TOP5

Gatorade לילדות: אל תהיו 'יפות' בגלל לחץ חברתי; והסטודנט שנתקע באוטו

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם 5 מהלכי פרסום בולטים מסביב לעולם. עוד במדור: פרסומת ברכבת זה נחמד אבל רכבת שהיא הפרסומת זה כבר מצוין
אסא שפירא | (3)

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם חמשת מהלכי הפרסום הבולטים מסביב לעולם. השבוע במדור: DANY'S, GATORADE, GE, CADBURRY ו-EVERGREEN.

* לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק - לחצו כאן

רק תגיד משהו מעניין

אחד האתגרים הגדולים בפניהם ניצבים מותגים היא איך לייצר שיחה סביב הקמפיינים שלהם, איך לייצר קמפיין שמסוגל להניע שיחה על המותג. דרך אחת חזקה היא פרובוקציה, יצירת אמירה שאנשים לא יכולים להיות אדישים לה. לכאורה הסכנה ברורה- חלק אולי יאהבו את מה שתגיד וחלק אולי לא. אך זו לא סכנה אמיתית, שכן לומר משהו אחר, פשוט יותר, קונצנזואלי, שאף אחד לא ישים אליו לב, להיות שקוף, היא מכת המוות האמיתית למותג.

אין דוגמא טובה מכך מאשר המותג DANY S שיצא השבוע בקמפיין בו הוא לוקח עמדה באחד הדיונים החשובים בפוליטיקה האמריקאית- "הזכות לשאת נשק אישי". הקמפיין המתסיס יצר שיחה גדולה ברשת בימים האחרונים ובה צרכנים מגיבים ומדברים ומתחברים למותג יותר מאי פעם. תחי הפרובוקציה.

מה תעשה כדי לשמור על הלקוחות שלך?

חברת Gatorade בקמפיין עוצמתי חדש שמטרתו לייצר צמיחה עסקית בצורה יוצאת דופן - הגדלת עוגת השוק בו הם פועלים (משקאות אנרגטיים) על ידי שינוי חברתי. הבעיה אותה זיהו המשווקים של החברה היא כי ילדות צעירות מפסיקות לעשות ספורט כשהן מתבגרות בשל לחץ חברתי "להיות יפה" ולעסוק "בדברים של בנות". הדרך היחידה לגרום להן להמשיך לצרוך Gatorade היא פשוטה, לשמור אותן במשחק!

מביאים אוכל טרי לשממה

קמפיין חדש של GE בוחן את גבולות המקרר החדש שלהם "GE FRENCH DOOR". במקום פשוט לומר שהמקרר החדש שלהם יודע לקרר, ולשמור על מזון טרי, בחרו בGE לצאת למסע לאורכה ולרוחבה של אמריקה עם משאית,גנרטור, מקרר חדש, מהנדס ושף מפורסם לבדיקה האולטימטיבית של היכולות של המקרר החדש. את המסע ניתן ללוות באתר ייעודי, ולעקוב אחר מערכת היחסים המתפתחת בין בדמויות על רקע הנופים המרהיבים של אמריקה.

ברוכים הבאים לעולם שוקולד אחר

פרסום ברכבת זו אופציה נהדרת, אבל רכבת שהיא ממש הפרסומת זו כבר אופציה מצוינת. CADBURRY ממשיכים את קמפיין JOYVILLE המוצלח שלהם איתו יצאו במהלך השנה. והפעם, בסידני אוסטרליה חיכתה לנוסעי הרכבת הפתעה.. עוד מהלך שמושך את גבולות הקמפיינים של מפרסמים אל מחוץ לכותלי הטלוויזיה לטובת יצירת שיווק חוויתי שמייצר חיבור עמוק יותר להבטחת המותג.

קמפיין JOYVILLE מתחילת השנה

להעלות נושא לסדר היום

איך משפיעים על סדר היום הציבורי? איך מייצרים שיחה ציבורית בנושא שחשוב לך? ויקי כנפו צעדה, משפחת שליט ישבה, דפני הקימה אוהל ולאחרונה אנשי המחאה סוגרים חשבון עם הבנק שלהם. העיקרון הוא אותו עיקרון, כדי לקבל סיקור תקשורתי חייבים לייצר מהלך חדש, שונה, פרובוקטיבי, שיגרום לתקשורת לומר שהנושא מעניין מספיק כדי להיכנס לדפי העיתון.

זה לא עניין מקומי כך זה עובד בכל מקום, גם בטורונטו יש בעיה - מצב התחבורה. עמותת EVERGREEN החליטה שהנושא חייב לעלות על סדר היום, ולשם כך יש לעשות מעשה! המהלך- סטודנט קולנוע שמנמן באוטו למשך חודש שלם בלי לצאת, מבלה ברחובות טורונטו, מדבר על הנושא בתקווה לייצר עניין. בהצלחה.

המדור בעריכת אסא שפירא, סופרווייזר אסטרטגיה במשרד הפרסום ראובני פרידן

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    דפני מילף 03/07/2012 12:45
    הגב לתגובה זו
    ככה לקדם קמפיינים של המשרד על חשבון הקוראים התמימים...
  • 2.
    נחש משקפיים 02/07/2012 18:18
    הגב לתגובה זו
    יקי כנפו צעדה, משפחת שליט ישבה, דפני הקימה אוהל ולאחרונה אנשי המחאה סוגרים חשבון עם הבנק שלהם. אהה. זה באמת קורה. הכי אפקטיביים בתחת שלי.
  • 1.
    יובל 02/07/2012 18:13
    הגב לתגובה זו
    "לאחרונה אנשי המחאה סוגרים חשבון עם הבנק שלהם" לקדם פרסומת של דביר השמן בטור מקצועי זה קצת פאטתי.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.