האיש מאחורי "הפוטש בקריה" נחשף: אילן שילוח מודה שהזמין את המודעה

לאחר סאגה משפטית מורכבת - יו"ר מקאן אריקסון מודה במפתיע כי הוא זה שהזמין את המודעה כנגד דובר צה"ל לשעבר, תת אלוף אבי בניהו: "החלטתי לכתוב ולהזמין את המודעה בעצמי בכדי להשמיע באמצעותה קול מחאה"
משה בנימין | (9)

פרשת מודעת הפוטש בקריה שהפכה לסאגה משפטית בה מככבים תת אלוף אבי בניהו דובר צה"ל לשעבר, משרד הפרסום מקאן אריקסון שחתום על רכש המדיה בעיתונים, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ועוד מתפתחת באופן מפתיע עם הודאתו של יו"ר מקאן אריקסון אילן שילוח בכך שהוא האיש שהזמין את המודעה באופן אישי.

שילוח של השנים האחרונות לא נצר את לשונו בכל הנוגע לסוגיות פוליטיות, חברתיות ומדיניות הקשורות במדינת ישראל, ולמרות זאת, הזמנת המודעה היא רף חדש של מעורבות וניצול של היכרותו עם עולם הפרסום כדי להשפיע על ההחלטות המתקבלות בה.

הוא מנמק את החלטתו לפרסם את המודעה לאחר שנחשף לפרסומים בתקשורת אודות הסכסוך בין הרמטכ"ל ודובר צה"ל, לבין שר הביטחון וגלנט. לדבריו "על רקע הפרסומים בתקשורת סברתי כאזרח המדינה, כי גם אם האלוף גלנט שגה בהתנהלותו האזרחית, ולכן יוחלט בסופו של יום לבטל את מינויו לתפקיד הרמטכ"ל, הרי שבמדינה דמוקרטית אין לקבל מצב בו קצינים בצבא פועלים נגד שר הביטחון ואלוף מכהן"; "לא יכולתי להשתחרר מהרושם שהטריד אותי מאוד כאזרח במדינה, כי הדברים אינם מקריים ולא התרחשו בחלל ריק . לאור זאת החלטתי לכתוב ולהזמין את המודעה בעצמי בכדי להשמיע באמצעותה קול מחאה".

"במבט לאחור, החלטתי היתה נכונה. זאת על רקע הוראת היועץ המשפטי לממשלה על חידוש והרחבת החקירה הפלילית בפרשה בכללותה, כאשר על פי הפרסומים בניהו עומד בפני חקירה פלילית חמורה בחשד לביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים". בהקשר לתביעת הדיבה של בניהו גורס שילוח כי "עתירתו של בניהו לחשוף את מזמין המודעה לפני בירור התביעה היא עזת מצח. בניהו עוסק באובססיביות בחיפוש זהותם של אנשים שחתומים על מודעה ולא בתוכנה, כאילו שלא ייתכן מצב בו אזרחים מודאגים מתהליכים והתנהלות הדרגים הבכירים..."

בתצהיר שהגיש לבית המשפט מציין שילוח כי הוא איננו מכיר אישית את גלנט, "כפי שצוין בתחתית המודעה; ולפני מועד פרסום המודעה לא פגשתי אותו מעולם. פגשתי אותו פעם אחת במקרה באירוע חברתי אליו הוזמנתי בשנת 2012 (למעלה משנה לאחר מועד פרסום המודעה). עוד הוא מציין: "את נוסח המודעה כתבתי בעצמי". התצהיר חושף גם את עובדי מקאן אריקסון שהיו בסוד הדברים וידעו מי הוא מזמן המודעה, כפי ששילוח מסר: "לאחר מכן ביקשתי מאלדד וינברגר (סמנכ"ל קריאטיב במקאן באותה עת) ומרונה יעקובי (מנהלת קריאטיב במקאן) לעבור על נוסח המודעה ולעצב אותה. לאחר שהמודעה עוצבה, שוחחתי עם אריה הרבסט, מנהל רכש מדיה בעיתונות במקאן, על מנת שיזמין את המודעה מהעיתונים".

שילוח חשף בנוסף כי מודעת "הפוטש בקריה" לא הייתה הראשונה שלו. לדבריו: "אגב, זו לא הפעם הראשונה שאני מזמין מודעה כזו. להלן שתי מודעות שהזמנתי בעבר ועלה בידי לאתר - האחת נוגעת להתבטאות המפורסמת של בנימין נתניהו, רוה"מ דאז, באוזני הרב כדורי, והשנייה נוגעת להתנהלות רוה"מ ושרי האוצר והתקשורת בנושא סגירת ערוץ 10. כפי שציינתי, כאזרח במדינה, וכמי שמעורה בתחום המדיה והתקשורת ומתפרנס מחופש הביטוי, אני מרגיש לעיתים חובה להשמיע את דעותיי בעניינים פוליטיים העולים על סדר היום הציבורי, כפי שעשיתי גם במקרה זה. אני רואה זאת כתרומה לשיח הציבורי בישראל".

כזכור, תחילת הפרשה היא בעקבות מודעה שהתפרסמה בעיתונים ''הארץ'' ו''ידיעות אחרונות'' הנוגעת ל''מסמך גלנט''. בניהו דרש מבית המשפט להורות לנתבעים לחשוף את זהות הגורם שיזם, הזמין ומימן את המודעות, לשלם פיצויים בסך 2.5 מיליון שקל לצרכי אגרה בתוספת הפרשי ריבית והצמדה בגין הנזקים הישירים והעקיפים שנגרמו לתובע, כאשר בניהו מעריך עך פי כתב התביעה כי הנזק שנגרם לו עומד על 4 מיליון שקלים, להורות לנתבעים לפרסם מודעת תיקון והכחשה בכל אחד מ-2 העיתונים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

במודעה שפורסמה בעיתון תחת הכותרת "הפוטש בקריה הצליח (כנראה)" ובעקבותיה פנה בניהו לבית המשפט נכתב בין השאר: "חבורת גבי אשכנזי, אבי בניהו, הרפז ועיתונאי החצר שלהם עומדים לנצח ולסכל את בחירתו הדמוקרטית של גלנט לרמטכ"ל; מבקר המדינה תאב הפרסום האישי דחק עצמו לעסוק בנושא לאחר שהתחייב לא לעשות כן וניפח טעות מנהלית מ-2003 לשקר גדול".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אורי 26/08/2013 07:16
    הגב לתגובה זו
    רוצה אדם לפרסם דעתו שיכשה זאת בגלוי
  • 8.
    אילן שילוח - אם לא מנכ"ל, לפחות מזכ"ל. (ל"ת)
    דני 25/08/2013 14:43
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    רפי 21/08/2013 22:43
    הגב לתגובה זו
    מה זאת החארטה הזאת אילן שילוח נראה לכם שעושה דבר למען השם או לצדקת הדרך אבל הוכחות אף אחד לא ימצא מתוחכם הבחור
  • 6.
    מקור אמין 21/08/2013 16:42
    הגב לתגובה זו
    אילן שילוח לא שרת בסיירת מטכ"ל כלוחם אלא בתפקיד שולי אבל דואג לפזר כבר שנים אגדות אודות מעלליו שלא היו ולא נבראו.
  • 5.
    חנן 21/08/2013 10:54
    הגב לתגובה זו
    אבל יודע שהוא שירת עם ברק בסיירת מטכ"ל. ויודע שהוא חי עם הבת של דן מרגלית, האיש שקיבל את כל החומר מאהוד ברק. לכן אני לא מאמין לשום מילה של שילוח. מעניין מה הם סוחבים על הגב במטכ"ל שהראש שלהם כל כך מעוות.האם תרבות השקר כל כך מושרשת שם? תרבות ההסתרה, ההסוואה, ההעלמת עובדות. כחו את הטקסט הזה כחומר למחשבה.
  • 4.
    יואב 21/08/2013 10:29
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד שבמדינה הרקובה שלנו יש עוד אנשים שאכפת להם לתקן עוולות.
  • 3.
    קופי מודאג 20/08/2013 22:46
    הגב לתגובה זו
    אלדד, תסגור עד מדינה נגד אילן
  • 2.
    למה לפרסם בעילום שם ? (ל"ת)
    פחדנות ! 20/08/2013 22:21
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אזרח שגאה באילן 20/08/2013 21:24
    הגב לתגובה זו
    מדהים שבמקום לחקור את התנהלות היועמש, אבי בניהו וכנופייתו, עסוק בית המשפט בחשיפה דרמטית של מי ששילם ממיטב כספו כדי להביא לידיעת הציבור את אחד המעשים האפלים הונראיים שקרו פה. תתעוררו. זה לא פחות ממעשה אלים ומפרוע נגד משטר דמוקרטי, נגד ראש ממשלה ושר בטחון מכהנים והאחראיים לו, מחייכים ויושבים בבתי קפה בעוד שבמדינה עם מינהל תקין הם היו יושבים מאחורי סורג ובריח. יישר כח אילן, כשהאמת תצא לאור, יבינו אזרחי ישראל בדיוק מי הטובים ומי הרעים בסיפור הזה.
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״