19:00 מדד קייס שילר: מחירי הבתים בארה"ב ממשיכים לעלות >>

16:10 אילת: רוכב אופניים בן 32 נפצע באורח בינוני מפגיעת רכב

16:18 איש העסקים גרשון זלקינד הלך לעולמו בגיל 87 >>

14:50 נתניהו למרקל: "היחסים המיוחדים בין גרמניה לישראל ימשיכו לשגשג"

13:09 הקלת מס למשקיע הישראלי: מסלול חדש לביצוע השקעות בחו"ל >>

11:20 אינטק פארמה עולה 3.6% ומשלימה עלייה של 67% מתחילת השנה

10:42 בולטות בת"א: דלק קבוצה עולה 1%, אופקו הלת' עולה 1.3%

09:56 הדולר מוסיף 0.3% ונסחר ברמה של 3.523 שקלים

08:09 טבע הודיעה על השקת הגרסה הגנרית של DEPO-PROVERA בארה"ב >>

08:05 טרור בהר הדר: מחבל פתח בירי - שלושה הרוגים ישראלים

07:56 בורסות אסיה: הניקיי יורד 0.4%, שנחאי עולה 0.1%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

המפולת בדולר: פרופ' מלניק מסביר מדוע השקל כ"כ חזק - ומציג פתרון אגרסיבי

9% איבד הדולר מתחילת השנה, והיצואנים קורסים. בשיחה עם Bizportal מתייחס מלניק למצב ומציע פתרון
 |  68
משבר המט"ח
Share
בעוד סל המטבעות מול השקל הגיע לאחרונה לשפל רב שנתי, וזאת בזמן שרזרבות המט"ח חצו את רף ה-108 מיליארד דולר ביוני האחרון, נראה כי השבוע נרשמה עליית מדרגה בכל הנוגע לחשש מההשלכות של השקל החזק על היצואנים. לפני כחודש כינס האוצר ובנק ישראל מספר כלכלנים בכירים, בהם פרופ' רפי מלניק, לישיבת חירום במסגרתה נשמעו מגוון דעות. מלניק, לשעבר חבר הוועדה המוניטרית וכיום המשנה לנשיא במרכז הבינתחומי הרצליה, מתייחס בשיחה עם Bizportal לדברים שאמר באותה השיחה ומה ניתן לעשות, כשברקע נראה כי מדיניות רכישות המט"ח מצד בנק ישראל דועכת.


מלניק: "החוזק של השקל נובע מגורמים יסודיים בכלכלת ישראל ולא מאיזה גל ספקולטיבי. כלכלת ישראל מייצרת עודף בחשבון השוטף של מאזן התשלומים של 13-12 מיליארד דולר לשנה (!) אנו מייצאים יותר ממה שאנו מייבאים זה כבר כמה שנים, כלומר זה יותר מעשור שזו התמונה. נוסיף לכך את היציבות היחסית של כלכלת ישראל לעומת מה שקורה בעולם ונראה כי הדבר מהווה גורם אטרקטיבי לתנועות הון לתוך כלכלת ישראל, מה שמוסיף עוד לחץ להתחזקות השקל. כלומר, אלו גורמים שלובים ובנק ישראל לא יכול לשנות את המגמה הזו, אין לו שום כלי לעשות כך. המשק הולך לכיוון של שיווי משקל עם שקל חזק יותר".

"מה שכן אפשר לעשות דווקא נוגע לתחום הפיסקלי ולא לתחום המוניטרי. בשנים האחרונות, ולמעשה כבר הרבה זמן, ממשלת ישראל הפסיקה להשקיע בתשתיות. רמת ההשקעות בתשתיות במשק היא אולי הנמוכה ביותר באחוזי תוצר זה שנים. אז אם ממשלת ישראל היתה מבצעת יותר השקעות וכתוצאה מזה גורמת לגידול ייבוא, וגם לשיווי משקל מבחינה מאקרו כלכלית - זה היה עוזר מאד למגמת השקל, לפריון במשק ולדברים אחרים שמהם אנו סובלים. חלק גדול מההשקעות מיוחסות לייבוא. אם יש יותר השקעות במשק אז יש יותר יבוא. זה הפתרון - לייבא יותר. וזה עניין של מדניות כלכלית. אתה רואה שמדינת ישראל, מבחינת סדרי העדיפויות שלה, לא משקיעה מספיק בתשתיות. התשתיות שלנו גרועות מאד ולכן הפריון במשק מאד נמוך".

"לכן, הפתרון היותר יסודי אינו התערבות בתחום שער החליפין. בנק ישראל לא יכול לשנות את מגמת שער החליפין כאשר הנתונים הם של עודף בחשבון השוטף ומשק אטרקטיבי לתנועות הון. הוא יכול להחליק את התנודות החריפות אבל לא את המגמה הבסיסית. לכן הפתרון הוא בתחום הפיסקלי, הממשלה צריכה לעשות יותר השקעות גם במחיר של גרעון. אנו לא נמצאים במחלות של שנות ה-90, הממשלה יכולה להרשות לעצמה עוד גרעון כדי לממן תשתיות וזה לדעתי ישנה את מגמת שער החליפין. המדיניות של הממשלה עדיין מנוהלת בתפישה של 'מה היו היעדים ב-20 השנים האחרונות'. עוד לא נקלטה העובדה שאנו נמצאים במציאות שונה שדורשת פתרונות אחרים ומדיניות אחרת. אני כותב על זה הרבה זמן, בכנס של מכון אהרון לפני שנה ושנתיים הדברים נאמרו בצורה מאד ברורה, לפני חודש נפגשתי עם שר האוצר ואמרתי לו את הדברים. כלומר, זה לא שהדברים לא ידועים. מה שנדרש זו מנהיגות כלכלית שיודעת להציב את הדברים הנכונים וגם לבצע".נזכיר כי בהשוואה בינלאומית ההוצאה הציבורית של ממשלת ישראל (כ 40% מהתוצר) היא מהנמוכות ב OECD."בנק ישראל עושה את מה שהוא אמור לעשות אבל אין לו את הכלים לשנות את המגמה הבסיסית. זאת לא בעיה של בנק ישראל כרגע. הוא כן שומר על היציבות, המשק צומח, אין אבטלה, אין אינפלציה, הוא שומר על החשבון השוטף - אין פה חוסר יציבות אלא להיפך אולי יש יותר מדי יציבות", אומר מלניק במרכאות. "כל המדיניות הממשלתית, כולל חוק עידוד השקעות הון, מיועדים לתמוך בייצוא. השאלה אם זו המדיניות הנכונה? צריך לבדוק זאת מחדש".

בנוגע לתלות של המשק במצב הכלכלי בחו"ל, אומר מלניק: "אנו רואים שהפד' שינה את המגמה וימשיך לעלות את הריבית, נשמע כאילו יש תיאום של הבנקים המרכזיים העיקריים (הפד' ה-ECB הבנק המרכזי של קנדה) שהולכים להדק קצת את המדיניות המוניטרית. כשזה יקרה אני חושב שגם אנחנו נצטרך גם להדק את המדיניות המוניטרית, אבל לא הייתי ממהר לעשות כך שכן אם הריביות יעלו בעולם זה יעזור לתנועות הון לצאת החוצה מהמשק וזה ישפר את שער החליפין. מכיוון שאין לנו בעיית אינפלציה בתור בנק ישראל הייתי ממתין עם העלאת הריבית".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

68 תגובות ב-46 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
46 מיקו 09/07/2017 12:47 שיתחיל לקרוא כתבות של יוסי פרנק אולי ילמד משהו חדש.
לקנות מט"ח זה מוצה עד תום ובנק ישראל כבר לא יכול להמשיך עים זה..
45 גנרל עם שפם 09/07/2017 10:50 אולי איזה מלחמה קטנה תרים ת'דולר? (ל"ת)
44 עם ישראל חי 09/07/2017 09:32 שקל חזק בזכות שר אוצר חזק !!
מה לעשות חברים, המשק הישראלי הוא צומח ופורח והרבה בזכות שר האוצר הנוכחי. סוף סוף יש לישראל שר אוצר ראוי. שלא כמו הבדיחה הקודמת לפיד.
SHOSH 09/07/2017 12:42 רק שלא יגמור כמו....
רק שלא יגמור כמו ארליך המנוח...! רק הורדת מס הבורסה משמעותית תיצור עודפי שקלים לאזרחי "הממלכה" ותוריד ערך השקל מול הדולר ...!!! אך לזה צריך גם שכל וגם ביצים !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
43 סוחר 08/07/2017 23:42 ספוקולנטים
אפילו קרנית פלוג הודתה שמתחילת השנה יש גופים זרים שקנו בארבע וחצי מיליירד דולר את השקל כדי להרוויח ולעשות עלינו סיבוב כי בנק ישראל לא מסוגל להתמודד ולעצור את הגנבים למוטט לנו את הכלכלה ויוקר המחייה ועוד אלפים יפוטרו בגלל השקל החזק
42 אלי 08/07/2017 23:14 מישהו יכול להסביר לי למה תומכים בייצוא?
הרי ייצוא זה לעבוד קשה בארץ כדי שמישהו אחר, זר, יהנה מזה. למה זה טוב? כדי שישלמו לי דולרים? מה יש לי לעשות בדולרים?? אה... לייבא.. כלומר מטרת הייצוא היא לייבא מוצרים בתמורה לכך. ואם מייצרץאים יותר מהייבוא השוק מתקן את עצמו באמצעות שער החליפין כך שבאופן אוטומטי תייצא פחות ותייבא יותר. כל התערבות ארוכת טווח בשער החליפין כדי לעודד ייצוא בעצם גורמת שישראלים יעבדו בחינם לטובת אזרחי מדינות זרות. מספיק עם זה כבר
בן 09/07/2017 08:58 כמה בורות בתגובה אחת
כנראה אתה לא מבין ולא תבין לעולם איך כלכלה עובדת. יצוא, זה אומר שמישהו אחר צורך את המצרכים שלך, אומר, שמישהו קונה ממך, ואתה כאן מעסיק עובדים, משלם מיסים ווכך המדינה והעובדים מרווחים. כמה בורות....שאתה מייצא מישוה אחר משלם לך על זה!!! מה הקשר שמישהו אחר יהנה ???
41 סבובודה 08/07/2017 19:30 פתרון שאין לו סיכוי
כל עוד ביבי והדתיים בשלטון , לא תהיינה שום השקעות גדולות בתשתיות , אולי רק בבנייה ביהודה ושומרון . דרוש פתרון מהיר לאור המצב המסוכן וזה פיחות דרסטי של השקל שייתן נשימה ארוכה ליצוא ולכלכלה לשנתיים לפחות . אז האמריקאים וקרן המטבע יוציאו כמה מחאות , אין מה לפחד כי ממילא העניין יישכח ויעלם מהר באבק האירועים השוטפים שמעסיקים את כל העולם . כך עשו הסינים בהצלחה לפני כשנתיים . הכלכלה שלנו זה טיפה בים ולכן אין ממה לחשוש . רק ברכה תצמח . פלא ששר האוצר ובנק ישראל לא עושים זאת כבר מזמן . מחכים לקריסה ולאבטלה הגדולה ????????????????
לייק 08/07/2017 23:50 האוצר מנוהל מהפייסבוק
כל כמה זמן קמה קבוצה בפיסבוק של נשים אמהות שרוצות נעלים וסלולר בהנחה והאוצר מחליט שזה מה שצריך לעשות . אולי שהיצואנים יקימו קבוצה בפייסבוק אז ישמעו אותם .
40 לעזור 08/07/2017 17:57 התייעלות בהוצאות עקיפות
הציבור "מרוויח" כמה אחוזים מירידת הדולר . המדינה יכולה להעלות את המע"מ באחוז . כך שבתכלס עדיין המחירים יורדים כמו :דלק מכוניות וכ.. את הכסף להעביר ישירות למענקי התייעלות בתחום המים והאנרגיה מה שיאפשר במיידי חסכון בהוצאות . בנוסף לתת הנחת ארנונה . אין דרך אחרת . צריך לעזוב את משחקי הדולר .
39 - 08/07/2017 17:35 =
-
38 איצ'יקידנה 07/07/2017 18:29 אומר יהיה טוב אינשאללה (ל"ת)
37 מירו 07/07/2017 18:22 לקראת יום ראשון בתל מאביב
וול תגיע בסיכום היומיים כולל הכסאח של אתמול בשני אחוז למעלע זה אומר שתל אביב תיתן ביום ראשון בין שתיים לשתיים ולצי אחוס
36 קוס אומו העולם 07/07/2017 18:02 אם לא יעלה לפחות שתיים וחצי אחוז היום
אני זורק את כל הטבע שיש לי ברווחים אדירים שנמאס לי ואני רוצה לממש וזה הזדמנות
35 יהודה 07/07/2017 17:35 לא משבר
לא משבר ולא מפולת!! הכל עניין של זמן, ולא הרבה יתחיל לעלות שוב... אחד שיודע ומאמין..
34 י 07/07/2017 17:17 סוף סוף מישהו שמבין
השקעה בתשתיות במשולב עם הורדת מיסים במקום לרכוש דולרים.
33 משה 07/07/2017 16:47 מילים כלליות ללא תוכן
לפי הכתבה אתה צריך לנחש כמו במיפעל הפיס וזה מראה שלמעשה הוא לא מבין הרבה בנידון
חיים 07/07/2017 17:51 למשה
יא קוקו. אתה יכול להגיד שאינך מסכים איתו. אבל להגיד על פרופסור מכובד זה שאינו מבין? ומה אתה עשית בשביל מדינה?
32 שי 07/07/2017 16:23 הפתרון פשוט
הפתרון פשוט בנק ישראל צריך לקנות יותר מט"ח מול עודפי היתרות ןכתוצאה מהקניות יהיה הפסד מאזני וכדי לנטרל את ההפסד עליו לקנות חוזים ואופציות רכש דולריות לפני הרכישות הוא צריך להיות ספוקלטיבי כמו הבנקים בעולם
י 09/07/2017 10:41 הפתרון יותר פשוט
בנק ישראל ומדינת ישראל צריכים להשקיע ברווחת האוכלוסיה. בתי חולים ומוסדות לזקנים כבישים חדשים תחבורה ציבורית נוחה במשולב עם הורדת מיסים ופתיחת השוק לתחרות (יבוא חופשי) . כל אלו יביאו לעלית הדולר ביחד עם עליה ברמת החיים של כולם. מספיק להגן על בעלי ההון בהגבלות ביבוא ובמיסים מספיק לגבות מיסי עתק (מס הכנסה + ביטוח לאומי + מע"ם = 80%).
נמכל הבנק 07/07/2017 18:05 לשי
תתקשר אלי ביום שני ותבוא להסביר לי
31 חיים ברו 07/07/2017 15:20 היצואנים לא קורסים,אם היו מפסידים מדולר חלש לא היו נשאר
ים בישראל ,אלה אם כן ההחלטות של מרביתם הם ציוניות וזה לא נראה כך,
30 עובד אדמתו 07/07/2017 15:08 למה להשקיע בתשתיות, רק 400 נהרגים בשנה
בתאונות דרכים ועוד אלפים הופכים לנכים. שורה תחתונה, רק ביבי.
29 כותבי תרחישים 07/07/2017 14:38 להטיל מס על עודפי מטח-מספיקולציות של קרנות גידור ובנקים
שוויץ הטילה מס - ריבית שלילית- נגד עודפי מטח שגורמים לפגיע ביצוא- ועול על הבנק המרכזי -ועל האזרח בכלל בשנית = ריבית שלילית= זה מה שבנק ישראל יאלץ לבצע = בסופו של הענין מוטב להקדים- הבא להרגך - השקם,,,,,,,,
שמטוב 07/07/2017 19:27 להטיל מס על בנק ישראל ? השתגעת
בנק ישראל הוא הספקקולנט שהריץ כלפי מעלה את הדולר. לקנוס פקדונות בישראל כמו בשוויץ ? השתגעת, הכסף שזורם אלינו הוא כסף שבורח מבנקים שוויצרים שווייץ. אם תקנוס פקדונות בישראל הכסף יברח מישראל כמו שהוא בורח כעת משווייץ. להיפך, ישראל צריכה לעודד גניסת כסף בנקאי אירופה לישראל, כי זה כסף שיכול לממן את הכלכלה בישראל.
יוסיפון 07/07/2017 16:45 תגיד זה מה שחשוב?
זה מה שמעניין אותך? תתרכז בכתבה ולא בקישקושים
רני 07/07/2017 17:45 מה אתה מבלבל
אתה אפילו לא מבין את דברי 29. אתה סתם מחרבש מה בא לך בתחת.
28 ישראל 07/07/2017 13:40 אינטליגנטי מאוד
סוף סוף כלכלה
27 ועל כך כבר נאמר 07/07/2017 13:22 שהכל כבר מגולם!במחירים בשערים ולא ניתן לשנות כלום בכח! (ל"ת)
מזי 07/07/2017 18:00 איזה מגולם איזה בטיח אולי גולם ולא מגולם (ל"ת)
26 שרלטנות 07/07/2017 13:08 עוד 'מומחה' בדיעבד
אל דאגה,גם כשהמצב יתהפך הפרופ' ידע להסביר להדיוטות בדיוק ממה זה נבע.
רן 07/07/2017 17:58 מה זה הדיוטות בבקשה? (ל"ת)
25 z 07/07/2017 13:01 zx
באוצר יושבים פקידים רקובים מה שמעניין אותם זו הפנסיה הפרטית שלהם ולא מזיז להם שמפעלים ייקרסו או יעברו למזרח- וזה מה שקורה לנגד עינינו!
100 07/07/2017 16:57 לחבר z
אני מניח שיש פקידים טובים ויש שפחות ויש גרועים..וזה מתאים למעשה לכל המערכות הציבוריות והפרטיות. איני מניח שהם רקובים ורק הפנסיה לנגד עיניהם. אני מכיר רבים שממש נותנים את עצמם על מנת להשביח דברים ולפתור בעיות. שבת טובה לך. נ:ב : בלי קשר אבל הכלכלות והשווקים במצב קטסטרופלי.
24 100 07/07/2017 12:50 המשך
אדום ואדום......אדום ואדום.....זה הצבע שלי!!!!!!! מישהו יודע היכן אשיג עוד צבע אדום- נגמר בכל הטמבוריות- קניתי את כולו ונשאר לי לצבוע עוד ברווז צולע אחד במוחי.
100 07/07/2017 16:28 לאימבציל
אני שם לב בשמחה שניתוח ההשתלה של פיסת מוחון של חתול מת טורבו יד ראשונה מפקיד בנק..באין מוח אצלך בקופסה הצליחה מאד..ועובדות שהיום סימנת 8 סימני קריאה(קריעה) ולא 5 כמו בתגובה הזהה מלפני יומיים. כמו כן שמנו לב שהפעם הופיעה נקודה בסוף " מאמרך" בעוד שפעם קודמת היא לא הייתה שם. עלה והצלח במבי קושקוש.
23 שחרט 07/07/2017 12:37 הרבה יותר פשוט וזול
להמשיך להדפיס שקלים ולקנות בהם דולרים ובדולרים האלו לשלם לחברות בינלאומיות שיבנו פה תשתיות , במקום ליצור גירעונות
22 אזרח 07/07/2017 12:25 אסון להעביר את ניהול הריבית לאוצר.קטסטרופה. (ל"ת)
21 עוקב 07/07/2017 12:20 איפה גורביץ- שפן (ל"ת)
20 ייאי 07/07/2017 12:15 משפט המפתח מפי אדם חכם:
"בהשוואה בינלאומית ההוצאה הציבורית של ממשלת ישראל (כ־40% מהתוצר) היא מהנמוכות ב־OECD."
19 שלומי 07/07/2017 12:12 איפה גורביץ נעלם שבועיים.. ?!
פתאום שכל הבורסות נגד הניתוחים שלו ורק יורדים הוא מחליט להיעלם לשבועיים ולא נותן את הפינה השבועית שלו בשישי כי לא יודע לתת הסברים למגמה. אמר שהכל עולה ופתאום קיבל היפוך בפנים אז שיהיה גבר ויגיד כעת מה חושב.קל לנתח שכולם רואים ירוק ולומר עליות אך תהיה חכם לתת ניתוח אמיתי שיש קושי להעריך כיוון חדש
18 מוטי 07/07/2017 12:01 הפרופסור הזה
בן אדם מאד חכם. הלוואי ויקשיבו לו מקבלי ההחלטות
17 פוני יער 07/07/2017 11:57 להחזיר חובות
מדינת ישראל צריכה להחזיר חובות, ולהקטין את תשלומי הריבית. חוץ מזה למסות את הפנסיה התקציבית ולבטל כפל פנסיות
רן 07/07/2017 17:56 לא מחזירים גרוש לאף אחד
שיחפשו מי ינענעע אותם
16 רחלי 07/07/2017 11:38 הרבה מילים
כתב כל כך הרבה מילים, אך לא אמר שום דבר חכם ומועיל. עצוב שזה כל מה שיכול פרופסור לכלכלה לתרום לשיח כל כך חשוב ומהותי בכלכלה הישראלית.
שימון 07/07/2017 17:55 תגידי לי אחותי
האם רחלי זה הקיצור של רחל?
15 מאיר פ 07/07/2017 11:10 בבלט
בנק ישראל נשקיע מיליארדים על מנת לעצור את התחזקות השקל , השקל מתחזק לרמה מסויימת ( שער ספקולנטים ) ופתאום נחלש 4-7 אחוז תוך כמה שבועות ( מה קרה העודף במאזן ישתנה ? ) פתאום 12 מיליארד עודף נעלמו לא פשוט ספקולציה נקייהאבל בגלל שהבנקים בישראל מעורבים בנק ישראל שותק
14 רותם 07/07/2017 11:10 הלמס מפרסם שהיבוא גדול מהיצוא איך הפרופסור לא יודע
איך פרופסור לא מודע לנתונים או משקר הלמס מפרסמת כול חודש נתוני סחר והיבוא גדול מהיצוא בערך ב700 מיליון דולר בחודש.וגם הרבה מדינות עם עודף במאזן הסחר מנעו תיסוף במטבעות שלהם כמו האסיאתיות יפן סין דרום קוריאה סינגפור הונג קונג טיוואן ועוד מדינות אז זה אפשרי אם נחושים
13 גולד השקעות 07/07/2017 11:00 סודק 2% טועה 98%
חקלאי החליט להתיעל והתחיל להקטין את התמיכה (המזון) שהיה נותן לפרות במשק . כשראה שלא קרה כלום המשיך, כל שבוע היה מקטין את המזון לפרות עד שפרט למים לא נתן להם כלום . מה קרה לפרות ( למשק היצרני) בסופו של דבר ? כן, פרט לאריאלה הפרה הצעירה ( היטקיסטית) כל השאר מתו !!!!!
12 מתוס 07/07/2017 10:49 רבותי אל תבלבלו את המוח
הכל יעלה ויעלה ויעלה ואפילו אם ירד טיפה כמימוש קטן הרי זה ברור שזה רק לצורך עליה. אז אין אפילו לחשוב על לברוח מהמימושון ולחזור שימשיך לעלות כי אי אפשר לתזמן זאת. ואם נגיד מתממש שלושה אחוז ואחרי זה ברור לנו שיעלה נגיד שבעה אחוז אז פשוט צריכים לשבת בפנים ברגיעה ולראות שבמשך הזמן בסיכומו של דבר נגיד ב10 שנים רק עולים והרבה. ואני רואה כאן את כל הכותבים במגיבים וגם את כל היועצים והמומחים וכמובן טכנאים כמו אייל ומנהלי קופות וקרנות טוענים את הטענה הבילתי מנוצחת ואני חוזר עליה והיא שכל ירידה או ירידונת היא להוציא קצת אוויר ומייד לעלות חזרה לגבהים שבסיכומו של דבר לאורך עשרות שנים העליות הרי לא מוגבלות ותמיד נרוויח בסוף. אני מסייג באומרי שכל זאת זה הבנתי ומחשבתי ואני לא מכריח או מייעץ רק חושב בקול רם
11 דולר 07/07/2017 10:26 הריבית בארה"ב תמשיך לעלות אז פה יקנו דולרים והשקל יחלש
חוצמזה מבחינה טכנית הדולר שינה כוון והפך למגמת עליה !!!!!
10 מנחם 07/07/2017 10:08 שהמדינה תשקיע בבניית דירות של 2-3 חדרים להשכרה
בכל עיר שיש בה אוניברסיטה או "התיישבות" אנשי קבע
גוגו הטברייני 07/07/2017 11:58 שהמדינה תממן, שהמדינה תיתן שהמדינה שהמדינה ש . . . .
בברית המועצות ובמדינות קומוניסטיות אחרות, ציפו שהמדינה תדאג לכל צרכי האזרח והיא אכן "דאגה". יש להניח שאתה ימין בדעותיך וזה כולל בעד כלכלה חופשית, אז קדימה, כלכלה חופשית ולא "קומוניזם פופולרי" כשנוח לך.
העכואי 07/07/2017 12:37 המדינה זה אנחנו
המיסים הפסיכיים שמשולמים כאן מאפשרים לכל אחד מאיתנו להגיד : "שהמדינה תממן...". או שהיא תשקיע ותממן או שהכסף ילך לשוחד בחירות, תבחר.
9 שחלון המשחילון 07/07/2017 10:03 כך כשנותנים את הפציינט לטיפולו של רופא מוסמך ולא לאיזה
כך כשנותנים את הפציינט לטיפולו של רופא מוסמך ולא לאיזה רופא אלילים שרלטאני. זה היגיון של כלכלן מוסמך ולא של סוחרת מטבע קטנה במחשכים.לפחות לו לא הייתה מאפשרת לכל מיני סרסרורי מטבע לדבר עבירה לעשות המיליארדים Piggybacking על חשבון הקו"צ (קופה ציבורית)
8 פתאום גילו לפני חצי 07/07/2017 09:53 שנה שאנו בעודף והורידו את הדולר ב9 אחוז (ל"ת)
רובי 07/07/2017 12:59 כל המומחים והמנהלים והטכנאים בגרפים
והמגיבים בכל האתרים כולל ביז ומנהלי קופות וקרנות וסל וגידור ומומחים ויועצים טוענים שכל ירידה לצורך עליה משמעות שאין אפילו טעם לברוח אם מפחדים משני אחוז מימושון אם אחרי זה יהיה עוד תשע למעלה . עדיף להישאר בפנים כל הזמן כי ברור לפי כולם שרק יעלה וגם שכל ירידונת לצורך טיסות. תפנימו זאת ואל תידאגו ולדעתי עד סוף שנה נקבל עוד עשרים וחמש אחוז על בטוח. זאת דעתי ואני לא יועץ ולא ממליץ אבל בטוח בדעתי שזהה לדעת כל התותחים
7 מסתכל מלמעלה 07/07/2017 09:38 מי שלא מבין את התנהגות הטבע
לא יכול לראות שהוא מדוויק להפליא, אין פה שום שלו מתוכנן נכון - הכל מדוויק להפליא. כל הדעתנים למינהם לא יודעים ולא רואים מה קורה פה... הכל תחת שליטה מלאה... אגב זה זמן טוב לאיסוף הדולר...
איזה התנהגות טבע? 07/07/2017 17:54 היא חרה מניה אכלתי עליה 70 אחוז כמעט הלך הכסף (ל"ת)
6 ביאליק 07/07/2017 09:37 מספיק לקנות בארה"ב ב"דולר ארה"ב" נשק. (ל"ת)
5 טמבל 07/07/2017 09:37 את המצב הזה יש לתת "קרדיט" לביבי!
בהיותו שר אוצר הוא הקטין את תקציבי הרווחה החינןך הבריאות ועוד. הנטל נפל אז על הציבור והוא מימן את צרכיו. במהרה בימינו נפטר מהצרה הזו (ביבי) ונוכל לצאת לדרך חדשה כלאמר לאזן את היבוא/יצוא ע"י הגדלת הצריכה ממשלתית והורדת נטל המיסים העקיפים מהציבור.
4 אספלט 07/07/2017 09:34 בטח, נבנה כביש והדולר ירד.. שישאר באקדמיה (ל"ת)
יסודי 07/07/2017 15:58 פריון/תשתיות/צמיחה
כמה שטויות בחומץ יכולים הכלכלנים למכור. מדידת הפריון של המשק הישראלי מעוותת. אם מוסיפים שקל לשכרו של כל עובד ציבור לכאורה נקבל תוספת פריון. בפועל קבלנו אפס מאופס. שער הדולר הולך ויורד כי הממשלה מעונינת לכבוש את האינפלציה. כל פיחות של 1% תורם ל 0.5% לאינפלציה. מזה 20 שנה שערו של הדולר מזגזג בגלל הפיכתה של ישראל למכבסת כספים המגיעים מרוסיה וסין.
3 משה ג. 07/07/2017 08:45 כמה שהוא צודק, ושר האוצר ישן.
אין כאן בכלל שאלה, חייבים ליצור גרעון יותר גדול בתקציב ולהגיע לשער של לפחות 4 ש"ח לדולר.
2 לילי 07/07/2017 08:03 בנק ישראל צריך להגביר רכישות ולהשקיע באג"ח
ב"י צריך לרכוש יותר מט"ח ואג"ח של מדינת ישראל הנקובות במט"ח ובאג"ח מדינת ישראל מדינות עם תשואה גבוהה . כך יקטנו הוצאות הממשלה ויתפנה כסף לתקציב שוטף . בנוסף ב"י צריך להעביר רווחים לממשלה לתמיכה בתקציב שוטף .
מורדוך 07/07/2017 11:09 לגברת
את זורקת סיסמאות שגם הם מכירים. הבעיה הרבה יותר מורכבת ממה שאת חושבת וכמעט או לחלוטין אינה ברת פתרון ואפילו באמצעים דרסטיים.
1 שי 07/07/2017 08:01 הוא נשמע יותר מבולבל מהנגידה ..את זה הבאתם? (ל"ת)
מירו 07/07/2017 18:23 לשי
זבלול
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש