האיש מאחורי "הפוטש בקריה" נחשף: אילן שילוח מודה שהזמין את המודעה
פרשת מודעת הפוטש בקריה שהפכה לסאגה משפטית בה מככבים תת אלוף אבי בניהו דובר צה"ל לשעבר, משרד הפרסום מקאן אריקסון שחתום על רכש המדיה בעיתונים, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ועוד מתפתחת באופן מפתיע עם הודאתו של יו"ר מקאן אריקסון אילן שילוח בכך שהוא האיש שהזמין את המודעה באופן אישי.
שילוח של השנים האחרונות לא נצר את לשונו בכל הנוגע לסוגיות פוליטיות, חברתיות ומדיניות הקשורות במדינת ישראל, ולמרות זאת, הזמנת המודעה היא רף חדש של מעורבות וניצול של היכרותו עם עולם הפרסום כדי להשפיע על ההחלטות המתקבלות בה.
הוא מנמק את החלטתו לפרסם את המודעה לאחר שנחשף לפרסומים בתקשורת אודות הסכסוך בין הרמטכ"ל ודובר צה"ל, לבין שר הביטחון וגלנט. לדבריו "על רקע הפרסומים בתקשורת סברתי כאזרח המדינה, כי גם אם האלוף גלנט שגה בהתנהלותו האזרחית, ולכן יוחלט בסופו של יום לבטל את מינויו לתפקיד הרמטכ"ל, הרי שבמדינה דמוקרטית אין לקבל מצב בו קצינים בצבא פועלים נגד שר הביטחון ואלוף מכהן"; "לא יכולתי להשתחרר מהרושם שהטריד אותי מאוד כאזרח במדינה, כי הדברים אינם מקריים ולא התרחשו בחלל ריק . לאור זאת החלטתי לכתוב ולהזמין את המודעה בעצמי בכדי להשמיע באמצעותה קול מחאה".
"במבט לאחור, החלטתי היתה נכונה. זאת על רקע הוראת היועץ המשפטי לממשלה על חידוש והרחבת החקירה הפלילית בפרשה בכללותה, כאשר על פי הפרסומים בניהו עומד בפני חקירה פלילית חמורה בחשד לביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים". בהקשר לתביעת הדיבה של בניהו גורס שילוח כי "עתירתו של בניהו לחשוף את מזמין המודעה לפני בירור התביעה היא עזת מצח. בניהו עוסק באובססיביות בחיפוש זהותם של אנשים שחתומים על מודעה ולא בתוכנה, כאילו שלא ייתכן מצב בו אזרחים מודאגים מתהליכים והתנהלות הדרגים הבכירים..."
בתצהיר שהגיש לבית המשפט מציין שילוח כי הוא איננו מכיר אישית את גלנט, "כפי שצוין בתחתית המודעה; ולפני מועד פרסום המודעה לא פגשתי אותו מעולם. פגשתי אותו פעם אחת במקרה באירוע חברתי אליו הוזמנתי בשנת 2012 (למעלה משנה לאחר מועד פרסום המודעה). עוד הוא מציין: "את נוסח המודעה כתבתי בעצמי". התצהיר חושף גם את עובדי מקאן אריקסון שהיו בסוד הדברים וידעו מי הוא מזמן המודעה, כפי ששילוח מסר: "לאחר מכן ביקשתי מאלדד וינברגר (סמנכ"ל קריאטיב במקאן באותה עת) ומרונה יעקובי (מנהלת קריאטיב במקאן) לעבור על נוסח המודעה ולעצב אותה. לאחר שהמודעה עוצבה, שוחחתי עם אריה הרבסט, מנהל רכש מדיה בעיתונות במקאן, על מנת שיזמין את המודעה מהעיתונים".
שילוח חשף בנוסף כי מודעת "הפוטש בקריה" לא הייתה הראשונה שלו. לדבריו: "אגב, זו לא הפעם הראשונה שאני מזמין מודעה כזו. להלן שתי מודעות שהזמנתי בעבר ועלה בידי לאתר - האחת נוגעת להתבטאות המפורסמת של בנימין נתניהו, רוה"מ דאז, באוזני הרב כדורי, והשנייה נוגעת להתנהלות רוה"מ ושרי האוצר והתקשורת בנושא סגירת ערוץ 10. כפי שציינתי, כאזרח במדינה, וכמי שמעורה בתחום המדיה והתקשורת ומתפרנס מחופש הביטוי, אני מרגיש לעיתים חובה להשמיע את דעותיי בעניינים פוליטיים העולים על סדר היום הציבורי, כפי שעשיתי גם במקרה זה. אני רואה זאת כתרומה לשיח הציבורי בישראל".
כזכור, תחילת הפרשה היא בעקבות מודעה שהתפרסמה בעיתונים ''הארץ'' ו''ידיעות אחרונות'' הנוגעת ל''מסמך גלנט''. בניהו דרש מבית המשפט להורות לנתבעים לחשוף את זהות הגורם שיזם, הזמין ומימן את המודעות, לשלם פיצויים בסך 2.5 מיליון שקל לצרכי אגרה בתוספת הפרשי ריבית והצמדה בגין הנזקים הישירים והעקיפים שנגרמו לתובע, כאשר בניהו מעריך עך פי כתב התביעה כי הנזק שנגרם לו עומד על 4 מיליון שקלים, להורות לנתבעים לפרסם מודעת תיקון והכחשה בכל אחד מ-2 העיתונים.
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
במודעה שפורסמה בעיתון תחת הכותרת "הפוטש בקריה הצליח (כנראה)" ובעקבותיה פנה בניהו לבית המשפט נכתב בין השאר: "חבורת גבי אשכנזי, אבי בניהו, הרפז ועיתונאי החצר שלהם עומדים לנצח ולסכל את בחירתו הדמוקרטית של גלנט לרמטכ"ל; מבקר המדינה תאב הפרסום האישי דחק עצמו לעסוק בנושא לאחר שהתחייב לא לעשות כן וניפח טעות מנהלית מ-2003 לשקר גדול".
- 9.אורי 26/08/2013 07:16הגב לתגובה זורוצה אדם לפרסם דעתו שיכשה זאת בגלוי
- 8.אילן שילוח - אם לא מנכ"ל, לפחות מזכ"ל. (ל"ת)דני 25/08/2013 14:43הגב לתגובה זו
- 7.רפי 21/08/2013 22:43הגב לתגובה זומה זאת החארטה הזאת אילן שילוח נראה לכם שעושה דבר למען השם או לצדקת הדרך אבל הוכחות אף אחד לא ימצא מתוחכם הבחור
- 6.מקור אמין 21/08/2013 16:42הגב לתגובה זואילן שילוח לא שרת בסיירת מטכ"ל כלוחם אלא בתפקיד שולי אבל דואג לפזר כבר שנים אגדות אודות מעלליו שלא היו ולא נבראו.
- 5.חנן 21/08/2013 10:54הגב לתגובה זואבל יודע שהוא שירת עם ברק בסיירת מטכ"ל. ויודע שהוא חי עם הבת של דן מרגלית, האיש שקיבל את כל החומר מאהוד ברק. לכן אני לא מאמין לשום מילה של שילוח. מעניין מה הם סוחבים על הגב במטכ"ל שהראש שלהם כל כך מעוות.האם תרבות השקר כל כך מושרשת שם? תרבות ההסתרה, ההסוואה, ההעלמת עובדות. כחו את הטקסט הזה כחומר למחשבה.
- 4.יואב 21/08/2013 10:29הגב לתגובה זוכל הכבוד שבמדינה הרקובה שלנו יש עוד אנשים שאכפת להם לתקן עוולות.
- 3.קופי מודאג 20/08/2013 22:46הגב לתגובה זואלדד, תסגור עד מדינה נגד אילן
- 2.למה לפרסם בעילום שם ? (ל"ת)פחדנות ! 20/08/2013 22:21הגב לתגובה זו
- 1.אזרח שגאה באילן 20/08/2013 21:24הגב לתגובה זומדהים שבמקום לחקור את התנהלות היועמש, אבי בניהו וכנופייתו, עסוק בית המשפט בחשיפה דרמטית של מי ששילם ממיטב כספו כדי להביא לידיעת הציבור את אחד המעשים האפלים הונראיים שקרו פה. תתעוררו. זה לא פחות ממעשה אלים ומפרוע נגד משטר דמוקרטי, נגד ראש ממשלה ושר בטחון מכהנים והאחראיים לו, מחייכים ויושבים בבתי קפה בעוד שבמדינה עם מינהל תקין הם היו יושבים מאחורי סורג ובריח. יישר כח אילן, כשהאמת תצא לאור, יבינו אזרחי ישראל בדיוק מי הטובים ומי הרעים בסיפור הזה.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים.
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.
