אירופה: הדאקס צלל 2.1% - נופל זה היום הרביעי ברציפות

בשוק המט"ח: האירו ממשיך לטפס וכבר נסחר ברמה של מעל 4.275 שקלים. הדולר מתחזק לכמעט 3.87 שקלים
גיא ארז | (7)
נושאים בכתבה אירופה

אחרי 3 ימים של ירידות קלות, המדדים ביבשת ממשיכים לרדת, אך הפעם בשיעורים חדים יותר, כאשר הדאקס הגרמני צלל בחריפות וגרר אחריו את שאר המדדים למטה.

דאקס

CAC 40

פוטסי

מילנו

הירידות במדד הגרמני מחזירות אותו ביותר מחודש אחורה, ואם דובר על "רף פסיכולוגי" שנחצה (מתחת ל-11,000 נק'), כעת הוא נסחר מתחת לרמת ה-10,700 נק'.

אתמול ירדו המדדים האירופיים בכ-0.25% במסחר תנודתי, ומדד הדאקס סגר מתחת לרף ה-11,000 נקודות הפסיכולוגי. תהליך הפיחות במטבע היואן הסיני שמבצע הממשל הסיני גורם ללחץ כבד באירופה. בשבוע החולף צלל הדאקס ב-4.4% והשבוע המדד איבד בינתיים עוד 2.7%.

הדיווח המרכזי של היום: הערב בשעה 21:00 (שעון ישראל) יפורסמו הפרוטוקולים של ישיבת הפד' האחרונה (שהתקיימה ב-29 ביולי), והמשקיעים יוכלו לקבלת רמזים נוספים באשר לאפשרות של העלאת ריבית בארה"ב כבר בחודש הבא.

לסוחרים המשקיעים במדדים עם חשיפה לאירו רציף - המטבע ממשיך להתחזק מול השקל, וחצה הבוקר את רף ה-4.25 שקל לאירו. המטבע מתחזק הבוקר גם מול הדולר האמריקני.

הבוקר באסיה: מגמה מעורבת, כאשר מדד שנחאיהסיני עבר לעליות לקראת סיום המסחר, אחרי שירד בכ-3%. שאר המדדים נסחרו בירידות. אתמול צלל המדד הסיני מעל ל-6%, למרות התערבות של הבנק המרכזי במדינה.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    משה 19/08/2015 22:46
    הגב לתגובה זו
    נווווווווו מר אלדד תמיר, מחכים להסבר שלך,
  • 4.
    שלומי 19/08/2015 09:54
    הגב לתגובה זו
    ב25 אמור להיות לפחות 1% למטה אבל לא. רבותי הבורסה כאן חיה מהנשמה מלאכותית. עם יש עדיין פריירים בפנים - תעשו לעצמכם טובה ותעופו משם מהר !!!!!!
  • מוסדיים משטים בכולם 19/08/2015 22:23
    הגב לתגובה זו
    4 ימים רצוף הדאקס קורס . שנחאי מרוסקת ובארהב כבר הדאו שבר 18000 למטה והנאסדק עבר מחסום פסיכולוגי של 5040 ובישראל עליות עליות עליות. כשיחלו העליות בעולם הבורסה בישראל תקרוס ל1600 .
  • 3.
    אם האירו/דולר עולה, איך זה ש% עליית ה$ זהה ל% האירו (ל"ת)
    השעה 9:37 19/08/2015 09:38
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קימחי 19/08/2015 09:38
    הגב לתגובה זו
    איך יכול להיות שבגלובס הארביטראז מינוס 0.65 שזה מינוס 11 נקודות ובביזפורטל רק מניוס 0.3 פחות מחצי הארביטראז של גלובס. מדוע לעזאזל ביזפורטל מעווטת את האמת ומטעה משקיעים. האם היא מושקעת בקולים ????
  • מישה 19/08/2015 10:12
    הגב לתגובה זו
    זה לא אוטומיטי, וכן כתבו שהחוזים ירדו 1.1% תפסיק לחפש
  • 1.
    פיני 19/08/2015 09:07
    הגב לתגובה זו
    מש כבר ירידות מעל אחוז
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

אדובי
צילום: ויקיפדיה

אדובי מהמרת על ה־AI ורוכשת את Semrush ב־1.9 מיליארד דולר

בעוד מנייתה נחלשת והמשקיעים סקפטיים, אדובי רוכשת את Semrush כדי להציע למשווקים פתרון מקיף ועמוק בעידן שבו AI מגדיר מחדש את התחרות

אדיר בן עמי |

אדובי Adobe Systems Inc -1.79%   הודיעה על רכישת Semrush בעסקה במזומן של 1.9 מיליארד דולר. זהו צעד שנועד לחזק את היצע הכלים לשיווק דיגיטלי ולהעמיק את יכולות ה־AI של החברה, דווקא בתקופה שבה המשקיעים מטילים ספק ביכולתה לייצר צמיחה בתחום הזה.


Semrush, שמספקת כלים ל־SEO, פרסום דיגיטלי וניהול תוכן, נכנסה לבורסה לפני שלוש שנים אך השנה מנייתה התרסקה ביותר מ־40%. דו"ח חלש ברבעון השני והחשש הכללי משוויי יתר בתחום ה־AI פגעו בה קשות. העסקה של אדובי מציבה עליה תג מחיר גבוה בהרבה מהשווי שבו נסחרה - 12 דולר למניה, פרמיה של יותר מ־75%. בעוד המשקיעים שאלו את עצמם למה אדובי בוחרת דווקא עכשיו לבצע רכישה גדולה, החברה אמרה כי הרכישה נועדה כדי לתת למשווקים תמונה מלאה על הנוכחות שלהם ברשת, בין אם בחיפוש מסורתי, אפליקציות, רשתות חברתיות או בוטים מבוססי AI כמו ChatGPT וג'מיני. לפי אדובי, השילוב עם Semrush יאפשר לה להציע פתרון אחד שמרכז את כל הערוצים.


שנה מאתגרת לאדובי

המהלך מגיע אחרי שנה מאתגרת במיוחד לאדובי. החברה אמנם הובילה במשך עשרות שנים את עולם העיצוב הדיגיטלי, אך בשנים האחרונות היא מתקשה לשמור על המומנטום מול שחקניות חדשות, ובעיקר מול כלי AI שמציעים אלטרנטיבות זולות ומהירות. מניית החברה ירדה ב־27% מתחילת השנה, בין היתר בגלל חשש שהמודל העסקי שלה נשחק.


אדובי מנסה לשנות את הנרטיב הזה כבר שנתיים. היא השיקה את Firefly, מודל ה־AI הג׳נרטיבי שלה, והכניסה יכולות מבוססות מודלים לכלים כמו פוטושופ, פרמייר ואינדזיין. אבל למרות השקת המוצרים, היא לא הצליחה לשכנע את השוק שה־AI שלה מספיק מתקדם או ייחודי לעומת מתחרות כמו OpenAI או Canva.


העובדה שהמניה יורדת ביום הדיווח על העסקה מלמדת שהמשקיעים עדיין סקפטיים. הם רואים עול כבד על אדובי: מצד אחד היא צריכה להוכיח שהרכישה תתרום הכנסות אמיתיות, ומצד שני להראות שהשילוב עם Semrush לא ייתקע בתהליך הטמעה ארוך ויקר, כפי שקרה בעסקאות קודמות בתעשייה. למרות זאת, יש גם סימנים להתאוששות. ברבעון האחרון אדובי העלתה את תחזית ההכנסות שלה, בפעם השנייה השנה, וטענה שיכולות ה־AI החדשות מתחילות לייצר אימוץ אצל משתמשים עסקיים. מבחינתה, רכישת Semrush רק מזרזת את האסטרטגיה הזו ומחברת אותה ישירות לעולם השיווק, שצורך יותר ויותר כלי AI בזמן אמת.