אופניים MOUNTAIN BIKE
צילום: יח"צ

טובים השניים מן האחד: 'MBA ישראל' ו'אופניים' יאוחדו תחת 'מוטו תקשורת'

בשוק פרינט בעייתי, החליטו 'מוטו תקשורת' ואבי גנאור לאחד את המגזינים שלהם החל מדצמבר. מוטו: " חייבים להתאים את המודלים העסקיים למציאות"
אלכסנדר כץ | (3)

על רקע המשבר בשוק הפרינט, 2 מגזינים המתמחים בספורט הרכיבה על האופניים יאוחדו למותג אחד שיפעל תחת 'מוטו תקשורת'. לפני מספר ימים נחתם הסכם לאיחוד מגזין MBA ישראל (Mauntain Bike Action) שיוצא לאור על ידי 'מוטו', לבין מגזין 'אופניים' שיוצא על ידי אבי גנאור.

MBA ישראל, מגזין האופניים הגדול בארה"ב, יוצא לאור בגרסתו העברית ובהתאמה לשוק הישראלי מזה 7 שנים, בזיכיון חברת האם האמריקנית ובהוצאת 'מוטו תקשורת'. מגזין 'אופניים' נוסד לפני 16 שנה ביוזמת גנאור כאשר ענף האופניים בישראל היה עדיין בחיתוליו, ובמשך השנים הצטרפו אליו מספר שותפים, כשהבולט שבהם היה עיתון 'הארץ' שהחזיק ב-50% מהשליטה על המגזין. לפני 4 שנים רכש גנאור את השליטה המלאה על המגזין ומשמש כעורכו הראשי.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

החל מדצמבר יקבלו קוראי 2 המגזינים את המגזין החדש 'MBA ישראל' בשיתוף מגזין 'אופניים'. המגזין המאוחד יסקר את כל תחומי הרכיבה (אופני הרים ואופני כביש), יציג מבחני אופניים, כתבות השוואתיות, המלצות למסלולים ואירועים בארץ ובעולם, גאדג'טים, ראיונות עם אושיות בענף ועוד. גנאור ימונה לעורך המגזין המשותף.

סמנכ"ל קבוצת מוטו תקשורת, שירי אביב, מסרה כי "בשוק תקשורת תחרותי חייבים להתאים את המודלים העסקיים למציאות. כיום אין בישראל כדאיות כלכלית להפיק 2 מגזינים מקבילים בתחום האופניים. מגזין האופניים ישלב תוכן איכותי ומקצועי יחד עם אתר אינטרנט ייעודי ופעילות ברשתות החברתיות".

גנאור הוסיף כי הוא "בטוח שהאיחוד בין 2 המגזינים והפלטפורמה המקצועית של 'מוטו תקשורת' ישרתו היטב את האינטרסים של ציבור הקוראים והגולשים העוסקים בענף, ויאפשר את המשך צמיחת המגזין לתחומים חדשים".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    12/11/2012 16:57
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד למוטו תקשורת מגיבים יפה למצב השוק שאפו
  • 2.
    זה לא טובים השניים, זה טובעים השניים (ל"ת)
    ירחמיאל 12/11/2012 15:28
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    Great move- best 2 magazins (ל"ת)
    Rohev Shetach 12/11/2012 10:58
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.