מה אומרת הרכישה העצמית של וורן באפט?
ברקשייר האת'ווי של וורן באפט הודיעה על שינוי מדיניות בנוגע לרכישה חוזרת של מניות. החברה תוכל לקנות מניות שלה לפי הערך הפנימי, ולא לפי השווי בספרים
וורן באפט חיפש דרכים ראויות להשקיע בהם את ההון של ברקשייר האת'ווי - 106 מיליארד דולר - והוא מצא את הדרך: המילארדר ישקיע את הכסף בברקשייר עצמה. המהלך הקפיץ את המניית החברה ביותר מ-5% ביום רביעי.
החל מאוגוסט הקרוב, החברות של באפט עשויות לרכוש חזרה מניות ובכך להצטרף לחברות אמריקאיות רבות שקונות חזרה את מניותיהן כדרך להשתמש במזומנים.
ספרים או פנימי?
דירקטוריון ברקשייר אישר לבאפט ולסגנו, צ'ארלי מונגר, להשתמש בכסף והם רשאים להחליט האם לרכוש בחזרה את מניות החברה. ביום שלישי אמרו בברקשייר כי הההחלטה האם לקנות את מניות החברה תלויה בכך שבאפט ומונגר יסכימו יחדיו, שהמחיר שבו נסחרת המניה נמצא מתחת לערך הפנימי שלה.
זה שינוי משמעותי. עד כה המדיניות הישנה מנעה מהחברה לקנות את מניותיה בחזרה אם מחירן היה מעל ל-120% לעומת השווי בספרים. ערך מניית ברקשייר לפי הספרים מבוסס על מניות מסוג B, והוא מוערך ב-149 למניה. לעומת הערך לפי הספרים, הערך הפנימי נאמד בכ-230-240 דולר. אגב שווי השווי (כלומר מחירה בבורסה) עומד על 200 דולר. כלומר לאחר השינוי במדיניות החברה החברה תוכל לרכוש מניות לפי ערכן הפנימי.
- 4.מנסה שווי פנימי? (ל"ת)Rul 24/07/2018 09:35הגב לתגובה זו
- 3.ליאור 23/07/2018 22:22הגב לתגובה זוהוא יצמצם את כמות המניות בשוק במחיר סביר וזה צעד חיובי לבעלי המניות.
- 2.דניאל 19/07/2018 15:36הגב לתגובה זואנחנו במחירי בועה בשוק והתיקון כנראה קרוב מהרגיל. קניה זאת זה כמו לתת זריקת חיסון לחברה .
- יותר בכיוון של 20/07/2018 21:39הגב לתגובה זומשקיעים אוהבים מניות שבהן בעלי העניין קונים את המנייה של עצמם. זה מראה על ביטחון עצמי בחברה ושהמנייה חזקה וכנראה תעלה, זה מקרין שהיא שווה יותר מהמחיר שבה היא נסחרת.
- 1.ברוש 19/07/2018 11:34הגב לתגובה זוProbbly the cheepest stock in the world
- ד 19/07/2018 13:00הגב לתגובה זוחר% חברה חר% מניה תקפוץ קצת כי אנשים מתייחסים אליה כאילו אופציה עלה הנפט אבל הם טיפשים הקשר הזה שווה פחות מרבע מהחישובי שווי שלה. שמיים פתוחים הפכו אותה ממונופול לחברה רגילה ובתחרות הכללית הם יקרים ולא משהו
- ברוש 19/07/2018 14:53החברה שווה פי חמש בטיפול שורש נכון, ראה חברות דומות.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
החוזה על הנאסד"ק מוביל את העליות; אחרי 40 יום של השבתה, מתגבש פתרון; מה זה בכלל השבתת הממשל בארה"ב ומדוע היא מתרחשת?
החוזים עולים עם תקווה לסיום השבתת הממשל - הסנאט שוקל הצעת מימון זמני לפעילות הממשל.
שוקי ההון פותחים את השבוע באופטימיות זהירה, כשברקע יוזמה חדשה לסיום ההשבתה הפדרלית שנמשכת כבר 40 ימים ומונעת פרסום נתונים כלכליים חשובים. חוזי דאו ג'ונס עולים ב-0.6%, החוזים על S&P 500 מתחזקים ב-0.7% והחוזים על הנאסד"ק עולים ב-1.2%.
ההצעה שנידונה בסנאט כוללת מימון זמני עד ינואר, לצד שלוש הצעות תקציב נפרדות למימון בנייה צבאית, ענייני ותיקי צבא, פעילות הקונגרס, מינהל המזון והתרופות (FDA) ומשרד החקלאות. ייתכן שבמידה ותאושר, חברי בית הנבחרים, שנמצאים בפגרה עד 16 בנובמבר, יידרשו לחזור מוקדם כדי להצביע.
מהי השבתת ממשל, ולמה זה קורה?
השבתת ממשל (Government Shutdown) מתרחשת כאשר הקונגרס האמריקאי לא מצליח לאשר את תקציב המדינה או חוקי ההוצאה הנדרשים להפעלת סוכנויות הממשל. ברגע שאין אישור למימון, סוכנויות רבות מושבתות באופן חלקי או מלא עד להשגת הסכמה. עובדים פדרליים נשלחים לחופשה כפויה ללא שכר, תוכניות ממשלתיות מתעכבות, ובין היתר מוקפאים גם פרסומי נתוני מאקרו חשובים.
השבתות כאלה הן לא נדירות בפוליטיקה האמריקאית, והן לרוב נובעות ממחלוקות פוליטיות חריפות בין המפלגות, בעיקר סביב סוגיות תקציביות, מדיניות רווחה, הגירה, חינוך ובריאות. במקרים רבים הן משמשות כלי לחץ פוליטי, שבו צד אחד מסרב לאשר את התקציב אלא אם יתקבלו תנאיו בנושאים שנויים במחלוקת.
- טראמפ משגר מסר לסין אך משאיר את טייוואן בערפל אסטרטגי
- מה אמר טראמפ על הסכם נורמליזציה עם סעודיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקרה הנוכחי, השבתת הממשל נמשכת כבר 40 ימים, אחת הארוכות ביותר בעשור האחרון. מדובר בהשלכה ישירה של כישלון בהעברת הצעת התקציב הפדרלי, מה שהביא להשבתת שירותים לא חיוניים. מלבד הפגיעה הישירה בעובדי המדינה, יש גם השפעות עקיפות על שוקי ההון, מאחר שנתונים כלכליים לא מתפרסמים והשקעות מתעכבות.
