Hims & Hers; קרדיט: רשתות חברתיות
Hims & Hers; קרדיט: רשתות חברתיות

Hims מתרחבת לאירופה - תרכוש את ZAVA הבריטית; המניה קופצת

Hims נכנסת לאירופה עם רכישת ZAVA, חברה דומה באירופה שמשרתת כיום מעל למיליון לקוחות פעילים; "הביקוש לשירותי בריאות מותאים אישית נמצא בכל מקום", מסר מנכ"ל Hims, אנדרו דודום

רוי שיינמן |

חברת הבריאות הדיגיטלית Hims & Hers Hims & Hers Health הודיעה כי תרכוש את זאבה (ZAVA), פלטפורמת בריאות מקוונת בריטית הנותנת שירות ללקוחות באירופה. מדובר במהלך אסטרטגי שמסמן את תחילת ההתרחבות הבינלאומית של החברה, שעד כה פעלה בעיקר בארצות הברית. הרכישה צפויה לאפשר ל-HIMS לחדור לשוק הבריטי, ולהיכנס לראשונה גם לגרמניה, צרפת ואירלנד. לפי החברה, בעתיד הקרוב יתווספו שווקים נוספים באירופה. מניית Hims עולה ב-3% ומשלימה עלייה של 140% מתחילת השנה לשווי של 13 מיליארד דולר.


ZAVA משרתת כיום מעל 1.3 מיליון לקוחות פעילים, ובשנת 2024 טיפלה בכ-2.3 מיליון פניות. בחברה מציינים כי המהלך יאפשר לשלב את היכולות הקליניות והניסיון התפעולי של ZAVA עם הפלטפורמה הדיגיטלית של HIMS, וליצור שירות מקיף ואישי יותר לקהלים חדשים. השירות יתמקד בתחומים כמו בריאות הנפש, הרזיה, עור ומיניות, ויינתן בשפות המקומיות של המדינות בהן תפעל החברה.


העסקה תמומן במלואה במזומן שבמאזן של Hims & Hers, והשלמתה צפויה במחצית השנייה של 2025. החברה מעריכה כי הרכישה תתרום לרווח כבר בשנת 2026. המנכ"ל והמייסד אנדרו דודום הסביר כי "הביקוש לשירותי בריאות פשוטים ואישיים קיים בכל מקום", וכי מדובר בהזדמנות לשכפל את המודל האמריקאי גם באירופה. גם מנכ"ל ZAVA, דיוויד מיינרץ, בירך על החיבור בין החברות והביע תקווה כי הגישה לשירותי בריאות איכותיים תתרחב ותיהפך לנורמה ולא ליוצא מן הכלל. לדבריו, "זו רק תחילת הדרך של תחום הבריאות הדיגיטלית, ואנחנו נרגשים לראות לאן זה יוביל".


בנוסף להתפתחות באירופה, Hims & Hers עוררה עניין בשווקים לאחר שחתמה על שיתוף פעולה מפתיע עם נובו נורדיסק - יצרנית התרופות הדנית שמאחורי התרופה הפופולרית להרזיה, Wegovy. עד לא מזמן, שתי החברות התחרו ביניהן: HIMS הציעה גרסאות גנריות לתרופות של נובו, בתקופה שבה היה מחסור חמור בתרופות המקור.


עם סיום המחסור והגברת האכיפה מצד ה-FDA, נוצר חלון הזדמנויות לשיתוף פעולה. נובו זיהתה את הפוטנציאל של HIMS כפלטפורמת הפצה יעילה, עם גישה ישירה למיליוני לקוחות בארה"ב. במסגרת ההסכם, Hims תציע חבילת טיפול הכוללת את התרופה Wegovy בכל המינונים, יחד עם מנוי לשירותי הבריאות הדיגיטליים שלה, כולל ייעוץ רפואי, תמיכה תזונתית וליווי שוטף, החל מ-599 דולר לחודש. HIMS החברה הסתמכה עד כה על מכירת תרופות גנריות, אך כעת היא מקבלת גישה למוצר המקורי - מה שמבטיח לה יציבות, אמינות מול הלקוחות וכניסה לשיתופי פעולה נוספים. מנגד, נובו מצליחה להרחיב את הנוכחות שלה בשוק האמריקאי מבלי להשקיע בתשתיות חדשות, וגם מוודאת שהמטופלים ייחשפו לתרופה שלה בזמן הנכון, לאחר הפסקת השימוש בתרופות הגנריות.


גם פלטפורמות בריאות דיגיטלית אחרות בארה"ב ממהרות להציע שירותים דומים. פלטפורמת Ro, למשל, הודיעה על הצעת טיפול באמצעות Wegovy במחיר מוזל של 499 דולר לחודש, כולל ליווי אישי. גם Eli Lilly, יצרנית התרופות המתחרה, שמה לב לפוטנציאל, ו-HIMS כבר החלה להציע את תרופות ההרזיה שלה - Zepbound ו-Mounjaro - דרך האתר שלה, אם כי ללא שיתוף פעולה רשמי מצד לילי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איש עשיר
צילום: Freepik

מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי?

כמה עשירים יש בעולם? על פערי עושר לא נתפסים בין המאיון לבין היתר בארץ ובעולם וגם - מיהו עשיר באמת?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה עושר

היקף העושר העולמי מגיע ל-600 טריליון דולר, עלייה של 4.6% משנה קודמת, אך הריכוז בידי מיעוט קטן הגיע לרמות גבוהות. לפי דוח World Inequality Report , בשיתוף UNDP, העשירון העליון מחזיק ב-75% מהעושר הפרטי העולמי, בעוד מחצית התחתונה מחזיק ב-2% בלבד. המאיון העליון, כ-55,000 איש, שולט ב-6.1% מהעושר – סכום השווה פי 3.05 לעושר של 3.8 מיליארד איש במחצית התחתונה. העושר הממוצע במאיון זה עומד על 1.1 מיליון דולר, לעומת 7,000 דולר במחצית התחתונה.

על פי הדוח יש בעולם כ-60 מיליון מיליונרים שמחזיקים ב-48.1% מהעושר, כשהשנה התווספו כ-700 אלף מיליונרים חדשים, רובם בצפון אמריקה. העושר הגלובלי צמח פי 6 ביחס להכנסה מאז שנות ה-90, בעיקר מנכסים פיננסיים באסיה ובאמריקה. עם זאת, שוויון העושר ירד ב-0.4% מאז 2000, עם מקדם ג'יני ממוצע של 0.70 במדינות כמו ברזיל ורוסיה, לעומת 0.40 בסלובקיה ובבלגיה. ארגון אוקספם דיווח כי עושר 3,000 המיליארדרים גדל ב-2 טריליון דולר ב-2024, פי 3 מהשנה הקודמת, בעיקר מירושות ומונופולים.

מבחינה אזורית, צפון אמריקה ואירופה מובילות בעושר ממוצע של 595,000 דולר לאדם, לעומת 35,000 דולר באמריקה הלטינית. באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, העשירון העליון אוחז ב-73% מהעושר, ומחצית התחתונה ב-1%. כ-83% ממדינות העולם, המייצגות 90% מהאוכלוסייה, סובלות מאי-שוויון גבוה, עם תחזית להעברת 70 טריליון דולר בירושות עד 2035, מגמה שצפויה להרחיב את הפערים.

לריכוז העושר השלכות סביבתיות משמעותיות: העשירון העליון אחראי ל-77% מהפליטות הפרטיות, בעוד מחצית התחתונה תורמת 3% אך צפויה לספוג 74% מההפסדים עד 2050.

בתחום המגדרי, נשים מרוויחות 20% פחות מגברים בממוצע, עם 32% מההכנסה מעבודה כולל עבודה ביתית לא-מתוגמלת (53 שעות שבועיות לעומת 43 לגברים). באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, נשים אחראיות ל-16% מההכנסה מעבודה, השיעור הנמוך בעולם.


אורקל
צילום: טוויטר
דוחות

אורקל עקפה בשורת הרווח אבל פספסה בהכנסות - המניה נופלת ב-4%

החברה מציגה צמיחה חדה בפעילות הענן, זינוק של מאות אחוזים בהתחייבויות העתידיות ורווחיות משופרת, לצד מעבר לאסטרטגיית "ניטרליות שבבים" ושילוב מעמיק של יכולות AI במוצריה
אדיר בן עמי |

חברת התוכנה אורקל Oracle Corp 0.67%  דיווחה על רווח למניה של 2.26 דולר עם הכנסות של 16.058 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 1.64 דולר על הכנסות של 16.19 מיליארד דולר. החברה הציגה זינוק חד בהתחייבויות עתידיות ובהכנסות מתחום הענן, לצד שינוי אסטרטגי משמעותי בתפיסת פיתוח החומרה. החברה דיווחה על התחייבויות ביצוע עתידיות (RPO) בהיקף של 523 מיליארד דולר, עלייה שנתית של 438%. מנוע הצמיחה המרכזי נותר הענן, שבו רשמה החברה הכנסות של 8 מיליארד דולר, עלייה שנתית של 34%.


תחום תשתיות הענן (IaaS) המשיך לבלוט במיוחד עם עלייה של 68% ל־4.1 מיליארד דולר, בעוד יישומי הענן (SaaS) צמחו ל־3.9 מיליארד דולר, עלייה של 11%. פתרונות ה־ERP בענן של Oracle Fusion ו־NetSuite, עלו בשיעורים דו־ספרתיים והגיעו יחד להכנסות של יותר מ־2 מיליארד דולר. מנגד, תחום התוכנה המסורתית ירד ב־3% ל־5.9 מיליארד דולר.


אורקל הציגה שיפור חד ברווחיות: הרווח הנקי על בסיס GAAP עמד על 6.1 מיליארד דולר, בעוד הרווח המתואם עלה ל־6.6 מיליארד דולר, קפיצה של 57% משנה קודמת. הרווח למניה זינק ב־91% ל־2.10 דולרים. חלק מהעלייה קשור לרווח חד-פעמי של 2.7 מיליארד דולר ממכירת החזקות אורקל ב־Ampere, חברת השבבים שהקימה. לארי אליסון, היו״ר וה־CTO של החברה, הסביר את ההחלטה למכור את Ampere כחלק מעבר לאסטרטגיית "ניטרליות שבבים": לדבריו, אורקל כבר אינה רואה צורך להמשיך ולעצב או לייצר שבבים בעצמה, והיא מבקשת להיות מסוגלת להשתמש בכל מעבד שיבחרו לקוחותיה, בין אם של אנבידיה ובין אם של יצרנים אחרים, על רקע השינויים המהירים בתחום הבינה המלאכותית.


מנכ״ל אורקל, קליי מַגוֹירק, ציין כי החברה מפעילה כיום למעלה מ־211 אזורי ענן פעילים ומתוכננים, יותר מכל מתחרה, וכי היא כבר בונה 72 מרכזי מולטיקלאוד שיוטמעו בתוך העננים של אמזון, גוגל ומיקרוסופט. לדבריו, אסטרטגיית הענן הניטרלי משתלמת: פעילות מסדי הנתונים הרב־עננית של החברה צמחה ב־817% ברבעון השני והפכה למנוע הצמיחה המהיר ביותר שלה.


המנכ״ל הנוסף, מייק סיציליה, הדגיש את הפוטנציאל של שילוב AI בכל שכבות תוכנות החברה, ממערכות הדאטה סנטר, דרך מסדי הנתונים האוטונומיים ועד יישומי הארגון. לדבריו, AI מאפשר אוטומציה של תהליכים שבעבר לא ניתן היה לעשות, כולל ניהול סיכוני אשראי, תמיכה ברופאים ובמערכות בריאות, ותהליכי החזרי תשלום. הוא הוסיף כי כל חמשת מודלי ה־AI המובילים כיום רצים בענן של אורקל, מה שמעניק לה יתרון תחרותי על פני ספקי יישומים אחרים.


אורקל נסחרת כעת לפי שווי של 636.5 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה עלתה ב-34% מתחילת השנה וב-25% ב-12 החודשים האחרונים.