השביתה הסתיימה: האחיות יקבלו תוספת של בין 1,100 ל-1,600 שקלים

על פי ההסכם שנחתם הלילה בין הסתדרות האחיות לבין הממונה על התקציבים באוצר, תיפרס התוספת שתינתן לאחיות על פני 4.5 שנים
יעל גרונטמן | (1)

לאחר 17 ימי שביתה ועבודה במתקונת שבת בבתי החולים ובקופות החוליםהצליחו באישון לילה הסתדרות האחיות והממונה על השכר במשרד האוצר להגיע להסכם עבודה שיביא להפסקת שביתת האחיות.

ההסכם מתייחס לתקופה של 4.5 שנים וישולם על ידי מתן תוספת שקלית בגובה של בין 1100 ל-1600 שקלים. מתוך עלות ההסכם יוקצה 1% לפתרון בעיות המקצוע. כמו כן, יקבלו האחים והאחיות את שתי הפעימות הנותרות שטרם שולמו מהסכם המסגרת במגזר הציבורי בעלות של 3.25%.

הממונה על השכר, עו"ד קובי אמסלם אמר " אני מברך על השגת ההסכם עם הסתדרות האחיות, מדובר בהסכם שיעודד כניסה למקצוע הסיעוד ויביא לתקופה משמעותית של שקט ויציבות למערכת הבריאות, לרווחת החולים. ההסכם מיטיב עם בעלי השכר הנמוך ומתגמל בעד עבודה נוספת. אני מודה לשר האוצר, ליועץ המשפטי לממשלה, לנשיאת בית הדין הארצי לעבודה ולפרקליטות, שליוו את המשא ומתן וסייעו בהבאת הסכסוך לסיומו".

סגן הממונה על התקציבים, משה בר סימן טוב ציין כי "ההסכם משקף איזון ראוי בין הצורך לתמרץ כניסה למקצוע ולעודד עבודה נוספת לבין האתגרים הצפויים בתקציב המדינה בתקופה הקרובה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הרוזן 20/12/2012 13:52
    הגב לתגובה זו
    כתמיד שמסכמים ומופיע בתקשורת זו לא כל האמת ויש תוספות מתחת לשולחן, האוצר צריך לגלות לציבור באיזה סכומים הוקצו לשיפור השכר לאחיות
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.


יבוא יצוא
צילום: תמר מצפי

הפטור ממע"מ ביבוא אישי עולה ל-150 דולר והלחץ עובר לשוק המקומי

התקרה החדשה נכנסת לתוקף בחצות, באוצר מציגים לחץ תחרותי על המחירים, ובשוק המקומי מזהירים מפגיעה בעסקים המקומיים

ליאור דנקנר |

הלילה בחצות נכנסת לתוקף הרחבת הפטור ממע"מ ביבוא אישי, כך שהתקרה עולה מ-75 דולר ל-150 דולר. בפועל זה פותח עוד שכבה גדולה של הזמנות מחו"ל שעד היום נפלו בין הכיסאות ונדרשו במע"מ.

הבדיקה נעשית לפי ערך החבילה ולא לפי מועד ההזמנה, והקובע הוא מועד הגעת החבילה למכס בישראל. המשמעות היא שאותה רכישה יכולה לקבל טיפול שונה לפי מועד השחרור, וגם לפי הדרך שבה החבילה פוצלה או אוחדה בדרך.

ההרחבה הגיעה אחרי פרסום טיוטת הצו להערות הציבור והשלמת הליך החתימה. באוצר מציגים את המהלך כחלק ממדיניות שנועדה לחזק תחרות וללחוץ את מחירי המדף בישראל דרך חלופה מחו"ל, בעיקר בתחומי האופנה ומוצרי הצריכה.


איך זה עובד בשטח ומה נחשב בתוך התקרה

הפטור מתייחס לערך המוצר עצמו. עלויות משלוח לא נכללות בחישוב המע"מ, אבל בפועל יכולות להתווסף עלויות טיפול ושחרור שמשתנות לפי אתר, ספק וחברת שילוח.

מבחינת המכס, הערך נבחן ברמת החבילה. כשכמה פריטים מגיעים יחד באותה חבילה, הם נספרים יחד לצורך התקרה, ובמקרים מסוימים המכס יכול להתייחס לפיצול שנראה מלאכותי כניסיון לעקוף את הכללים ולחייב בהתאם.