under 40: "לפוליטיקאי קשה אם מהלך שהוביל לא יקבל יחס ראוי בתקשורת"
יומיים לפני הבחירות, וכבר כעת כמעט ברור כי מי שתהיה הפתעת הבחירות היא מפלגת 'הבית היהודי'. בין החתומים על ההצלחה המסתמנת, הוא יועץ התקשורת משה קלוגהפט, מנהל קמפיין הבחירות של המפלגה.
קלוגהפט עוד ליווה את נפתלי בנט בפריימריז על ראשות מפלגת הבית היהודי, אותה כבש בסערה לאחר שהביס את ח"כ זבולון אורלב. קלוגהפט הוא האורח השבוע של מדור under 40 של אייס.
1. מי/ מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
יש לפעמים אמביוולטיות לגבי תפקיד של מנהל קמפיין: מצד אחד ישאלו מדוע הוא מקבל החלטות שהן משיקות לתחום ערכי או לקביעת מדיניות. מצד שני, יהיה ללקוח מאד קשה אם מהלך שהוא מוביל לא יקבל יחס ראוי בתקשורת. בקיצור, שיחליטו.
2. מי/ מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
סקרים, אסטרטגיות, תכניות גדולות. צריך להחזיר את האינטואיציות לאופנה ואת הסקרים לפרופורציות. לפעמים 2 פוסטים בפייסבוק, נותנים לך אינדיקציה שאף מחקר לא נותן.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
מאבק למען חולי הסרטן להכניס את התרופה להצלת החיים שלהם לסל התרופות.
4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
יש לי חברה למכירת פאזלים ודגמים להרכבה באינטרנט, שנקראת 'פאזלנד אונליין'. 10 שנים של עבודה, היום זה עומד על הרגליים ורץ לבד. כיף.
5. אם לא הייתי עוסק בתקשורת, בטוח הייתי עוסק ב:
מוזיקה. אני חבר אקו"ם וכותב, כתבתי שירים שביצע עמיר בניון (הענק), ישי לוי, נינט ועוד. אלה החיים האמיתיים, אני מניח שהייתי יכול להתמקד בכך, אולי זה עוד יקרה.
6. מי פתח לך דלת?
אף אחד. הגעתי בעיקר לדלתות משוריינות של מקלטים, ולאט לאט הן נפתחו. במקרה, אגב.
7. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר?
משתדל להפר כל כלל אפשרי.
8. באיזה בית גדלת?
אוהב מאד ושמרני מאד. לקחתי את הדברים הטובים, את הרעים פיתחתי בעצמי.
9. מהלך של המתחרים שהרשים אותך?
אהבתי את קמפיין מופז. הוא הצליח לפתע, מרוב שהוא נעלם, להפוך למתמודד החדש של הבחירות. שאפו להם ואני מקווה שיצליחו.
10. הטעות הכי נפוצה שפוליטיקאים עושים?
לא להיות מה שהם. בסוף הכל יוצא, לכן עדיף שתהיה מה שאתה ותן לציבור לאהוב, או שלא. להנדס אישיות זה מדע בדיוני.
-לסיכום, על פי קהל המצביעים המסתמן, הבית היהודי יותר דתי או יותר חילוני?
חצי חצי, וזה דבר מקסים בעיני.
- 5.מישהי שמכירה מקרוב 24/01/2013 23:57הגב לתגובה זואת המאבק על חולי הסרטן...הוא לא עשה...זה רונן צור עשה כמה שהוא איש חביב...הוא לא כזה תמים... וגם ברדקיסט לא קטן... סתם שתדעו...
- 4.מיכל 24/01/2013 14:56הגב לתגובה זווהכתבה מצחיקה וטובה :) לייק
- 3.קלוגהאפט, איפה הכיפה?! (ל"ת)שמעיה 21/01/2013 09:56הגב לתגובה זו
- 2.. (ל"ת)כל הכבוד 20/01/2013 12:05הגב לתגובה זו
- 1.אליהו 20/01/2013 12:00הגב לתגובה זוקלוגהפט עשה עבודה טובה מאד, הגם שיש לו מועמד שקל מאוד למכור אותו לציבור. ולמרות זאת לא אצביע להם
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל
פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות
פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.
עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.
7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל
-
הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.
- מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
-
הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.
-
פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות
-
הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.
- הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
-
החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.
