TOP5

דיוויד אוגילבי מפרסם בדיגיטל? ומי זה ג'וזף קוני ואיך כולנו יכולים לעצור אותו

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם 5 מהלכי פרסום מסביב לעולם. עוד במדור: כל קיץ מביא איתו את המכה הידועה - אבא מזיע ומסתובב בתחתונים בבית
אסא שפירא | (7)

רוצים לעצור דיקטטור רשע? את אבא מלהתפשט? או סתם לתת מכה מדוייקת בפטיש? קבלו את הטופ 5 שמביא ניתוח של חמישה מהלכים מהמיטב שיש לעולם הפרסום להציע לנו. השבוע במדור: GOOGLE משחזרת מהלכי פרסום קלאסיים בעידן הדיגיטלי, איך עוצרים את ג'וזף קוני?, מלחמה בסרטן השד באמצעות גברים, קמפיין של חברת המזגנים bgh וקמפיין לרשת ה'עשה זאת בעצמך' - Hornbach.

* לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק - לחצו כאן

Man boobs

איך נייצר קשב בקרב נשים בנושא חשוב כמו בדיקת סרטן שד? אם למדנו משהו מההצלחה של old spice שיש דבר אחד שתמיד עובד. גברים! אבל לא סתם גברים...

DAD'S BRIEF

חברת המזגנים bgh עם קמפיין פרסומי לקראת הקיץ שנשען על אמת פשוטה ונוראית. כשאין מזגן בבית האלטרנטיבה הרבה הרבה יותר גרועה.

Great impact

רשת hornbach, רשת עשה זאת בעצמך, בקמפיין שחוגג תובנה קטנה וחכמה. ההרגשה שיש לכל אחד מאתנו כשהוא מצליח לפגוע במסמר קטן וחמקמק עם פטיש כבד ומגושם.

Project Rebrief

פעם שאלתם את עצמכם איך דיויד אוגילבי היה יוצר באנר? או האם ביל ברנבך היה מסוגל לייצר מהלך פרסומי גם בפייסבוק? GOOGLE לא רק שאלו אלא גם בדקו. הפרסומאים הגדולים מכל הזמנים, שעומדים מאחורי כמה מהפרסומות האייקוניות של המאה ה-20, מתבקשים השנה על ידי גוגל לחזור לפרסומות האלו ולהציג ביטוי קריאטיבי שלהם המותאם לעידן הדיגיטאלי בפרויקט חדש בשם REBRIEF. פרויקט שכל מטרתו להציג את העוצמה של פרסום בעידן הדיגיטאלי! אולם נראה כי מה שהפרויקט באמת מוכיח בסופו של עניין הוא שפרסום טוב זה קודם כל רעיון חזק, וכי האמצעים הדיגיטאליים החדשים רק מאפשרים לנו לקחת את אותו רעיון ופשוט להעצים אותו.

REBRIEF COKE HILLTOP - סרט קצר על פרויקט REBRIEF של GOOGLE שמתאר את הדיגטיזציה של אחד מהמהלכים הזכורים של קוקה קולה - COKE HILLTOP

The Original COKE HILLTOP

Who is Joseph Kony?

איך עוצרים פושע מלחמה בעידן הדיגיטאלי? ברוכים הבאים לעידן האקטיביזם הדיגיטאלי (clicktivism)!.

מרביתנו לא מכירים את ג'וזף קוני, לוחם שהשתלט על ארגון ה-LRA באוגנדה בסוף שנות ה-80 ומאז משליט טרור על אזור צפון אוגנדה בעזרת צבאו. שליט אכזר שתחת ידיו המגואלות בדם מצאו את מותם אלפי אפריקאים, נשים נאנסו בברוטאליות וילדים נחטפו לעבדות.

כדי לעצור אותו חייבים לייצר לחץ פוליטי על הממשלות שלנו להבין כי הנושא הזה חשוב לנו. בלי לחץ פוליטי המדינאים יניחו שזה נושא שולי ולא חשוב וייתנו לג'וזף קוני להמשיך להפעיל טרור רצחני על תושבי צפון אוגנדה.

הבעיה: איך הנושא הזה יכול להיות חשוב לנו אם אנחנו בכלל לא יודעים מי האיש? בדיוק בשביל כך מספר פעילים פוליטים יוצאים בקמפיין פרסומי חדש שהושק עם סרטון שהפך לתופעה ויראלית וזכה כבר ליותר מ- 5 מילון לצפיות, קמפיין שכל מטרתו להפוך את קוני למפורסם, הרעיון האסטרטגי פשוט, אם קוני רק יהיה מפורסם כמו ג'ורג' קלוני לא נוכל להיות אדישים לו ונהיה חייבים לדרוש פעולה מצד הממשלות שלנו לעצור אותו!

ניהול המדור על ידי אסא שפירא, סופרווייזר אסטרטגיה במשרד הפרסום ראובני פרידן

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    מקבץ יפה, אבל תעבדו על ניסוחים (ל"ת)
    12/03/2012 11:21
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    Kony is going down (ל"ת)
    11/03/2012 13:26
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    11/03/2012 13:21
    הגב לתגובה זו
    גרועה. יצא לכם מקבץ נאה - רק שהפרסומת הזו הרסה קצת
  • 4.
    יפה 11/03/2012 13:15
    הגב לתגובה זו
    יפה
  • 3.
    עצרו את קוני!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    11/03/2012 13:10
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    11/03/2012 13:09
    הגב לתגובה זו
    חחח.. לגלות שזו תופעה העולמית בהחלט משמח ומרגיע אותי :)
  • 1.
    11/03/2012 13:09
    הגב לתגובה זו
    בו בהחלט מרתק אבל זה רק מייצר תחושה יותר דכאונית. מסתובבים כמוהו עוד עשרות באפריקה, בדרום אמריקה, באסיה ואיפה לא. כל הבאזז העולמי אולי יוריד אותו למחתרת אבל לךא באמת יפתור את תחלואי העולם. לפחות זה משהו..
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.