ערוץ 9 קונטרול מסך הפקה
צילום: צילום: אלכסנדר כץ
פרסום ראשון

תביא אישור מפה, תשיג מסמך משם: אז למה ערוץ 9 עוד לא עבר לשדר ב-HD?

HOT ו-yes אישרו, ערוץ 9 רכש ציוד טכנולוגי ייעודי, אבל במועצת הכבלים והלוויין טרם אושרה הבקשה. מ"מ יו"ר המועצה: "נדון בנושא בישיבה הקרובה"
אלכסנדר כץ | (5)

ערוץ 9 טרם עבר לשדר בפורמט HD, למרות שכבר לפני חודש חתם על הסכמים עם חברות הטלוויזיה הרב ערוציות HOT ועם yes לשידור בפורמט כזה. לאייס נודע כי הסיבה נעוצה במועצת הכבלים והלוויין, שעל פניו דווקא אמורה לקדם את הערוצים עליהם היא מפקחת, לעבור לשיטת שידור מתקדמת יותר.

המועצה העמידה במהלך החודש האחרון מספר דרישות - בכל פעם בנפרד - מה שמעכב את העלאת הערוץ באיכות HD. בתחילה דרשה המועצה לדעת מה יהיו אפיקי השידור של הערוץ בפלטפורמות השונות. לאחר שהערוץ מסר למועצה כי הוא ישדר את ערוץ ה-HD שלו באפיק 509 ב-yes וב-HOT, שתאפשר צפייה בפורמט HD גם באפיק 9 עצמו לבעלי ממיר HD.

כאשר בערוץ קיוו להתחיל לשדר ב-HD עוד לפני פסח, התקבלה ביום ראשון דרישה מעו"ד צחי פנחס מהייעוץ המשפטי של מועצת הכבלים והלוויין, לקבל את מסמכי האישור של הפלטפורמות השונות לשדר את הערוץ בפורמט HD. גורם בערוץ אמר כי "המועצה מושכת אותנו יותר מחודש, כאשר כל הציוד כבר קיים ורק צריך את אישורה לשדר ב-HD".

אם וכאשר הערוץ יקבל את האישור המיוחל ויתחיל לשדר ב-HD, הוא יצטרף למועדון מצומצם של ערוצים ישראלים שמשדרים באיכות שידור כזו, כגון ערוץ 1 (באמצעות אפיק 511), ערוץ ספורט 5 HD, ערוץ ספורט1 HD של צ'רלטון וערוצי סרטים וסדרות של HOT ו-yes. 2 זכייניות ערוץ 2 'קשת' ו'רשת', וערוץ 10, לא משדרים בפורמט כזה.

מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין מימון שמילה, מסר לאייס כי "הנושא מוכר לנו. הוא יעלה ככל הנראה לדיון בישיבת המועצה הקרובה, וייתכן כי יאושר".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    עומר 22/04/2014 10:50
    הגב לתגובה זו
    כשרוב התוכניות שם מצולמות מזמן בHD . למה אנחנו כל כך מפגרים שנות אור אחרי העולם הנאור ?
  • איתן 26/04/2014 14:01
    הגב לתגובה זו
    שיורידו 5-6 תכניות ריאליטי זבל להמונים ובתקציב הזה שיעברו ל-HD.
  • 3.
    ערן 17/04/2014 16:42
    הגב לתגובה זו
    מי שיש לו את הטכנולוגיה - שישדר כך, למה צריך שמישהו יאשר את זה? מדינת עולם שלישי
  • 2.
    איתי 17/04/2014 11:48
    הגב לתגובה זו
    המועצה לא מעכבת סתם דברים. יש פרוצדורות פשוטות וידועות, שבטוח לוקחות פחות זמן מאשר לרכוש ציוד שידור בHD
  • 1.
    יוני 16/04/2014 23:00
    הגב לתגובה זו
    בכל העולם זה סטנדרט, ורק בישראל עושים צרות, ולא מאשרים, מי ישמע בסך הכל שידור בHD, רוב העולם משדר בHD איזה אישור צריך לHD, אולי גם את אישור המוסד משרד הביטחון והשב"כ גם שרשת רצתה לשדר את גמר אקס פקטור לא אישרו לה אך זה שב2014, אין כמאת ערוצי HD אך זה שערוצים הראשיים 2 ו10 לא משדרים בHD מה אנחנו במדינת עולם שלישי, והכל בגלל מה, גוף בירוקרטי שבמקום לעשות את העבודה שלו, עושה בדיוק את ההפך
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.