האיש מאחורי "הפוטש בקריה" נחשף: אילן שילוח מודה שהזמין את המודעה

לאחר סאגה משפטית מורכבת - יו"ר מקאן אריקסון מודה במפתיע כי הוא זה שהזמין את המודעה כנגד דובר צה"ל לשעבר, תת אלוף אבי בניהו: "החלטתי לכתוב ולהזמין את המודעה בעצמי בכדי להשמיע באמצעותה קול מחאה"
משה בנימין | (9)

פרשת מודעת הפוטש בקריה שהפכה לסאגה משפטית בה מככבים תת אלוף אבי בניהו דובר צה"ל לשעבר, משרד הפרסום מקאן אריקסון שחתום על רכש המדיה בעיתונים, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ועוד מתפתחת באופן מפתיע עם הודאתו של יו"ר מקאן אריקסון אילן שילוח בכך שהוא האיש שהזמין את המודעה באופן אישי.

שילוח של השנים האחרונות לא נצר את לשונו בכל הנוגע לסוגיות פוליטיות, חברתיות ומדיניות הקשורות במדינת ישראל, ולמרות זאת, הזמנת המודעה היא רף חדש של מעורבות וניצול של היכרותו עם עולם הפרסום כדי להשפיע על ההחלטות המתקבלות בה.

הוא מנמק את החלטתו לפרסם את המודעה לאחר שנחשף לפרסומים בתקשורת אודות הסכסוך בין הרמטכ"ל ודובר צה"ל, לבין שר הביטחון וגלנט. לדבריו "על רקע הפרסומים בתקשורת סברתי כאזרח המדינה, כי גם אם האלוף גלנט שגה בהתנהלותו האזרחית, ולכן יוחלט בסופו של יום לבטל את מינויו לתפקיד הרמטכ"ל, הרי שבמדינה דמוקרטית אין לקבל מצב בו קצינים בצבא פועלים נגד שר הביטחון ואלוף מכהן"; "לא יכולתי להשתחרר מהרושם שהטריד אותי מאוד כאזרח במדינה, כי הדברים אינם מקריים ולא התרחשו בחלל ריק . לאור זאת החלטתי לכתוב ולהזמין את המודעה בעצמי בכדי להשמיע באמצעותה קול מחאה".

"במבט לאחור, החלטתי היתה נכונה. זאת על רקע הוראת היועץ המשפטי לממשלה על חידוש והרחבת החקירה הפלילית בפרשה בכללותה, כאשר על פי הפרסומים בניהו עומד בפני חקירה פלילית חמורה בחשד לביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים". בהקשר לתביעת הדיבה של בניהו גורס שילוח כי "עתירתו של בניהו לחשוף את מזמין המודעה לפני בירור התביעה היא עזת מצח. בניהו עוסק באובססיביות בחיפוש זהותם של אנשים שחתומים על מודעה ולא בתוכנה, כאילו שלא ייתכן מצב בו אזרחים מודאגים מתהליכים והתנהלות הדרגים הבכירים..."

בתצהיר שהגיש לבית המשפט מציין שילוח כי הוא איננו מכיר אישית את גלנט, "כפי שצוין בתחתית המודעה; ולפני מועד פרסום המודעה לא פגשתי אותו מעולם. פגשתי אותו פעם אחת במקרה באירוע חברתי אליו הוזמנתי בשנת 2012 (למעלה משנה לאחר מועד פרסום המודעה). עוד הוא מציין: "את נוסח המודעה כתבתי בעצמי". התצהיר חושף גם את עובדי מקאן אריקסון שהיו בסוד הדברים וידעו מי הוא מזמן המודעה, כפי ששילוח מסר: "לאחר מכן ביקשתי מאלדד וינברגר (סמנכ"ל קריאטיב במקאן באותה עת) ומרונה יעקובי (מנהלת קריאטיב במקאן) לעבור על נוסח המודעה ולעצב אותה. לאחר שהמודעה עוצבה, שוחחתי עם אריה הרבסט, מנהל רכש מדיה בעיתונות במקאן, על מנת שיזמין את המודעה מהעיתונים".

שילוח חשף בנוסף כי מודעת "הפוטש בקריה" לא הייתה הראשונה שלו. לדבריו: "אגב, זו לא הפעם הראשונה שאני מזמין מודעה כזו. להלן שתי מודעות שהזמנתי בעבר ועלה בידי לאתר - האחת נוגעת להתבטאות המפורסמת של בנימין נתניהו, רוה"מ דאז, באוזני הרב כדורי, והשנייה נוגעת להתנהלות רוה"מ ושרי האוצר והתקשורת בנושא סגירת ערוץ 10. כפי שציינתי, כאזרח במדינה, וכמי שמעורה בתחום המדיה והתקשורת ומתפרנס מחופש הביטוי, אני מרגיש לעיתים חובה להשמיע את דעותיי בעניינים פוליטיים העולים על סדר היום הציבורי, כפי שעשיתי גם במקרה זה. אני רואה זאת כתרומה לשיח הציבורי בישראל".

כזכור, תחילת הפרשה היא בעקבות מודעה שהתפרסמה בעיתונים ''הארץ'' ו''ידיעות אחרונות'' הנוגעת ל''מסמך גלנט''. בניהו דרש מבית המשפט להורות לנתבעים לחשוף את זהות הגורם שיזם, הזמין ומימן את המודעות, לשלם פיצויים בסך 2.5 מיליון שקל לצרכי אגרה בתוספת הפרשי ריבית והצמדה בגין הנזקים הישירים והעקיפים שנגרמו לתובע, כאשר בניהו מעריך עך פי כתב התביעה כי הנזק שנגרם לו עומד על 4 מיליון שקלים, להורות לנתבעים לפרסם מודעת תיקון והכחשה בכל אחד מ-2 העיתונים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

במודעה שפורסמה בעיתון תחת הכותרת "הפוטש בקריה הצליח (כנראה)" ובעקבותיה פנה בניהו לבית המשפט נכתב בין השאר: "חבורת גבי אשכנזי, אבי בניהו, הרפז ועיתונאי החצר שלהם עומדים לנצח ולסכל את בחירתו הדמוקרטית של גלנט לרמטכ"ל; מבקר המדינה תאב הפרסום האישי דחק עצמו לעסוק בנושא לאחר שהתחייב לא לעשות כן וניפח טעות מנהלית מ-2003 לשקר גדול".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אורי 26/08/2013 07:16
    הגב לתגובה זו
    רוצה אדם לפרסם דעתו שיכשה זאת בגלוי
  • 8.
    אילן שילוח - אם לא מנכ"ל, לפחות מזכ"ל. (ל"ת)
    דני 25/08/2013 14:43
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    רפי 21/08/2013 22:43
    הגב לתגובה זו
    מה זאת החארטה הזאת אילן שילוח נראה לכם שעושה דבר למען השם או לצדקת הדרך אבל הוכחות אף אחד לא ימצא מתוחכם הבחור
  • 6.
    מקור אמין 21/08/2013 16:42
    הגב לתגובה זו
    אילן שילוח לא שרת בסיירת מטכ"ל כלוחם אלא בתפקיד שולי אבל דואג לפזר כבר שנים אגדות אודות מעלליו שלא היו ולא נבראו.
  • 5.
    חנן 21/08/2013 10:54
    הגב לתגובה זו
    אבל יודע שהוא שירת עם ברק בסיירת מטכ"ל. ויודע שהוא חי עם הבת של דן מרגלית, האיש שקיבל את כל החומר מאהוד ברק. לכן אני לא מאמין לשום מילה של שילוח. מעניין מה הם סוחבים על הגב במטכ"ל שהראש שלהם כל כך מעוות.האם תרבות השקר כל כך מושרשת שם? תרבות ההסתרה, ההסוואה, ההעלמת עובדות. כחו את הטקסט הזה כחומר למחשבה.
  • 4.
    יואב 21/08/2013 10:29
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד שבמדינה הרקובה שלנו יש עוד אנשים שאכפת להם לתקן עוולות.
  • 3.
    קופי מודאג 20/08/2013 22:46
    הגב לתגובה זו
    אלדד, תסגור עד מדינה נגד אילן
  • 2.
    למה לפרסם בעילום שם ? (ל"ת)
    פחדנות ! 20/08/2013 22:21
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אזרח שגאה באילן 20/08/2013 21:24
    הגב לתגובה זו
    מדהים שבמקום לחקור את התנהלות היועמש, אבי בניהו וכנופייתו, עסוק בית המשפט בחשיפה דרמטית של מי ששילם ממיטב כספו כדי להביא לידיעת הציבור את אחד המעשים האפלים הונראיים שקרו פה. תתעוררו. זה לא פחות ממעשה אלים ומפרוע נגד משטר דמוקרטי, נגד ראש ממשלה ושר בטחון מכהנים והאחראיים לו, מחייכים ויושבים בבתי קפה בעוד שבמדינה עם מינהל תקין הם היו יושבים מאחורי סורג ובריח. יישר כח אילן, כשהאמת תצא לאור, יבינו אזרחי ישראל בדיוק מי הטובים ומי הרעים בסיפור הזה.
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.