פרסום ראשון

רפורמה אין, אבל לשלם צריך: כל עובד מעביר 23 ש' עבור שעון נוכחות סלולארי

החתמת שעון היא אחד מסעיפי הרפורמה ברשות השידור שהוקפאה לפני מס' שבועות. העובדים עצמם מחתימים כרטיס ידני. הרשות: "הסכום יוחזר לעובדים"
אלכסנדר כץ | (12)

אחד מסעיפי הרפורמה ברשות השידור, קובע כי על העובדים להחתים כרטיסי נוכחות עם תחילת יום העבודה ובסיומו. ומה קורה עם עיתונאים שנמצאים בשטח? בשביל זה בישלו ברשות השידור הסדר מיוחד, במסגרתו החתמת הכרטיס תעשה בצורה סלולארית, באמצעות הטלפון הנייד.

עבור השירות הזה גובה סלקום בחודשים האחרונים 23.3 שקלים (לא כולל מע"מ), שמשולמים על ידי העובדים. גורם ברשות מעריך כי מדובר במאות עובדים שמשלמים עבור אותו שירות, כך שמדובר בסך הכל בסכומים שנעים בין עשרות למאות אלפי שקלים בשנה, סכום מכובד לכל הדעות.

אולם סימן השאלה מתנוסס מעל אותה ההחלטה להפעיל את סעיף הרפורמה הזה בחודשים האחרונים, הגם שהרפורמה עצמה הוקפאה לפני כחודש על ידי שרי האוצר והתקשורת, שהחליטו לבחון חלופות. "ברור שאנחנו לא מקבלים מסלקום שום שירות נוכחות סלולרי", סיפר לאייס עיתונאי ברשות השידור, "הכתבים עצמם חותמים על גיליון ידני, בדיוק כמו שהיה ברשות תמיד".

גורם בכיר ברשות, שנחשף בעצמו לנושא, מצהיר כי "הרשות רתמה את הסוסים הרבה הרבה לפני העגלה, גם כאשר טכנית לא הייתה מוכנה להפעיל את שעון הנוכחות. יותר מזה, גם אם הרפורמה הייתה יוצאת לפועל, הרשות עוד לא הייתה מוכנה פרוצדוראלית להפעלת השעון".

ברשות השידור טוענים כי "עם ההיערכות לרפורמה ובהתאם להסכמי הרפורמה הרשות, העבירה לחברת סלקום רשימה של עובדים שבהתאם להסכמים- רישום הנוכחות שלהם יתבצע באמצעות חתימה סלולארית. מיד עם ההודעה על הקפאת הרפורמה עודכנה חברת סלקום על ביטול ההתקשרות והחברה אינה מחייבת את הרשות או עובדיה עבור השרות".

"בנוסף", נמסר מהרשות, "נעשתה פנייה לחברה להעביר דיווח של כל העובדים (כמה עשרות) שנגבה מהם התשלום של 23 שקלים כדי שהסכום יוחזר לעובדים (למי שנגבה ממנו)".

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    גדי כהנמן 20/08/2013 09:46
    הגב לתגובה זו
    בנוסף לתיעוד "זמן החתימה" עשוי הפטנט הזה לספק למעסיק מידע אוטומטי ומדוייק גם על מיקומו של העובד-החותם בזמן החתימה, ולמעשה בכל רגע נתון ביממה. ותחשבו על זה.
  • 5.
    ג'וני חסון 19/08/2013 17:32
    הגב לתגובה זו
    http://b.walla.co.il/?w=/3050/2671233
  • 4.
    בטח עוד הברקה מבית מדרשו של זליג רבינוביץ' . (ל"ת)
    זליג 19/08/2013 16:09
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בושה וחרפה (ל"ת)
    שימרית 19/08/2013 14:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שרון 19/08/2013 14:26
    הגב לתגובה זו
    גם את העובדים שלהם הם גונבים חחחחח
  • 1.
    וואו, ממש עיתונות חוקרת פה באייס! (ל"ת)
    ג'וני חסון 19/08/2013 14:26
    הגב לתגובה זו
  • אז מבחינתך בזה ראוי? (ל"ת)
    אני רק שאלה 19/08/2013 14:42
    הגב לתגובה זו
  • ג'וני חסון 19/08/2013 15:05
    תחקיר על "הרפורמה בשידור הציבורי תקועה אבל השעון נוכחות חי וקיים" לבין "חיובים מיותרים בחשבון הסלולרי של עובדי רשות השידור". פער בין גדול וחשוב לקטן וטפל.
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.