"ה-AI מחזק את וויקס יותר מאשר את המתחרים"
מניית וויקס קופצת למרות תחזית שהייתה מאכזבת בהשוואה לצפי האנליסטים; בשיחה אחרי הדוחות, היו"ר ניר זוהר וסמנכ"ל הכספים ליאור שמש הסבירו שהם עדיין משקיעים בצמיחה לצד הגדלת ההכנסות מלקוחות קיימים, ודיברו גם על יכולות ה-AI של החברה בהשוואה למתחרים: "התחרות לא נהיית קלה יותר, אבל אנחנו מתחזקים"
התחזית שוויקס Wix.com -2.32% פרסמה מאכזבת בהשוואה לצפי האנליסטים אבל המניה בינתיים עולה. וויקס צופה הכנסות של 471 מיליון דולר ברבעון הראשון, לעומת צפי האנליסטים של 480 מיליון דולר, וההכנסות ב-2025 צפויות לעמוד על 1.97-2 מיליארד דולר, האנליסטים צופים מעל 2 מיליארד דולר. וויקס צמחה ב-2024 ב-13% ולפי התחזית היא תצמח ב-2025 ב-12.7% לפי נקודת האמצע של התחזית.
המספרים מראים שהצמיחה של וויקס מתקבעת באזור הזה אבל הרווחיות עולה - ברבעון הרביעי של 2024 למשל החברה דיווחה על רווח של 1.93 דולר למניה לעומת צפי האנליסטים שהיה ל-1.61 דולר למניה, מרבעון לרבעון הרווח עלה ב-58%. וויקס לא נתנה תחזית לרווח אבל אם הוא צומח יותר מההכנסות זה עלול להציף דאגות שהחברה מתמקדת יותר בלקוחות הקיימים שלה מאשר בצמיחה. עם זאת המשקיעים לא מתרגשים וגם ההנהלה נשמעת אופטימית.
ניר זוהר, יו"ר החברה, וליאור שמש, סמנכ"ל הכספים, אומרים שוויקס עדיין מתמקדת בצמיחה לצד ההשקעה בלקוחות הקיימים: "המשקיעים יודעים שאנחנו יודעים להיות רווחיים, לכן עכשיו זו שאלה של צמיחה והם מאמינים בנו", אמרו השניים בשיחה אחרי הדוחות. כנראה שההפתעה של וויקס בשורה התחתונה גרמה למשקיעים להיות אופטימיים, יותר ממה שהתחזית הייתה מאכזבת לעומת צפי האנליסטים.
לצד זאת, ההנהלה גם מציינת שהיא פחות חוששת מהמתחרות שמשלבות AI במוצרים. בעבר היה חשש שהבינה המלאכותית תפגע באופן רוחבי בחברות בניית האתרים, אבל וויקס והמתחרות שלה מהר מאוד רתמו את היכולות האלה לטובתן ושילבו אותן במוצרים שלהן. זוהר ושמש אפילו אומרים שהם הצליחו לעשות זאת יותר טוב מהמתחרים. גם כשמסתכלים על המניה רואים שהחששות האלו מצד המשקיעים נעלמו, והמניה בפלוס 80% בשנה האחרונה והיא נסחרת לפי שווי של 12.5 מיליארד דולר, מכפיל 27 על הרווחים הצפויים ב-2026. הנה מה שעוד היה לזוהר ושמש להגיד אחרי הדוחות.
- עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
- וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המניה מתקרבת חזרה לרמות של 2021 מה אתם שומעים ממשקיעים?
"המשקיעים יודעים שאנחנו יודעים לשמור על רמת הרווחיות שלנו, לכן הדגש היום, ובצדק, הוא על איך אנחנו מאיצים את הצמיחה. בצד אחד יש את ה-Partners שגדל בערך ב-30% שנה לשנה. אני מניח שבמרוצת השנים הקצב יאט בגלל שאלה מספרים גדולים, אבל אני מאמין שאפשר לשמר את הצמיחה שם בין 20%-30%. מהצד השני ה-Self Creators יותר פגיעים לשינויים במחירים ולמאקרו. כקבוצה הם עדיין לא חוו התאוששות מלאה ושם אנחנו גדלים בקצב איטי יותר לעומת לפני הקורונה. עם זאת, יש לנו תכניות להאצת הצמיחה גם שם. 019, יש לנו תכניות להאצת הצמיחה, זה יקרה כי אנחנו נעזור להם להשיג את מה שהם רוצים.במובן הזה בעלי המניות מביעים בנו אמון שנצליח לעשות את זה".
איך אתם רואים את התחרות במובן של יכולות AI?
"התחרות לא נהיית קלה יותר, אבל ה-AI יותר מחזק אותנו מאשר את המתחרים. ל-GoDaddy למשל יש מוצר AI מגניב שהולך להם טוב אבל הם מיישמים אותו במקומות קצת אחרים מאיתנו, ו-Squarespace עם מוצר יותר בסיסי. עם זאת צריך לזכור שיש להם משאבים ויכולות וזה יעזור להם להשתפר.
בנוגע לחברות הקטנות שמשתמשות ב-AI, אני לא חושב שזה איום גדול. אתר היום הוא לא מה שאתר היה לפני 15 שנים. אנשים היום משתמשים באתרים כמעין הארכה של העסק שלהם, זה אומר שצריך הרבה יכולות ואלה לא דברים ש-AI יכול לייצר לבד, אם זה היה המקרה היינו מפטרים מפתחים ועובדים רק עם AI. בינתיים ה-AI מאוד עוזר לנו להשיא ערך ללקוחות - ויזואלית, יצירת תוכן ועוד".
- ירידה של 4% במניית ברודקום למרות דוח שיא: התחזית מאכזבת
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
הוצאות המו"פ נשארו דומות לשנה שעברה, אתם היום יותר במקום של לשפר את המוניטיזציה מהמוצרים הקיימים ואלה שלקראת השקה או שעדיין שמים דגש על פיתוחים חדשים?
"אנחנו בפירוש חושבים על מוצרים שיזערו לנו להגיע ליותר אנשים מאשר לשפר את ההכנסה פר משתמש, או מוניטיזציה, מהבחינה של מוניטיזציה אנחנו במקום טוב היום - אם מסתכלים על הכנסה ממוצעת למנוי אנחנו בעלייה מתמדת, זה נובע מהעובדה שיותר ויותר חנויות שמוכרות על גבי הפלטפורמה, כלומר אנחנו רואים יותר תרומה מתחום התשלומים, אבל לא רק - יותר ויותר אנשים קונים חבילות יותר יקרות, בשל העובדה שאנחנו מוסיפים ערך לפלטפורמה עם מוצרים ופיצ'רים חדשים.
יחד עם זאת, אנחנו מתכוונים להשיק 2 מוצרים משמעותיים שהמטרה שלהם היא בפירוש לתרום למוניטיזציה, אבל יותר בהמשך הדרך, כי הם גם יעזרו לנו להגיע ליותר אנשים".
הוצאות המו"פ יעלו בהמשך?
"הוצאות המו"פ תמיד יעלו", אומר שמש. "אנחנו משאירים את מספר העובדים קבוע, כמו שאמרנו בעבר, אבל הוצאות המו"פ עולות כי אנחנו מעלים את השכר של העובדים, בטח בתחום כזה שהוא מאוד תחרותי. אבל, חשוב לזכור שההכנסות גדלות בשיעור יותר גבוה מאשר הגידול בהוצאות המו"פ, וגם מהגידול בהוצאות השיווק".
תשיקו מוצרים חדשים שמתממשקים לרשתות החברתיות?
"המוצרים כבר מתממשקים לרשתות והם עושים עבודה מצוינת בלהביא טראפיק לחנויות", אומר זוהר. "בחלק מהפיצ'רים אפשר לקנות ישירות בתוך הרשת החברתית, אבל אנחנו רואים שגם יוצרים וגם עסקים מעדיפים להמשיך למכור באתר, כי שם יש יותר שליטה על חווית הלקוח והקשר ללקוח".
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.

ברודקום מפרסמת היום תוצאות: צפי לצמיחה חדה בשבבי AI
השוק מצפה להכנסות של 17.5 מיליארד דולר ולגידול של 66% בהכנסות מבינה מלאכותית ועל הקשר בין ברודקום לגוגל
ברודקום Broadcom -1.6% תפרסם היום, לאחר נעילת המסחר, תוצאות כספיות לרבעון האחרון. השוק מצפה להכנסות של 17.5 מיליארד דולר, גידול של 24% בהשוואה לשנה קודמת, ולרווח למניה מתואם של 1.87 דולר, עלייה של 32%. תחזיות אלה מבוססות על נתונים ממקורות שונים, כולל הערכות אנליסטים מבנק אוף אמריקה ומיזוהו, שמצביעות על האצה בהכנסות משבבי AI. הרבעון הקודם, שדווח בספטמבר, הראה הכנסות של 15.95 מיליארד דולר, גידול של 22%, עם שולי רווח גולמי של 75.5%.
המניה של ברודקום עלתה ב-76% מתחילת השנה, לעומת 23% במדד נאסד"ק. העלייה משקפת הערכה לשילוב בין צמיחה רווחית לחדשנות, כולל שבבים מותאמים אישית (ASICs) לשוק ה-AI. אנליסטים מ-JP מורגן חזרו על דירוג "משקל יתר" עם יעד של 400 דולר, בעוד UBS העלתה את היעד ל-472 דולר, בהסתמך על ביקוש מתמשך למוצרי AI. מאז הדו"ח הקודם, המניה עלתה ב-15%, לעומת 4% במדד S&P 500, בעקבות השקת Gemini 3 של אלפבית, המסתמכת על שבבי ברודקום.
שבבי AI מובילים את הצמיחה
ברודקום פועלת בשלושה סגמנטים עיקריים: שבבים (62% מההכנסות), תוכנת תשתיות ותקשורת. בשוק השבבים, החברה מתמקדת ברשתות, אחסון ואלחוט, אך הצמיחה מגיעה משבבי AI, שמהווים כ-50% מההכנסות בסגמנט זה. שבבי AI ASICs מיועדים לעיבוד אלגוריתמים מתקדמים במרכזי נתונים, רכבי ענן ויישומי זמן אמת. ברבעון הקודם, הכנסות AI עלו ב-63% ל-5.2 מיליארד דולר, כאשר XPUs - שבבים ייעודיים לאימון מודלי AI - תרמו 65% מהסכום. ברבעון שידווח הלילה, הצפי הוא להכנסות AI של 6.2 מיליארד דולר, גידול של 66%, מה שמעלה את התחזית השנתית ל-19.9 מיליארד דולר, עלייה של 63% משנה קודמת.
התפתחות משמעותית היא הזמנה של 10 מיליארד דולר מלקוח חדש בתחום AI, שהוכרזה בספטמבר. המנכ"ל הוק טאן ציין כי ההזמנה משפרת את תחזית 2026, עם צפי להכנסות AI של 40.4 מיליארד דולר, גידול של 103% לפי האנליסטים. שותפויות עם גוגל (TPUs, 58% ממשלוחי ASICs), מטא ואלפבית מחזקות את מעמדה. TPUs של גוגל, במחיר של 13,000 דולר ליחידה, צפויים לתרום 22.1 מיליארד דולר ב-2026, שהם 78% מההכנסות מ-ASICs. בנוסף, השקת Thor Ultra, שבב רשת חדש, תומכת בדרישות AI ומתחרה בשבבי נטוורקינג של Nvidia ו-AMD.
- ברודקום תייצר שבבים עבור OpenAI - מניית החברה מזנקת ב־10%
- המלחמה על המקום השני: ברודקום מול AMD - מי תנצח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדו"ח של החברה מהווה מדד לביקוש לחומרה מתקדמת, שכן ברודקום מספקת תשתיות ל-70% ממרכזי הנתונים הגדולים. הצפי הוא להכנסות שבבים שיגדלו ב-24% ל-10.7 מיליארד דולר. עם זאת, שולי הרווח הגולמי צפויים לרדת ב-70 נקודות בסיס ל-75%, עקב עלויות HBM גבוהות יותר. הדבר מצביע על אתגרים בשרשרת האספקה, אך לא פוגע בצמיחה הכוללת. בהשוואה למתחרים, Nvidia שולטת בשוק GPUs עם 80% נתח, אך ברודקום צומחת מהר יותר ב-ASICs מותאמים, שמהווים 20% משוק ה-AI הכולל. AMD, עם 10% נתח, מתמקדת ב-GPUs, אך ברודקום מרוויחה משותפות OpenAI לבניית מערכות AI, שמאתגרות את Nvidia בעלויות נמוכות יותר (5,000 דולר לשבב לעומת 30,000-40,000 דולר ל-Nvidia).
