הקוריאנים מציגים - מהלך QR CODE גאוני; ופרזנטור מפתיע לשירות מזג אוויר
TOP5 דיגיטלי של אייס וראובני פרידן עם חמשת מהלכי הפרסום הבולטים מסביב לעולם. השבוע במדור: פורד, TETLEY, רשת השיווק הקוריאנית סאני, אבסולוט וודקה ו-WEATHER.COM
* לכל מקבצי TOP5 הקודמים -
* להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק -
* להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק -
NO LOGO
לפרסם בפריים טיים במשך דקה מבלי לשים לוגו? בפורד שאלו את עצמם שאלה פשוטה, מה הייתם חושבים על הרכבים שלהם אם הם לא היו שמים את הלוגו שלהם עליהם. מהלך אמיץ שרוצה לתת לרכבים של פורד לדבר בעד עצמם, בלי הפילטרים שכולנו מחזיקים על המותג פורד. דרך פשוטה שבה המותג יוכל לייצר קשב אמיתי לחדשנות שלו ולאופן בו הרכבים שלו הולכים באמת צעד אחד קדימה לפני כולם.
אין בריף משעמם
מה קורה כש-TETLEY יוצאים במהלך שנשען על הבטחה מאוד בסיסית בעולם התה "לשתות תה זה לקחת הפסקה למען עצמך"? אחת מהאמרות כנף שאני הכי אוהב בעולם הפרסום היא "אין בריף משעמם יש רק פרסומאי משעמם". לא פעם אנו נדרשים כפרסומאים לזירות בהם ההבטחה המוצרית הבסיסית איננה פורצת דרך, ועדיין היכולת של פרסומאים למצוא זווית חדשה ומרעננת לספר את הסיפור שלה לא מפסיקה להפתיע אותי מחדש...
איפה השמש?
לאחרונה אנחנו מוצפים במהלכים שמשתמשים ב-QR CODE כדי לתחזק את השיחה עם הלקוחות שלנו מעבר לפרסום במדיות הקונבנציונאליות. נראה שיותר ויותר חברות מצליחות למנף את הפוטנציאל שטמון בכל שלכל אחד מאתנו יש סמארטפון בכיס כדי לייצר מהלכים שיווקיים אפקטיביים שמביאים לתוצאות אמת בקופות.
כך לדוגמא מהלך חדשני של חברת סאני הקוריאנית לקח את השימוש בQR CODE צעד אחד קדימה כדי לפתור את הבעיה הכי גדולה של הרשת שלהם - שאנשים לא קונים ברשת שלה בין 12:00 ל1:00 בצהריים. מה הם עשו? יצרו שעון שמש שמייצר בשעה 12:00 QR CODE שנותן הנחות משמעותיות למי שירכוש ברשת באותם שעות.
IN AN ABSULT WORLD
אם הייתם יכולים לעשות כל גרפיטי שהייתם רוצים, בלי גבולות, בלי חסמים, בלי חשש להיתפס על ידי השוטרים איזה אומנות הייתם יוצרים? רעיון שעלה בתחרות סטודנטים לקראת Future Lions 2012 עבור המותג וודקה אבסולוט ממשיך את הקו של החיבור שלו לעולם האומנות שנמשך מזה עשרות שנים במהלך חדשני ומעורר השראה. יצירה של כלי המאפשר לכל אחד מאתנו לעצב את עולמנו בעזרת כלי עיצוב חדשני המתממשק עם STREET VIEW של GOOLE
ה- פרזנטור
WEATHER.COM במהלך חדש משתמשים בפרזנטור חדש ומוכר..."אלוהים" להשקת כלי מבוסס מיקום, של שירות תחזית מזג אויר בהתאמה אישית.
נראה שיש פה הזדמנות לדבר מעט על התחום של בחירת פרזנטורים בעולם הפרסום.
באופן כללי הבחירה בפרזנטור על ידי מותגים איננה מקרית, בחירה בפרזנטור טוב נשענת על מספר מרכיבים חשובים 1.מוכרות - כמה מכירים את הדמות/שחקן ? 2.רלוונטיות - באיזה מידה הוא רלוונטי לתחום של המותג?
3.הערכה בתחום - באיזה מידה הציבור מעריך אותו ומייחס לו הערכה בתחום? ו-4. בידול - האם הוא דמות ייחודית ומבודלת מול התחרות? כל אחד מהפרמטרים תורם להצלחה של חיבור בין פרזנטור למותג אותו הוא מפרסם ומייצר שיתוף פעולה איכותי.
ואלוהים? למה לבחור באלוהים אתם שואלים, אלוהים בהחלט מוכר על ידי מרבית הציבור, הוא כמובן מאוד רלוונטי לתחום של שליטה על מזג אוויר, מאוד מוערך בשל יכולותו להשפיע על מזג האוויר ובהחלט מבודל (ותודה בכך לאמונה המונותיאיסטית). ובואו לא נשכח שהוא מוכן לעשות את העבודה בהתנדבות, לא בחירה רעה בכלל...
המדור בעריכת אסא שפירא, סופרווייזר אסטרטגיה במשרד הפרסום ראובני פרידן
- 2.יניר אלתר 07/05/2012 16:08הגב לתגובה זוגם כתוב מענין וגם מכסה מספר תחומים . סחטיין
- 1.יואב 07/05/2012 08:53הגב לתגובה זואני אח של הכותב,וזה היה פשוט כתבה מצויינת
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
