מודי כידון: סגירת ערוץ 10 תפגע דרמטית בענף הפרסום המעסיק אלפי עובדים
משלחת התומכים בערוץ 10 מקבלת חיזוק נוסף, הפעם מצד ענף הפרסום שעתיד להיות זה שיושפע ממה שיעלה בגורלו של הערוץ. מודי כידון, יו"ר איגוד הפרסום העביר הבוקר (יום ב') פנייה ליו"ר ועדת הכלכלה כרמל שאמה-הכהן עם העתקים לרה"מ נתניהו ושרי האוצר והתקשורת בה הוא מצביע בפניהם על ההשלכות ההרסניות לענף הפרסום במידה והערוץ ייסגר.
כידון תומך בדחיית פרעון חובותיו של ערוץ 10 וכותב ליו"ר ועדת הכלכלה: "סגירה של אחד משני ערוצי הברודקאסט המסחריים תביא בוודאות לפגיעה דרמטית בענף הפרסום. המשמעות של סגירה של ערוץ טלוויזיה מסחרי תהיה צמצום מיידי לכדי מחצית של התחרות בענף הפרסום בטלוויזיה והורדה למחצית את היצע זמני הפרסום בטלוויזיה. הפגיעה בתחרות ובהיצע זמני הפרסום בטלוויזיה תביא במהירות לעלייה במחירי הפרסום ולכיווץ שוק הפרסום בטלוויזיה".
ערוץ 10 הביא לירידה במחיר פרסומת של 30 שניות, מ-2600 דולר ל-750 דולר
"די להביט בנתוני שוק הפרסום בטלוויזיה", כותב כידון "בכדי להבין את גודל הפגיעה הצפויה בענף הפרסום ואת ההשפעה השלילית הצפויה על מאות רבות של עובדים ולבסוף גם על מחירי המוצרים לצרכן הסופי".
יו"ר איגוד הפרסום גילה טפח מפעילותו של ענף הפרסום וציין בפנייתו לוועדת הכלכלה כי בשנת 2001, בטרם החל ערוץ 10 לפעול, עמד היקף שוק הפרסום בטלוויזיה בישראל על כמיליארד שקל. עם כניסתו של הערוץ לשוק, ציין כידון, צמחה הפעילות עד להיקף של כ 1.65 מיליארד שקל בשנת 2010".
כידון חושש באופן טבעי מצמצום התחרות בשוק הטלוויזיה, מה שיעלה כמעט בוודאות את מחירי הפרסום בטלוויזיה בעידן של שני ערוצים מסחריים בלבד. לדבריו, "אם המחיר הממוצע עבור 30 שניות פרסום בערוץ ברודקאסט עמדה בשנת 2001 על כ-2600 דולר, הרי שהתחרות שסיפק ערוץ 10 (הגדלת היצע ותחרות על מחיר) הביאה לירידה דרמתית במחיר הפרסום, כך שבשנת 2010המחיר עבור אותם 30 שניות הנו כ 750 דולר, ירידה של כ 70%".
ברוח המחאה: עלייה במחירי הפרסום, תגולגל כמעט כולה על הצרכן הסופי
עוד כותב כידון, "ברור למדי שסגירה של אחד משני ערוצי הטלוויזיה המסחריים יצמצם בחזרה ובאופן חד את היקפי הפרסום בכלל ובטלוויזיה בפרט, צמצום שייפגע ישירות בענף משרדי הפרסום המעסיק אלפי עובדים באופן ישיר ונסמכים עליו עוד מאות רבות של מקומות עבודה בקרב ספקי משנה (חברות הפקה של פרסומות, מוסיקה לפרסומות וכן הלאה).
ברוח המחאה החברתית על יוקר המחייה, כידון בוחר ללחוץ על נקודות רגישות ומעלה סברה נוספת: "לעלייה חדה במחירי הפרסום תהיה ככל הנראה השפעה מיידית על מחירי המוצרים לצרכן הסופי, שכן מטבע הדברים ייקור במחירי הפרסום יגולגל כמעט כולו על הצרכן הסופי".
- 9.14/11/2011 20:54הגב לתגובה זולענף הפרסום הוא יכול לעשות רק טוב...מצב כזה יאלץ את משרדי הפרסום לשנות את המודל העסקי שלהם...להקדם לדיגיטל ולתוכן באינטרנט כמו שעושים בכל העולם. הענף שבוי בבינוניות מתמשכת
- 8.ג' כתבינו בניו יורק 14/11/2011 18:28הגב לתגובה זואבל במקאן פיטרו עד כה 90 עובדים ובאדלר 40.
- 7.אילן 14/11/2011 15:38הגב לתגובה זועברנו לש"ח + יש גם המצאה חדש: אינטרנט! (יש מצב שזה גם יצליח).
- 6.ג. 14/11/2011 14:49הגב לתגובה זורק עכשיו סגרת את הסוהו שהיה רווחי יותר משאר המשרד ואתבה עוד נותן עצות לאחרים איך שלמור על הענף?? תתבייש!
- 5.אוי יו יויי! (ל"ת)עידו 14/11/2011 14:09הגב לתגובה זו
- 4.14/11/2011 13:15הגב לתגובה זואת מי עוד תזעיקו לעזרתכם? חוץ מהדאלאי לאמה כולם כבר העבירו מכתבים לוועדת הכלכלה!
- 3.שאמה-הכהן, אתה שם??? (ל"ת)14/11/2011 13:02הגב לתגובה זו
- 2.14/11/2011 12:42הגב לתגובה זופיטר 20 עובדים ועכשיו ניצב לצד ערוץ 10. תעמוד לצד העובדים קודם!
- 1.קול המפרסם 14/11/2011 12:37הגב לתגובה זוהסופר-קומישן למי שלא הבין. לא רק שערוץ 10 מעט נדיב יותר בסופרים שהוא נותן,ברגע שישאר רק ערוץ 2 ,הוא יהיה הרבה יותר קמצן בסופרים. ומה יעשו אז מודי וחבריו. ערוץ 10 לא הביא לירידה משמעותית במחירי המדיה ,הוא פשוט התיישר עם ערוץ 2 והנתונים שמציג מודי הם סתם זריית חול בעיניים. אבל מעבר לזאת ערוץ 10 התחייב על יצירת טלוויזיה מצויימת,כזו שתהיה אלטרנטיבה לערוץ 2 ולא חיקוי דהוי ולא מוצלח כמו שיש עכשיו. זה לא פלורליזם תקשורתי. זה סתם קקופוניה ומזה יש מספיק כדי שלא נשחית על זה תדרי שידור יקרים. ובאשר לאנשים,יהיה צורך להתייעל (מה זה הוא הפך להיות נושא דגל האבטלה,פלחות משבוע אחרי גל פיטורים בגיתם?! האלללו)
בכמה יעלה מדד המחירים מחר? והאם מחירי הדירות ימשיכו לרדת?
מדד המחירים יפורסם מחר ב-14:00 בצהריים - איזה סעיפים ימשכו את המדד למטה ואיזה למעלה - ומה הנתון שהנגיד מחכה לו כדי להוריד ריבית?
עדכון: מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת
אחרי חודשים של ציפייה, מדד המחירים לצרכן של אוקטובר שיתפרסם מחר צפוי להכריע לקראת הורדת ריבית ראשונה. המדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, מה שהוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5% והחזיר אותה אל תוך טווח היעד של בנק ישראל. מאז, השוק התייצב: הפסקת האש החזיקה מעמד, אי-הוודאות הגיאופוליטית ירדה, והשקל המשיך להתחזק לרמות של 3.20 שקלים לדולר, הגבוהות ביותר מאז אוגוסט 2022.
בתנאים האלה, תחזיות האנליסטים מתכנסות סביב עלייה של 0.5% במדד אוקטובר, מדד חיובי גבוה אך דומה לעלייה בתקופה המקבילה, שיניח את האינפלציה השנתית סביב 2.5%. מחירי הדירות צפויים להמשיך ולרדת.
מה עשוי לדחוף את המדד כלפי מעלה?
אחד הסעיפים שקשה כיום לחזות הוא מחירי הטיסות, שהפכו בחודשים האחרונים למפתח להפתעות במדד. לאחר שבתקופת החגים נרשמה עלייה במחירי הטיסות, הכלכלנים מציינים כי הפתעה נוספת, גם אם לא בעוצמה שהפוכה לזו של ספטמבר, עלולה לדחוף את מדד אוקטובר כלפי מעלה מעבר לצפי.
- האם הריבית תרד בסוף החודש? זה הנתון שיקבע
- בנק ישראל פיתח כלי חדש לחיזוי אינפלציה: "מנהלי החברות יודעים יותר טוב מהמודלים הסטטיסטיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם ההלבשה וההנעלה נכנסים לחודש עונתי חזק. תחילת דגימת קולקציות החורף מביאה בדרך כלל לעליות מחירים חדות יחסית בעונתיות, כאשר הכלכלנים מציינים כי זה עשוי להיות אחד הסעיפים הדומיננטיים הפעם. לצד זאת, בסעיפי המזון (ללא ירקות ופירות) נרשמו עליות שמוסיפות עוד כמה נקודות בסיס למדד.
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת
מדד המחירים לצרכן היה בהתאם לתחזיות. בכמה עלה שכר הדירה, כמה עולה דירה ממוצעת, מה קרה במדד תשומות הבנייה והאם הריבית תרד? ביזפורטל עושה לכם סדר
מדד המחירים לצרכן בחודש אוקטובר עלה ב-0.5% - בהתאם להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (ספטמבר 2025 לעומת ספטמבר 2024) עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.5%. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות שעלו ב-3.9%, הלבשה והנעלה שעלה ב-3.0%, מזון שעלה ב-1.4%, תחבורה ותקשורת שעלה ב-0.9%, בריאות שעלה ב-0.5%, תחזוקת הדירה שעלה ב-0.4% ושכר דירה שעלה ב-0.3%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: תרבות ובידור שירד ב-1.7% ושירותי דיור בבעלות הדיירים שירד ב-0.9%.
בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה, נרשמה עלייה של 2.5% ועבור השוכרים החדשים נרשמה עלייה של 5.5%.
מדד מחירי תשומה בבנייה למגורים, שחשוב לרוכשי הדירות שההתחייבות שלהם לקבלנים צמודה למדד זה, עלה ב-0.1%. בשנים עשר החודשים האחרונים (אוקטובר 2025 לעומת אוקטובר 2024) עלה מדד מחירי תשומה בבנייה למגורים ב-5% בשל העלייה במחירי שכר העבודה ב-9.2%.
- בכמה יעלה מדד המחירים מחר? והאם מחירי הדירות ימשיכו לרדת?
- המשק מתאושש בהדרגה - ענף הבינוי עדיין מדשדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה קרה למחירי הדירות?
מחירי הדירות על פי הלמ"ס ירדו ב-0.3%. הלמ"ס נזכיר בודקת את המחירים בעיכוב של חודשיים וחצי. מדובר על ירידת המחירים בחודשים אוגוסט-ספטמבר (אמצע הטווח - 1 בספטמבר). בדיווח הקודם מחירי הדירות ירדו ב-0.6%, וכשבוחנים את כל ששת החודשים אחרונה למדים שעל פי הלמ"ס המחיירם ירדו בממוצע של 0.4% בחודש, כלומר סדר גודל של 5% בשנה. אלא שבפועל, הלמ"ס לא מודדת את ההנחות והמבצעים. רק לצורך הדוגמה - יש עכשיו עסקאות של מכירת דירות ללא תשלום של 1 מיליון שקל שניתן בפועל כהלוואה לרוכשים ללא הצמדה וריבית. חישבנו מה העלות של המבצע הזה והיא סדר גודל של 500 אלף שקל, זה יכול להגיע לכ-105 ממחיר הדירה, אבל הלמ"ס לא סופרת את ההנחה הזו.
