לקראת החלטת הריבית של בנק ישראל מחר - מה צפוי לקרות?
בנק ישראל יודיע מחר על החלטתו בדבר שיעור העלאת הריבית במשק כאשר הצפי הוא להעלאה נוספת של 0.5% מ-3.25% ל-3.75%. מדובר יהיה בפעם השביעית ברציפות מאז חודש אפריל שבנק ישראל מעלה את הריבית בדומה לבנקים המרכזיים הגדולים בעולם, זאת על רקע האינפלציה המשתוללת וחוסר היציבות בשווקים.
העלאת הריבית במשק היא פחות או יותר הכלי המשמעותי היחיד שיש לבנקים המרכזיים על מנת להילחם באינפלציה. הורדת האינפלציה הכרחית על מנת לשמור על היציבות הפיננסית והכלכלית של המשק ועל מנת למנוע מגופים כאלו ואחרים להגיע לידי קריסה ופשיטת רגל. עם זאת, העלאת ריבית גם מערערת מצד שני את יציבות המשק ונועדה להחליש אותו. היציבות הפיננסית שמציגים השווקים, לצד האינפלציה שרק לאחרונה טיפסה ל-5.3%, מטילים בספק את ההערכות לפיהן מדובר יהיה בהעלאת הריבית האחרונה וסביר בהחלט שנראה את בנק ישראל מעלה אותה שוב בעוד חודש וחצי ליותר מ-4%.
צריך לזכור שבנק ישראל והבורסה בישראל מושפעות מאוד מהנעשה בארצות הברית. הפד' האמריקאי מדגיש בכל הזמדנות מחדש כי הוא מנהל וימשיך לנהל מלחמת חורמה על מנת לדכא את האינפלציה וכל האמצעים כשרים. יו"ר נפד', ג'רום פאוול, אינו חושש מהתכווצות הכלכלה, פיטורים והכנסת הכלכלה הגדולה בעולם למיתון ממשי כבר ברבעון הנוכחי. כלכלנים רבים בעולם מעריכים כבר זמן רב כי ארה"ב אכן צפויה להיכנס למיתון בחודשים הקרובים ולמשוך איתה מטה כלכלות רבות בעולם. האינפלציה בארה"ב אמנם כבר הציגה מספר פעמים ירידות טובות יותר ממה שצפה לה הקונצנזוס אך צריך להדגיש כי היא עדיין גבוהה מאוד ועומדת על 7.1%.
המשק בישראל הראה במשך זמן רב יציבות יחסית ושמר על רמת אינפלציה נמוכה משאר הכלכלות בהן גם גוש האירו בו זו עומדת על 10.1%. ובכל זאת, אותה יציבות הפכה כבר מזמן להתערערות כלכלית כאשר לא רק האינפלציה בישראל עלתה, אלא גם הבורסה המקומית ירדה בחודשיים האחרונים (מדד ת"א 35 איבד 7.5%) והראתה תלות יותר ויותר גדולה בוול סטריט. סביר מאוד כי בעוד חודשיים, כאשר יפורסם נתון האינפלציה לחודש דצמבר, נראה שוב עלייה במדד, בשורה לא טובה בכלל בשעה זו.
- תן וקח - שחיתות מובנית בקשר בין בנק ישראל לבנקים
- פרופ' אמיר ירון: "המצב הכלכלי הוא הישג ובצניעות - חלק גדול נובע מהמדיניות שלנו"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נגיד הבנק, פרופ' אמיר ירון, צפוי לשאת דברים מיד לאחר פרסום ההחלטה וככל הנראה הוא יישמע ארגרסיבי יותר מפעמים קודמות. כפי שפאוול עשה בארה"ב, ירון עתיד לדבר במודע על האפשרות של מיתון בחודשים הקרובים מאוד עם התאוששות קלה פחות או יותר באיזור חודש מאי.
העלאת ריבית משפיעה בראש ובראשונה על נוטלי המשכנתאות שההחזר החודשי שלהם מתייקר במאות שקלים. עד כה, סך העלאות הריבית העלו את החזרי המשכנתא בממוצע של 100 שקלים למשפחה. בנק הופעלים הודיע היום כי במידה ובנק ישראל יעלה מחר את הריבית - כפי שאכן צפוי לקרות - הוא ייקח על עצמו את אותה ההעלאה ויסייע ללקוחות העלולים להתקשות בתשלומי המשכנתא שלהם - כך שגובה ההחזר החודשי שלהם במסלול הפריים לא יושפע מעליית הריבית הזו וריבית הפריים תישאר עבורם בשיעור של 4.75% בשלב זה.
הנתון אולי הכי חשוב מחר הוא פרסום התחזיות המעודכנות של בנק ישראל. ברגעים כמו אלו, כאשר הטלטלות וחוסר היציבות בשווקים משחקים תפקיד מרכזי, לפסיכולגיה יש משמעות גדולה. תחזית האינפלציה והצמיחה של חטיבת המחקר בבנק ישראל תרכז את עניין המשקיעים ותנתב באופן ניכר את הבורסה והמשק. אם בנק ישראל יפרסם תחזית ריבית גבוהה מ-3.5% לשנה הבאה, ניתן לצפות באופן כמעט וודאי לתחילתה של מפולת. מנגד, גם תחזית צמיחה שנמוכה מ-3% תביא בסבירות גבוהה את המשקיעים לחפש אפיקי השקעה אחרים.
- הבובות הפופולריות מסוכנות לילדים: משרד הכלכלה מזהיר משימוש בבובות LABUBU
- ביטוח לאומי דיגיטלי: לנצח את הבירוקרטיה מהספה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים...
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקות בבנק מזרחי טפחות אומר כי "למרות העלאת הריבית בנובמבר, ולמרות הגידול בביצועי המשכנתאות במהלך החודש ל-7.5 מיליארד שקל, נתוני בנק ישראל מצביעים על יציבות מרשימה בתמהיל המשכנתאות שניטלו. בפרט, על פי נתוני הבנק, אנו מעריכים כי יחס שווי המשכנתאות מהנכס קטן במהלך החודש בכ-0.5%, לסביבת 54.3%. כנ"ל שיעור נוטלי המשכנתאות בריבית משתנה ירד בקרוב לשני אחוזים, ל-58.4%. ושיעור ההחזר הממוצע מהכנסת נוטלי המשכנתאות נותר כמעט ללא שינוי, ברמת 28.8%. סכום המשכנתאות למשקיעים התמתן מעט במהלך החודש, לסביבת 950 אלף שקל. אבל ייתכן שתמהיל המשכנתאות השתפר בשל גידול של כ-170 אלף שקל בסכום המשכנתאות שניתן במסגרת תכניות מחיר מופחת".
אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי בבית ההשקעות מיטב אומר כי בין הסיבת העיקריות להחלטה ניתן למנות את "קצב האינפלציה מאז ההחלטה הקודמת עלה מ-5.1% ל-5.3%, כולל אינפלציית הליבה. ציפיות האינפלציה עלו מאז ההחלטה הקודמת. הנתונים במשק משקפים אומנם האטה מסוימת בפעילות, אך בינתיים לא משמעותית. מאז ההחלטה הקודמת, השקל פוחת בכ-1.5% מול הדולר ובכ-3.5% מול סל המטבעות. מחירי הדירות המשיכו לעלות, למרות הירידה החדה במכירות. הבנקים המרכזיים בעולם המשיכו להעלות ריבית, למרות שהקצב התמתן. אחרי החלטת הריבית הקודמת, דוברי הבנק, כולל הנגיד עצמו, יצאו לתקשורת עם הודעות 'נציות'".
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "תהיה זו שגיאה חמורה מצד בנק ישראל אם כבר מחר תעלה ריבית הבנק בשיעור נוסף – יש להמתין לשר האוצר החדש על מנת לגבש תוכנית משותפת ורחבה יותר לבלימת האינפלציה".
- 16.עמוס 02/01/2023 12:41הגב לתגובה זוונגיד שהנגיד יגיד שהוא מחליט לא להגיד. הכל הגדה ואולי זו אגדה ?
- 15.יקר לי 02/01/2023 06:20הגב לתגובה זוכמו עובד שכשל ומפותר, גם אתכם פיתרו! הפצתם שיסוי ושנאה! פילוג וחרם! הענשת את אזרח באופן קשה. הרבה זמן עוד נסבול מחוסר המעש שלכם. הרי צ"ל עסוקים שיפור חיי אזרח בלבד!! מה עשית? זה בטח האוקראיניות??
- 14.לאיזה בנק יקבלו אותו כיו"ר? (ל"ת)אברמזון 01/01/2023 18:51הגב לתגובה זו
- 13.דני 01/01/2023 18:34הגב לתגובה זו1. יצירת פער עם ארה"ב - חיזוק הדולר = חיזוק היצוא 2. אין מה למהר, הריבית מספיק גבוה ומשקי הבית מתקשים 3. קריסה של המשק חלילה זה לא פתרון ולתקן יהיה הרבה יותר קשה. 4. מי שחושב שאם כאלה ריביות יוכל לקנות דירה, טועה בגדול. איך תקבל מימון שתוכל לעמוד בו? הריבית מספיק גבוהה. הורדת מחירי הדירות הינה רק ע"י הגדלת ההיצע.
- עמוס 02/01/2023 12:39הגב לתגובה זולכתוב שהורדת מחיר היא רק ע״י הגדלת היצע ולא לציין בנוסף ע״י צינון ביקוש זה טעות יסודית בכלכלה. העלאת ריבית מצננת את הביקוש ! הריבית האפסית ששררה כאן יותר מעשור היא ניסוי כלכלי כושל ועכשו אנחנו סופגים את המכה.
- רוברט 02/01/2023 11:54הגב לתגובה זותנו למשק לעכל את העושק של הצדיקים שעלו לשלטון !
- 12.מגי 01/01/2023 18:33הגב לתגובה זוהמחירים רק ממשיכים לעלות ולמה הנגיד או שאר נגידי העולם שזה יוריד את האינפלציה.אם כל החברות מעלים מחירים, מחירי חשמל עולים ויעלה את מחירי המוצרים בסוף בעלי החברות מגלגלים את ההוצאות שלכם לציבור לעחיית המוצר.צריך דחוף ממשלה מתפקדת שתנסה לעצור את המשך עליית המחירים.
- 11.מגי 01/01/2023 18:33הגב לתגובה זוהמחירים רק ממשיכים לעלות ולמה הנגיד או שאר נגידי העולם שזה יוריד את האינפלציה.אם כל החברות מעלים מחירים, מחירי חשמל עולים ויעלה את מחירי המוצרים בסוף בעלי החברות מגלגלים את ההוצאות שלכם לציבור לעחיית המוצר.צריך דחוף ממשלה מתפקדת שתנסה לעצור את המשך עליית המחירים.
- 10.חצי אחוז בלי להתלבט אפילו , האינפלציה גבוה והדולר עלה (ל"ת)אוהד 01/01/2023 17:21הגב לתגובה זו
- 9.חיים 01/01/2023 16:23הגב לתגובה זוהעיקר שהמשכורת שלו גבוהה
- מה אכפת לך מהאינפלציה? העיקר שלא תשלם יותר ריבית... (ל"ת)בפעם הבאה אל תצמיד 01/01/2023 21:20הגב לתגובה זו
- 8.החודש הנגיד לא יעלה את הריבית - דולר = 3.60 ש"ח (ל"ת)שמעוני 01/01/2023 15:52הגב לתגובה זו
- הוא יעלה אותה מחר. האינפלציה חשובה משווי הדולר (ל"ת)אל תגיד נגיד 01/01/2023 21:22הגב לתגובה זו
- 7.גיגסי 01/01/2023 15:37הגב לתגובה זודי כבר עם הפמפום ש: "העלאת ריבית משפיעה בראש ובראשונה על נוטלי המשכנתאות שההחזר החודשי שלהם מתייקר במאות שקלים". על כל אזרח שהמשכנתא שלו מתייקרת יש שלושה שנהנים מריבית חיובית ואפקטיבית בבנק. ויש עוד 10 צעירים שממתינים בציפייה שאולי סוף סוף מחירי הדיור ירדו. אז אלה שמינפו את עצמם לדעת ולקחו סיכון יצטרכו להתגבר על עליית הריבית בכוחות עצמם. מקסימום ימכרו את דירתם שבטח עשתה תשואה נאה מאז רכשו אותה.
- אסי 01/01/2023 16:24הגב לתגובה זומי שקנה דירה נמצא בפוזיציה יותר טובה ממי שאין לו דירה !!כמו שאמרת שימכרו ברווח קטן ושלא יבכו
- 6.מבין2 01/01/2023 14:47הגב לתגובה זוהוא הולך אחרי פאוול צעד אחרי צעד. היה אפשר לתת לאחת המזכירות לעשות את אותה עבודה.
- 5.עושה שכל 01/01/2023 14:44הגב לתגובה זוקחבלו מדינה במצב מעולה! משק הגבר על קורונה! הבטיח סינגפור! קיבלנו כשלון מוחלט בניהול המשק! לליברמן וברבביי אין מושג בכלכלה! גם אנו מושפעים ממשבר עולמי. אבל מה קורה ביוקר מחייה, ריבית, שער הדולר 80 אחוז מחדל הממשלה! אין בעל הבית, הפקרות מוחלטת!! ברוך שפתרנו מחבורת מתלמדים עח האזרח האומלל!!! ממשלת שינוי לרע!!
- אל תאמינו לכל דבר 01/01/2023 21:28הגב לתגובה זובזכות בנט ולפיד שתיקנו את מה שהרס הקודם, מדינת ישראל נמצאת במצב כלכלי מצוין. אם אתה חושב שלא, אתה טועה ומטעה. אם אתה רוצה להווכח שאתה טועה, תשווה את עוצמת המשבר העולמי אצלנו לעומת שאר העולם. למשל, כמה האינפלציה אצלנו לעומת אחרים (נמוכה יותר) או בכמה העלו את הריבית אצלנו לעומת אחרים (העלו פחות מאחרים). אם היית מבין חצי דבר בכלכלה היית יודע שהחלפת לפיד וליברמן בנתניהו ותומכיו זה הדבר הגרוע ביותר שקרה לכלכלת ישראל בשנתיים האחרונות!
- הלוואי ידעתם הביביסטים להבין ולקרוא נתונים מגופי המדינה (ל"ת)100 01/01/2023 15:50הגב לתגובה זו
- גיגסי 01/01/2023 15:39הגב לתגובה זודי, באמת. מספיק עם דמגגויה, תהיה ישר עם עצמך, 15 שנים של שלטון ימים ומחירי דיור גואים של 150 אחוז ומחירי מזון גואים ומה לא , זה לא נחשב אצלך? אר החצי שנה הזו של בנט לפיד היא זו :שהחריבה" את מדינת ישראל??
- 4.אוי, לין, אוי (ל"ת)משה 01/01/2023 14:22הגב לתגובה זו
- 3.אין לו דיעה עצמית כל אחד יכול להיות נגיד פשוט מעתיקים (ל"ת)נגיד 01/01/2023 13:30הגב לתגובה זו
- ונגיד תודה 01/01/2023 21:31הגב לתגובה זוהנגיד לא סתם "מעתיק" מהפ האמריקאי. הרבה מהחברות שנסחרות שם, נסחרות גם אצלנו. יש הרבה השקעות אמריקאיות בישראל, יש הרבה חברות שבבעלות אמריקאית. בקיצור, יש קשר משמעותי בין השוק הישראלי לבין השוק האמריקאי ולכן הנגיד עוקב אחרי מה שקורה אצלם ומתאים את ההחלטות עבור מדינת ישראל. צא ולמד
- 2.תעלה ישר 30אחוז וזהו (ל"ת)למה חצי אחוז? 01/01/2023 13:26הגב לתגובה זו
- זה תלוי באינפלציה ובפרמטרים אחרים. הנגיד לא סתם מעלה (ל"ת)ולא זורק סתם מספרים 01/01/2023 21:32הגב לתגובה זו
- אתה לוקח גם בבת אחת את כל הבקבוק תרופות שהרופא רושם? (ל"ת)ג'סי 01/01/2023 14:37הגב לתגובה זו
- כן, בד"כ... (ל"ת)מרקוס 01/01/2023 15:22
- 1.שיטת העתק הדבק מהנגיד בארה"ב (ל"ת)מנו 01/01/2023 12:44הגב לתגובה זו
- לך תלמד כלכלה 01/01/2023 21:34הגב לתגובה זוזוכר פעם שהמחיר של דירות היה בדולרים? אז כשמישהו תכנן לקנות דירה בעוד מספר חודשים, הוא היה מחזיק את הכסף שלו בדולרים, כדי שאם יהיה שינוי, הוא לא יפסיד (במקרה הזה גם לא ירוויח..). הנגיד עושה משהו דומה. מכיוון ששוק ההון הישראלי תלוי למדי בשוק האמריקאי, הנגיד דואג "לעקוב אחרי השינויים".
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם
תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים
במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות.
החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים.
יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים.
שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס.
- טלפון של חשוד יישאר בידי החוקרים לעוד 180 יום
- החשד: העלמת הכנסות משיפוצים ובנייה בסכום של כ-1.5 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

תן וקח - שחיתות מובנית בקשר בין בנק ישראל לבנקים
בצלאל סמוטריץ דורש מס יתר של 15% על רווחי הבנקים העודפים. זה לא פתרון טוב, אבל קודם צריך להבין את הבעיה - הבנקים עושקים אותנו כי הבכירים בבנק ישראל חברים של מנהלי הבנקים ומוצאים אצלם עבודה בהמשך - תראו את חדוה בר שמרוויחה היום מיליונים בבנק מזרחי טפחות ואיטורו והיתה המפקחת על הבנקים
לפני כחודש דיברנו עם פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל. שאלנו אותו על רווחי הבנקים הגבוהים. הוא הסביר שהוא והבנק המרכזי פועלים כדי לייצר תחרות. אמרנו שאם 7 שנים זה לא צלח, אז אולי סמוטריץ' צודק וצריך להעלות את המס. הוא אמר שבשום פנים ואופן כי זו התערבות פוליטית בבנקים וזה יפגע באמון המשקיעים והציבור. אז אמרנו לו שהוא יכול בקלות לדאוג ובצורה יעילה יותר לשינוי צודק ונכון דרך הקטנת הרווחים המופרזים של הבנקים ושיפור הרווחה של הציבור. מספיק להעלות במעט את הריבית בעו"ש. שהבנקים ישלמו ריבית על העו"ש בדיוק כפי שהם גובים על חובה בעו"ש.
"לא, זה לא קיים במדינות מערביות, זה גם התערבות בבנקים". אגב, זה קיים לתקופות מסוימות במקומות שונים בעולם, אם כי זה נדיר, אבל גם מערכת כל כך ריכוזית ומוגנת כמו הבנקים המקומיים לא קיימת בשום מקום. היא מוגנת על יד בנק ישראל, לוביסטים, משקיעים, מומחים מטעם, אנשים שחושבים שרווחים של בנק חוזרים לציבור כי הציבור מחזיק בבנקים (ממתי הבנקים הפכו למדינה שמקבל מסים מהעם ודואגת לרווחתו, בריאותו, ביטחונו, ומה הקשר בין גב כהן מחדשרה שעושקים אותה בעו"ש ואין לה פנסיה שמחזיקה במניות בנקים). וחייבים להוסיף - גם התקשורת מגנה על הבנקים, מסיבות כלכליות, מסיבות של פחד מהוראות מלמעלה ומסיבות של קשרים עסקיים וקשרי בעלות.
וכך יצא שגופים שחייבים את כל הרווחים שלהם למודל העסקי הפשוט של עולם הבנקאות - קבל כסף, תן ריבית נמוכה למלווים ותגבה ריבית גבוהה מהלווים, והאם עושים את זה במינוף של 1 ל-10 כי המדינה מאפשרת ומגבה - מרוויחים תשואה של 17% על ההון ו-15% על ההון. אף אחד לא מרוויח ככה, וכל זה כשהציבור מקבל אפס על העו"ש.
פרופ' ירון אמר בסוף השיחה שהנה מגיעה תחרות עם הרפורמה של המיני בנקים. אחרי שניתקנו הבנו שאולי הוא באמת מאמין בזה, או שהוא מערבב אותנו או שהוא תמים. אבל תמים ככל שיהיה הוא יודע טוב מאוד שלו עצמו ובעיקר לכפופים לו יש סיכוי טוב מאוד להיכנס למערכת הבנקאית. זה לא סתם להיכנס למערכת הבנקאית, זה להרוויח מיליונים. חדוה בר היתה מפקחת 5 שנים עד 2020. לפני שבוע היא נכנסה להיות דירקטורית בבנק מזרחי טפחות. היא מרוויחה מיליון שקל, יש לה סיכוי טוב להיות גם היו"רית בהמשך. לפני זה ובעצם במקביל היא גם יועצת, משנה למנכ"ל איטורו ועוד תפקידים. מיליונים זרמו לחשבון הבנק שלה, וזה בסדר, אבל אם היא היתה סליחה על הביטוי - "ביצ'ית" שעושה את העבודה למען הציבור ונכנסת בבנקים לטובת הציבור, האם היא היתה מוצאת עבודה?
- גליה מאור, חדוה בר ורוני חזקיהו- מה משותף להם?
- המפקח על הבנקים: “השוק השתנה מאז רפורמת בכר - נדרש עדכון רגולטורי”
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אם בר היתה דואגת לתחרות, מסתכסכת עם הנהלות הבנקים, אבל מייצרת תחרות, מספקת ריבית טובה לציבור ועדיין שומרת על יציבות הבנקים (בנקים יכולים להיות יציבים גם ב-9% תשואה, לא רק ב-15%), האם היא היתה הופכת לחלק מהמערכת הבנקאית? יציבות הבנקים אבל זה לא אומר שהם צריכים להרוויח רווחים עודפים וזה לא אומר שזה צריך לבוא על חשבון הציבור, אבל בפיקוח על הבנקים נמצאים אנשים שרוצים להרוויח בהמשך. במקום לקבל 2 מיליון שקל בשנה בעבודה מפנקת, היא היתה מרצה בשני קורסים במכללה או באוניברסיטה (בלי לזלזל כמובן).
