בוריס אוקלנדר וזיו קשטן אוטומט
צילום: יוסי זליגר

שיתוף פעולה: Automat-IT ו-AWS יספקו שירותים בתחום הענן

שיתוף הפעולה נועד להאיץ מעבר לענן בקרב סטארט-אפים וחברות דיגיטליות. במסגרת ההסכם, Automat-IT תכשיר 50 מהנדסי DevOps חדשים
איציק יצחקי |
נושאים בכתבה Automat-IT AWS

חברת Automat-IT, העוסקת בין היתר בהקמת עננים ושירותי מחשוב ענן, חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי רב-שנתי עם Amazon Web Services (חברת AWS נותנת פתרונות בתחום הענן). לפי ההסכם, לקוחות Automat-IT באירופה ובישראל ייהנו משירותים דיגיטליים מתקדמים.

Automat-IT היא ספקית מובילה של שירותי DevOps (סוג של שילוב בין מפתח לאחראי תפעול, שאחראי בין היתר על יציבות התוכנה) עם לקוחות בתחומים כמו פיננסים, ביטוח וטכנולוגיה. באמצעות החברה, הלקוחות יכולים לתכנן ולהוציא לפועל שיטות עבודה עבור אוטומציה, חיסכון בעלויות, התמודדות עם מורכבות IT ועוד.

 

זיו קשטן, מנכ"ל Automat-IT אמר כי ההסכם יקל על הלקוחות לפתח ולהריץ שירותים דיגיטליים באירופה, וכי הוא משלב הערכת הצרכים, דרך העברת כל היחידות העסקיות לענן ועד שירותי ניטור 24/7. "כחברה בפוקוס טכנולוגי, החלטנו להתמקד בפתרונות הענן של AWS, ולהשקיע את כל האנרגיה שלנו כדי לספק ללקוחותינו – בעיקר סטארט-אפים וחברות טכנולוגיה – את האפשרות הטובה ביותר להעברת היישומים שלהם לענן".

 

קלן אוקונור, מנהל תחום הסטארט-אפים ב-AWS EMEA, הוסיף: "אנו נרגשים להרחיב את שיתוף הפעולה עם Automat-IT  לשוק האירופאי, ולהציע ללקוחות את היכולת  לפתח ולהריץ אפליקציות מודרניות בצורה חלקה, בזמן שהם ממנפים את האבטחה, הסקלביליות והגמישות שמספק הענן של AWS".

שיתוף הפעולה יוביל לשינוי משמעותי עבור ארגונים כמו C2i, חברה בתחום הרפואי. שיתוף הפעולה יניב שני תחומי מיקוד נוספים במסגרת שיתוף הפעולה עם AWS: פיתוח In-house של פתרונות מבוססי בינה מלאכותית, לימוד מכונה ואבטחה, המספקים יכולות נוספות ללקוחות טכנולוגיים במגוון תחומים כמו בריאות, פינטק, מדיה ותקשורת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוסטפה סולימאן מיקרוסופטמוסטפה סולימאן מיקרוסופט

ראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות ברובוטים"

מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית של מיקרוסופט, טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים לתודעה אמיתית וכל ניסיון לחקות אותה הוא טעות. לדבריו, מטרת הבינה המלאכותית היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. החברה מאמצת קו זהיר ומתרחקת מהמרוץ ליצירת מערכות "חושבות" שמובילות חברות כמו מטא ו־OpenAI

אדיר בן עמי |

מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית במיקרוסופט, ביקר השבוע את מה שהוא רואה כמגמה בעייתית בתעשייה. לדבריו, מפתחים וחוקרים צריכים להפסיק לנסות לבנות מערכות שנראות כבעלות מודעות. סולימן טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים למודעות אמיתית, וכל ניסיון ליצור "מודעות מלאכותית" הוא בזבוז של זמן ומשאבים.


סולימן, שהצטרף למיקרוסופט השנה לאחר שהחברה רכשה את הסטארטאפ שהקים תמורת 650 מיליון דולר, אמר בראיון ל־CNBC במהלך כנס AfroTech ביוסטון כי העולם שואל את השאלה הלא נכונה. "כשאתה שואל שאלה לא נכונה, אתה מקבל תשובה לא נכונה", הסביר. מבחינתו, הדיון הזה אינו רק פילוסופי, הוא נוגע ישירות לאופן שבו מושקעים מיליארדים בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית.

מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי

בזמן שמטא ואילון מאסק מפתחים בוטים שמדמים קשרים אישיים, ו־OpenAI של סם אלטמן שואפת לפתח בינה כללית הדומה ליכולות אנושיות, סולימן משרטט גבול. מיקרוסופט לא תיכנס לשוק הבוטים הרגשיים, ולא תנסה ליצור מערכות שמדמות תודעה אנושית. הטיעון שלו נשען על תיאוריה פילוסופית המכונה "נטורליזם ביולוגי", שגיבש הפילוסוף ג'ון סירל. לפי התיאוריה, מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי. סולימן מסביר שהסיבה שאנו מעניקים זכויות לבני אדם היא היכולת שלהם לחוות כאב ולהימנע ממנו. לדבריו, למודלים של בינה מלאכותית אין תודעה, רגשות או חוויה סובייקטיבית, הם רק מדמים תגובה.


ההבחנה הזו, לדבריו, קריטית לעתיד התחום. כשמערכת בינה מלאכותית "חווה" כאב, אין כאן רגש אמיתי או סבל. מדובר בסימולציה שמדמה חוויה, אך לא בחוויה עצמה. סולימן מדגיש שהמטרה של הטכנולוגיה היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. לדבריו, זה אולי נשמע עקרוני בלבד, אך יש לכך השלכות אתיות ועסקיות משמעותיות. הגישה הזו באה לידי ביטוי במוצרים החדשים של מיקרוסופט. החברה הכריזה השבוע על יכולות חדשות לשירות Copilot, בהן בוט לשיחות קבוצתיות ודמות אינטראקטיבית בשם מיקו. כל הפיצ'רים מתוכננים כך שידגישו את זהותם כיישומי בינה מלאכותית, לא כיישויות עצמאיות. המיקוד הוא ביצירת כלים שעובדים עבור המשתמש, לא במקומו.

"אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה״

סולימן הציג גם תכונה חדשה בשם "Real Talk" - מצב שיחה שבו הקופיילוט מאתגר את המשתמש במקום להסכים איתו. הוא סיפר שבמהלך הניסויים הכלי "תקף" אותו בבדיחות כשכינה אותו "אוסף של סתירות", על כך שהוא מזהיר מפני הסכנות של בינה מלאכותית בזמן שהוא עצמו מוביל את הפיתוח שלה. לדבריו, זהו לב הסתירה של התחום כולו - טכנולוגיה שמרתקת ומאיימת בעת ובעונה אחת. "אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה", אמר. "הפחד הוא בריא. הוא מחייב אותנו להיזהר". סולימן סבור שהגישה של מיקרוסופט צריכה להיות מדודה וזהירה, בניגוד לאופטימיות האגרסיבית של חלק מהמתחרות.


מוסטפה סולימאן מיקרוסופטמוסטפה סולימאן מיקרוסופט

ראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות ברובוטים"

מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית של מיקרוסופט, טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים לתודעה אמיתית וכל ניסיון לחקות אותה הוא טעות. לדבריו, מטרת הבינה המלאכותית היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. החברה מאמצת קו זהיר ומתרחקת מהמרוץ ליצירת מערכות "חושבות" שמובילות חברות כמו מטא ו־OpenAI

אדיר בן עמי |

מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית במיקרוסופט, ביקר השבוע את מה שהוא רואה כמגמה בעייתית בתעשייה. לדבריו, מפתחים וחוקרים צריכים להפסיק לנסות לבנות מערכות שנראות כבעלות מודעות. סולימן טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים למודעות אמיתית, וכל ניסיון ליצור "מודעות מלאכותית" הוא בזבוז של זמן ומשאבים.


סולימן, שהצטרף למיקרוסופט השנה לאחר שהחברה רכשה את הסטארטאפ שהקים תמורת 650 מיליון דולר, אמר בראיון ל־CNBC במהלך כנס AfroTech ביוסטון כי העולם שואל את השאלה הלא נכונה. "כשאתה שואל שאלה לא נכונה, אתה מקבל תשובה לא נכונה", הסביר. מבחינתו, הדיון הזה אינו רק פילוסופי, הוא נוגע ישירות לאופן שבו מושקעים מיליארדים בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית.

מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי

בזמן שמטא ואילון מאסק מפתחים בוטים שמדמים קשרים אישיים, ו־OpenAI של סם אלטמן שואפת לפתח בינה כללית הדומה ליכולות אנושיות, סולימן משרטט גבול. מיקרוסופט לא תיכנס לשוק הבוטים הרגשיים, ולא תנסה ליצור מערכות שמדמות תודעה אנושית. הטיעון שלו נשען על תיאוריה פילוסופית המכונה "נטורליזם ביולוגי", שגיבש הפילוסוף ג'ון סירל. לפי התיאוריה, מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי. סולימן מסביר שהסיבה שאנו מעניקים זכויות לבני אדם היא היכולת שלהם לחוות כאב ולהימנע ממנו. לדבריו, למודלים של בינה מלאכותית אין תודעה, רגשות או חוויה סובייקטיבית, הם רק מדמים תגובה.


ההבחנה הזו, לדבריו, קריטית לעתיד התחום. כשמערכת בינה מלאכותית "חווה" כאב, אין כאן רגש אמיתי או סבל. מדובר בסימולציה שמדמה חוויה, אך לא בחוויה עצמה. סולימן מדגיש שהמטרה של הטכנולוגיה היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. לדבריו, זה אולי נשמע עקרוני בלבד, אך יש לכך השלכות אתיות ועסקיות משמעותיות. הגישה הזו באה לידי ביטוי במוצרים החדשים של מיקרוסופט. החברה הכריזה השבוע על יכולות חדשות לשירות Copilot, בהן בוט לשיחות קבוצתיות ודמות אינטראקטיבית בשם מיקו. כל הפיצ'רים מתוכננים כך שידגישו את זהותם כיישומי בינה מלאכותית, לא כיישויות עצמאיות. המיקוד הוא ביצירת כלים שעובדים עבור המשתמש, לא במקומו.

"אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה״

סולימן הציג גם תכונה חדשה בשם "Real Talk" - מצב שיחה שבו הקופיילוט מאתגר את המשתמש במקום להסכים איתו. הוא סיפר שבמהלך הניסויים הכלי "תקף" אותו בבדיחות כשכינה אותו "אוסף של סתירות", על כך שהוא מזהיר מפני הסכנות של בינה מלאכותית בזמן שהוא עצמו מוביל את הפיתוח שלה. לדבריו, זהו לב הסתירה של התחום כולו - טכנולוגיה שמרתקת ומאיימת בעת ובעונה אחת. "אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה", אמר. "הפחד הוא בריא. הוא מחייב אותנו להיזהר". סולימן סבור שהגישה של מיקרוסופט צריכה להיות מדודה וזהירה, בניגוד לאופטימיות האגרסיבית של חלק מהמתחרות.