מסלול פיצוץ: אחרי הנאום של ראש ממשלת יוון - הירידות בבורסות באירופה רק מחריפות
ביום רביעי הקרוב מתוכננת פגישת חירום של שרי האוצר בגוש היורו במטרה לפתור את התסבוכת היוונית, אבל אמש נשא ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, נאום שלפי רבים - משמעותו התאבדות כלכלית. ציפראס הבהיר מעל בימת הפרלמנט היווני כי ארצו דוחה את תכנית הסיוע המוצעת ע"י האיחוד האירופי, תכנית שדורשת קיצוצים כואבים ורפורמות מבניות בתמורה לקבלת כספי סיוע (שיוון חייבת בכדי להימנע ממצב של פשיטת רגל).
ציפראס חזר על הבטחות הבחירות שלו כדוגמת העלאת שכר המינימום, העלאה של רף המינימום לתשלום מס הכנסה והקפאת תוכנית הפרטת התשתיות (נמלים, חברת חשמל וכו'). ונזכיר כי יו"ר פורום שרי האוצר האירופים (שהוא גם שר האוצר הדני) הציב ביום שישי האחרון אולטימטום אולטימטום חריף לפיו עליה להגיש תכנית מוסכמת של רפורמות בתמורה להלוואות ("reform-for-loans") עד ה-16 בפברואר.
ציפראס אמר בנאומו גם כי יוון תדרוש מגרמניה שילומים בגין מלחמת העולם השניה ובגין הלוואות שמהשטר הנאצי חייב את ממשלת יוון לספק במהלך כיבוש המדינה ע"י גרמניה. כלומר לא נשמע שציפראס בדרך להבנות מול המדינה החזקה באירופה.
נזכיר כי ביום שישי הייתה זו סוכנות הדירוג S&P500 שהודיעה כי היא חותכת את הדירוג של יוון ל-'B מינוס' - וכעת האג"ח של יוון הוא בהגדרה אג"ח זבל . "הורדת הדירוג משקפת את דעתנו כי אילוצי נזילות מכבידים על הבנקים ביוון ועל הכלכלה היוונית כאשר חלון ההזדמנויות עבור הממשלה החדשה להגעת להסכם על תכנית מימון מול הנושים של יוון הולך ומצטמצם." כך נימקו את ההחלטה בסוכנות הדירוג
- אקסון מצטרפת לאנרגי'אן בקידוח ראשון לחיפוש גז ביוון מ-1981
- השביתה המקומית שהובילה לשינוי בכל כלכלת פולין ומה קרה היום לפני 37 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 18.dganitoosh1 09/02/2015 15:13הגב לתגובה זווכל מה שנותר לנו זה רק להחזיק חזק! מפחיד..
- 17.זורבה 09/02/2015 14:09הגב לתגובה זוהם רק רוצים בוזוקי ואוזו ופרישה לפנסיה בגיל 60 על החוף עם כל המשתזפות הגרמניות. פויה.! לכו לעבוד. נולדו לבטלנות לצלילי הסירטאקי.
- יניב חסון 09/02/2015 15:25הגב לתגובה זואנחנו הדפוקים שרק מעלים לנו את גיל הפנסיה ואנחנו שותקים
- 16.איידיאיי המריאה עד סופש 16000 (ל"ת)שלא תגידו שלא אמרתי 09/02/2015 13:58הגב לתגובה זו
- גדול גדול כמה שזה נכון (ל"ת)הרגת אותי 11/02/2015 19:17הגב לתגובה זו
- 15.אוכלימוס מחרבנימוס ולא עובדימוס . (ל"ת)בא 09/02/2015 13:14הגב לתגובה זו
- 14.נאור הררי 09/02/2015 12:11הגב לתגובה זוהסריזה קנה פוטים במיליארדים מטרתו לגרום למשבר ולקחת תכסף
- 13.רן 09/02/2015 11:43הגב לתגובה זותעודד אחרים ואז יווצר אפקט הדומינו.
- יניב 09/02/2015 15:30הגב לתגובה זובסופו של דבר זה יעשה להם רק טוב היורו חיזק את גרמניה וצרפת והחליש את יוון ואת שער מדינות הגוש בריטניה לא סתם לא נכנסה לגוש היורו
- 12.הם יחברו לרוסיה או סין - בטוח יש לו פלאן בי (ל"ת)אלי 09/02/2015 11:34הגב לתגובה זו
- 11.אריק 09/02/2015 11:27הגב לתגובה זוחייבת לשלם רק בישראל שכחו שגרמניה הנצית טבחה בעם היהודי
- 10.נילי 09/02/2015 11:13הגב לתגובה זוהשערורייתית בארצם וגם לקבל כסף חינם. אלה ממש פרזיטים !
- 9.הכאס הזה מוביל למלחמה חדשה באירופה (ל"ת)ירון 09/02/2015 11:12הגב לתגובה זו
- 8.גאון 09/02/2015 11:04הגב לתגובה זופה יהיה ירוק. וביבי מעל35 מנטים.
- 7.יוונים 09/02/2015 10:53הגב לתגובה זוהייונים אדיוטים יותר מהישראלים .
- 6.היוונים קיבלו משוויץ רשימה של מעלימי מס יוונים- ולא גבו (ל"ת)תזכורת 09/02/2015 10:51הגב לתגובה זו
- 5.מי זאת יוון בכלל? (ל"ת)אבי 09/02/2015 10:50הגב לתגובה זו
- 4.מה באמת? 09/02/2015 10:45הגב לתגובה זואני חשבתי שזו סוכנות אחרת בשם S&P.
- 3.רמי 09/02/2015 10:44הגב לתגובה זובלי שום קשר ליוון זה לא חלבה כול הזמן !!!
- 2.יעקב לב 09/02/2015 10:43הגב לתגובה זולא מתבייש הכתב שלכם לב עברית שלו?הבטחת הבכירות במקום הבטחת הבחירות??הפקאת במקום הפקעת ???
- 1.די נמאס מיוון הטפיל המתבייכן הזה (ל"ת)רר 09/02/2015 10:37הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
וול סטריט השוק האמריקאיוול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%
שווקי המניות בארה"ב ממשיכים לאבד גובה, כשההתאוששות שנרשמה לאחר דוחות אנבידיה התפוגהה במהירות. מדד S&P 500, שטיפס בתחילת היום כמעט 2%, מחק את העליות ועבר לירידה של כ־1.5%. הנאסד״ק 100 נפל בכ־2.2%, ואנבידיה עצמה ירדה 3% לאחר שהמשקיעים חזרו לחשוש מהסיכונים בבינה מלאכותית ומהשאלה האם ההשקעות העצומות בתחום באמת יצדיקו את עצמן.
התמחור הגבוה של שוק המניות הוא אחד הגורמים המרכזיים ללחץ. ה־S&P 500 נסחר בשווי של 22 פעמים הרווח החזוי, גבוה משמעותית מהממוצע בעשור האחרון ורבים בוול סטריט חוששים שמדובר בחזרה לתקופות של אופטימיות מוגזמת. גם מדד הפחד, VIX, עלה מעל רמת 20 שנחשבת סימן אזהרה למסחר תנודתי. מניות השבבים הובילו את הירידות, עם ירידה של 1.7% במדד הסמיקונדקטור.
במקביל למסחר התנודתי, המשקיעים קיבלו גם נתוני תעסוקה בעייתיים. הדוח הרשמי לחודש אוקטובר בוטל בשל השבתת הממשלה, כך שהנתונים היחידים שמתפרסמים הם חלקיים ומבוססים על חודש ספטמבר. הם הצביעו על עלייה במשרות לצד עלייה באבטלה, שילוב שמשאיר את התמונה מעורפלת. ירידה במספר מבקשי דמי אבטלה מלמדת שהמעסיקים עדיין שומרים על עובדים, אך אי־הוודאות סביב החלטת הריבית הבאה של הפדרל ריזרב מתגברת.
אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה - היקף גיוסי החוב, קפיצה חריגה במחירי ה-CDS ונפילה של כשליש במניה מציבים את אורקל
במרכז הוויכוח על היציבות הפיננסית של מהפכת הבינה המלאכותית ומהווים אינדיקציה לסיכונים שמסתתרים מאחורי מרוץ ההשקעות בתשתיות AI
- נעילה חיובית בוול-סטריט; אנבידיה עלתה ב-3% לקראת הדוחות
- נעילה שלילית בוול-סטריט; סיוה צנחה ב-15%, נייס נפלה ב-12%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאקרו
הטור של זיו סגל: בתוך
הסייקל הכללי של וול סטריט ישנם סייקלים משניים ולכן אנחנו צריכים לעבוד במספר מימדים: המימד הכללי של מידת החשיפה שלנו למניות, מדינות ומטבעות ובתוכו מימד הסקטורים, הענפים והמניות שמרכיבות אותן. עין אחת רואה סיכונים. עין שניה רואה הזדמנויות אלו הם החיים של מנהל
ההשקעות - מורכבים אבל מעניינים - לחזור למניות הקוואנטום?
