"ה-AI מחזק את וויקס יותר מאשר את המתחרים"
מניית וויקס קופצת למרות תחזית שהייתה מאכזבת בהשוואה לצפי האנליסטים; בשיחה אחרי הדוחות, היו"ר ניר זוהר וסמנכ"ל הכספים ליאור שמש הסבירו שהם עדיין משקיעים בצמיחה לצד הגדלת ההכנסות מלקוחות קיימים, ודיברו גם על יכולות ה-AI של החברה בהשוואה למתחרים: "התחרות לא נהיית קלה יותר, אבל אנחנו מתחזקים"
התחזית שוויקס Wix.com -3.98% פרסמה מאכזבת בהשוואה לצפי האנליסטים אבל המניה בינתיים עולה. וויקס צופה הכנסות של 471 מיליון דולר ברבעון הראשון, לעומת צפי האנליסטים של 480 מיליון דולר, וההכנסות ב-2025 צפויות לעמוד על 1.97-2 מיליארד דולר, האנליסטים צופים מעל 2 מיליארד דולר. וויקס צמחה ב-2024 ב-13% ולפי התחזית היא תצמח ב-2025 ב-12.7% לפי נקודת האמצע של התחזית.
המספרים מראים שהצמיחה של וויקס מתקבעת באזור הזה אבל הרווחיות עולה - ברבעון הרביעי של 2024 למשל החברה דיווחה על רווח של 1.93 דולר למניה לעומת צפי האנליסטים שהיה ל-1.61 דולר למניה, מרבעון לרבעון הרווח עלה ב-58%. וויקס לא נתנה תחזית לרווח אבל אם הוא צומח יותר מההכנסות זה עלול להציף דאגות שהחברה מתמקדת יותר בלקוחות הקיימים שלה מאשר בצמיחה. עם זאת המשקיעים לא מתרגשים וגם ההנהלה נשמעת אופטימית.
ניר זוהר, יו"ר החברה, וליאור שמש, סמנכ"ל הכספים, אומרים שוויקס עדיין מתמקדת בצמיחה לצד ההשקעה בלקוחות הקיימים: "המשקיעים יודעים שאנחנו יודעים להיות רווחיים, לכן עכשיו זו שאלה של צמיחה והם מאמינים בנו", אמרו השניים בשיחה אחרי הדוחות. כנראה שההפתעה של וויקס בשורה התחתונה גרמה למשקיעים להיות אופטימיים, יותר ממה שהתחזית הייתה מאכזבת לעומת צפי האנליסטים.
לצד זאת, ההנהלה גם מציינת שהיא פחות חוששת מהמתחרות שמשלבות AI במוצרים. בעבר היה חשש שהבינה המלאכותית תפגע באופן רוחבי בחברות בניית האתרים, אבל וויקס והמתחרות שלה מהר מאוד רתמו את היכולות האלה לטובתן ושילבו אותן במוצרים שלהן. זוהר ושמש אפילו אומרים שהם הצליחו לעשות זאת יותר טוב מהמתחרים. גם כשמסתכלים על המניה רואים שהחששות האלו מצד המשקיעים נעלמו, והמניה בפלוס 80% בשנה האחרונה והיא נסחרת לפי שווי של 12.5 מיליארד דולר, מכפיל 27 על הרווחים הצפויים ב-2026. הנה מה שעוד היה לזוהר ושמש להגיד אחרי הדוחות.
- וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
- וויקס צונחת 16% למרות תוצאות טובות - הסיבה היא בתחזית ובאיום מ-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המניה מתקרבת חזרה לרמות של 2021 מה אתם שומעים ממשקיעים?
"המשקיעים יודעים שאנחנו יודעים לשמור על רמת הרווחיות שלנו, לכן הדגש היום, ובצדק, הוא על איך אנחנו מאיצים את הצמיחה. בצד אחד יש את ה-Partners שגדל בערך ב-30% שנה לשנה. אני מניח שבמרוצת השנים הקצב יאט בגלל שאלה מספרים גדולים, אבל אני מאמין שאפשר לשמר את הצמיחה שם בין 20%-30%. מהצד השני ה-Self Creators יותר פגיעים לשינויים במחירים ולמאקרו. כקבוצה הם עדיין לא חוו התאוששות מלאה ושם אנחנו גדלים בקצב איטי יותר לעומת לפני הקורונה. עם זאת, יש לנו תכניות להאצת הצמיחה גם שם. 019, יש לנו תכניות להאצת הצמיחה, זה יקרה כי אנחנו נעזור להם להשיג את מה שהם רוצים.במובן הזה בעלי המניות מביעים בנו אמון שנצליח לעשות את זה".
איך אתם רואים את התחרות במובן של יכולות AI?
"התחרות לא נהיית קלה יותר, אבל ה-AI יותר מחזק אותנו מאשר את המתחרים. ל-GoDaddy למשל יש מוצר AI מגניב שהולך להם טוב אבל הם מיישמים אותו במקומות קצת אחרים מאיתנו, ו-Squarespace עם מוצר יותר בסיסי. עם זאת צריך לזכור שיש להם משאבים ויכולות וזה יעזור להם להשתפר.
בנוגע לחברות הקטנות שמשתמשות ב-AI, אני לא חושב שזה איום גדול. אתר היום הוא לא מה שאתר היה לפני 15 שנים. אנשים היום משתמשים באתרים כמעין הארכה של העסק שלהם, זה אומר שצריך הרבה יכולות ואלה לא דברים ש-AI יכול לייצר לבד, אם זה היה המקרה היינו מפטרים מפתחים ועובדים רק עם AI. בינתיים ה-AI מאוד עוזר לנו להשיא ערך ללקוחות - ויזואלית, יצירת תוכן ועוד".
- 5 עובדות על שי ג'ינפינג: כיצד עיצב מחדש את יחסי הכוחות בעולם
- מיקרוסטרטג'י נפלה 60% והיא עדיין יקרה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין...
הוצאות המו"פ נשארו דומות לשנה שעברה, אתם היום יותר במקום של לשפר את המוניטיזציה מהמוצרים הקיימים ואלה שלקראת השקה או שעדיין שמים דגש על פיתוחים חדשים?
"אנחנו בפירוש חושבים על מוצרים שיזערו לנו להגיע ליותר אנשים מאשר לשפר את ההכנסה פר משתמש, או מוניטיזציה, מהבחינה של מוניטיזציה אנחנו במקום טוב היום - אם מסתכלים על הכנסה ממוצעת למנוי אנחנו בעלייה מתמדת, זה נובע מהעובדה שיותר ויותר חנויות שמוכרות על גבי הפלטפורמה, כלומר אנחנו רואים יותר תרומה מתחום התשלומים, אבל לא רק - יותר ויותר אנשים קונים חבילות יותר יקרות, בשל העובדה שאנחנו מוסיפים ערך לפלטפורמה עם מוצרים ופיצ'רים חדשים.
יחד עם זאת, אנחנו מתכוונים להשיק 2 מוצרים משמעותיים שהמטרה שלהם היא בפירוש לתרום למוניטיזציה, אבל יותר בהמשך הדרך, כי הם גם יעזרו לנו להגיע ליותר אנשים".
הוצאות המו"פ יעלו בהמשך?
"הוצאות המו"פ תמיד יעלו", אומר שמש. "אנחנו משאירים את מספר העובדים קבוע, כמו שאמרנו בעבר, אבל הוצאות המו"פ עולות כי אנחנו מעלים את השכר של העובדים, בטח בתחום כזה שהוא מאוד תחרותי. אבל, חשוב לזכור שההכנסות גדלות בשיעור יותר גבוה מאשר הגידול בהוצאות המו"פ, וגם מהגידול בהוצאות השיווק".
תשיקו מוצרים חדשים שמתממשקים לרשתות החברתיות?
"המוצרים כבר מתממשקים לרשתות והם עושים עבודה מצוינת בלהביא טראפיק לחנויות", אומר זוהר. "בחלק מהפיצ'רים אפשר לקנות ישירות בתוך הרשת החברתית, אבל אנחנו רואים שגם יוצרים וגם עסקים מעדיפים להמשיך למכור באתר, כי שם יש יותר שליטה על חווית הלקוח והקשר ללקוח".
סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י מבהירה שהתקפה על טייוואן הוא איום על יפן ויצדיק שימוש בכוח צבאי
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, דחתה את הדרישה הסינית לחזור בה מהצהרותיה על טייוואן, והבהירה כי אין כל שינוי בעמדתה הביטחונית של טוקיו בנוגע למצב של איום אזורי. בכך, העמיקה טאקאיצ'י את המשבר המדיני הראשון שלה מאז שנכנסה לתפקיד בחודש שעבר.(להרחבה: לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן)
במוקד המחלוקת, התבטאות של טאקאיצ'י, שבה הצהירה כי תרחיש צבאי במיצר טאיוואן עלול להיחשב כאיום ישיר על קיומה של יפן. אמירה זו נחשבת לקפיצת מדרגה בעמדה היפנית, והיא עוררה תגובה חריפה מצד בייג'ינג שכללה צעדי ענישה כלכליים.
בסין הכריזו כי יינקטו "אמצעים חמורים" אם יפן לא תחזור בה מהאמירה, ובינתיים הוקפאו אישורי ייבוא של פירות ים יפניים, הופסקה תיירות מאורגנת מסין ליפן, וכן נעצרו אישורים להפצת סרטים יפניים בשוק הסיני. עם זאת, בייג'ינג עדיין לא איימה בפגיעה בייצוא נדירים - מהלך בעל השלכות רחבות יותר על הכלכלה העולמית.
טאקאיצ'י מצדה נוקטת קו כפול: מצד אחד היא שומרת על ניסוח כללי וזהיר ("החלטות יתקבלו בהתאם לנסיבות"), אך מצד שני אינה מוכנה להתנצל או לחזור בה. במסיבת עיתונאים הבוקר, טרם צאתה לפסגת ה-G20 בדרום אפריקה, הדגישה כי העמדה הממשלתית נותרה עקבית.
- המניות ביפן בשיא - ראשת הממשלה סנאֶה טאקאיצ'י מניעה עלייה חדה בשווקים
- האישה הראשונה שתנהיג את יפן ואיך זה משפיע על הניקיי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המפגש הקודם בין טאקאיצ'י לנשיא סין שי ג'ינפינג נערך בפסגת APEC בקוריאה הדרומית, ובמהלכו סיכמו השניים על "קידום כולל של יחסים מועילים הדדית". כעת, מתברר כי הקרע סביב טאיוואן עלול להכתיב את הטון ביחסים הבילטרליים.
ביל אקמן (רשתות)ביל אקמן - האקטיביסט השאפתן
אחרי הימור מוצלח בתחילת משבר הקורונה, שבו רשם רווח של כמעט פי 100 בתוך חודש, אקמן נהפך לשם מוכר בשוק ההון. ב-1992 הוא הקים את קרן הגידור הראשונה שלו, שקרסה ב-2002 אחרי הימור כושל על MBIA. ב-2004 הוא הקים את פרשינג סקוור קפיטל עם 54 מיליון דולר בלבד. הפעם הוא למד מהטעויות ופיתח אסטרטגיה ממוקדת - השקעה בחמש עד עשר חברות גדולות והפעלת לחץ לשינויים
הוא נולד ב-11 במאי 1966 בברונקס, ניו יורק. ויליאם אלברט אקמן גדל במשפחה יהודית אמידה בצ'אפקווה. אביו היה סוחר נדל"ן מצליח. אקמן למד בהרווארד ועשה שם תואר ראשון ו-MBA. בזמן הלימודים הוא ושותף שלו הקימו חברה שמכרה מדריכי טיולים לסטודנטים והרוויחו הודות לכך מאות אלפי דולרים.
ב-1992 אקמן הקים את קרן הגידור הראשונה שלו, גוטהם פרטנרס, עם 3 מיליון דולר מהמשפחה והחברים. הקרן הצליחה בהתחלה אבל קרסה ב-2002 אחרי הימור כושל על MBIA. אקמן איבד הכל כולל 700 אלף דולר מכספו האישי. "זה היה הדבר הכי מביך ומכאיב בחיי", הוא סיפר. "חשבתי שהקריירה שלי נגמרה".
אבל אקמן לא נשבר. ב-2004 הוא הקים את פרשינג סקוור קפיטל עם 54 מיליון דולר בלבד. הפעם הוא למד מהטעויות ופיתח אסטרטגיה ממוקדת - השקעה בחמש עד עשר חברות גדולות והפעלת לחץ לשינויים. הגישה האקטיביסטית שלו הניבה תוצאות מרשימות בתחילה.
הרגע המפורסם ביותר בקריירה שלו היה ההימור נגד הרבלייף ב-2012. אקמן הכריז אז שהחברה היא פירמידה והימר בהיקף של מיליארד דולר על קריסתה. זה הוביל למלחמה פומבית מול המשקיע האגרסיבי קרל אייקן, שקנה מניות של החברה רק כדי להכאיב לאקמן. אחרי חמש שנים של מאבק, אקמן הודה בתבוסה שלו - והפסיד 4 מיליארד דולר. "זו היתה הטעות הגדולה ביותר שלי", הוא הודה.
- מייקל ברי - הרופא שנהפך למשקיע
- ג'ון פולסון - איש הטרייד הגדול; כשכולם הפסידו הוא הרוויח מיליארדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואולם ב-2020 אקמן ביצע אחד המהלכים המבריקים בהיסטוריה. בפברואר, כשהקורונה רק התחילה, הוא קנה ביטוח על קריסת השוק ב-27 מיליון דולר. כשהשווקים קרסו במרץ, הוא מכר את הפוזיציה ב-2.6 מיליארד דולר - רווח של כמעט פי 100 בחודש. "זה היה ההימור של החיים," הוא אמר.
