אהוד ברק
צילום: תמר מצפי

אינטרקיור בתוצאות מקדמיות: 31 מ' ד' הכנסות ברבעון, פי 3 מלפני שנה

הנתון ישקף קצב הכנסות שנתי של 124 מ' ד'. בהשוואה לרבעון שקדם לו, השלישי של 2021, מדובר בצמיחה של 24%. לפי החברה גם הרווח התפעולי, ה-EBITDA והרווח הנקי יגדלו
איתי פת-יה | (12)

חברת הקנאביס הרפואי אינטרקיור -0.07% מפרסמת תוצאות מקדמיות לרבעון האחרון של 2021: ההכנסות עתידות להסתכם ב-31 מיליון דולר, נתון שיא עבור החברה שגבוה פי שלושה מברבעון המקביל ב-2020, וצמיחה של 24% על פני הרבעון השלישי. מהנתון משתקף קצב הכנסות של 124 מיליון דולר בשנה.

אמנם רק השורה העליונה לרבעון פורסמה, אך בחברה צופים שגם הרווח התפעולי, ה-EBITDA והרווח הנקי יגדל. בחברה מצפים אם כן לסגור את 2021 עם הכנסות של 87 מיליון דולר (217 מיליון שקל), קרי צמיחה של 250% לערך על פני 2020. עוד אומרים באינטרקיור כי הצמיחה צפויה להמשך גם השנה.

עוד מגלה החברה כי סיפקה בכל חודש במהלך הרבעון הרביעי סיפקה מוצרי קנאביס רפואי במשל של טון, ומכך עולה שהיא מחזיקה לדבריה בנתח של 30% משוק הקנאביס הרפואי בארץ.

בתקופת הדוח אינטרקיור הרחיבה את הפעילות באירופה עם מותג עוגיות הקנאביס "'קוקיז", וכן פתחה חנויות לממכר מוצריה באוסטריה ובריטניה. בישראל מספר בתי המרקחת המפיצים את מוצריה גדל ל-20.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    יפתח 10/02/2022 08:41
    הגב לתגובה זו
    נשמע טוב והלוואי שתצליחו ומדד המניה יתבע ירוק וגם מי שהשקיעה בכם ואאמין בכם ירוויח קצת
  • 10.
    איה 09/02/2022 09:19
    הגב לתגובה זו
    שקר. .רק הפסד המנהלים עשירים
  • 9.
    תומר 08/02/2022 17:14
    הגב לתגובה זו
    0 כבוד למשקיעים
  • 8.
    גל 08/02/2022 16:26
    הגב לתגובה זו
    צריך לחקור את תת האדם שנקרא אהוד ברק מתעסק רק בדברים אסורים
  • 7.
    פושעים לדין 08/02/2022 15:28
    הגב לתגובה זו
    מתי ייזמנו את אהוד ברק לחקירה בפרשת אפשטיין
  • 6.
    יערי 08/02/2022 12:41
    הגב לתגובה זו
    שיהיה לך לבריאות אבל העיקר פה שאתה כמנהיג מראה בברור לצעירים במדינה הזו עד כמה כדאי לאזור אומץ ולהיתקפל מכאן ולחיות חיי חופש ופאר במדינות המערב כלומר ציונות במיטבה ממנהיג במיטבו
  • 5.
    אנונימי 08/02/2022 11:54
    הגב לתגובה זו
    בקרוב יהיה מעקף לבתי המרקחת והגבלת עד חסימת הייבוא ואינטרקיור ובעליה יחזרו למחילה שממנה יצאה קנדוק המגדלת הגרועה ביותר שקמה בישראל אולי חוץ משאיפה למתים
  • 4.
    דיבידנד 08/02/2022 11:38
    הגב לתגובה זו
    יותר מדי רווחים
  • 3.
    רציונאלי 08/02/2022 11:28
    הגב לתגובה זו
    עדיין לא חזרה לשיא שהיהלה אבל היא בכיוון הנכון....... פנייה לברק: אל תהיה צר עיין חלק דיבדנדים למי שהאמינו לך
  • 2.
    ישראל 08/02/2022 11:22
    הגב לתגובה זו
    מדשדשת
  • 1.
    כהן 08/02/2022 09:37
    הגב לתגובה זו
    למה לא מחלקים רווחים הם לוקחים לעצמם
  • חזירים (ל"ת)
    תומר 08/02/2022 10:36
    הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.