 14:16הגב לתגובה זוולהכניס עוד מיליונים לכיסם של בעלי אינטרסים על חשבון חינוך אמיתי וטהור. אפילו ילדים הפכו "מטבע לסוחר". בושה!
- 1.קרלו היינינגר 27/06/2014 09:44הגב לתגובה זופעם למדתי קצת ארמית, ובין השאר למדתי את הפתגם "איסטרא בלגינא קיש-קיש קרייא", שפירושה בעברית - "מטבע קטנה, המגלגלת בחבית ריקה - עושה הרבה רעש וצילצולים." עכשיו תחזרו למשפט בכתבה הנ"ל:- "עם זאת קבע השר ארדן כי תיבחן האפשרות לוותר לחלוטין על פרסומים מסחריים בפלטפורמות הניו-מדיה של תאגיד השידור החדש שיחליף את רשות השידור". נו, נרגעתי, כי אם השר קבע, ממש קבע, כי תיבחן, בכל זאת תיבחן, האפשרות הזאתי - אז אם הוא, כבוד השר, כבר קבע - אני יכול לישון בשקט.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.