גרף

סגירה אדומה באירופה: מדד הדאקס לא מצא תחתית וצנח 2.3%

החולשה האירופית נמשכת. הפוטסי רשם יום 8 רצוף של ירידות, צפו בגרף הדאקס 
מערכת Bizportal | (7)
נושאים בכתבה אירופה

המדדים המובילים בבורסות אירופה נסחרו היום תחת לחץ מכירות ממשי. הדאקס צלל יותר מ-2.3%, לאחר שנפל אתמול 2.1% ומשלים נפילה של כמעט 10% תוך שבועיים בלבד לשפל של 7 חודשים.

הסיבה ללחץ הכבד הייתה בעיקר החולשה המסתמנת בכלכלה הסינית (בדאקס יש חברות יצואניות רבות). הפוטסי הבריטי השלים כעת 8 ימי ירידות רצופים, רצף הירידות הארוך ביותר מזה 4 שנים. מדד שנחאי צלל הבוקר 3.4%.

בעניין ההאטה הגלובאלית שלוחצת כעת מטה את הבורסות, נציין כי כלכלני סיטי פרסמו סקירה מעודכנת לפיה הצמיחה הגלובאלית בשנה הבאה הופחתה מ-3.3% ל-3.1% בלבד. בסקירה התייחסו באופן ספציפי לחולשה באירופה ובסין.  

נציין גם כי הסנטימנט השלילי באירופה התגבר גם בעקבות הפתיחה השלילית בוול סטריט כאשר בעת סגירת המדדים הנאסד"ק הגיע לירידות שערים של 1.8%. 

מדד ת"א 25 שהבוקר עוד נסחר ביציבות למרות הירידות אמש בוול סטריט, מאבד כעת 0.7% בלחץ מניות הבנקים ומדד ת"א 75 נופל 2%. למסחר בת"א - לחץ כאן.

שימו לב: המשקיעים החשופים למטבע האירו רציף יכולים להתנחם מעט, כשהמטבע מזנק ב-1.4% מול השקל לרמה של 4.34 שקלים, זינוק של מעל 4% מאז שפל כל הזמנים שרשם לפני קצת מעל חודש. בעולם האירו מתחזק ב-0.3% מול הדולר ל-1.115 דולר. 

דאקס

CAC 40 0.34%

פוטסי

מדד הדאקס מתחילת 2015, איבד 14.5% מהשיא

בגזרת המאקרו הפנים יבשתית, החדשות לאו דווקא היו רעות היום באירופה. מדד המחירים ליצרן של גרמניה, נותר באותה הרמה בחודש יולי. בתוך כך, המדד בחודש יולי ממשיך להציג ירידה של 1.3 במתווה שנתי. אמנם זוהי ירידה משמעותית, אך היא הייתה נמוכה מהצפי של השוק שחזה ירידה של 1.4% (לפי רויטרס). 

קיראו עוד ב"גלובל"

המכירות הקמעונאיות בבריטניה לחודש יולי עלו ב-0.1%. עלייה מאכזבת כאשר השוק צפה עלייה משמעותית ביותר בסך של 1.4%. 

מנכ"ל דויטשה בנק מסר לסוכנות 'רויטרס' כי "הציפיות לרווחים של החברות באירופה היו גבוהות יחסית לצמיחה העולמית שנרשמת כעת". הדבר עשוי להיות אחת הסיבות לגל הירידות שנרשם ביבשת. לדעתו, ''המצב דורש התערבות של הבנק המרכזי האירופי".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ממתין 20/08/2015 17:15
    הגב לתגובה זו
    דאקס שבר קו תמיכה תחתון . יעד הבא 10000 ניקודות.
  • 4.
    קסם דקס ממונפת בשער 7000 נראה כדאי (ל"ת)
    קונה ? 20/08/2015 15:41
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יוני 20/08/2015 12:39
    הגב לתגובה זו
    לחזור לקרקע המציאות.
  • 2.
    קונה קולים והרבה . (ל"ת)
    מקצוען מיניקבי ושיע 20/08/2015 12:13
    הגב לתגובה זו
  • מה הקול שאתה ממליץ? (ל"ת)
    למקצוען מיניקבי 20/08/2015 12:25
    הגב לתגובה זו
  • למקצוען! תתרחק מהקול 20/08/2015 12:24
    הגב לתגובה זו
    כשתמכור אותם בגרושים אני יקנה אותם ממך ואז אתה תקנה ממני את וטיפ ב300 אחוז א ס אני יהיה המקצוען. אדון מקצוען הבורסה הולכת ל 1650 מה קשה לך למכור קולים בהפסד
  • 1.
    צביקה 20/08/2015 09:18
    הגב לתגובה זו
    כול האמריקאים הסיתו כספים לאירופה ואכלו אותה
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.