במנורה גאון ממשיכים בהמלצת "החזק" למניית פרטנר
בבית ההשקעות מנורה גאון מעדכנים את המלצתם למניית פרטנר. בבית ההשקעות מותירים את המלצתם למניית החברה על החזק, תוך קביעת מחיר יעד של 40.74 שקל למניה, גבוה ב-6.1% ממחירה הנוכחי של המניה בשוק.
האנליסט מיקו מור מציין מהן הנקודות אשר השפיעו על המלצתם:
במידה ותקן ה-FAS 123 (רישום אופציות כהוצאה) היה מיושם כבר ברבעון הנוכחי אז הרווח הנקי (פרו פורמה) של פרטנר היה קטן בכ-10 מיליון שקל ל-115.5 מיליון שקל. פרטנר תתחיל ליישם את התקן החל מהרבעון הראשון של 2006 ומעריכה שכאשר התקן ייושם, השפעתו לא תהיה מהותית לחברה.
הפחתת התגמולים שאושרה למפעילות הסלולר תחסוך לפרטנר כ-25 מיליון שקל כל שנה לעומת קודמתה החל משנת 2006 ועד שנת 2010. כיום שיעור התמלוגים עומד על 3.5%, והחל מינואר 2006 הוא ירד ב-0.5% בשנה, עד שהתגמולים יגיעו לגובה של 1% (שנת 2010).
במידה ויוחלט על רפורמה נוספת במס הכנסה אשר במסגרתה יופחת שיעור מס החברות ל-30% כבר השנה (במקום ב-2007) אז פרטנר תצטרך לבצע הפרשה למס בדומה ל-לרבעון השלישי 2004. כמו כן יש לזכור שפרטנר תתחיל לשלם מס על רווחיה ב-2006 (עד כה המס היה חשבונאי בלבד).
למרות השחיקה ברווחיות הגולמית הצליחה פרטנר לשפר את ה-EBITDA הן מבחינה אבסולוטית והן כאחוז מההכנסה. ה-EBITDA ברבעון הנוכחי הסתכמה ב-400.6 מיליון שקל שהיוו 31.8% מההכנסה. הנהלת פרטנר מעוניינת לשמור ב-2005 על רמת ה-EBITDA שהושגה ב-2004 ולהערכת מנורה גאון, החברה תעמוד ביעד וזאת בהתחשב בכך שברבעונים הבאים השפעת הורדת דמי הקישורית תהיה גבוהה יותר וצפויה לפגוע ב-EBITDA. ב-2006 צפוי שיפור בשיעור הרווח הגולמי עקב ירידה בהפרשות לפחת וה-EBITDA צפוי לשמור על יציבות.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בניכוי פעילות השקעה הסתכם ב-81.75 מיליון שקל, לעומת 84 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2004. במנורה מסבירים כי, הירידה נובעת עקב ההשקעות ברשת דור 3. בשנת 2004 הסתכם התזרים מפעילות שוטפת בניכוי פעילות השקעה ב-599 מיליון שקל ולהערכת בית ההשקעות ב-2005 ירשם סכום דומה.
ברבעון הנוכחי גייסה פרטנר כ-32 אלף לקוחות חדשים פחות מפלאפון שגייסה 48 אלף מנויים וככל הנראה דומה לגיוס של סלקום. להערכת מיקו מור, ברבעונים הקרובים פער גיוס המינויים בין החברות ימשיך להיות קטן וזאת בניגוד למחצית השניה של 2004 אשר בה פרטנר גייסה בכל רבעון יותר מפלאפון וסלקום יחדיו.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
