פרסום ראשון

רפורמה אין, אבל לשלם צריך: כל עובד מעביר 23 ש' עבור שעון נוכחות סלולארי

החתמת שעון היא אחד מסעיפי הרפורמה ברשות השידור שהוקפאה לפני מס' שבועות. העובדים עצמם מחתימים כרטיס ידני. הרשות: "הסכום יוחזר לעובדים"
אלכסנדר כץ | (12)

אחד מסעיפי הרפורמה ברשות השידור, קובע כי על העובדים להחתים כרטיסי נוכחות עם תחילת יום העבודה ובסיומו. ומה קורה עם עיתונאים שנמצאים בשטח? בשביל זה בישלו ברשות השידור הסדר מיוחד, במסגרתו החתמת הכרטיס תעשה בצורה סלולארית, באמצעות הטלפון הנייד.

עבור השירות הזה גובה סלקום בחודשים האחרונים 23.3 שקלים (לא כולל מע"מ), שמשולמים על ידי העובדים. גורם ברשות מעריך כי מדובר במאות עובדים שמשלמים עבור אותו שירות, כך שמדובר בסך הכל בסכומים שנעים בין עשרות למאות אלפי שקלים בשנה, סכום מכובד לכל הדעות.

אולם סימן השאלה מתנוסס מעל אותה ההחלטה להפעיל את סעיף הרפורמה הזה בחודשים האחרונים, הגם שהרפורמה עצמה הוקפאה לפני כחודש על ידי שרי האוצר והתקשורת, שהחליטו לבחון חלופות. "ברור שאנחנו לא מקבלים מסלקום שום שירות נוכחות סלולרי", סיפר לאייס עיתונאי ברשות השידור, "הכתבים עצמם חותמים על גיליון ידני, בדיוק כמו שהיה ברשות תמיד".

גורם בכיר ברשות, שנחשף בעצמו לנושא, מצהיר כי "הרשות רתמה את הסוסים הרבה הרבה לפני העגלה, גם כאשר טכנית לא הייתה מוכנה להפעיל את שעון הנוכחות. יותר מזה, גם אם הרפורמה הייתה יוצאת לפועל, הרשות עוד לא הייתה מוכנה פרוצדוראלית להפעלת השעון".

ברשות השידור טוענים כי "עם ההיערכות לרפורמה ובהתאם להסכמי הרפורמה הרשות, העבירה לחברת סלקום רשימה של עובדים שבהתאם להסכמים- רישום הנוכחות שלהם יתבצע באמצעות חתימה סלולארית. מיד עם ההודעה על הקפאת הרפורמה עודכנה חברת סלקום על ביטול ההתקשרות והחברה אינה מחייבת את הרשות או עובדיה עבור השרות".

"בנוסף", נמסר מהרשות, "נעשתה פנייה לחברה להעביר דיווח של כל העובדים (כמה עשרות) שנגבה מהם התשלום של 23 שקלים כדי שהסכום יוחזר לעובדים (למי שנגבה ממנו)".

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    גדי כהנמן 20/08/2013 09:46
    הגב לתגובה זו
    בנוסף לתיעוד "זמן החתימה" עשוי הפטנט הזה לספק למעסיק מידע אוטומטי ומדוייק גם על מיקומו של העובד-החותם בזמן החתימה, ולמעשה בכל רגע נתון ביממה. ותחשבו על זה.
  • 5.
    ג'וני חסון 19/08/2013 17:32
    הגב לתגובה זו
    http://b.walla.co.il/?w=/3050/2671233
  • 4.
    בטח עוד הברקה מבית מדרשו של זליג רבינוביץ' . (ל"ת)
    זליג 19/08/2013 16:09
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בושה וחרפה (ל"ת)
    שימרית 19/08/2013 14:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שרון 19/08/2013 14:26
    הגב לתגובה זו
    גם את העובדים שלהם הם גונבים חחחחח
  • 1.
    וואו, ממש עיתונות חוקרת פה באייס! (ל"ת)
    ג'וני חסון 19/08/2013 14:26
    הגב לתגובה זו
  • אז מבחינתך בזה ראוי? (ל"ת)
    אני רק שאלה 19/08/2013 14:42
    הגב לתגובה זו
  • ג'וני חסון 19/08/2013 15:05
    תחקיר על "הרפורמה בשידור הציבורי תקועה אבל השעון נוכחות חי וקיים" לבין "חיובים מיותרים בחשבון הסלולרי של עובדי רשות השידור". פער בין גדול וחשוב לקטן וטפל.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.