TOP5

הקוריאנים מציגים - מהלך QR CODE גאוני; ופרזנטור מפתיע לשירות מזג אוויר

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם 5 מהלכי פרסום בולטים מסביב לעולם. עוד במדור: איזה מותג רכב שילם על פרסומת בת דקה בפריים טיים בלי לשים לוגו
אסא שפירא | (2)

TOP5 דיגיטלי של אייס וראובני פרידן עם חמשת מהלכי הפרסום הבולטים מסביב לעולם. השבוע במדור: פורד, TETLEY, רשת השיווק הקוריאנית סאני, אבסולוט וודקה ו-WEATHER.COM

* לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק - לחצו כאן

NO LOGO

לפרסם בפריים טיים במשך דקה מבלי לשים לוגו? בפורד שאלו את עצמם שאלה פשוטה, מה הייתם חושבים על הרכבים שלהם אם הם לא היו שמים את הלוגו שלהם עליהם. מהלך אמיץ שרוצה לתת לרכבים של פורד לדבר בעד עצמם, בלי הפילטרים שכולנו מחזיקים על המותג פורד. דרך פשוטה שבה המותג יוכל לייצר קשב אמיתי לחדשנות שלו ולאופן בו הרכבים שלו הולכים באמת צעד אחד קדימה לפני כולם.

אין בריף משעמם

מה קורה כש-TETLEY יוצאים במהלך שנשען על הבטחה מאוד בסיסית בעולם התה "לשתות תה זה לקחת הפסקה למען עצמך"? אחת מהאמרות כנף שאני הכי אוהב בעולם הפרסום היא "אין בריף משעמם יש רק פרסומאי משעמם". לא פעם אנו נדרשים כפרסומאים לזירות בהם ההבטחה המוצרית הבסיסית איננה פורצת דרך, ועדיין היכולת של פרסומאים למצוא זווית חדשה ומרעננת לספר את הסיפור שלה לא מפסיקה להפתיע אותי מחדש...

איפה השמש?

לאחרונה אנחנו מוצפים במהלכים שמשתמשים ב-QR CODE כדי לתחזק את השיחה עם הלקוחות שלנו מעבר לפרסום במדיות הקונבנציונאליות. נראה שיותר ויותר חברות מצליחות למנף את הפוטנציאל שטמון בכל שלכל אחד מאתנו יש סמארטפון בכיס כדי לייצר מהלכים שיווקיים אפקטיביים שמביאים לתוצאות אמת בקופות.

כך לדוגמא מהלך חדשני של חברת סאני הקוריאנית לקח את השימוש בQR CODE צעד אחד קדימה כדי לפתור את הבעיה הכי גדולה של הרשת שלהם - שאנשים לא קונים ברשת שלה בין 12:00 ל1:00 בצהריים. מה הם עשו? יצרו שעון שמש שמייצר בשעה 12:00 QR CODE שנותן הנחות משמעותיות למי שירכוש ברשת באותם שעות.

IN AN ABSULT WORLD

אם הייתם יכולים לעשות כל גרפיטי שהייתם רוצים, בלי גבולות, בלי חסמים, בלי חשש להיתפס על ידי השוטרים איזה אומנות הייתם יוצרים? רעיון שעלה בתחרות סטודנטים לקראת Future Lions 2012 עבור המותג וודקה אבסולוט ממשיך את הקו של החיבור שלו לעולם האומנות שנמשך מזה עשרות שנים במהלך חדשני ומעורר השראה. יצירה של כלי המאפשר לכל אחד מאתנו לעצב את עולמנו בעזרת כלי עיצוב חדשני המתממשק עם STREET VIEW של GOOLE

ה- פרזנטור

WEATHER.COM במהלך חדש משתמשים בפרזנטור חדש ומוכר..."אלוהים" להשקת כלי מבוסס מיקום, של שירות תחזית מזג אויר בהתאמה אישית.

נראה שיש פה הזדמנות לדבר מעט על התחום של בחירת פרזנטורים בעולם הפרסום.

באופן כללי הבחירה בפרזנטור על ידי מותגים איננה מקרית, בחירה בפרזנטור טוב נשענת על מספר מרכיבים חשובים 1.מוכרות - כמה מכירים את הדמות/שחקן ? 2.רלוונטיות - באיזה מידה הוא רלוונטי לתחום של המותג?

3.הערכה בתחום - באיזה מידה הציבור מעריך אותו ומייחס לו הערכה בתחום? ו-4. בידול - האם הוא דמות ייחודית ומבודלת מול התחרות? כל אחד מהפרמטרים תורם להצלחה של חיבור בין פרזנטור למותג אותו הוא מפרסם ומייצר שיתוף פעולה איכותי.

ואלוהים? למה לבחור באלוהים אתם שואלים, אלוהים בהחלט מוכר על ידי מרבית הציבור, הוא כמובן מאוד רלוונטי לתחום של שליטה על מזג אוויר, מאוד מוערך בשל יכולותו להשפיע על מזג האוויר ובהחלט מבודל (ותודה בכך לאמונה המונותיאיסטית). ובואו לא נשכח שהוא מוכן לעשות את העבודה בהתנדבות, לא בחירה רעה בכלל...

המדור בעריכת אסא שפירא, סופרווייזר אסטרטגיה במשרד הפרסום ראובני פרידן

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יניר אלתר 07/05/2012 16:08
    הגב לתגובה זו
    גם כתוב מענין וגם מכסה מספר תחומים . סחטיין
  • 1.
    יואב 07/05/2012 08:53
    הגב לתגובה זו
    אני אח של הכותב,וזה היה פשוט כתבה מצויינת
המהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשתהמהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשת
רייטינג

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג

כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג. 

מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים. 

פריים טיים

תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5% רייטינג ו-29 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

המהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשתהמהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשת
רייטינג

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג

כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג. 

מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים. 

פריים טיים

תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5% רייטינג ו-29 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.