Gatorade לילדות: אל תהיו 'יפות' בגלל לחץ חברתי; והסטודנט שנתקע באוטו
TOP5 של אייס וראובני פרידן עם חמשת מהלכי הפרסום הבולטים מסביב לעולם. השבוע במדור: DANY'S, GATORADE, GE, CADBURRY ו-EVERGREEN.
* לכל מקבצי TOP5 הקודמים -
* להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק -
* להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק -
רק תגיד משהו מעניין
אחד האתגרים הגדולים בפניהם ניצבים מותגים היא איך לייצר שיחה סביב הקמפיינים שלהם, איך לייצר קמפיין שמסוגל להניע שיחה על המותג. דרך אחת חזקה היא פרובוקציה, יצירת אמירה שאנשים לא יכולים להיות אדישים לה. לכאורה הסכנה ברורה- חלק אולי יאהבו את מה שתגיד וחלק אולי לא. אך זו לא סכנה אמיתית, שכן לומר משהו אחר, פשוט יותר, קונצנזואלי, שאף אחד לא ישים אליו לב, להיות שקוף, היא מכת המוות האמיתית למותג.
אין דוגמא טובה מכך מאשר המותג DANY S שיצא השבוע בקמפיין בו הוא לוקח עמדה באחד הדיונים החשובים בפוליטיקה האמריקאית- "הזכות לשאת נשק אישי". הקמפיין המתסיס יצר שיחה גדולה ברשת בימים האחרונים ובה צרכנים מגיבים ומדברים ומתחברים למותג יותר מאי פעם. תחי הפרובוקציה.
מה תעשה כדי לשמור על הלקוחות שלך?
חברת Gatorade בקמפיין עוצמתי חדש שמטרתו לייצר צמיחה עסקית בצורה יוצאת דופן - הגדלת עוגת השוק בו הם פועלים (משקאות אנרגטיים) על ידי שינוי חברתי. הבעיה אותה זיהו המשווקים של החברה היא כי ילדות צעירות מפסיקות לעשות ספורט כשהן מתבגרות בשל לחץ חברתי "להיות יפה" ולעסוק "בדברים של בנות". הדרך היחידה לגרום להן להמשיך לצרוך Gatorade היא פשוטה, לשמור אותן במשחק!
מביאים אוכל טרי לשממה
קמפיין חדש של GE בוחן את גבולות המקרר החדש שלהם "GE FRENCH DOOR". במקום פשוט לומר שהמקרר החדש שלהם יודע לקרר, ולשמור על מזון טרי, בחרו בGE לצאת למסע לאורכה ולרוחבה של אמריקה עם משאית,גנרטור, מקרר חדש, מהנדס ושף מפורסם לבדיקה האולטימטיבית של היכולות של המקרר החדש. את המסע ניתן ללוות באתר ייעודי, ולעקוב אחר מערכת היחסים המתפתחת בין בדמויות על רקע הנופים המרהיבים של אמריקה.
ברוכים הבאים לעולם שוקולד אחר
פרסום ברכבת זו אופציה נהדרת, אבל רכבת שהיא ממש הפרסומת זו כבר אופציה מצוינת. CADBURRY ממשיכים את קמפיין JOYVILLE המוצלח שלהם איתו יצאו במהלך השנה. והפעם, בסידני אוסטרליה חיכתה לנוסעי הרכבת הפתעה.. עוד מהלך שמושך את גבולות הקמפיינים של מפרסמים אל מחוץ לכותלי הטלוויזיה לטובת יצירת שיווק חוויתי שמייצר חיבור עמוק יותר להבטחת המותג.
קמפיין JOYVILLE מתחילת השנה
להעלות נושא לסדר היום
איך משפיעים על סדר היום הציבורי? איך מייצרים שיחה ציבורית בנושא שחשוב לך? ויקי כנפו צעדה, משפחת שליט ישבה, דפני הקימה אוהל ולאחרונה אנשי המחאה סוגרים חשבון עם הבנק שלהם. העיקרון הוא אותו עיקרון, כדי לקבל סיקור תקשורתי חייבים לייצר מהלך חדש, שונה, פרובוקטיבי, שיגרום לתקשורת לומר שהנושא מעניין מספיק כדי להיכנס לדפי העיתון.
זה לא עניין מקומי כך זה עובד בכל מקום, גם בטורונטו יש בעיה - מצב התחבורה. עמותת EVERGREEN החליטה שהנושא חייב לעלות על סדר היום, ולשם כך יש לעשות מעשה! המהלך- סטודנט קולנוע שמנמן באוטו למשך חודש שלם בלי לצאת, מבלה ברחובות טורונטו, מדבר על הנושא בתקווה לייצר עניין. בהצלחה.
המדור בעריכת אסא שפירא, סופרווייזר אסטרטגיה במשרד הפרסום ראובני פרידן
- 3.דפני מילף 03/07/2012 12:45הגב לתגובה זוככה לקדם קמפיינים של המשרד על חשבון הקוראים התמימים...
- 2.נחש משקפיים 02/07/2012 18:18הגב לתגובה זויקי כנפו צעדה, משפחת שליט ישבה, דפני הקימה אוהל ולאחרונה אנשי המחאה סוגרים חשבון עם הבנק שלהם. אהה. זה באמת קורה. הכי אפקטיביים בתחת שלי.
- 1.יובל 02/07/2012 18:13הגב לתגובה זו"לאחרונה אנשי המחאה סוגרים חשבון עם הבנק שלהם" לקדם פרסומת של דביר השמן בטור מקצועי זה קצת פאטתי.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
