נתניהו ישראל כץ רכבת קרית מלאכי
צילום: ששון תירם

אלו קווי התחבורה הציבורית הגרועים ביותר בישראל

רק אל תעלו על קו 15 בירושלים, או על קו 480 שמפנק בזמני המתנה ותורים ארוכים. נוסעי הרכבת מתלוננים על ביטולים ושינויים פתאומיים בלוחות הזמנים

ערן סוקול | (2)

אלפי תלונות של נוסעים שהגיעו למוקד ארגון צרכני התחברוה הציבורית - 15 דקות, במחצית השנייה של שנת 2018, חושפים את קווי התחבורה הציבורית הגרועים בישראל: במקום הראשון בדירוג הקווים ההגרועים נמצא קו 15 הירושלמי, למקום השני המפוקפק הגיע קו 480 בין ירושלים לתל אביב ובמקום השלישי קו 82 המחבר בין פתח תקווה לתל אביב. על שלושת הקווים אלו התקבלו כמויות חריגות של תלונות נוסעים על צפיפות, איחורים ואי עמידה בלוחות הזמנים. החדשות הטובות, במשרד התחבורה משתדלים ללמוד את התלונות ולשפר את השירות.

קו 15 בירושלים היה הסיוט הכי גדול של הנוסעים ב-2018

במהלך כל שנת 2018 התקבלו במוקד פניות הציבור של ארגון 15 דקות כ-7,200 תלונות על ליקויים בשירותי התחבורה הציבורית. הקו המוביל ברשימה, קו 15, מחבר בין אזור התעסוקה תלפיות, דרך שכונת הקטמונים במסלול ישיר אל התחנה המרכזית ותחנת הרכבת החדשה בירושלים. מהתלונות עולה כי הקו עמוס וצפוף באופן תמידי, וכי שעות היציאה שלו מתחנה המרכזית בעיר אינן אמינות והוא מאחר באופן קבוע. 

 קו 15 בירושלים, לפחות אפשר להחזיק כדי לא ליפול. מקור: ארגון 15 דקות

הקו השני הכי גרוע, קו 480 הינו קו ישיר בין מסוף ארלוזורוב בתל אביב לתחנה המרכזית בירושלים, אשר זוכה לתלונות רבות על זמני המתנה ותורים ארוכים בעלייה לאוטובוס - הן בירושלים והן בתל אביב - ותדירות נמוכה ביחס לביקוש הגבוה.

הקו השלישי בדירוג, הוא קו 82 המחבר בין פתח תקווה לתל אביב. הנוסעים מתלוננים על אי ביצוע נסיעות ועל איחורים באופן קבוע ומבקשים אוטובוסים מפרקיים. הקווים המדווחים הם עתירי נוסעים וזוכים לביקוש גבוה.

 

רשימת 10 הקווים הגרועים ביותר בישראל

מקור: דו"ח ביקורת הציבור - סיכום שנת 2018 של 15 דקות - ארגון צרכני התחבורה הציבורית (קישור לדו"ח המלא). 

קיראו עוד ב"בארץ"

רכבת ישראל: ביטולים בלתי צפויים ושינויים פתאומיים בלוחות הזמנים

גם קווי הרכבת בישראל זוכים בריבוי תלונות. הנוסעים מתלוננים על ביטולים בלתי צפויים, שינויים בלוחות הזמנים וחוסר עדכון מצד הרכבת על התקלות, לא באתר ולא באפליקציה. קו רעננה מערב-תל אביב נמצא בראש הרשימה, אחריו קו נהריה-חיפה-תל אביב שקרונות ממנו הוסטו לטובת הרכבת המהירה לירושלים, ובמקום השלישי קו נתניה תל אביב. הקו המהיר החדש לירושלים מככב במקום החמישי.

במשרד התחבורה משתדלים ללמוד את ממצאי תלונות הנוסעים

לדברי מנהלת מוקד פניות הציבור של 15 דקות יערה צעירי: ״הבעיות המרכזיות בשנת 2018 ממשיכות להיות אי עמידה בלוחות הזמנים והיצע נמוך ביחס לביקוש. יש לציין לטובה את תגובת המפעילים ומשרד התחבורה לפרסום הדו"חות. הם משתדלים ללמוד את ממצאי תלונות הנוסעים ולשפר את השירות בהתאם. כך קווים רבים שדורגו במקומות גרועים במחצית הראשונה של 2018 זכו לתוספות שירות והיקף התלונות עליהם ירד באופן דרמטי״. 

"הציבור צמא לפתרונות של תחבורה ציבורית מהירה ותדירה"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    קו 15 הוא לא יוזמה שלכם? (ל"ת)
    עידן 11/03/2019 15:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תום 10/03/2019 10:59
    הגב לתגובה זו
    כל התחבורה קורסת כי מחפשים רק להקים בלי שכל כדי להצטלם עכשיו הקדנציה הזו שום חשיבה לטווח הארוך רק רכבת תחתית מתחת לכל גוש דן כולל רחובות נס ציונה ראשון פתח תקוה בני ברק כפר סבא רעננה גבעתיים גבעת שמואל תל אביב רמת גן בת ים רק רכבת כזו תוריד את מספר כלי הרכב ב 80% ותפטור את כל בעיית התחבורה במרכז
הדמיה של מרכז הפיתוח החדש של אנבידיה הצפוי לקום בבאר שבעהדמיה של מרכז הפיתוח החדש של אנבידיה הצפוי לקום בבאר שבע

אנבידיה משלשת את מרכז הפיתוח בבאר שבע: מאות משרות חדשות בדרום

ענקית השבבים תעתיק את פעילותה למתחם חדש בפארק ההייטק גב-ים בהיקף של כ-3,000 מ"ר; המרכז יורחב עד אמצע 2026 ויתמקד בפיתוח טכנולוגיות AI

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה באר שבע

ענקית השבבים אנבידיה (NVIDIA Corp. 2.25%  ) מודיעה על הרחבת מרכז המחקר והפיתוח בבאר שבע פי שלושה. המתחם החדש, שייבנה בפארק ההייטק גב-ים בעיר, יתפרס על שטח של כ-3,000 מ"ר ועתיד להתחיל לפעול במתכונת מלאה עד סוף המחצית הראשונה של 2026. במקביל, מתכננת החברה לגייס מאות עובדים חדשים באזור הדרום - ובהם מפתחי שבבים, מהנדסי חומרה ותוכנה, ארכיטקטים ובוגרי תארים מתקדמים במדעי המחשב וההנדסה.

מעבר להיבט העסקי, המהלך הזה של אנבידיה צפוי להשפיע על תעסוקת ההייטק בדרום ועל יצירת סביבת עבודה נוחה ואיכותית יותר למהנדסים שרחוקים מהמרכז. יש לזה פוטנציאל לשנות את מפת ההייטק במדינה, אחרי שחברות גלובליות מעדיפות להתרכז סביב תל אביב והרצליה רבתי, להחלטה של אנבידיה להשקיע דווקא בבאר שבע יש משמעות רחבה - לא רק מבחינת פיתוח טכנולוגי, אלא גם כחלק ממאמץ לחזק את הפריפריה על ידי תעשיית ההייטק.

האתר החדש ממוקם בבניין החמישי שמקימה גב-ים בפארק ההייטק בבאר שבע, בו פועלות גם חברות כמו מיקרוסופט ואלביט וכן יחידות תקשוב של צה"ל. סמיכותו לאוניברסיטת בן גוריון ולבית החולים סורוקה ממחישה את התבססות האזור כאחד ממוקדי החדשנות המרכזיים בדרום. מדובר באחד ממהלכי ההתרחבות המשמעותיים של אנבידיה מחוץ לגוש דן, ומבחינת העיר באר שבע - צעד נוסף בדרך לביסוס מעמדה כעיר טכנולוגית בצמיחה.

עמית קריג, סגן נשיא בכיר באנבידיה ומנהל מרכז המו"פ בישראל, אמר כי "הרחבת מרכז הפיתוח בבאר שבע משקפת את המחויבות שלנו להגיע אל המהנדסות והמהנדסים הטובים ביותר - בכל מקום שבו הם נמצאים. הסייט החדש ישמש בית מקצועי למאות אנשי פיתוח נוספים מהדרום, שייקחו חלק בפיתוח טכנולוגיות חומרה ותוכנה פורצות דרך ויקדמו חדשנות עולמית בבינה מלאכותית."

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', הוסיף כי "מדובר בבשורה חשובה לעיר ולנגב כולו. ההחלטה של אנבידיה מבטאת אמון באקו-סיסטם הבאר-שבעי ותיצור מאות מקומות עבודה חדשים, שיחזקו את ההון האנושי בעיר וימשיכו להציב את באר שבע בחזית החדשנות הישראלית."

תמר
צילום: ניו מד

המו"מ התפרק: תמר לא תצטרף להסכם עם חברת החשמל

דירקטוריון תמר פטרוליום קבע כי ההצטרפות למזכר ההבנות שנחתם ביולי "לא מיטיב עם השותפות"; החוזה החדש עם חח"י לא יחתם - המחלוקת צפויה לעבור להליך בוררות בלונדון

מנדי הניג |

המו"מ על הארכת חוזה אספקת הגז בין מאגר תמר לחברת החשמל הגיע לסיומו. הבוקר הודיעה תמר פטרוליום, המחזיקה ב-16.75% ממאגר תמר, כי דירקטוריון החברה החליט שלא להצטרף למזכר ההבנות שנחתם בחודש יולי האחרון בין חלק מהשותפות לבין חברת החשמל. בכך מסתיים מהלך בן כמה חודשים שנועד לעדכן את הסכם הגז המקורי משנת 2012 ולהאריך את תוקפו עד לשנת 2036.

בהודעת החברה צוין כי “לאור כלל נסיבות העניין בעת הזאת, לא יהא זה לטובת החברה להצטרף למזכר ההבנות”. ההחלטה סוגרת סופית את האפשרות לחתימה על חוזה חדש, שכן הצטרפות של כל השותפות הייתה תנאי הכרחי לכניסת ההסכם לתוקף. המשמעות המעשית היא שהחוזה הקיים בין מאגר תמר לחברת החשמל נותר בתוקף עד לשנת 2030, לפי התנאים שנקבעו בעבר.

ההסכם החדש נועד להבטיח לחברת החשמל אספקת גז לטווח ארוך במחיר מופחת, שהיה עשוי להניב חיסכון של מאות מיליוני שקלים לצרכנים עד סוף העשור. מזכר ההבנות נחתם ביולי בין חברת החשמל לבין חלק מהשותפות במאגר, אך נותר בלתי מחייב עד לקבלת אישור מכלל בעלי הזכויות. בחודשים שחלפו התברר כי קיימות מחלוקות עמוקות בין השותפים, בעיקר סביב רמות המחיר והצמדות המדדיות, שבלעדיהן לא ניתן היה להתקדם לחתימה סופית.

כבר בתחילת ספטמבר דווח על קשיים במשא ומתן, וחברת החשמל האריכה את המועד להצטרפות למזכר ההבנות עד 23 לחודש הנוכחי. אבל גם לאחר הארכה לא הושגה הסכמה כוללת. לפני כחודש הודיעה ישראמקו, המחזיקה בכ-28.75% ממאגר תמר, כי לא תקדם את החתימה על ההסכם. כעת, עם החלטתה של תמר פטרוליום, מתברר כי גם יתר השותפות לא הגיעו להסכמות שיאפשרו את הארכת ההתקשרות.

בהתאם להוראות ההסכם המקורי, במקרה שבו הצדדים אינם מגיעים להסכמה על שיעור התאמת המחיר, רשאי כל צד לפנות להליך בוררות. על פי הנהוג בהסכמים מסוג זה, הבוררות צפויה להתקיים בלונדון, והיא תקבע את המחיר שבו תמשיך חברת החשמל לרכוש גז ממאגר תמר בשנים הקרובות.