פרסום ראשון

AIG מסיימת הפעילות עם ריפרש: תשקול לעבוד עם הסוכנות בקמפיין נוסף

בשלב הזה טרם ידוע מתי יושק קמפיין מדיה חברתית נוסף לחברת הביטוח. ב-AIG מוסרים כי ייתכן ויוסיפו לעבוד בקמפיין הבא עם 'ריפרש' של אדם שוב
משה בנימין | (28)

חברת הביטוח AIG ישראל סיימה לאחרונה את פעילותה המשותפת בגזרת המדיה החברתית עם Refresh של אדם שוב. בשלב זה טרם ידוע מתי יחל קמפיין מדיה חברתית חדש של חברת הביטוח אך לא נשללת האפשרות שגם לטובתו ישכרו את שירותיה של ריפרש.

ממידע שהגיע לאייס עולה כי אחת האופציות שבודקים בחברה היא לנהל את פעילות המדיה החברתית IN-HOUSE על ידי עובד פנימי במחלקת השיווק של החברה.

יוזכר כי אדם שוב עלה לכותרות לפני 10 ימים כאשר פרסם סטטוס בפייסבוק בו כתב: "זה מאוד לא אופנתי, אבל הלוזרים של מחאת האוהלים לא מרגשים אותי. אין שום עיר מערבית שבה זול לצעירים לגור, לא מנהטן, לא לונדון ולא טוקיו. לא כולם חייבים לגור בפופיק של תל אביב!".

מטבע הדברים, הפוסט של שוב גרר תגובות רבות וקיבל ביטוי גם בכלי התקשורת. מספר ימים לאחר הפוסט התראיין שוב ל'לילה כלכלי' והרחיב על עמדתו כלפי המחאה. שוב הסביר כי אינו מתנגד למחאה ואפילו תומך בה אך לטענתו חלק מדרישות המפגינים אינן מציאותיות. אמש התראיין שוב באותו הנושא לתוכנית '360' (רשת) ממתחם האוהלים ברוטשילד.

ברקע לסיום פעילות המדיה החברתית של AIG וריפרש, יוזכר כי בקרב מחלקת השיווק של חברת הביטוח נעשו שינויים פרסונאליים לפני מספר חודשים כאשר לתפקיד סמנכ"ל השיווק של החברה נכנסה מיכל רביב שהגיעה מבית ההשקעות פסגות.

מ-AIG ישראל נמסר: "אנו מודים לחברת ריפרש על תרומתה הגדולה ל-AIG ישראל, עם סיום העבודה המשותפת אשר נקבעה לזמן מוגדר. החברה תשמח לשוב ולשתף פעולה עם ריפרש בעתיד".

תגובות לכתבה(28):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 23.
    לא מתחרה, סתם נגעל 28/07/2011 11:38
    הגב לתגובה זו
    מילא לכתוב טוקבקים ללקוחות שלכם כל היום אבל לכתוב על עצמכם ולעשות עבודה כל כך, כל כך רעה? פתטי. "מבסוטית עליכם, ובעיקר על הקמפיין האחרון והמהמם שעשיתם למפעל הפיס. ציירו לי אחלה קריקטורה!!!" (ג. יפית. , אה ועובד מתגובה מס' 7) "אמר קצת אמת למגפינים, מה קרה???" (עובד מס' 2, קיבל מסר להתייחס לניסיון השערורייה הפתטי על גב מאבק הדיור הצודק) "הקמפיין עם הגולשים שהציעו פרסומות היה מעולההההה וגם זכיתי ב10000 שקל כל הכבוד לי (;" (חזרה למסרים על AIG. כי כשמוציאים הודעה לעיתונות על כל תקציב מסכן שנכנס למשרד, מקבלים הודעה גם כשהוא עוזב וצריך להכין מסרים מתאימים)
  • רומי 02/08/2011 22:19
    הגב לתגובה זו
    כל כך הרבה אנרגיה השקעת בלכתוב דברי שנאה? עלק לא מתחרה, חחחחחחחחח. פתט
  • 22.
    ריקי רבי 28/07/2011 00:46
    הגב לתגובה זו
    אני מבסוטה עליכם. תמשיכו לעשות את העבודה הכי מלוטשת בעולם הסושיאל ושכולללללם יקפצו!
  • 21.
    דודו 27/07/2011 21:53
    הגב לתגובה זו
    עוד לקוח לא מרוצה עזב, אבל איכשהו (שוב) אדם שוב מוכר את זה כסיפור הצלחה שלו. ההתבטאות האחרונה שלו כלפי אנשי מאהל המחאה הייתה מחפירה ויהירה וחשפה את אדם שוב במערומיו. מעניין מה היה אומר עליו ישראל סגל המנוח, אותו כינה עם מותו מורי ורבי. אני מניח שהוא התהפך לאחרונה יותר מפעם אחת בקברו...
  • Divani 28/07/2011 00:44
    הגב לתגובה זו
    (((;
  • 20.
    כמו שאומרים: AIG עשו ריפרש.. (ל"ת)
    ליאור קולד 27/07/2011 18:20
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    שקד 27/07/2011 13:10
    הגב לתגובה זו
    אי הבנת המדיה של הלקוח והרצון להעז להיות חלק מהשמחק באינטרנט, מביאה אותו לחברה הזאת. לצערי שעבדנו מולם נוכחתי לדעת עד כמה הם חובבנים ורק זורקים לאוויר מילים נפוחות מעולם הדיגיטל. בהצלחה למי שנשאר להיות לקוח שלהם.
  • חיחי 27/07/2011 20:44
    הגב לתגובה זו
    כבר מצחיק לראות אתכם פה. תנקזו תסכול למקומות יצירתיים ופרודוקטיביים. זה שקוף מדייי
  • 18.
    אולד סקול 27/07/2011 10:20
    הגב לתגובה זו
    חוסר הבנה בסיסי בכוחה של המדיה חברתית
  • 17.
    חמודים אתם! (ל"ת)
    קול 27/07/2011 00:47
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    רונית 26/07/2011 21:44
    הגב לתגובה זו
    מה הקשר למחאת הדיור? לא מצאתם פתח אחר להשתלחות? חברת ריפרש עושה עבודה מעולה והתוצאות ניכרות במדיה החברתית. השאר סתם מקנאים.
  • 15.
    רונוי 26/07/2011 19:44
    הגב לתגובה זו
    בפייסבוק היה מעולהההה וגם זכיתי ב10000 שקל כל הכבוד לי (;
  • 14.
    זיו לוי 26/07/2011 19:10
    הגב לתגובה זו
    אנחנו עוקבים אחריך ומתרגשים מההצלחה המטאורית שלכם. שאפו גדול. זיו
  • 13.
    נו באמת 26/07/2011 18:50
    הגב לתגובה זו
    אם אין לך משהו חכם להגיד אז עדיף לא להגיד , ואם כבר החלטת לומר אז דע לך שבבירות העולם היחס בין השכר למחיר הדירה הרבה יותר מאוזן מאשר בישראל - אם כבר משווים אז בוא לא נעשה חצי השוואה .
  • 12.
    טרמפיסט 26/07/2011 17:50
    הגב לתגובה זו
    פשוט חוצפן, ניסה לתפוס טרמפ על המחאה ולא הבין מאיפה לעלות, בדיוק כמו העבודה שלו בריפרש. אין לו כל יכולת קריאייטיב או הפקה ומנסה להיות פרסומאי. יורד על אנשים אבל שוכח שבלילה הוא גם בן אדם. יהיר ולא ממש העיפרון החד בקלמר, עדיף שישאר קטן כמו שהוא. עוד לא ראיתי מהלך שיווקי אחד מוצלח שלו אבל מדבר כאילו המשרד המצליח במדינה. לא מבין איך עוד יש לו לקוחות
  • ריקי 26/07/2011 19:08
    הגב לתגובה זו
    ריפרש עשו כמה מהקמפיינים פורצי הדרך בישראל בתחום הסושיאל. מיליון סיבות טובות של בנק לאומי שהגיע לשני מיליון (!) צפיות בייחוס הוא הבולט שבהם. עצוב לראות שלאנשים בתעשייה שלכם כואבת הצלחתם של אחרים. ריפרש, עלו והצליחו וימותו הקנאים!
  • 11.
    ריפרש יפים שלי 26/07/2011 17:19
    הגב לתגובה זו
    הסינדרלה של התעשייה הזו. לא להתרגש מקנאים וצרי עין. ככל שתצליחו יותר - יפרגנו לכם פחות רונית מן
  • 10.
    עוקב 26/07/2011 16:55
    הגב לתגובה זו
    חנה הקריינית מספרת שהיא נפצעה לפני חודשיים ושכבר חצי שנה היא אינה עובדת עקב הפציעה. איך בדיוק ? היא נפצעה רק לפני חודשיים...
  • 9.
    ג 26/07/2011 16:43
    הגב לתגובה זו
    חברות מדיה חברתית רוכבות על הגל של מנהלי שיווק שאינם יודעים מימינם ומשמאלם ורוצים להיות טרנדים. להקים דף לחברה לא צריך חברה "המתמחה" במדיה חברתית. כל משרד פרסום יכול לעצב דף . מספיק מישהו INHOUSE שיענה באופן קבוע לשאלות גולשים ויעלו פוסטים ועדכונים מידי פעם.
  • 8.
    שוב החמוד 26/07/2011 16:10
    הגב לתגובה זו
    אז אמר שיש ביניהם כמה מפונקים לוזרים שרוצים שהמדינה תסבסד להם דירה ברוטשילד ושזה לא ריאלי. צודק! הוא גם אמר באותה נשימה שהמחאה מוצדקת ושהמעמד הבינוני נשחק ומוכה. יאלה תתמודדו קצת עם העובדות...
  • 7.
    רינת 26/07/2011 16:01
    הגב לתגובה זו
    מבסוטית עליכם, ובעיקר על הקמפיין האחרון והמהמם שעשיתם למפעל הפיס. ציירו לי אחלה קריקטורה!!!
  • 6.
    ריבה 26/07/2011 16:00
    הגב לתגובה זו
    נשמע כאילו הם מרוצים ויחזרו לעבוד איתם אז לא ממש עזבו...
  • 5.
    אחד שיודע 26/07/2011 15:17
    הגב לתגובה זו
    האידיוט שעומד בראש של ריפרש עלה על גל ורק בגלל זה חושבים שהוא מישהו, אין לו לקוח אחד מרוצה ורואים את גל הנטישה האחרון של הלקוחות.
  • 4.
    נראה משהו מוזר 26/07/2011 15:13
    הגב לתגובה זו
    נראה לי קצת בלגי
  • 3.
    שובי 26/07/2011 14:58
    הגב לתגובה זו
    אדם שוב אולי מוכשר אבל הפלצנות עלתה לו לראש והוא מתחיל להראות יותר ויותר כמו פרסומאי במובן הרע של המילה. הוא תואם ספי שקד . הגיע הזמן להתבגר ואז אולי לא תאבד לקוחות.
  • 2.
    גלזגו 26/07/2011 14:47
    הגב לתגובה זו
    עזבו את הסוכנות הכי לא יצירתית בארץ. שיעברו לאקליפטוס או לתינק או לכל חברה אחרת שעוסקת במדיה חברתית. רק לא ריפרש
  • תינק?...אין גרועים מהם. (ל"ת)
    27/07/2011 21:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משה 26/07/2011 14:33
    הגב לתגובה זו
    פח מדיה חברתית
דולר יורד
צילום: Photo by Ryan Quintal on Unsplash

״הדולר היה צריך להיות ב-3 שקלים אלמלא הרפורמה המשפטית והמלחמה״

מניתוח של בנק ישראל: הדולר ממשיך לרדת - מי נפגע ומי מרוויח?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה שער הדולר

השקל ממשיך לטפס ושער הדולר נע הבוקר סביב 3.22 שקל דולר שקל רציף 0.02%   אלו הרמות הנמוכות ביותר מאז אפריל 2022. המטבע המקומי בראלי שלא ראינו מזה שנים, בתחילת המלחמה הוא עוד נסחר סביב 4 שקלים לדולר וכיום כשהמצב הביטוחני נרגע יש הזרמה של הון הזר התחזיות הכלכליות משתפרות וגם סוכנויות הדירוג מעדכנות לחיוב את האופק, השקל מתחזק אולי אפילו מדי. נתוני המאקרו גם עוזרים למטבע, שוק העבודה חזק, האינפלציה מתכנסת לכיוון היעד וגביית המסים צפויה לשבור שיא של 520 מיליארד שקל השנה. גם הגירעון צפוי לעמוד סביב 5% מהתוצר שזה נמוך מהציפיות כשהתחזיות של בנק ישראל ל-2026-2028 מדברות על גירעון סביב כ-2.8%-2.9% בממוצע, שזה "גירעון בר קיימא" כל אלה ביחד ולחוד מחזקים את האמון של המשקיעים ומזרימים הון לשוק המקומי, מה שדוחף את השקל למעלה.

אבל מסתבר שהדולר היה יכול לפגוש את רמת ה-3 שקלים כבר ממזמן. ניתוח של בנק ישראל שבחן את ההשפעות השונות על שער החליפין מצא שאם מנקים מהמשוואה את שני הגורמים החריגים של השנתיים האחרונות, שהן הרפורמה המשפטית והמלחמה, הדולר היה כבר כנראה סביב 3 שקלים, ואולי אפילו נמוך מזה. 

לפי המודל שמבוסס על הקשר בין שער הדולר-שקל לבין ביצועי הנאסד"ק, השקל היה אמור להתחזק הרבה קודם. בגרף שמצורף אפשר לראות את הפער שנוצר בין המציאות לבין מה שהמודל מנבא שזה הקו הכחול, שמייצג את שער הדולר בפועל, שהוא נסק הרבה מעל הקו הכתום, שמייצג את השער הצפוי בתנאים רגילים. 

הרפורמה המשפטית והמלחמה גרמו לסטייה הזאת, בעיקר בגלל שהם הגבירו את חוסר הוודאות ופגעו באמון של המשקיעים הזרים בכלכלה המקומית. אבל עכשיו כשהמתיחות הפוליטית והביטחונית נרגעה ברמה מסוימת, נראה שהשקל סוגר את הפער ומתחזק חזרה לרמות שהוא היה צריך לפגוש גם בלי ההתערבות של אותם גורמים.


הנפגעים

מאחורי הנתונים המעודדים האלה יש סביבה שנהיית פחות ופחות נוחה לצד אחד של המשק. השקל החזק מכביד מאוד על יצואנים כמו חברות הייטק וסטארטאפים שפועלים בישראל ומוכרים את מוצריהם בחו"ל. כשההכנסות נקובות בדולרים אבל חלק גדול מההוצאות (כמו שכר, הוצאות מנהלה וכד׳) מתבצעות בשקלים, כל ירידה בשער הדולר שוחקת את השורה התחתונה. ראינו לאורך עונת הדוחות הקודמת וגם זו הנוכחית שאנחנו בעיצומה חברות כמו צ’ק פוינט, ש״האשימו״ את הדולר בכ-2% מהרווחיות הגולמית אצל חלק זה נסבל, אצל אחרות כמו אייקון גרופ, האמא של איידיגטל בישראל שפועלת ברווחיות גולמית צרה מאוד (2% מגזר ההפצה, 4% מגזר קמעונאות) זה משמעותי מאוד - אייקון: שער הדולר שחק את הרווח, המלחמה את ההכנסות