TOP5

הקוריאנים מציגים - מהלך QR CODE גאוני; ופרזנטור מפתיע לשירות מזג אוויר

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם 5 מהלכי פרסום בולטים מסביב לעולם. עוד במדור: איזה מותג רכב שילם על פרסומת בת דקה בפריים טיים בלי לשים לוגו
אסא שפירא | (2)

TOP5 דיגיטלי של אייס וראובני פרידן עם חמשת מהלכי הפרסום הבולטים מסביב לעולם. השבוע במדור: פורד, TETLEY, רשת השיווק הקוריאנית סאני, אבסולוט וודקה ו-WEATHER.COM * לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן * להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק - לחצו כאן * להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק - לחצו כאן NO LOGO לפרסם בפריים טיים במשך דקה מבלי לשים לוגו? בפורד שאלו את עצמם שאלה פשוטה, מה הייתם חושבים על הרכבים שלהם אם הם לא היו שמים את הלוגו שלהם עליהם. מהלך אמיץ שרוצה לתת לרכבים של פורד לדבר בעד עצמם, בלי הפילטרים שכולנו מחזיקים על המותג פורד. דרך פשוטה שבה המותג יוכל לייצר קשב אמיתי לחדשנות שלו ולאופן בו הרכבים שלו הולכים באמת צעד אחד קדימה לפני כולם. אין בריף משעמם מה קורה כש-TETLEY יוצאים במהלך שנשען על הבטחה מאוד בסיסית בעולם התה "לשתות תה זה לקחת הפסקה למען עצמך"? אחת מהאמרות כנף שאני הכי אוהב בעולם הפרסום היא "אין בריף משעמם יש רק פרסומאי משעמם". לא פעם אנו נדרשים כפרסומאים לזירות בהם ההבטחה המוצרית הבסיסית איננה פורצת דרך, ועדיין היכולת של פרסומאים למצוא זווית חדשה ומרעננת לספר את הסיפור שלה לא מפסיקה להפתיע אותי מחדש... איפה השמש? לאחרונה אנחנו מוצפים במהלכים שמשתמשים ב-QR CODE כדי לתחזק את השיחה עם הלקוחות שלנו מעבר לפרסום במדיות הקונבנציונאליות. נראה שיותר ויותר חברות מצליחות למנף את הפוטנציאל שטמון בכל שלכל אחד מאתנו יש סמארטפון בכיס כדי לייצר מהלכים שיווקיים אפקטיביים שמביאים לתוצאות אמת בקופות. כך לדוגמא מהלך חדשני של חברת סאני הקוריאנית לקח את השימוש בQR CODE צעד אחד קדימה כדי לפתור את הבעיה הכי גדולה של הרשת שלהם - שאנשים לא קונים ברשת שלה בין 12:00 ל1:00 בצהריים. מה הם עשו? יצרו שעון שמש שמייצר בשעה 12:00 QR CODE שנותן הנחות משמעותיות למי שירכוש ברשת באותם שעות. IN AN ABSULT WORLD אם הייתם יכולים לעשות כל גרפיטי שהייתם רוצים, בלי גבולות, בלי חסמים, בלי חשש להיתפס על ידי השוטרים איזה אומנות הייתם יוצרים? רעיון שעלה בתחרות סטודנטים לקראת Future Lions 2012 עבור המותג וודקה אבסולוט ממשיך את הקו של החיבור שלו לעולם האומנות שנמשך מזה עשרות שנים במהלך חדשני ומעורר השראה. יצירה של כלי המאפשר לכל אחד מאתנו לעצב את עולמנו בעזרת כלי עיצוב חדשני המתממשק עם STREET VIEW של GOOLE ה- פרזנטור WEATHER.COM במהלך חדש משתמשים בפרזנטור חדש ומוכר..."אלוהים" להשקת כלי מבוסס מיקום, של שירות תחזית מזג אויר בהתאמה אישית. נראה שיש פה הזדמנות לדבר מעט על התחום של בחירת פרזנטורים בעולם הפרסום. באופן כללי הבחירה בפרזנטור על ידי מותגים איננה מקרית, בחירה בפרזנטור טוב נשענת על מספר מרכיבים חשובים 1.מוכרות - כמה מכירים את הדמות/שחקן ? 2.רלוונטיות - באיזה מידה הוא רלוונטי לתחום של המותג? 3.הערכה בתחום - באיזה מידה הציבור מעריך אותו ומייחס לו הערכה בתחום? ו-4. בידול - האם הוא דמות ייחודית ומבודלת מול התחרות? כל אחד מהפרמטרים תורם להצלחה של חיבור בין פרזנטור למותג אותו הוא מפרסם ומייצר שיתוף פעולה איכותי. ואלוהים? למה לבחור באלוהים אתם שואלים, אלוהים בהחלט מוכר על ידי מרבית הציבור, הוא כמובן מאוד רלוונטי לתחום של שליטה על מזג אוויר, מאוד מוערך בשל יכולותו להשפיע על מזג האוויר ובהחלט מבודל (ותודה בכך לאמונה המונותיאיסטית). ובואו לא נשכח שהוא מוכן לעשות את העבודה בהתנדבות, לא בחירה רעה בכלל... המדור בעריכת אסא שפירא, סופרווייזר אסטרטגיה במשרד הפרסום ראובני פרידן

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יניר אלתר 07/05/2012 16:08
    הגב לתגובה זו
    גם כתוב מענין וגם מכסה מספר תחומים . סחטיין
  • 1.
    יואב 07/05/2012 08:53
    הגב לתגובה זו
    אני אח של הכותב,וזה היה פשוט כתבה מצויינת
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.