אדם סינגולדה טאבולה
צילום: טוויטר
דוחות

טאבולה מסכמת רבעון שלישי: הכנסות מעל התחזיות וגידול ברווחיות

הכנסות החברה הסתכמו ב-433 מיליון דולר, עלייה של 20% בהשוואה לשנה שעברה, והרווח המתואם למניה עמד על 0.14 דולר 
אביחי טדסה |

טאבולה  טאבולה דיווחה על הכנסות של 433 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2024, עלייה של 20% לעומת 360.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ועקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 429.43 מיליון דולר. הרווח המתואם למניה (Non-GAAP) עמד על 0.14 דולר, לעומת תחזיות מוקדמות של 0.08 דולר. הרווח הגולמי של החברה עמד על 133 מיליון דולר, והרווח הגולמי לאחר ניכוי עלויות תעבורת משתמשים (Ex-TAC) הסתכם ב-166 מיליון דולר – עלייה של 30% בהשוואה לשנה שעברה.

החברה דיווחה על רווח נקי של 22 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP, בנוסף, הציגה EBITDA מותאם של 48 מיליון דולר, עלייה מרשימה של 110% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תזרים המזומנים החופשי הסתכם ב-43 מיליון דולר, גידול של 88% לעומת השנה הקודמת, ובכך התקרבה טאבולה ליעד השנתי של 105 מיליון דולר.

אדם סינגולדה מנכ

אדם סינגולדה מנכ"ל טאבולה; קרדיט: טאבולה​

 

התרחבות עסקית והשקת מוצרים חדשים

טאבולה ממשיכה להרחיב את פעילותה העסקית, עם דגש על פיתוח טכנולוגיות חדשות ושיתוף פעולה עם שותפים מרכזיים. במהלך הרבעון, החברה השיקה את Abby, טכנולוגיית בינה מלאכותית חדשה, המיועדת לפשט את תהליך יצירת הקמפיינים הפרסומיים. Abby מאפשרת למפרסמים ליצור קמפיינים במהירות ובקלות, תוך שיפור הדיוק והיעילות שלהם. בנוסף, החברה דיווחה על חידוש חוזים עם שותפים אסטרטגיים כמו Xiaomi ו-El Universal, מה שמחזק את נוכחותה בשוק הבינלאומי. טאבולה הרחיבה גם את פעילותה בפלטפורמות כמו Apple News, וציינה גידול משמעותי בהוצאות הפרסום בשווקים הבינלאומיים, בעיקר בסין, שהפכו למנועי צמיחה מרכזיים.

טאבולה שמרה על תחזית ההכנסות השנתית שלה, עם צפי של 1.75 מיליארד דולר – עלייה של 22% לעומת 2023. החברה גם צופה EBITDA מותאם שנתי של 200 מיליון דולר, פי שניים ויותר מהשנה הקודמת. תחזית תזרים המזומנים החופשי הועלתה מ-100 מיליון דולר ל-105 מיליון דולר, מה שמצביע על המשך שיפור ברווחיות ובניהול תזרים המזומנים.

"אני מרוצה מביצועי החברה ברבעון השלישי שעלו על התחזיות במונחי הכנסות, Ex-TAC ו-EBITDA מותאם ושהעלינו את יעד תזרים המזומנים החופשי שלנו ל-2024", אמר אדם סינגולדה, מנכ"ל טאבולה. "2024 היא שנה גדולה עבורנו, ואני גאה מאוד ברמת הביצועים של החברה שתוביל לרבעון רביעי חזק. אנחנו מצפים לקיים את התחזית שלנו ולהציג סגירה חזקה ביותר לשנה הזו. אנחנו ממשיכים להיות ממוקדים בהגדלת ושיפור פעילות המפרסמים. אנחנו סמוכים ובטוחים באסטרטגיה שלנו לבניית החברה הגדולה ביותר עבור פרסום מבוסס-ביצועים ב-Open Web, מחוץ לגנים הסגורים, ומצפים לשתף עוד על האסטרטגיה שלנו לטווח ארוך ביום המשקיעים של טאבולה ממש בתחילת השנה הבאה."

שווי השוק של טאבולה עומד על 1.12 מיליארד דולר. מניית החברה ירדה מתחילת השנה ב-23%.

קיראו עוד ב"גלובל"

מניית טאבולה בשנה האחרונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רובוטיקה  (רשתות)רובוטיקה (רשתות)

למה מניית הרובוטיקה הזאת מזנקת היום ב-80%?

חברת AMC Robotics, שפועלת מאז 2014 והשלימה לאחרונה מיזוג SPAC, מציגה רובוט אבטחה אוטונומי למחסנים, שווי שוק של כ־250 מיליון דולר והיקף מצומצם של מניות זמינות למסחר

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רובוטיקה

מניית AMC Robotics (AMCI) מזנקת ב-80%, יום אחד בלבד לאחר זינוק חד של כ־168%. העלייה האחרונה מצטרפת לגל עניין שנוצר סביב החברה בעקבות שורת התפתחויות עסקיות, ובראשן המעבר לשלב מסחור של טכנולוגיית הרובוטיקה מבוססת הבינה המלאכותית שפיתחה. בשוק רואים במהלך זה שינוי מהותי באופי החברה, ממיזם טכנולוגי בשלב מוקדם לחברה המבקשת לייצר הכנסות בפועל.

AMC Robotics פועלת מאז 2014, אך עד לאחרונה פעלה הרחק מאור הזרקורים של שוק ההון. פעילותה התמקדה בפיתוח פתרונות אבטחה חכמים, בעיקר באמצעות שילוב של ראייה ממוחשבת, עיבוד תמונה ובינה מלאכותית במערכות פיקוח וניטור. אחד המוצרים המרכזיים בפעילות ההיסטורית של החברה הוא קו מצלמות האבטחה YI, שנועד לשימושים מסחריים ותעשייתיים. עם השנים הרחיבה החברה את תחומי הפעילות שלה מעבר למצלמות, מתוך ניסיון להציע פתרונות אבטחה אוטונומיים ומבוססי תוכנה.

לאחרונה חשפה החברה רובוט ארבע-רגלי אוטונומי, המבוסס על טכנולוגיית Visual-AI, המיועד לסיורי אבטחה ותגובה לאירועים במחסנים, מרכזים לוגיסטיים ואתרים תעשייתיים. הרובוט נועד לפעול באופן עצמאי, לנווט בסביבה מורכבת ולהגיב לאירועים בזמן אמת. לפי תיאורי החברה, הרובוט משלב חיישנים מתקדמים עם יכולות עיבוד תמונה ובינה מלאכותית, ומסוגל לקבל החלטות תפעוליות ללא צורך במפעיל אנושי צמוד. השוק הלוגיסטי, שבו נרשמת מגמה מתמשכת של אוטומציה, נתפס כיעד המרכזי ליישום הטכנולוגיה.

מנכ״ל החברה, שון דה, אמר עם פרסום התוכניות למסחור כי החברה נכנסת לשלב חדש בפעילותה. לדבריו, השאיפה היא להביא לשוק מוצרים שיספקו רמת אוטומציה גבוהה יותר ללקוחות ארגוניים, תוך שיפור היעילות והבטיחות באתרי פעילות.


כבר לא שלד בורסאי

בתחילת דצמבר הושלם מיזוג שבמסגרתו חדלה החברה לפעול כשלד בורסאי מסוג SPAC, והחלה להיסחר כחברה תפעולית בנאסד״ק תחת הסימול AMCI. לפני המיזוג, פעילותה הציבורית של החברה הייתה מוגבלת להחזקת כספים בנאמנות, ללא פעילות עסקית שוטפת. עם השלמת העסקה שוחררו הכספים, והחברה קיבלה גישה להון שנועד לממן את המעבר משלב פיתוח לשלב מסחור.

טראמפ מצור על וונצואלה ונפט. נעשה ע״י AIטראמפ מצור על וונצואלה ונפט. נעשה ע״י AI

מחירי הנפט עולים: טראמפ מכריז על חסימת מכליות

החסימה מכוונת למכליות שסומנו בסנקציות, והמחיר מגיב לסיכון לוגיסטי וגם לסיכון להסלמה יותר מאשר לשינוי בביקוש

ליאור דנקנר |

מחירי הנפט עולים במסחר באסיה אחרי שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מודיע שהוא מורה על חסימה של כל מכליות הנפט שמוטלות עליהן סנקציות ונכנסות או יוצאות מוונצואלה. ברנט עולה ב 70 סנט ל 59.62 דולר לחבית, ונפט אמריקאי מסוג מערב טקסס עולה ב 73 סנט ל 56.00 דולר לחבית. הסוחרים מתמחרים אפשרות לפגיעה ביצוא הוונצואלי, תוך שהם עדיין מחכים לראות איך אוכפים את המהלך והאם הוא יישאר מוגבל לכלי שיט תחת סנקציות או יתפשט גם לאחרים.

חסימה ימית בפועל מתחילה מהובלה וביטוח

לא ברור איך טראמפ מטיל את החסימה ומה בדיוק תהיה מעורבות משמר החופים, אבל כבר בשבוע שעבר ארצות הברית יירטה ותפסה מכלית תחת סנקציות מול חופי ונצואלה. מאז מתפתח אמברגו בפועל, כשמכליות טעונות עם מיליוני חביות נשארות במים הוונצואליים כדי לא להסתכן בתפיסה, וחלק מכלי השיט מבצעים פרסה ומתרחקים. במקביל, השוק מנסה להבין אם החסימה נשארת ממוקדת רק בכלי שיט שכבר סומנו בסנקציות, או שהיא תתגלגל גם לתנועה של ספינות אחרות שמעמיסות נפט במדינה. 

בשטח, מספיק חשד ליירוט כדי שהמובילים יתחילו לנהל סיכון. מפעילי ספינות מעדיפים לא להיתקע ימים מול חוף תחת מעקב, וחלקם פשוט נמנעים מלעלות על הקו. זה גורר פחות הצעות הובלה זמינות, יותר דרישות לביטוח ולכיסוי משפטי, ומסלול אספקה פחות צפוי. גם כשהנפט כבר טעון, אי הוודאות גורמת לעיכובים במסירה, והפער הזה מתורגם מיידית לפרמיית סיכון במחיר. בצד השני של העסקה, קונים לא מוותרים על הסחורה בחינם, אבל נוטים לדרוש הנחות עמוקות יותר כדי לפצות על הסיכון לעיכוב או הסתבכות, מה שמכביד על ההכנסות של ונצואלה גם אם חלק מהחביות עדיין יוצאות.

לתמונה הזו נכנסת גם מתקפת הסייבר שמפילה השבוע מערכות ניהול מנהלתיות של חברת הנפט הממשלתית פדוסה. כשמערכות מנהלתיות לא מתפקדות, קשה יותר לסגור ניירת, תיאומים ושחרור מטענים בקצב רגיל, וזה מצטבר בדיוק בנקודת הזמן שבה כל שרשרת ההובלה מתכווצת. התוצאה היא לחץ תפעולי כפול, גם בים וגם על הקרקע, שמחזק את התחושה בשוק שהבעיה היא לא ביקוש אלא זרימה, ומספיק שיהיה צוואר בקבוק כדי לראות תגובה במחיר.


וונצואלה קטנה בעולם, אבל החביות שלה רגישות והעקיפות נסגרות

ונצואלה תופסת פחות מ-1% מהתפוקה העולמית, אבל היא נשענת כמעט לגמרי על יצוא נפט כמקור הכנסה, ובאחד הדיווחים מצוין שלפחות 95% מההכנסות מחו"ל מגיעות ממכירות נפט. סין היא הקונה הגדולה ביותר, והנפט הוונצואלי הוא בערך כ-4% מהיבוא הסיני, עם משלוחים בדצמבר שמכוונים לממוצע של יותר מ-600 אלף חביות ביום.