סקר: 70% מבני הנוער מאזינים לרדיו - גלגלצ הכי פופולארית, הפרינט ממש לא
כ-70% מבני הנוער מאזינים מדי יום לרדיו, ו-52% השיבו שהם מאזינים בממוצע שעה או פחות - כך עולה מסקר שערכה הרשות השנייה, והוצג הבוקר (יום ב') בכנס הרדיו השנתי 'FM+ קולטים את העתיד' המתקיים בבית הספר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה.
הסקר נערך על ידי מדגם ייעוץ ומחקר באמצעות האינטרנט הארצי ipanel בקרב 600 בני נוער בגילאים 12 עד 18, התפלגות נתוני הגיל המגדר והמחוז מותאמת לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. איסוף הנתונים נערך ב-23 עד 26 במארס, טעות דגימה מרבית 4% במסגרת דגימה של הפאנל האינטרנטי.
מהסקר עולה כי במהלך היום, ניכר כי יש 3 נקודות זמן בהן שיעור האזנה של בני הנוער דומה: ב-6:00 עד 10:00 בבוקר, בין 14:00 ל-18:00 ובין 18:00 ל-22:00, כאשר בכל אחת מרצועות זמן אלו מאזינים כרבע עד שליש מבני הנוער.
עוד עולה כי בקרב בני הנוער, האמצעי הנפוץ ביותר להאזנה הוא מכשיר הרדיו ברכב או באוטובוס כאשר 57% השיבו שהם מאזינים כך לרדיו, 27% מאזינים באמצעות מכשיר רדיו בבית, 18% מבני הנוער מאזינים בסמארטפון ושיעור דומה מאזינים במחשב נייד או נייח. 56% השיבו שהאזנה שלהם לרדיו בדרך אינה מלווה בפעולה נוספת והיא מתרחשת בזמן ישיבה ללא מעש, המתנה או נסיעה. 21% השיבו כי הם מאזינים בזמן גלישה באינטרנט, ו-21% מאזינים כשהם מכינים שיעורי בית.
- פרופ' אוריאל רייכמן יסיים את תפקידו כנשיא אוניברסיטת רייכמן
- פרופ' מלניק מסתכל קדימה: למה נראה את מחירי הדיור עולים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחנה המועדפת על פני הנוער היא גלגל"צ (56%), אחריה גל"צ (30%), ורדיוס (23%). בסך הכל 50% השיבו כי הם מאזינים לאחת מתחנות הרדיו האזורי לפחות. בני הנוער מאזינים בעיקר למוזיקה (63%), 30% לאקטואליה וחדשות ו 19% לתכניות בידור, סאטירה והומור.
31% מבני הנוער השיבו כי הם מעוניינים להשפיע על התוכניות באמצעות השתתפות והצבעות, 56% הצהירו כי חשוב להם שתחנת הרדיו האזורית תתייחס לאירועים באזור ובישוב שלהם, ו-62% השיבו שמפריע להם שנשמעות קללות וגסויות בשידורי הרדיו.
הסקר בחן את נתוני צריכת מדיה של בני הנוער: 17% לא צופים כלל בטלוויזיה, אבל 13% צופים יותר מ-3 שעות. כ-30% גולשים באינטרנט יותר מ-4 שעות ביום, ולא פחות מ-41% לא קוראים בכלל עיתון. אגב, 40% קוראים שעה או פחות.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
"למרות הדעה הרווחת כי בני הנוער משתמשים יותר באמצעי הניו-מדיה על מנת לצרוך את התכנים המועדפים עליהם, מממצאי הסקר עולה שהרדיו ככלל והרדיו האזורי בפרט עדיין מהווים אמצעי צריכה מרכזי לתכניות עבור בני נוער", מסר שי באב"ד, מנכ"ל הרשות השנייה שהתייחס לנתוני הסקר. "עם זאת, הרשות לא תקפא על שמריה ומתוקף תפקידה, תבחן את אופי ההסדרה הנכון עבור שידורי הרדיו בפלטפורמות טכנולוגיות עתידיות ככלל ובאינטרנט בפרט".
ד"ר נעם למלשטריך-לטר, דיקן מייסד בית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה, הוסיף כי "היום בעולם הרדיו הופך להיות יותר ויותר אינטראקטיבי, ניתן להאזין לתכניות בהזמנה אישית. הרדיו בעולם נמצא בעיצומה של מהפיכה אדירה, שישראל מאחרת להצטרף אליה. השינויים ברדיו מחייבים דיון אקדמי בשאלות החברתיות שעולות מהשינויים הללו, ואנחנו בבית הספר דנים ונמשיך לדון בהן".
- 5.מרקוני 08/04/2014 14:00הגב לתגובה זוזה רדיו? ודאי ודאי שלא.
- 4.שטויות!!! (ל"ת)גל 08/04/2014 13:06הגב לתגובה זו
- 3.עיתונאי חוקר 08/04/2014 00:58הגב לתגובה זוהסקר הזה אמין כמו יאסר ערפת
- 2.רוני 07/04/2014 16:11הגב לתגובה זוהיי יש חברה אמריקאית שהציגה מחקר על בני נוער יחד עם חברה ישראלית? איפה המחקר הזה ? היה ממש מעניין ורלוונטי לבני נוער ביחס לאינטרנט
- 1.עידו 07/04/2014 13:08הגב לתגובה זואין סיכוי. הנוער לא יודע מה זה גלצ!
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
