ירידות
צילום: iStock

סימני האטה? טרגט מצטרפת לרשימת המאכזבות בעונת החגים האחרונה

"הצרכן האמריקני נותר חזק" טוענים מקבלי ההחלטות במהלך השנה האחרונה, אך הנתונים בשבועיים האחרונים מציירים תמונה אחרת בעונת החגים האחרונה. טרגט מאבדת 7% ב'טרום', בסט ביי יורדת ב-3% 
עמית נעם טל | (1)

למרות העליות החדות בשווקים בחודשים האחרונים של 2019, נראה כי "אפקט העושר" לא חלחל גם לצרכן האמריקני, כאשר עוד ועוד חברות קמעונאות מדווחות על עונת חגים חלשה במיוחד בארה"ב, דבר שמעלה את סוגיית מצבו של הצרכן האמריקני למרכז הבמה. 

אם בשבועיים האחרונים היו אלו בעיקר חברות קטנות וותיקות, כעת מגיעה התור של חברת טרגט (סימול:TGT) שמצליחה לאכזב את המשקיעים. מניית החברה מגיבה בירידה חדה של 7%. ענקאית הקמעונאות האמריקנית דיווחה כי המכירות בחנויות הזהות הציגו עלייה של 1.4% בלבד בחודשים נובמבר-דצמבר, כאשר הצפי בוול סטריט עמד על עלייה של 3.8%.

כתוצאה מהמכירות החלשות, החברה צופה כעת כי הרווח המתואם השנתי יעמוד בטווח של 6.25-6.45 דולר למניה, נמוך מהצפי בשוק שעמד על רווח של 6.49 דולר למניה.

ההודעה של טרגט מצטרפת כאמור לרשימה ארוכה של חברות קמעונאות שדיווחו בימים האחרונים על נתונים חלשים מעונת החגים האחרונים. אתמול זאת הייתה חברת משחקי הווידאו גיים סטופ (סימול:GME) שדיווחה על מכירות של 1.83 מיליארד דולר בעונת החגים האחרונה, ירידה של 27.5% ביחס לתקופה המקבילה ב-2018. מוקדם יותר השבוע דיווחה חברה פייב בילו (סימול:FIVE), רשת קמעונאות לצעירים, על ירידה של 2%-2.5% במכירות בחנויות הזהות ברבעון הנוכחי, לעומת צפי מוקדם שעמד על עלייה של 2% במכירות.

בשבוע שעבר דיווחו קוהל'ס (סימול:KSS),  ג'יי סי פאני (סימול:JCP), מייסיז' (סימול:M) ובד בת' אנד ביונד (סימול:BBBY) וחברת L Brands, חברת האם של מותג וויקטוריה סיקרט, על ירידה במכירות בעונת החגים הנוכחיות (לכתבה המלאה). 

מדוע נתונים אלו חשובים? ברקע להאטה בסקטור הייצור בארה"ב בשנה האחרונה, הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בארה"ב מצביעים כי הצריכה הפרטית הייתה הגורם היחידי שצמח בשנה האחרונה (לכתבה המלאה), וריבוי הנתונים מעידים כי סעיף זה מתחיל להיחלש. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ואי ואבוי ואבוי אוי קקמריקה בבוץ וסחי ורפש עד צוואר (ל"ת)
    אוי ואבוי 15/01/2020 17:10
    הגב לתגובה זו
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותאיצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות

סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם

האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים

רן קידר |
נושאים בכתבה סעודיה

סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.

האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.


              הדמייה של "איצטדיון השמיים". קרדיט: רשתות חברתיות

הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.

הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.

החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.

טיק טוקטיק טוק

המדינה הראשונה בעולם שתחסום גישת צעירים לרשתות חברתיות - העולם מתבונן

פלטפורמות מדיה חברתית ייחסמו לבני פחות מ-16 באוסטרליה. האחריות לחסימה על החברות. הסיבה: מסוכנות ופגיעה של הרשתות בצעירים. בקרוב בישראל? 

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה טיק טוק רשתות


במסגרת חקיקה חדשה ותקדימית, אוסטרליה עומדת לאסור על קטינים מתחת לגיל 16 לפתוח או להחזיק חשבון ברשתות חברתיות. שלוש מהחברות המרכזיות בתחום, מטא (אינסטגרם ופייסבוק), סנאפ (סנאפצ'ט) ובייטדאנס (טיקטוק) הודיעו כי יתחילו לחסום גישה למשתמשים צעירים מהגיל שנקבע, החל מה-10 בדצמבר.

ההצהרה נמסרה במסגרת דיון בפרלמנט האוסטרלי. החקיקה עברה ב-2024 והציבה את אוסטרליה כמדינה הראשונה בעולם שמבצעת צעד נרחב כל כך במטרה להגן על קטינים מהשפעות מזיקות של המדיה החברתית. מדובר בחוק בעל השלכות משמעותיות מבחינה משפטית והן מבחינה טכנולוגית, שמהווה מבחן עולמי ראשון באכיפת הגבלות גיל דיגיטליות ברמת מדינה.


פרטיות מול הגנה: מחלוקות סביב האכיפה


על פי החוק, האחריות לאכיפה תוטל על הפלטפורמות עצמן, עליהן למנוע פתיחה של חשבונות חדשים על ידי בני פחות מ-16, וגם לחסום ניסיונות לעקוף את המגבלה. מטא הודיעה שתשתמש בכלי זיהוי מתקדמים כולל סרטוני סלפי כדי לאמת גיל משתמשים. סנאפ החלה בעבודות פיתוח, אך הגדירה את הדרישות כאתגר. טיקטוק טענה כי האיסור לא בהכרח יפחית סיכונים אלא עלול לדחוף צעירים לפלטפורמות פחות מפוקחות.

אחת הסוגיות המרכזיות היא כיצד לאכוף את האיסור מבלי לפגוע בפרטיות המשתמשים. כלי אימות גיל ביומטריים, כמו זיהוי פנים, מעוררים ביקורת מצד ארגוני זכויות אדם, במיוחד כאשר מדובר בקטינים. בנוסף, אין כיום פתרון טכנולוגי אחד שמספק זיהוי מדויק בגיל 16 

יוטיוב לא התחייבה לציית לחוק. היא טוענת שאינה מוגדרת כרשת חברתית אלא כפלטפורמת סטרימינג, ולכן כלל לא אמורה להיכלל תחת החוק. נציגי יוטיוב הצהירו כי מתקיים דיאלוג עם הרגולטור המקומי, אך לא נמסרה התחייבות מפורשת בנוגע לעמידה בדרישות.