ynet שכח לציין: הסיור באנטליה והפגישה עם ראש העיר מומנו ע"י השטיח המעופף

ספקית התיירות הפגישה כתבים עם אקיידין שתקף את ארדואן. ynet לא ציין כי הסיור מומן ע"י גורם מסחרי ואינטרסנטי. וגם: איזה באנר הופיע באייטם?
אלכסנדר כץ |

היחסים המתוחים בין ישראל לטורקיה, פגעה לא רק במלונאים ובנותני שירותים במדינה המוסלמית הענקית, אלא גם בלא מעט ספקי תיירות ישראלים, דרכם מתבצעות הזמנות לטיסות, מלונות וגם אטרקציות במגוון אזורים בטורקיה.

אתמול הוציאה חברת 'השטיח המעופף', אחת מספקיות התיירות הגדולות בישראל, קבוצה של עיתונאים, בין היתר מ-ynet, 'מעריב' ו'גלובס', ל-24 שעות לאנטליה, וזאת לאחר החלטת המועצה לביטחון לאומי לבטל את 'אזהרת המסע' שהוציאה לנוסעים לטורקיה לאחר אירועי המשט בסוף חודש מאי השנה.

בין היתר ארגנה 'השטיח המעופף' לנציגי התקשורת הישראלים פגישה עם ראש עיריית אנטליה, פרופ' מוסטפא אקיידין. מיד לאחר מכן העלה הכתב יואב זיתון ידיעה באתר ynet על כך שפרופ' אקיידין תוקף את ראש הממשלה הטורקי טאיפ ארדואן, וטוען כי "הכלכלה של אנטליה תלויה בתיירות, בעיקר הישראלית".

גורמים בתחום התקשורת, מבקרים את ההחלטה של חברה מסחרית להפגיש עיתונאים עם אישיות פוליטית, מבלי שסוגיה זו צוינה בדיווחים שהעבירו אותם עיתונאים במסגרת גילוי נאות.

"הרי יש ל'שטיח המעופף' אינטרס ברור שהתיירות תחזור לאנטליה, כי על כל תייר הם גוזרים קופון", טוען גורם, "אז ניחא, אפשר להבין את זה שמוציאים סיור כתבים קצר לאנטליה, אפשר אולי לבלוע את הגלולה שאינטרס מסחרי מתערבב פה עם פוליטיקה, אבל למה לא לציין בגילוי נאות שמדובר בביקור שהחברה מימנה ובפגישה שהחברה ארגנה".

אגב, אחת מהבאנרים הפרסומיים המתחלפים בראש דף הכתבה ב-ynet על דבריו של ראש עיריית אנטליה, הוא של אתר 747 מקבוצת 'כרמן איסטרן', העוסק במכירת נופשונים, בין היתר גם לטורקיה. כך יוצא שבאייטם על אנטליה שנכתב על ידי כתב שנשלח במימון 'השטיח המעופף', מופיעה פרסומת למתחרה של חברה זו, שעשויה לקצור את הפירות מאייטם עם פוטנציאל גדול למספר רב של כניסות.

מ-ynet לא נמסרה תגובה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה