פרסום ראשון

רפורמה אין, אבל לשלם צריך: כל עובד מעביר 23 ש' עבור שעון נוכחות סלולארי

החתמת שעון היא אחד מסעיפי הרפורמה ברשות השידור שהוקפאה לפני מס' שבועות. העובדים עצמם מחתימים כרטיס ידני. הרשות: "הסכום יוחזר לעובדים"
אלכסנדר כץ | (12)

אחד מסעיפי הרפורמה ברשות השידור, קובע כי על העובדים להחתים כרטיסי נוכחות עם תחילת יום העבודה ובסיומו. ומה קורה עם עיתונאים שנמצאים בשטח? בשביל זה בישלו ברשות השידור הסדר מיוחד, במסגרתו החתמת הכרטיס תעשה בצורה סלולארית, באמצעות הטלפון הנייד.

עבור השירות הזה גובה סלקום בחודשים האחרונים 23.3 שקלים (לא כולל מע"מ), שמשולמים על ידי העובדים. גורם ברשות מעריך כי מדובר במאות עובדים שמשלמים עבור אותו שירות, כך שמדובר בסך הכל בסכומים שנעים בין עשרות למאות אלפי שקלים בשנה, סכום מכובד לכל הדעות.

אולם סימן השאלה מתנוסס מעל אותה ההחלטה להפעיל את סעיף הרפורמה הזה בחודשים האחרונים, הגם שהרפורמה עצמה הוקפאה לפני כחודש על ידי שרי האוצר והתקשורת, שהחליטו לבחון חלופות. "ברור שאנחנו לא מקבלים מסלקום שום שירות נוכחות סלולרי", סיפר לאייס עיתונאי ברשות השידור, "הכתבים עצמם חותמים על גיליון ידני, בדיוק כמו שהיה ברשות תמיד".

גורם בכיר ברשות, שנחשף בעצמו לנושא, מצהיר כי "הרשות רתמה את הסוסים הרבה הרבה לפני העגלה, גם כאשר טכנית לא הייתה מוכנה להפעיל את שעון הנוכחות. יותר מזה, גם אם הרפורמה הייתה יוצאת לפועל, הרשות עוד לא הייתה מוכנה פרוצדוראלית להפעלת השעון".

ברשות השידור טוענים כי "עם ההיערכות לרפורמה ובהתאם להסכמי הרפורמה הרשות, העבירה לחברת סלקום רשימה של עובדים שבהתאם להסכמים- רישום הנוכחות שלהם יתבצע באמצעות חתימה סלולארית. מיד עם ההודעה על הקפאת הרפורמה עודכנה חברת סלקום על ביטול ההתקשרות והחברה אינה מחייבת את הרשות או עובדיה עבור השרות".

"בנוסף", נמסר מהרשות, "נעשתה פנייה לחברה להעביר דיווח של כל העובדים (כמה עשרות) שנגבה מהם התשלום של 23 שקלים כדי שהסכום יוחזר לעובדים (למי שנגבה ממנו)".

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    גדי כהנמן 20/08/2013 09:46
    הגב לתגובה זו
    בנוסף לתיעוד "זמן החתימה" עשוי הפטנט הזה לספק למעסיק מידע אוטומטי ומדוייק גם על מיקומו של העובד-החותם בזמן החתימה, ולמעשה בכל רגע נתון ביממה. ותחשבו על זה.
  • 5.
    ג'וני חסון 19/08/2013 17:32
    הגב לתגובה זו
    http://b.walla.co.il/?w=/3050/2671233
  • 4.
    בטח עוד הברקה מבית מדרשו של זליג רבינוביץ' . (ל"ת)
    זליג 19/08/2013 16:09
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בושה וחרפה (ל"ת)
    שימרית 19/08/2013 14:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שרון 19/08/2013 14:26
    הגב לתגובה זו
    גם את העובדים שלהם הם גונבים חחחחח
  • 1.
    וואו, ממש עיתונות חוקרת פה באייס! (ל"ת)
    ג'וני חסון 19/08/2013 14:26
    הגב לתגובה זו
  • אז מבחינתך בזה ראוי? (ל"ת)
    אני רק שאלה 19/08/2013 14:42
    הגב לתגובה זו
  • ג'וני חסון 19/08/2013 15:05
    תחקיר על "הרפורמה בשידור הציבורי תקועה אבל השעון נוכחות חי וקיים" לבין "חיובים מיותרים בחשבון הסלולרי של עובדי רשות השידור". פער בין גדול וחשוב לקטן וטפל.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.98%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״