TOP5

הקוריאנים מציגים - מהלך QR CODE גאוני; ופרזנטור מפתיע לשירות מזג אוויר

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם 5 מהלכי פרסום בולטים מסביב לעולם. עוד במדור: איזה מותג רכב שילם על פרסומת בת דקה בפריים טיים בלי לשים לוגו
אסא שפירא | (2)

TOP5 דיגיטלי של אייס וראובני פרידן עם חמשת מהלכי הפרסום הבולטים מסביב לעולם. השבוע במדור: פורד, TETLEY, רשת השיווק הקוריאנית סאני, אבסולוט וודקה ו-WEATHER.COM

* לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק - לחצו כאן

NO LOGO

לפרסם בפריים טיים במשך דקה מבלי לשים לוגו? בפורד שאלו את עצמם שאלה פשוטה, מה הייתם חושבים על הרכבים שלהם אם הם לא היו שמים את הלוגו שלהם עליהם. מהלך אמיץ שרוצה לתת לרכבים של פורד לדבר בעד עצמם, בלי הפילטרים שכולנו מחזיקים על המותג פורד. דרך פשוטה שבה המותג יוכל לייצר קשב אמיתי לחדשנות שלו ולאופן בו הרכבים שלו הולכים באמת צעד אחד קדימה לפני כולם.

אין בריף משעמם

מה קורה כש-TETLEY יוצאים במהלך שנשען על הבטחה מאוד בסיסית בעולם התה "לשתות תה זה לקחת הפסקה למען עצמך"? אחת מהאמרות כנף שאני הכי אוהב בעולם הפרסום היא "אין בריף משעמם יש רק פרסומאי משעמם". לא פעם אנו נדרשים כפרסומאים לזירות בהם ההבטחה המוצרית הבסיסית איננה פורצת דרך, ועדיין היכולת של פרסומאים למצוא זווית חדשה ומרעננת לספר את הסיפור שלה לא מפסיקה להפתיע אותי מחדש...

איפה השמש?

לאחרונה אנחנו מוצפים במהלכים שמשתמשים ב-QR CODE כדי לתחזק את השיחה עם הלקוחות שלנו מעבר לפרסום במדיות הקונבנציונאליות. נראה שיותר ויותר חברות מצליחות למנף את הפוטנציאל שטמון בכל שלכל אחד מאתנו יש סמארטפון בכיס כדי לייצר מהלכים שיווקיים אפקטיביים שמביאים לתוצאות אמת בקופות.

כך לדוגמא מהלך חדשני של חברת סאני הקוריאנית לקח את השימוש בQR CODE צעד אחד קדימה כדי לפתור את הבעיה הכי גדולה של הרשת שלהם - שאנשים לא קונים ברשת שלה בין 12:00 ל1:00 בצהריים. מה הם עשו? יצרו שעון שמש שמייצר בשעה 12:00 QR CODE שנותן הנחות משמעותיות למי שירכוש ברשת באותם שעות.

IN AN ABSULT WORLD

אם הייתם יכולים לעשות כל גרפיטי שהייתם רוצים, בלי גבולות, בלי חסמים, בלי חשש להיתפס על ידי השוטרים איזה אומנות הייתם יוצרים? רעיון שעלה בתחרות סטודנטים לקראת Future Lions 2012 עבור המותג וודקה אבסולוט ממשיך את הקו של החיבור שלו לעולם האומנות שנמשך מזה עשרות שנים במהלך חדשני ומעורר השראה. יצירה של כלי המאפשר לכל אחד מאתנו לעצב את עולמנו בעזרת כלי עיצוב חדשני המתממשק עם STREET VIEW של GOOLE

ה- פרזנטור

WEATHER.COM במהלך חדש משתמשים בפרזנטור חדש ומוכר..."אלוהים" להשקת כלי מבוסס מיקום, של שירות תחזית מזג אויר בהתאמה אישית.

נראה שיש פה הזדמנות לדבר מעט על התחום של בחירת פרזנטורים בעולם הפרסום.

באופן כללי הבחירה בפרזנטור על ידי מותגים איננה מקרית, בחירה בפרזנטור טוב נשענת על מספר מרכיבים חשובים 1.מוכרות - כמה מכירים את הדמות/שחקן ? 2.רלוונטיות - באיזה מידה הוא רלוונטי לתחום של המותג?

3.הערכה בתחום - באיזה מידה הציבור מעריך אותו ומייחס לו הערכה בתחום? ו-4. בידול - האם הוא דמות ייחודית ומבודלת מול התחרות? כל אחד מהפרמטרים תורם להצלחה של חיבור בין פרזנטור למותג אותו הוא מפרסם ומייצר שיתוף פעולה איכותי.

ואלוהים? למה לבחור באלוהים אתם שואלים, אלוהים בהחלט מוכר על ידי מרבית הציבור, הוא כמובן מאוד רלוונטי לתחום של שליטה על מזג אוויר, מאוד מוערך בשל יכולותו להשפיע על מזג האוויר ובהחלט מבודל (ותודה בכך לאמונה המונותיאיסטית). ובואו לא נשכח שהוא מוכן לעשות את העבודה בהתנדבות, לא בחירה רעה בכלל...

המדור בעריכת אסא שפירא, סופרווייזר אסטרטגיה במשרד הפרסום ראובני פרידן

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יניר אלתר 07/05/2012 16:08
    הגב לתגובה זו
    גם כתוב מענין וגם מכסה מספר תחומים . סחטיין
  • 1.
    יואב 07/05/2012 08:53
    הגב לתגובה זו
    אני אח של הכותב,וזה היה פשוט כתבה מצויינת
ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"

גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו; במהדורות המרכזיות נרשמה יציבות, כשרשת משפרת קצת את הנתונים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-352 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבימים האחרונים, עם או בלי קשר לגל הפיטורין הצפוי, מצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.9% רייטינג ו-146 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, ששוב חזרה להיות בפער עצום מהמתחרים, עם 75 אלף צופים ו-3.5% רייטינג.

פריים טיים 

גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו, עם רייטינג של 17.5% רייטינג ו-415 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.3% רייטינג ו-225 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי מבחינת רייטינג עם 8.2%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.6% רייטינג ו-39 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-73 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-45 אלף צופים, ואילו אחריו היהי שוויון עם "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.5% רייטינג, ו-32 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.7% ו-95 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 2.4% רייטינג ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.5% רייטינג ו-32 אלף צופים בלבד. 

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"

גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו; במהדורות המרכזיות נרשמה יציבות, כשרשת משפרת קצת את הנתונים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-352 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבימים האחרונים, עם או בלי קשר לגל הפיטורין הצפוי, מצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.9% רייטינג ו-146 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, ששוב חזרה להיות בפער עצום מהמתחרים, עם 75 אלף צופים ו-3.5% רייטינג.

פריים טיים 

גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו, עם רייטינג של 17.5% רייטינג ו-415 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.3% רייטינג ו-225 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי מבחינת רייטינג עם 8.2%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.6% רייטינג ו-39 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-73 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-45 אלף צופים, ואילו אחריו היהי שוויון עם "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.5% רייטינג, ו-32 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.7% ו-95 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 2.4% רייטינג ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.5% רייטינג ו-32 אלף צופים בלבד.