רפורמה אין, אבל לשלם צריך: כל עובד מעביר 23 ש' עבור שעון נוכחות סלולארי
אחד מסעיפי הרפורמה ברשות השידור, קובע כי על העובדים להחתים כרטיסי נוכחות עם תחילת יום העבודה ובסיומו. ומה קורה עם עיתונאים שנמצאים בשטח? בשביל זה בישלו ברשות השידור הסדר מיוחד, במסגרתו החתמת הכרטיס תעשה בצורה סלולארית, באמצעות הטלפון הנייד.
עבור השירות הזה גובה סלקום בחודשים האחרונים 23.3 שקלים (לא כולל מע"מ), שמשולמים על ידי העובדים. גורם ברשות מעריך כי מדובר במאות עובדים שמשלמים עבור אותו שירות, כך שמדובר בסך הכל בסכומים שנעים בין עשרות למאות אלפי שקלים בשנה, סכום מכובד לכל הדעות.
אולם סימן השאלה מתנוסס מעל אותה ההחלטה להפעיל את סעיף הרפורמה הזה בחודשים האחרונים, הגם ש
גורם בכיר ברשות, שנחשף בעצמו לנושא, מצהיר כי "הרשות רתמה את הסוסים הרבה הרבה לפני העגלה, גם כאשר טכנית לא הייתה מוכנה להפעיל את שעון הנוכחות. יותר מזה, גם אם הרפורמה הייתה יוצאת לפועל, הרשות עוד לא הייתה מוכנה פרוצדוראלית להפעלת השעון".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברשות השידור טוענים כי "עם ההיערכות לרפורמה ובהתאם להסכמי הרפורמה הרשות, העבירה לחברת סלקום רשימה של עובדים שבהתאם להסכמים- רישום הנוכחות שלהם יתבצע באמצעות חתימה סלולארית. מיד עם ההודעה על הקפאת הרפורמה עודכנה חברת סלקום על ביטול ההתקשרות והחברה אינה מחייבת את הרשות או עובדיה עבור השרות".
"בנוסף", נמסר מהרשות, "נעשתה פנייה לחברה להעביר דיווח של כל העובדים (כמה עשרות) שנגבה מהם התשלום של 23 שקלים כדי שהסכום יוחזר לעובדים (למי שנגבה ממנו)".
- 6.גדי כהנמן 20/08/2013 09:46הגב לתגובה זובנוסף לתיעוד "זמן החתימה" עשוי הפטנט הזה לספק למעסיק מידע אוטומטי ומדוייק גם על מיקומו של העובד-החותם בזמן החתימה, ולמעשה בכל רגע נתון ביממה. ותחשבו על זה.
- 5.ג'וני חסון 19/08/2013 17:32הגב לתגובה זוhttp://b.walla.co.il/?w=/3050/2671233
- 4.בטח עוד הברקה מבית מדרשו של זליג רבינוביץ' . (ל"ת)זליג 19/08/2013 16:09הגב לתגובה זו
- 3.בושה וחרפה (ל"ת)שימרית 19/08/2013 14:41הגב לתגובה זו
- 2.שרון 19/08/2013 14:26הגב לתגובה זוגם את העובדים שלהם הם גונבים חחחחח
- 1.וואו, ממש עיתונות חוקרת פה באייס! (ל"ת)ג'וני חסון 19/08/2013 14:26הגב לתגובה זו
- אז מבחינתך בזה ראוי? (ל"ת)אני רק שאלה 19/08/2013 14:42הגב לתגובה זו
- ג'וני חסון 19/08/2013 15:05תחקיר על "הרפורמה בשידור הציבורי תקועה אבל השעון נוכחות חי וקיים" לבין "חיובים מיותרים בחשבון הסלולרי של עובדי רשות השידור". פער בין גדול וחשוב לקטן וטפל.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
