TOP5

דיוויד אוגילבי מפרסם בדיגיטל? ומי זה ג'וזף קוני ואיך כולנו יכולים לעצור אותו

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם 5 מהלכי פרסום מסביב לעולם. עוד במדור: כל קיץ מביא איתו את המכה הידועה - אבא מזיע ומסתובב בתחתונים בבית
אסא שפירא | (7)

רוצים לעצור דיקטטור רשע? את אבא מלהתפשט? או סתם לתת מכה מדוייקת בפטיש? קבלו את הטופ 5 שמביא ניתוח של חמישה מהלכים מהמיטב שיש לעולם הפרסום להציע לנו. השבוע במדור: GOOGLE משחזרת מהלכי פרסום קלאסיים בעידן הדיגיטלי, איך עוצרים את ג'וזף קוני?, מלחמה בסרטן השד באמצעות גברים, קמפיין של חברת המזגנים bgh וקמפיין לרשת ה'עשה זאת בעצמך' - Hornbach. * לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן * להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק - לחצו כאן * להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק - לחצו כאן Man boobs איך נייצר קשב בקרב נשים בנושא חשוב כמו בדיקת סרטן שד? אם למדנו משהו מההצלחה של old spice שיש דבר אחד שתמיד עובד. גברים! אבל לא סתם גברים... DAD'S BRIEF חברת המזגנים bgh עם קמפיין פרסומי לקראת הקיץ שנשען על אמת פשוטה ונוראית. כשאין מזגן בבית האלטרנטיבה הרבה הרבה יותר גרועה. Great impact רשת hornbach, רשת עשה זאת בעצמך, בקמפיין שחוגג תובנה קטנה וחכמה. ההרגשה שיש לכל אחד מאתנו כשהוא מצליח לפגוע במסמר קטן וחמקמק עם פטיש כבד ומגושם. Project Rebrief פעם שאלתם את עצמכם איך דיויד אוגילבי היה יוצר באנר? או האם ביל ברנבך היה מסוגל לייצר מהלך פרסומי גם בפייסבוק? GOOGLE לא רק שאלו אלא גם בדקו. הפרסומאים הגדולים מכל הזמנים, שעומדים מאחורי כמה מהפרסומות האייקוניות של המאה ה-20, מתבקשים השנה על ידי גוגל לחזור לפרסומות האלו ולהציג ביטוי קריאטיבי שלהם המותאם לעידן הדיגיטאלי בפרויקט חדש בשם REBRIEF. פרויקט שכל מטרתו להציג את העוצמה של פרסום בעידן הדיגיטאלי! אולם נראה כי מה שהפרויקט באמת מוכיח בסופו של עניין הוא שפרסום טוב זה קודם כל רעיון חזק, וכי האמצעים הדיגיטאליים החדשים רק מאפשרים לנו לקחת את אותו רעיון ופשוט להעצים אותו. REBRIEF COKE HILLTOP - סרט קצר על פרויקט REBRIEF של GOOGLE שמתאר את הדיגטיזציה של אחד מהמהלכים הזכורים של קוקה קולה - COKE HILLTOP The Original COKE HILLTOP Who is Joseph Kony? איך עוצרים פושע מלחמה בעידן הדיגיטאלי? ברוכים הבאים לעידן האקטיביזם הדיגיטאלי (clicktivism)!. מרביתנו לא מכירים את ג'וזף קוני, לוחם שהשתלט על ארגון ה-LRA באוגנדה בסוף שנות ה-80 ומאז משליט טרור על אזור צפון אוגנדה בעזרת צבאו. שליט אכזר שתחת ידיו המגואלות בדם מצאו את מותם אלפי אפריקאים, נשים נאנסו בברוטאליות וילדים נחטפו לעבדות. כדי לעצור אותו חייבים לייצר לחץ פוליטי על הממשלות שלנו להבין כי הנושא הזה חשוב לנו. בלי לחץ פוליטי המדינאים יניחו שזה נושא שולי ולא חשוב וייתנו לג'וזף קוני להמשיך להפעיל טרור רצחני על תושבי צפון אוגנדה. הבעיה: איך הנושא הזה יכול להיות חשוב לנו אם אנחנו בכלל לא יודעים מי האיש? בדיוק בשביל כך מספר פעילים פוליטים יוצאים בקמפיין פרסומי חדש שהושק עם סרטון שהפך לתופעה ויראלית וזכה כבר ליותר מ- 5 מילון לצפיות, קמפיין שכל מטרתו להפוך את קוני למפורסם, הרעיון האסטרטגי פשוט, אם קוני רק יהיה מפורסם כמו ג'ורג' קלוני לא נוכל להיות אדישים לו ונהיה חייבים לדרוש פעולה מצד הממשלות שלנו לעצור אותו! ניהול המדור על ידי אסא שפירא, סופרווייזר אסטרטגיה במשרד הפרסום ראובני פרידן

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    מקבץ יפה, אבל תעבדו על ניסוחים (ל"ת)
    12/03/2012 11:21
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    Kony is going down (ל"ת)
    11/03/2012 13:26
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    11/03/2012 13:21
    הגב לתגובה זו
    גרועה. יצא לכם מקבץ נאה - רק שהפרסומת הזו הרסה קצת
  • 4.
    יפה 11/03/2012 13:15
    הגב לתגובה זו
    יפה
  • 3.
    עצרו את קוני!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    11/03/2012 13:10
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    11/03/2012 13:09
    הגב לתגובה זו
    חחח.. לגלות שזו תופעה העולמית בהחלט משמח ומרגיע אותי :)
  • 1.
    11/03/2012 13:09
    הגב לתגובה זו
    בו בהחלט מרתק אבל זה רק מייצר תחושה יותר דכאונית. מסתובבים כמוהו עוד עשרות באפריקה, בדרום אמריקה, באסיה ואיפה לא. כל הבאזז העולמי אולי יוריד אותו למחתרת אבל לךא באמת יפתור את תחלואי העולם. לפחות זה משהו..
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.