ד"ש בהשקת סיקור צוננת: "אנו מוצאים את שוק התקשורת כלא אטרקטיבי להשקעה"
בד"ש ברוקראז' לא מפרגנים לשוק התקשורת הישראלי, כאשר עם תחילת סיקורם את הענף מעניקים לו המלצת 'תשואת שוק'. עם זאת, לאילו שכן מעוניינים להשקיע בסקטור, ממליצים בד"ש את פרטנר ונטוויז'ן.
בד"ש מעריכים כי כרגע בשוק נעדרים גורמי צמיחה לאחר שברוב התחומים, שוק התקשורת הישראלי הגיע לחדירות גבוהים ולרבייה. במצב שכזה, מעריכים בד"ש כי הצמיחה יכולה להגיע בעיקר מהגידול הטבעי באוכלוסייה מחד, או מכניסה לתחומים חדשים.
בנוסף, בד"ש מעריכים כי חברות התקשורת בשוק מתומחרות במלואן, גם בהשוואה לשווקים אחרים בעולם. גם הרגולציה לא משחקת לטובת חברות התקשורת, טוענים בבית ההשקעות, כאשר העדפת טובתו של הצרכן עלולה להעמיד את הכנסותיהן של חלק מהחברות בסיכון.
אחרי השינויים שראינו בתחום התקשורת בשנה האחרונה, החברות צפויות לחלק דיבידנדים בתשואה של 9% עד 10%, טוענים בד"ש. עם זאת, ההשקעות הנדרשות מהחברות על מנת להיכנס לתחומים חדשים בכדי לחלש הצמיחה בשוק ולשדרוג רשתות התקשורת צפויות להביא להגדלת המינוף. "ישנה מגמה ברורה של גידול במינוף בחברות התקשורת ולכן עלייה בסיכון", נכתב בסקירה.
כפי שניתן לראות בטבלה, מבין חברות התקשורת מעדיפים בד"ש ברוקראז' את מניית פרטנר בין החברות הגדולות, כאשר מבין הקטנות המועדפת היא זו של נטוויז'ן. בנוסף, בד"ש מתעדפים את ההשקעה בחברות ההחזקה, אשר צפויות להניב תשואה להון גבוהה יותר.