כביש איילון מהיר ראשון לציון נהיגה תנועה רכב
צילום: משה בנימין

כבר לא חייבים להסתובב עם רישיון נהיגה

כיום חלה חובה על הנהגים להחזיק ברשותם רישיון נהיגה ורישיון רכב בעת הנהיגה. עם אישור התקנות, יוכלו הנהגים להחזיק ברשותם רק תעודת זהות, דרכון או רישיון
מערכת Bizportal | (8)

​בשורה טובה לנהגים. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, העביר היום (יום ראשון) לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, תקנה חדשה שנחתמה על ידו, המבטלת את הצורך להחזיק ברישיון נהיגה ורישיון רכב בעת הנהיגה.

 

התקנה החדשה תצמצם את הביורוקרטיה לציבור הנהגים ותחסוך מהם קנסות מיותרים. "ביטול החובה להחזיק רישיונות נהיגה ורכב בעת הנהיגה, יחסוך מהנהגים גם את הצורך בהנפקת כפל רישיונות נהיגה ורכב, ויסייע למשטרה במלאכת הזיהוי והאכיפה של הנהגים בכבישים", אמר השר כץ.

 

על פי התקנות כיום, חלה חובה על הנהגים להחזיק ברשותם רישיון נהיגה ורישיון רכב בעת הנהיגה. הקנס על אי החזקת רישיונות ברכב עומד כיום על 100 שקלים. עם אישור התקנות, יוכלו הנהגים להחזיק ברשותם אחד מאמצעי הזיהוי הבאים: תעודת זהות, דרכון ישראלי או רישיון הנהיגה. בדיקת תוקף הרישיונות תתבצע באמצעות מסופי ניידות המשטרה, המחוברים און ליין למשרד התחבורה ונמצאים כיום בכל ניידות התנועה.

 

יצוין כי הדרישה לנשיאת תעודת ביטוח חובה של הרכב נותרת בעינה. התקנה החדשה אושרה על ידי משרד המשפטים ועם אישורה על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת ופרסומה ברשומות, היא תיכנס מיידית לתוקף.

 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    פחימה גבריאל 08/05/2018 07:00
    הגב לתגובה זו
    רק בטסט
  • 4.
    יוספוביץ 07/05/2018 07:24
    הגב לתגובה זו
    האם מספיק לזהות את הנהג רק על סמך תעודת זהות?
  • 3.
    אם כץ רוצה לעשות שיפור משמעותי שיביא לפתרון מצוקת הטסט (ל"ת)
    למד 07/05/2018 00:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אדון קושיה 06/05/2018 15:42
    הגב לתגובה זו
    מי נוסע עם ת.ז או עם דרכון ? עדיף כבר רישיון נהיגה. היכן בדיוק ההקלה?
  • אני. (ל"ת)
    רמי 06/05/2018 17:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גיא 06/05/2018 15:30
    הגב לתגובה זו
    ההחלטה הזו מסרבלת ומאריכה בדיקה של נהגים שכן לעיתים ניתן להסתפק בבדיקת הרשיון בכדי לאמת התאמצו לסוג הרכב, תוקפו, חובת חבישת משקפיים וכו,בנוסף חלק גדול מהנהגים נושקים לאו דווקא ע״י שוטרי תנועה ולא בכל הניידות יש מסופים.במצב הקיים כיום בכבישים הדבר רק יחמיר את האפשרות לבדוק כמות גדולה יותר של נהגים ורק יקשה על עבודת השוטרים והן על האזרחים אשר יעוכבו זמן רב יותר שלא תמיד לצורך.החלטה פופוליסטית ותו לא!!
  • יאיר 06/05/2018 16:02
    הגב לתגובה זו
    פתח לבעיות.
  • לא נכון (ל"ת)
    עידו 06/05/2018 17:46
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.  


פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.