בתולת ים בקריית ים? בעירייה מציעים מיליון דולר למי שיביא הוכחה להימצאותה

"לפני כשבועיים הבחנו באישה עירומה יושבת על המזח באופן מוזר ומביטה אל האופק. היא משכה את תשומת ליבנו וכשהתקרבנו היא קפצה לים ונעלמה. היינו בהלם כי כולנו הבחנו שבעצם היה לה זנב של דג במקום רגליים", כך מספר דייג מקריית ים
מאיה זיסר | (4)

בתולת ים נמצאה בחופי העיר קריית ים. בדיחה או פרסומת לעיר קריית ים? או שבאמת נמצאה בתולת ים? לא ברור, אך נראה כי סיפור זה מסעיר בימים האחרונים את העיר קריית ים זאת בעקבות שמועות על בתולת ים המסתובבת בחופי העיר. בעירייה לא אחרו להגיב ומציעים למוצא הישר פרס בשווי מיליון דולר למי שיביא הוכחה להימצאותה.

"לפני כשבועיים הגעתי לחוף בשעת זריחה כדי לדוג על המזח", שלמה כהן, תושב העיר בן 60, סיפר לעיתון 'ישראל היום', "הייתי עם חברים כשלפתע הבחנו באישה עירומה יושבת על המזח באופן מוזר ומביטה אל האופק. חשבנו שהיא אחת מהנשים שמגיעות לכאן בכדי להשתזף, אבל היה מוקדם בבוקר והיא נראתה מאוד משונה, אז היא משכה את תשומת ליבנו".

לדבריו, הם התקרבו אליה וכשהיא הבחינה בהם ,"היא קפצה לים ונעלמה בין הגלים. היינו בהלם כי כולנו הבחנו שבעצם היה לה זנב של דג במקום רגליים" כהן מציין כי חמישה דייגים נוספים הבחינו במחזה עימו, "זו הייתה בתולת ים, ללא ספק. היינו בשוק, היה לה שיער בהיר מאוד, אבל לא בלונדיני, ועור חיוור. הפנים שלה היו מאוד מוזרות" סיפר כהן.

בדומה לכהן דיווחה אישה נוספת וטענה כי הבחינה גם היא בבתולת הים, לדבריה, "הבחנתי באישה עירומה שוכבת על קו המים באזור מאוד מבודד בחלק הצפוני של החוף", סיפרה "היא נראתה לי מוזר, וכשהתקרבתי היא קפצה לתוך המים. לא התייחסתי, אבל אחרי כמה ימים שמעתי על בתולת הים שיש כאן והבנתי שגם אני ראיתי אותה".

על פי דיווחי העירייה עשרות דיווחים טלפוניים הגיעו למוקד העירוני בנושא, לאחר שהגיעו עוד ועוד דיווחים על בתולת הים שנתפתה, הודענו כי נעניק החליטו להעניק תגמול כספי בסך מיליון דולר, בתמורה להוכחה חותכת. " מי שיביא הוכחה להימצאותה של בתולת ים בחופי העיר", הוכרז כי" יזכה בפרס מיליון דולר.

אתמול, כך דווח, כבר הגיעו עשרות מבקרים אל החוף הקריית-ימי, חלקם הגדול חמוש במצלמות וידאו ומצלמות סלולריות - הכול כדי לנסות ולתעד את הפלא הימי שהחליט להשתקע כנראה בים התיכון. יש רק לקוות שבתולת הים הקטנה לא מפחדת ממצלמות או מאנשים.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מישל 03/05/2011 22:50
    הגב לתגובה זו
    אל תהיו דפוקים היא ב100 אחוז קיימת .
  • 1.
    אחת שיודעת.... 11/03/2011 19:32
    הגב לתגובה זו
    למה רשמת את זה ככה...מה רצית לחכןת את הסטלנים שראו את הבתולה? חחחחחחD:
איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית

כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם  




עופר הבר |

 מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?

כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.

האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?

התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?

שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון 

המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר. 

איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית

כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם  




עופר הבר |

 מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?

כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.

האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?

התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?

שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון 

המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.